Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vänstern försvarar alltid den grupp som de anser är lite mindre värd, lite dummare, lite mer primitiv. En muslim förstår ju inte att den inte får döda journalister, därför tar vänstern dem i försvar, och påstår att den som istället tycker att muslimer skall ha samma skyldigheter och rättigheter som alla andra är rasisten.

Finns hur många exempel som helst på detta fenomen, de som påstår sig strida för homosexuellas rättigheter demonstrerar gärna utanför Rysslands ambassad men inte Irans. De som påstår sig värna djurens rättigheter bränner gärna ner McDonalds men äter falafel på kebabstället. Den som värnar kvinnors rättigheter kallar svenska män talibaner men välkomnar könssegregerade moskéer. Osv osv osv.

Vänsterns hyckleri vet inga gränser. Inga.
Det är en grej jag påpekat många gånger men som du (och många andra) inte riktigt kan eller vill förstå:
Alla inom "vänstern" tycker inte likadant. Faktum är att de flesta inom vänstern tycker olika om olika saker. Folk är individer oavsett hur du vill kategorisera dem.
Absolut, i mångt om mycket stämmer det sannolikt.

Men t.ex den franska tidningen skall ju tydligen vara vänsterradikal, vad det nu innebär i franska mått...

Det jag tänkte på var mer att det finns mängder av religioner som borde anses vara mer benägna att få vänsterns omhuldning och kärlek än just islam, just det faktumet att det är så enkelspårigt förbryllar mig. Sen brukar ju vänstermänniskor vara ganska anti-religiösa, men trots det värnar de instinktivt om en av de starkaste. Som sagt mycket förbryllande, om de nu inte är antisemiter innerst inne, och i så fall, varför?
Det handlar knappast om att försvara onda islamister.
För det flesta handlar det snarare om att försvara de muslimer som INTE är onda islamister från att behöva buntas ihop med dessa.
Detta är nämligen nånting jag tycker extremhögern brukar vara väldigt ivriga till.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Både och, det är alltid bra vad folk egentligen tycker, det där Mehmet Kaplandet står jag inte ut med heller. Så uppenbart spel för gallerierna, eller taqiyyah som det tydligen heter.

Om många muslimer hatar oss så gör det mig ingenting faktiskt, men jag vet hellre om det än felaktigt tror motsatsen.

Sedan hur det egentligen förhåller sig kan man ju älta till förbannelse.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är en grej jag påpekat många gånger men som du (och många andra) inte riktigt kan eller vill förstå:
Alla inom "vänstern" tycker inte likadant. Faktum är att de flesta inom vänstern tycker olika om olika saker. Folk är individer oavsett hur du vill kategorisera dem.
För det flesta handlar det snarare om att försvara de muslimer som INTE är onda islamister från att behöva buntas ihop med dessa.
Detta är nämligen nånting jag tycker extremhögern brukar vara väldigt ivriga till.
Kan förstå, vill förstå, eller håller med om.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Nu pratar jag i generella termer, men påvisa gärna de gångerna du träffat på någon vänster som t.ex är pro israel, eller iaf står upp för de judar som inte är anti-palestina...

Utan att bunta ihop folk har ju studier visat på att den andelen som stöder våldsyttringar är ganska många gånger fler än en handfull extremister, anser du att detta är felaktigt, eller menar du att det är den andra delen som förtjänar denna ofta extrema omsorg?

Men, nej, folk går mer än gärna i sina likasinnades fotspår, oavsett huruvida dessa är lagda åt höger eller vänster, de tror dock gärna att de är unika.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men, nej, folk går mer än gärna i sina likasinnades fotspår, oavsett huruvida dessa är lagda åt höger eller vänster, de tror dock gärna att de är unika.

En del gillar Wiehe - andra Afzelius. Vissa föredrar till och med Uffe. Så visst finns det skillnader alltid. :fakta

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vad har de nu gjort/inte gjort?

När utrikeskorrespondenten Alice Petrén berättar om terrordådet i Frankrike där 12 personer blivit ihjälskjutna menar hon att de som dog inte var oskyldiga eftersom de tidigare gjort satir riktat mot religionen Islam.
"Det är ju inte oskyldiga personer i det här fallet, utan det riktar sig ju rakt mot en redaktion som har attackerat med nidbilder av profeten Muhammed, som har haft satirbilder som så sent som i natt la ut en nidbild"

Nu har människan gjort avbön och hävdar att det var olyckligt formulerat. Tssk, Tssk

Har hon samma logik i klädval hos offret och våldtäkt? Mer än lovligt slut i batteriet

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Vi måste dra en gräns för vad som ska vara accepterat i samhället!

Vi kan inte fortsättta ha en attityd som är kravlös och villkorslös gentmot folk som följer islam fanatiskt!
Om vi inte gör något så ökar vi på klyftorna för de här grupperna.
Och det kommer bli bara värre och värre med mer brottslighet. För de här extrema islamisterna anser ju att deras sett att leva är mer rätt!. Och vi som inte följer islam ska dö! Men det är ju inte det!
För vad har de uppfunnit som hjälper andra männsikor !? Är det fred och bra länder som har islam som religion!? Om man går i ett område som är befolkat med mycket muslimer så är det bara problemområde. Varför?! Och varför är det aldrig tvärtom!?

Jag ser inte buddister, kristna, bögar går och gör sådana här dåd!?

