Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Av alla sidor och frågor du fått, i mängder av inlägg så har du ändå undvikit att besvara. I vilken värld lever du som ens har den minsta tillstymmelse till att kalla mitt leverne en bubbla? Läs om projicering, Loco.

Var brandhunden rasist, eller?
Brandhundsfrågan var inte till Locomongo. :mattias

Apropå SD, här är lite gratis valarbete av DN:

http://nwt.se/112/article1715112.ece?service=mobile

http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/ranare-knivhotade-ettaring/

Finn ett fel... :)

Är det så här Locomongo tror vi ökar "internationell handel"? Med guldkedjor då kanske.

#bubblan

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Locomondo gör i alla fall rätt som har "lyckligt ovetandes" under sitt användarnamn.

Alla (oavsett partitillhörighet faktiskt !!!) normalintelligenta borde väl ändå förstå vad det är som har hänt utan att man ska behöva förklara detta.

För dig Loco, gör jag ett undantag och förklarar

Våra politiker har bestämt sig för att vi "folket" har röstat "fel" - Då bestämmer man sig för att (mot gällande regler, faktiskt också emot vår grundlag) ordna till detta.

Man går alltså emot det mest grundläggande som finns - Raderar ordet "folkvald" och avrättar demokratin.

Kommer ni ihåg kritiken mot Putin när han satt in sin kasperdocka Medvedev som "president" för att han själv enligt gällande stadgar inte fick vara president längre. För att sedan ta bort nickedockan och placera sig själv i stolen igen !!! - Svenska tidningar var inte nådiga, "hån mot demokratin" "Kan bara hända i Ryssland" osv osv

Bullshit - Det har hänt här med, och ingen PK-media vågar ens viska om att det är inte ens tillåtet enligt grundlagen - Oberoende SVT................Go fuck yourself !!!!!!

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Regeringsformen/

Det till och med börjar med dessa ord

"All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare. Det står i regeringsformen – den grundlag som utgör grunden för vår demokrati."

Om du bara inte var så "lyckligt ovetandes" - Detta är en start på det som Reagan och Margret Thatchers hade som sina våtaste drömmar - Vi har börjat införa nyliberalism i Sverige. Storföretagen och bankerna sitter och runkar till detta, då kontentan blir en inverterad löneglidning - eftersom fler människor ska slåss om färre jobb.

Allt detta har man dolt för folket genom att kalla oss som fattat poängen för "rasister" - Det finns en agenda bakom - TRO INGET ANNAT. Se till att ha en utbildning, för i framtiden (den är närmre än du tror) är lönen 7000 kr för arbetare och 67000 kr för tjänstemän

Det här spelet är så äckligt välarrangerat att man inte kan undgå att ändå bli imponerad av arkitekterna bakom - På pappret ser det ut som om Reinfeldt stått upp bakom sina ideal och lagt sig (decemberuppgörelsen) i Löfwens våld - I verkligheten har han vunnit (och rövknullat Löfwen....fast Löfwen fattar det inte själv) och KNÄCKT arbetarrörelsen totalt...............Lycka till Sverige, för det kommer vi att behöva

Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag valde ju helt rätt tid att flytta utomlands, kan med all säkerhet säga att jag kommer behålla mitt boende på Malta tills den här soppan är löst.
Locomondo, öppna dina ögon.
Och bry dig inte om att citera detta, jag kommer liksom du låtsas att jag inte ser det.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En liten bit fantasi så.

Visst är det smidigt sätt att få till ökade klyftor och konkurrens om jobben(inte arbetskraft) genom en "generös invandringspolitik" eller som sd benämner det "splittringspolitik". Som nog de flesta vet så är det inte höglöneprofil på de som beviljas uppehållstillstånd snabbast.

Vem kommer drabbas? Bara att se till er själva. Ställ er frågan "kan jag bli utbytt av nån som vill göra jobbet till lägre kostnad? "
"Den svenska modellen"är på god väg att fasas ut, så fundera inte ens över turordningsreglerna.

Historiskt är det alltså generellt sett den breda basen av s&v väljare som hamnar i knipa. Men det är deras eget parti som driver på utvecklingen, i "humanitärt syfte, lyckligt ovetandes". Nånstans kommer välfärden och a-kassor plana ut i botten vilket ger att migrationsströmmen avtar då Sverige inte erbjuder en bättre situation än hemlandet . Sverige har uppnått jämvikt, med löneglidning som mål.
Usa löste det genom att ta arbetskraft under tvång för att kunna vinstmaximera. Då detta är lite för mycket idag, ligger lösningen i andra vägar.

Fundera, vilka är det av m väljare som överlöpt till sd? Är det de som kan ersättas, eller inte?

Vad som talar emot är total köpkraft vilket i mångt och mycket är en förutsättning för att det ska trilla in kulor.

/Ej utbytbar.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Locomondo gör i alla fall rätt som har "lyckligt ovetandes" under sitt användarnamn.

Alla (oavsett partitillhörighet faktiskt !!!) normalintelligenta borde väl ändå förstå vad det är som har hänt utan att man ska behöva förklara detta.

För dig Loco, gör jag ett undantag och förklarar

Våra politiker har bestämt sig för att vi "folket" har röstat "fel" - Då bestämmer man sig för att (mot gällande regler, faktiskt också emot vår grundlag) ordna till detta.

Man går alltså emot det mest grundläggande som finns - Raderar ordet "folkvald" och avrättar demokratin.

Kommer ni ihåg kritiken mot Putin när han satt in sin kasperdocka Medvedev som "president" för att han själv enligt gällande stadgar inte fick vara president längre. För att sedan ta bort nickedockan och placera sig själv i stolen igen !!! - Svenska tidningar var inte nådiga, "hån mot demokratin" "Kan bara hända i Ryssland" osv osv

Bullshit - Det har hänt här med, och ingen PK-media vågar ens viska om att det är inte ens tillåtet enligt grundlagen - Oberoende SVT................Go fuck yourself !!!!!!

http://www.riksdagen.se/sv/Sa-funkar-riksdagen/Demokrati/Grundlagarna/Regeringsformen/

Det till och med börjar med dessa ord

"All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare. Det står i regeringsformen – den grundlag som utgör grunden för vår demokrati."

Om du bara inte var så "lyckligt ovetandes" - Detta är en start på det som Reagan och Margret Thatchers våtaste drömmar - Vi har börjat införa nyliberalism i Sverige. Storföretagen och bankerna sitter och runkar till detta, då kontentan blir en löneglidning eftersom fler människor ska slåss om färre jobb.

Allt detta har man dolt för folket genom att kalla oss som fattat poängen för "rasister" - Det finns en agenda bakom - TRO INGET ANNAT. Se till att ha en utbildning, för i framtiden (den är närmre än du tror) är lönen 7000 kr för arbetare och 67000 kr för tjänstemän

Det här spelet är så äckligt välarrangerat att man inte kan undgå att ändå bli imponerad av arkitekterna bakom - På pappret ser det ut som om Reinfeldt stått upp bakom sina ideal och lagt sig (decemberuppgörelsen) i Löfwens våld - I verkligheten har han vunnit (och rövknullat Löfwen....fast Löfwen fattar det inte själv) och KNÄCKT arbetarrörelsen totalt...............Lycka till Sverige, för det kommer vi att behöva

Fortfarande, dessa 13% är alltså det mest demokratiska, det starkaste och det som Sveriges befolkning egentligen stödjer. Trots att det bara är 13%
Det är just dessa 13% man måste lyssna på för annars går man emot Sveriges Grundlag?

Är du på riktigt??

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fortfarande, dessa 13% är alltså det mest demokratiska, det starkaste och det som Sveriges befolkning egentligen stödjer. Trots att det bara är 13%
Det är just dessa 13% man måste lyssna på för annars går man emot Sveriges Grundlag?

Är du på riktigt??

Du har fortfarande inte förstått, 13% av befolkningen har förlorat sin röst, för att resten har bestämt det.

Eller iaf. några politiker...

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Slog mig idag hur det gått till i decemberuppgörelsen!

Lövet till Batra

LÖVET: "Om du inte ger mig stöd så tvingar du mig ATT SAMARBETA MED SD"
Batra: "ok vi viker oss för er i alla frågor bara ni stöder oss nästa val om vi vinner"
Bara sd hålls utanför

Ja så gör vi

Allt jag kommer säga till er nästa gång ni sd hatare gnäller om vård, skola, jobb, lön whatever SKYLL DIG SJÄLV!
Svenska folket är det rö*Kn***** folket.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror alla som jobbar med människor förstår att bara för att man kan fatta ett beslut är det inte nödvändigtvis klokt att göra det. Har man ett opinionsläge på 44%/56% så går man inte ut med extrema förslag. Den politiken kommer splittra Sverige. Det förstår alla ledare, politiska som civila.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
För er som har facebook, kan vara värt med ett besök på deras facebooksida:tummenupp

Skärmdumpar sparas dock friskt för framtiden, varsågoda: http://m.imgur.com/YPySFkz det går att scrolla nedåt i länken!

Om kommentarerna är representativa för Sverige i stort, eller åtminstone för borgare/moderater som finns där i alla fall hopp. :)

Det gäller att gå ut hårt inför valrörelsen 2018 och påminna Sverige om vad våra politiker gjorde. #glömaldrig

Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Loco

Det du inte förstått är att man regisserat detta på ett snaskigt perverst sätt, och du tror FORTFARANDE att det är vi som inte förstått.

Eftersom det nu präntats in att man är "rasist" om man "inte öppnar sitt hjärta" så ska jag berätta för dig vad nästa steg blir.

Du kan glömma höjda tak i A-kassan. För du är väl inte rasist och vill att människor i krig inte ska kunna komma hit ?

Pensionärerna kan glömma höjningar, för de måste "öppna sitt hjärta" osv osv osv

Man har redan präntat in budskapet - Om DU inte står tillbaka så är du rasist. Vem vill säg att "jag är rasist" - INGEN vill det.

Minns tillbaka några år när Reinfeldt inte var så speciellt glad för att öppna sitt hjärta för sjuka, arbetslösa, pensionärer skulle betala högre skatt än oss andra (arbetslinjen - Döpte de den reformen till)

Varför öppnade inte han sitt hjärta då - Jo för att det inte var strategiskt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är du? Jag ställde tre konkreta frågor i inlägg #2625. Kan du bemöda dig ett svar till mig, eller är det syntax error i datorn hos dig?

Någon som har ork att sätta ihop några tiotal av de >250 frågor som Blood in Blood Out undvikit? Det kunde man ju ha som sticky svar till hans eviga tjat och gnäll om hur dåligt allt är i Sverige.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Loco

Det du inte förstått är att man regisserat detta på ett snaskigt perverst sätt, och du tror FORTFARANDE att det är vi som inte förstått.

Eftersom det nu präntats in att man är "rasist" om man "inte öppnar sitt hjärta" så ska jag berätta för dig vad nästa steg blir.

Du kan glömma höjda tak i A-kassan. För du är väl inte rasist och vill att människor i krig inte ska kunna komma hit ?

Pensionärerna kan glömma höjningar, för de måste "öppna sitt hjärta" osv osv osv

Man har redan präntat in budskapet - Om DU inte står tillbaka så är du rasist. Vem vill säg att "jag är rasist" - INGEN vill det.

Minns tillbaka några år när Reinfeldt inte var så speciellt glad för att öppna sitt hjärta för sjuka, arbetslösa, pensionärer skulle betala högre skatt än oss andra (arbetslinjen - Döpte de den reformen till)

Varför öppnade inte han sitt hjärta då - Jo för att det inte var strategiskt.

Var det inte just höjd A-kassa och pengar till Pensionärer som S hade i sin budget? Som SD alltså röstade ned?
Jag vet att ni skriker efter svar på era tusen frågor. Ärligt talat, jag hinner inte. En fråga från mig genererar tydligen 10 motfrågor. När jag har tid väljer jag att svara på de som ställer seriösa frågor på ett seriöst sätt. Så mycket jag hinner.

Jag har dock fortfarande en fråga obesvarad (oväntat va?). Ingen har velat ge mig ett svar på den trots att det är ett av de mest frekventa ord som används av SD. Både topp som svans.

Var exakt går skiljelinjen mellan vanlig normal invandring och massinvandring?
Finns det någon som kan ge mig en siffra på det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu är han här igen med sina frågor, det viktiga är alltså ett begrepps innebörd.
Någon bara måste ha blivit inkvoterad till Södertörn. :lol

Smagatusk

Guest

Var exakt går gränsen mellan ett kort rep och ett långt rep?

Att du inte fått svar på din fråga är för att den är otroligt korkad, och det finns tusen olika svar. Och du vill ju själv inte svara på frågor du tycker är korkade...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Det finns sannolikt ingen siffra att ge. Det är helt styrt av landets ekonomiska och infrastrukturella förutsättningar.
Gränsen bör ligga på den nivå att det inte uppståuppstår segregation, laglöshet och radikala motsättningar. Boenden behöver byggas och jobb finnas mm
Tror faktisktatt det lyfts och stötts redan tidigare .. ..
Bara det faktum att sd fick 13% är en siffra, ett mått på att det är passerat den nivån.

Detta blir också avhängt på konjunkturen, nationell som internationell.

Vad som behövs nu, lätt akut, är att ta ett steg tillbaka, hantera den situation som råder och styra om fartyget för att därefter välja en lämplig för situationen rådande fart och kurs.

Nå.
Är du utbytbar ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men han vill ha ett exakt tal. Exakt.

Hur vet vi att vi har höga skatter? Hur vet man när vädret är bra?

Står det inte svart på vitt i en CE-märkt manual så är det nonsens.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping