Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jag noterar gång på gång att ingen, varken SH-tuffing eller politiker, kan/vill diskutera sakfrågan och SD:s politik på ett vuxet sätt. Undrar vad det kan bero på...

Jag tycker nog att Soran diskuterade på en väldigt vuxen nivå med dessa tre herrar. De själva diskuterade med ord som Hora, Blatte Lover, Svenskfientlig....och ett järnrör.
Sååå.....vilken nivå vill de själva diskutera på?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nu skulle jag ju aldrig få för mig att rösta på SD, men en sak som förvånat mig den senaste veckan är att flera första och andra generationens invandrare på jobbet kommer rösta på SD.. dom är kraftigt emot massinvandring! Och dom önskar att vi svenskar vågade känna nån slags nationell stolthet. Tänk om... jimmie får reda på att hans väljare är... invandrare? :D
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Felaktigheter förstås i dina exempel. Strunt i det, det är som vanligt med er. Men du missar helt poängen. SD:s roll är att påverka och styra in politiken åt det förnuftiga hållet. De kommer lyckas med det. Jag tror ganska få av SD-väljarna tror, eller kanske ens vill, att SD skulle styra själva.

När det mot förmodan skulle bli dags, dvs att SD skulle vara stora nog, för styre så kan nog organisationen ha kommit ikapp snabbväxten så att säga. Det blir också hela tiden mer och mer rumsrent att vara Sverigedemokrat trots att ni ickedemokrater gör allt för att motverka det. Detta kommer förstås innebära att fler och fler vettigt folk vågar ta sig an roller i partiet.

Och angående dina exempel så är det väl bara bra att de rensar ut och inte hycklar med det? Det borde väl du också tycka? Eller är det kanske så att du börjar bli orolig när stolpskotten raderas ut ett efter ett? Då får ni börja åberopa historien igen. "Men SD hade ju en korkad typ i Örkelljunga 2008, jöh!" Hur kan ni rösta SD!?" För det är ju bara såna argument du/nii hela tiden kommer med.

Jag tror ärligt talat att ni är nervösa för att ni märker hur SD mer och mer blir etablerade, blir ett rumsrent parti och de facto behandlas bättre och bättre i medierna även om det är lång väg kvar att gå för många journalister när det kommer till deras syn på yttrandefrihet och demokrati.

Inte nervös alls. Jag tror inte de kommer växa mycket mer än de är i dagsläget.
Ny Demokrati växte väldigt snabbt under en kort tid och sen insåg man vad de hade att komma med (eller inte hade).
Utrensning är bra, om man verkligen menade det. Varför är Kenth kvar?
SDs försök att bli mer "rumsrena" har ju också inneburit att deras väljare och förtroendevalda med en lite mer "hårdför" inställning har flytt partiet och tagit sig till SVP som är snäppet värre ur alla avseenden. Så SD tappar både väljare och medlemmar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tycker nog att Soran diskuterade på en väldigt vuxen nivå med dessa tre herrar. De själva diskuterade med ord som Hora, Blatte Lover, Svenskfientlig....och ett järnrör.
Sååå.....vilken nivå vill de själva diskutera på?

Var järnröret framme med Zoran?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast det är en jäkla skillnad om man fuskar med radiotjänst, gör som Jurholt fuskar med hyrbil/ersättning. Jämfört med att spöa folk på stan, hänga på vitmakt hak och uppföra sig som ett svin mot kvinnor och invandrare.

Jag hamnade för 8år sedan(tror jag det var) inför valet. I en liten politisk diskussion med en kompis garagegranne.
Men grabben hade inte en aning om hur det fungerade, att det endast var 349mandat och att dom fördelas ut efter antal procent efter valresultat.
Jag fick förklara hela grunden i politik och grunden i riksdagen. Och då ska jag villigt erkänna att jämfört med någon som kan detta så är jag okunnig.
Behöver jag nämna att killen är SD anhängare och var med det partiet. Han satt som ett utav deras mandat i den kommunen han kommer ifrån 2006-2010. För att 2010 gå upp i riksdagen.
Om han hänger kvar än vet jag inte.
Men den grabben gillar att slåss och gå på fotbollsmatcher, knacka svartingar som han uttryckts sig. Hänger med sina polare och lyssnar på KKK/nasse musik. Inte den skarpaste kniven i lådan och en redig idiot.

Grattis det är honom och liknande alla som lägger sin röst på SD stödjer.

Vi har helt enkelt en väldigt olika bild av vilka de är, tror inte vi reder ut det. Jag känner inte igen din beskrivning, och man måste oavsett relativisera den jämte andra partier.

Ingen SD:are har väl någonsin sagt något värre än t.ex. Abdirisiak Vad-fan-han-heter-i-efternamn eller Mehmet Kaplan. Det diskvalificerar varken MP eller M från särskilt mycket, på gott och ont.

Jag föreslår att sak och person diskuteras separat, men jag förstår också att det blir väldigt jobbigt för alla duktigt skolade rabiata SD-hatare.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nu skulle jag ju aldrig få för mig att rösta på SD, men en sak som förvånat mig den senaste veckan är att flera första och andra generationens invandrare på jobbet kommer rösta på SD.. dom är kraftigt emot massinvandring! Och dom önskar att vi svenskar vågade känna nån slags nationell stolthet. Tänk om... jimmie får reda på att hans väljare är... invandrare? :D

Självklart vet Jimmie om att många av väljarna är invandrare. Flera på viktiga poster inom partiet är ju också invandrare. Vem säger att SD eller dess väljare är emot invandrare? Befängt.

http://nimatown.blogspot.se/2014/01/darfor-borjar-invandrare-stodja.html

http://www.dagensopinion.se/därför-ökar-sd-bland-invandrare

http://lt.se/nyheter/1.810001-sd-har-flest-invandrare-pa-vallistan

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5730831

Släpp hörnflaggan nu gott folk och sluta svälja twitterflödets hat och lögner om Sverigedemokraterna :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Frågan lyder:

Är det trovärdigt...
- att ett parti som känner sig tvunget att säga till sina medlemmar att ej dyka upp i bruna uniformer på möten
- som känner sig tvungna att införa en noll-tolerans mot rasism
- som återkommande tvingas utesluta medlemmar pga noll-toleransen
- när 2 av de uteslutande var i den allra högsta ledningen och orsaken var just järnrör
- när den 3e med järnrör är fortfarande kvar
- när den 3e har en högst aktiv roll i siten Avpixlat (som vi alla känner till vinklingen)
- när medlemmar gång på gång på gång säger så infantila och obegåvade saker och framställer sig som så opålästa och ovärdiga att vara politiker (ett undantag, Åkesson)

...är det trovärdigt att detta parti skulle kunna leda Sverige och göra Sverige till ett bra land att leva i?

Jag gör en enkel jämförelse. Zlatan är lagkapten i FC Z.
En Zlatan alltså och 10 FC Z.
Är det trovärdigt att han lyckas leda laget till Champions League?

Valstugereportaget 2002

https://www.youtube.com/watch?v=SN18vKSsbEg

KOmmentera Alliansens insats utifrån detta tack, det här är ändå femton år senare än SD var som du beskriver dem.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Fy tusan vad rätt du har, har du också upplevt att 90-talister i allmänhet är väldigt lata? (jag känner iofs en som inte är det men det är nog ett undantag)

Jag har haft två provanställda 19-åringar och man tror knappt det är sant som de håller på. Dock finns det 90-talister som värnar sitt jobb. Det är de som inte har det så fett hemmavid. Så länge det är enklare att be pappa om en tusing än att jobba sig till den så blir det effekten.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det är fasen svårt att få grepp om det här...

Migrationsverket har haft en budget på 19,2 miljarder för de senaste tre åren om jag fattat olika artiklar korrekt (många som skriver om de 48 miljarder, men ingen som sätter perspektiv på dem eller vad deras föregående budget varit), och Reinfeldt släppte nyligen "bomben" att de utöver samma summa för de kommande tre åren dessutom behöver 48 miljarder.

Det är verkligen inga små summor, fasen, HELA rättsväsendet ligger på 40,2 miljarder (hela polisorganisationen, SÄPO, domstolar, kriminalvården m.m.m. (med mycket mera hehe)). Och så läser man artiklar som denna där Löfven och samtliga partier säger "nej då, inga problem, det löser vi, fast vi vet inte och tänker inte säga hur och varifrån pengarna ska trollas fram".

Jag kan väl verkligen inte vara ensam om att bli fundersam på hur det kommer sig att det så problemfritt och utan tvekan är självklart att det ska hostas fram 48 miljarder extra till detta!?

Samtidigt är det mer eller mindre enbart nedskärningar på alla andra fronten och då handlar det ofta om miljonbelopp eller "några få miljarder", inte så här gigantiska summor.

Hur kommer det sig att migrationsverket har fått fritt företräde framför alla andra samhällsutgifter i kön till statskassan? Ingen politiker tvekar ens på hur mycket eller varför de ska få önskat belopp......








(fotnot: detta inlägg är inte en del utav diskussionen kring SD och deras politiker eller anhängare och jag skulle vilja behålla det så när/om diskussionen tas vidare - det här handlar om opartisk och objektiv hantering av Sveriges ekonomi mer än politik i olika färger. Varför jag skriver om det i denna tråden är för att det är SD som vågat och vågar ta tag i frågan)
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Inte nervös alls. Jag tror inte de kommer växa mycket mer än de är i dagsläget.
Ny Demokrati växte väldigt snabbt under en kort tid och sen insåg man vad de hade att komma med (eller inte hade).
Utrensning är bra, om man verkligen menade det. Varför är Kenth kvar?
SDs försök att bli mer "rumsrena" har ju också inneburit att deras väljare och förtroendevalda med en lite mer "hårdför" inställning har flytt partiet och tagit sig till SVP som är snäppet värre ur alla avseenden. Så SD tappar både väljare och medlemmar.

De du kallar hårdföra är inga som SD vill ha i partiet och de kan ändå i princip räknas på fingrarna. Hur många röster har förövrigt nassarna? Några hundra? Ett par tusen?

Du inser säkert själv att du inte har nåt case i ditt påstående.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vi har helt enkelt en väldigt olika bild av vilka de är, tror inte vi reder ut det. Jag känner inte igen din beskrivning, och man måste oavsett relativisera den jämte andra partier.
.

Tror inte heller vi någonsin kommer vara nära överens på denna punkt.
Men du kanske förstår mina tankar. Den enda jag träffat från partiet var en riktig "idiot". Åkessons närmaste lirare Erik verkade inte mycket bättre, precis som dom andra som föll samtidigt.
Så i min värld är och förblir dom så.
Åkesson är ett undantag, men det är nog därför han har den roll han har. Det är nog den enda från det partiet jag skulle vilja prata med och tillåta gå in i mitt hem.
Resten av patrasket behandlar jag som dom drägg dom utger sig för att vara.

Sen kan jag ju tillägga att jag har lika stor förakt till V folket, dom är inte ett dugg bättre. Erik Almqvist var ju aktiv i ung vänster innan han klev på SDU.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror inte heller vi någonsin kommer vara nära överens på denna punkt.
Men du kanske förstår mina tankar. Den enda jag träffat från partiet var en riktig "idiot". Åkessons närmaste lirare Erik verkade inte mycket bättre, precis som dom andra som föll samtidigt.
Så i min värld är och förblir dom så.
Åkesson är ett undantag, men det är nog därför han har den roll han har. Det är nog den enda från det partiet jag skulle vilja prata med och tillåta gå in i mitt hem.
Resten av patrasket behandlar jag som dom drägg dom utger sig för att vara.

Sen kan jag ju tillägga att jag har lika stor förakt till V folket, dom är inte ett dugg bättre. Erik Almqvist var ju aktiv i ung vänster innan han klev på SDU.

Jag tycker de har flera duktiga företrädare, för att nämna några fler som du kan bjuda på kräftskiva:

Björn Söder
Rickard Jomshof
David Lång
Ted Ekroth :gnissla
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Tror inte heller vi någonsin kommer vara nära överens på denna punkt.
Men du kanske förstår mina tankar. Den enda jag träffat från partiet var en riktig "idiot". Åkessons närmaste lirare Erik verkade inte mycket bättre, precis som dom andra som föll samtidigt.
Så i min värld är och förblir dom så.
Åkesson är ett undantag, men det är nog därför han har den roll han har. Det är nog den enda från det partiet jag skulle vilja prata med och tillåta gå in i mitt hem.
Resten av patrasket behandlar jag som dom drägg dom utger sig för att vara.

Sen kan jag ju tillägga att jag har lika stor förakt till V folket, dom är inte ett dugg bättre. Erik Almqvist var ju aktiv i ung vänster innan han klev på SDU.

Du har träffat en och dömer alla? Tror inte ens den mest inbitne nazist eller FI:are generaliserar så grovt.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tycker de har flera duktiga företrädare, för att nämna några fler som du kan bjuda på kräftskiva:

Björn Söder
Rickard Jomshof
David Lång
Ted Ekroth :gnissla

Du nämner Ted. Jag har träffat båda på en fest innan de var kända. Den ene var supertrevlig och den andre dryg. Jag tror mig veta vem som var vem men är inte säker. Jäkla otyg det där med tvillingar :hihi
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
De du kallar hårdföra är inga som SD vill ha i partiet och de kan ändå i princip räknas på fingrarna. Hur många röster har förövrigt nassarna? Några hundra? Ett par tusen?

Du inser säkert själv att du inte har nåt case i ditt påstående.

Men orka. Det jag inser är att det spelar ingen roll vilka fakta, siffror, exempel man kommer med.
Det kommer alltid vara "bögarnas fel".
Nog så....
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag tycker de har flera duktiga företrädare, för att nämna några fler som du kan bjuda på kräftskiva:

Björn Söder
Rickard Jomshof
David Lång
Ted Ekroth :gnissla

Hade gärna snackat med Jomshof på en kräftskiva men Söder verkar rätt tråkig va? Annars hade jag väldigt gärna velat träffa Paula Bieler, hon verkar trevlig och intelligent. Hade tydligen 2.0 på högskoleprovet också. (Förövrigt med judisk och romsk(?) invandrarbakgrund. ÅÅÅ tänk om Jimmie hade vetat det!!! :eek:)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Debatten förs i de andra partierna också, men respektive kongresser slår fast partilinjen genom majoritetsbeslut efter diskussion och vägande för och emot.

Det är en myt att frågan inte diskuteras i andra partier, däremot är naturligtvis förslag som saknar faktamässig och/eller anständig förankring dömda till nedröstning. Missnöjespartier kan ju komma undan med ungefär vad som helst eftersom de aldrig är i någon form av ansvarsställning. Det gäller givetvis även mp och v, med deras visioner om tillväxtlös ekonomi, medborgarlöner och gratis allt till alla.

Noterar att du verkar ha missat mitt förra svar på detta inlägg, #126, du kanske kunde utveckla ditt resonemang?

Här har du i alla fall ett tydligt exempel på vad jag beskriver:

Tunga KD-profiler fördömer KDU

En debattartikel i DN, signerad KDU:s ordförande Sara Skyttedal, har väckt ont blod i moderpartiet. Skyttedal skriver att man måste diskutera en gräns för flyktingmottagandet. "De här åsikterna finns inte inom KD", säger riksdagsledamoten Caroline Szyber till SvD.


Vidare:

I en debattartikel på DN Debatt skriver KDU:s ordförande Sara Skyttedal att regeringen under nästa mandatperiod måste se till att flyktingmottagandet "balanseras" mot "mottagningskapaciteten". Två veckor före valet förespråkar ungdomsförbundets ordförande en hårdare gräns för flyktingmottagandet.

/.../

Även den tidigare KDU-ordföranden Ella Bohlin har reagerat kraftigt på artikeln.

"Förmodligen det sämta jag läst. Jag skäms. Vad hände med mitt gamla ungdomsförbund?", skriver hon på mikrobloggen Twitter.


Så bemöter samtliga etablerade partier om någon ens andas en minskad invandringsvolym, exemplen äro otaliga, inom C, KD, M, S osv.

Så HUR kan du påstå att det förs en debatt om volymen? Ursäkta om jag uppfattas som spetsig nu, men hittade du bara på det? :confused:

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/valspurten-kd_3859884.svd?sidan=6
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top