Ordet assemilering är rätt väg att gå. Precis som SD förutspråkar.
Jag har inga problem med muslimer som anpassar sig, jobbar, lär sig språket och förstår vikten av ett jobb att det ger mat på bordet och betalar hyran. Jag tycker att muslimer som säger att de inte får jobb pga av sin slöja gör det för att slippa jobba och anser att sin religion går före allt. Men det har vi accepterat i Sverige!
LOGIKSKT måste vara ledordet! det finns ingen gud som betalar hyran eller fixar mat ! det får man göra själv.

Min personliga åsikt är att om man vill skylta och klä sig för att man vill visa sin omgivning att man är en god muslim eller kristen, eller bög. Låt folk göra det på sin fritid. Men på jobbet är det jobb som gäller vi är alla lika som ska utföra våra uppgifter. Och gränsen måste dras.

Hakkors är förbjudet
och för mig står slöja för kvinnoförtryckande villket är lika illa. Och jag vill inte se den.

I förskola ska alla religösa attributer förbjudas just pga att små barn inte förstår vad det handlar om.
Så jag vill inte utsätta mina barn för ologiska männsikor!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När utrikeskorrespondenten Alice Petrén berättar om terrordådet i Frankrike där 12 personer blivit ihjälskjutna menar hon att de som dog inte var oskyldiga eftersom de tidigare gjort satir riktat mot religionen Islam.
"Det är ju inte oskyldiga personer i det här fallet, utan det riktar sig ju rakt mot en redaktion som har attackerat med nidbilder av profeten Muhammed, som har haft satirbilder som så sent som i natt la ut en nidbild"

Nu har människan gjort avbön och hävdar att det var olyckligt formulerat. Tssk, Tssk

Har hon samma logik i klädval hos offret och våldtäkt? Mer än lovligt slut i batteriet
Jo men det är logiskt för hon försvarade också Breivik.

Eller inte.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Vi måste dra en gräns för vad som ska vara accepterat i samhället!

Vi kan inte fortsättta ha en attityd som är kravlös och villkorslös gentmot folk som följer islam fanatiskt!
Om vi inte gör något så ökar vi på klyftorna för de här grupperna.
Och det kommer bli bara värre och värre med mer brottslighet. För de här extrema islamisterna anser ju att deras sett att leva är mer rätt!. Och vi som inte följer islam ska dö! Men det är ju inte det!
För vad har de uppfunnit som hjälper andra männsikor !? Är det fred och bra länder som har islam som religion!? Om man går i ett område som är befolkat med mycket muslimer så är det bara problemområde. Varför?! Och varför är det aldrig tvärtom!?

Jag ser inte buddister, kristna, bögar går och gör sådana här dåd!?

Ordet assemilering är rätt väg att gå. Precis som SD förutspråkar.
Jag har inga problem med muslimer som anpassar sig, jobbar, lär sig språket och förstår vikten av ett jobb att det ger mat på bordet och betalar hyran. Jag tycker att muslimer som säger att de inte får jobb pga av sin slöja gör det för att slippa jobba och anser att sin religion går före allt. Men det har vi accepterat i Sverige!
LOGIKSKT måste vara ledordet! det finns ingen gud som betalar hyran eller fixar mat ! det får man göra själv.

Min personliga åsikt är att om man vill skylta och klä sig för att man vill visa sin omgivning att man är en god muslim eller kristen, eller bög. Låt folk göra det på sin fritid. Men på jobbet är det jobb som gäller vi är alla lika som ska utföra våra uppgifter. Och gränsen måste dras.

Hakkors är förbjudet
och för mig står slöja för kvinnoförtryckande villket är lika illa. Och jag vill inte se den.

I förskola ska alla religösa attributer förbjudas just pga att små barn inte förstår vad det handlar om.
Så jag vill inte utsätta mina barn för ologiska männsikor!

Med handen på hjärtat så skulle jag alla dagar i veckan anställa en ateist/agnostiker framför en troende person, speciellt om personen i fråga bär kvinnoförtryckande kläder.
Detta om personerna i fråga hade likvärdig utbildning/erfarenhet.

Religion är en snuttefilt och sagobok för att kunna skylla på något.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Med handen på hjärtat så skulle jag alla dagar i veckan anställa en ateist/agnostiker framför en troende person, speciellt om personen i fråga bär kvinnoförtryckande kläder.
Detta om personerna i fråga hade likvärdig utbildning/erfarenhet.

Religion är en snuttefilt och sagobok för att kunna skylla på något.

Religion har blivit ett medel att använda när man vill slippa ansvar och eller man kan använda det för att skylla på andra!

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
"Nu är det viktigt att inte överreagera" http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article20126212.ab

Det är garanterat inte sista gången det här har hänt, en bra början vore att upphäva uppehållstillståndet och ta ifrån dem passet så de inte kan återvända till Europa. Har man väl åkt till Syrien eller andra IS länder kan man lika gärna stanna där permanent.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är 2015 Lars år?

[video=youtube;lbpyk1uHNWY]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lbpyk1uHNWY[/video]
Vilka jävla äckel.

Jag kunde köpt en Vilks tavla nyligen men min bättre hälft tyckte den var så sjukt ful att jag inte fick hänga upp den. Tyvärr är hon inte lika politisk som jag så hon förstod inte värdet fullt ut.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag tycker äcklig, äckligt, äcklar och dess vidare olika former används äckligt mycket här i tråden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping