Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag tror det här blev trådens mest gillade inlägg, inte illa med tanke på att det finns några tusen att välja på, men ett ypperligt val av inlägg, som sammanfattar även ursprungsfrågan på ett tydligt sätt.

:)

Well, med tanke på vilka som gillat så är ju det en komplimang?
Såå, Tack!! :)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Är inte det här lite smått komiskt, efter det som hände i Paris har våra politiker bedyrat sin kärlek till yttrandefriheten och nu läser jag på SvD att Palm försöker få Björn Söder fälld för Hets mot Folkgrupp pga ett inlägg han gjort på Facebook om att "fredens religion har visat sitt ansikte".:dummer

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/palm-anmaler-soders-facebooksinlagg_4238501.svd

Jag är helt övertygad att ifall den franska satirtidningen varit svensk hade hela redaktionen suttit bakom lås och bom för länge sedan pga "hets mot folkgrupp", så det är ett hyckleri utan dess like av media och politikerna att låtsas som att yttrandefrihet är något dom uppskattar...

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Är inte det här lite smått komiskt, efter det som hände i Paris har våra politiker bedyrat sin kärlek till yttrandefriheten och nu läser jag på SvD att Palm försöker få Björn Söder fälld för Hets mot Folkgrupp pga ett inlägg han gjort på Facebook om att "fredens religion har visat sitt ansikte".:dummer

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/palm-anmaler-soders-facebooksinlagg_4238501.svd

Jag är helt övertygad att ifall den franska satirtidningen varit svensk hade hela redaktionen suttit bakom lås och bom för länge sedan pga "hets mot folkgrupp", så det är ett hyckleri utan dess like av media och politikerna att låtsas som att yttrandefrihet är något dom uppskattar...

Dan Park satt nyligen i fängelse. Tydligen är det hets mot folkgrupp att visa upp provokativa bilder på en privat konstutställning.

http://lidlday.blogspot.se/

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1

Huvudet på spiken, precis vad jag tänkte !!

(Sedan kanske man skulle kunna tänkt sig att det skulle kunna vara smart av honom att hålla en medvetet låg profil efter en sådan här händelse. Han borde ju insett att det skulle förstoras upp menar jag. OBS - med detta menar jag INTE att han inte hade rätt att skriva detta (håller dessutom med honom) men han borde förstått att det kunde vara känsligt.)

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Kommer ni ihåg hur den här tråden började ?

"Sugen på att rösta på SD?
Då skall du läsa det HÄR"

Det första man läste när man tryckte på "HÄR" var

"Du vill återerövra rätten att beställa *****bollar och dra turkhistorier"

JA - Jag står fanimig upp för att man har rätt att beställa *****bollar och dra turkhistorier utan att någon lättkränkt jävel ska skjuta huvudet av mig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dan Park satt nyligen i fängelse. Tydligen är det hets mot folkgrupp att visa upp provokativa bilder på en privat konstutställning.

http://lidlday.blogspot.se/
Vänstern brukar ju annars bli helt galna om någon "försöker definiera vad konst är", vet knappt något rödare skynke, speciellt om det kommer från Alliansen eller SD. (Anna Odell, NUG, SD kulturpolitik osv).

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tror det, kolla avpixlat

Jag googlade, oroväckande så har det konfiskerats konst för att vissa individer finner det stötande.

Det oroväckande är ju förvisso inte att några blivit putta, utan att polisen tagit sig makten att stjäla privat egendom.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[h=1]Hycklare är de allihop (nästan)[/h]
I dag är de alla Charlie. Säger sig stå upp för yttrandefrihet, fri kultur och pressfrihet. I går duckade de av rädsla för att kränka religiösa extremister. I morgon kommer de att göra likadant. Gnälla över att behöva betala Lars Vilks polisskydd. Be om ursäkt för religionskritik. Plocka ned tavlor. Lägga sig platt. Fega ur. Vända bort ansiktet och blunda för att åsiktskorridorens väggar sluter sig allt närmare.
Inom såväl media och kultur som inom det politiska etablissemanget i Sverige finns en feghet som tar sig uttryck i självcensur och humorlöshet. Det är därför den typ av politisk och religiös satir som finns i många andra delar av världen skulle aldrig fungera i Sverige. Tänk om någon känner sig kränkt? Och vad läskigt om det som framförs eller publiceras blir ifrågasatt, kritiserat eller till och med genererar hot! Så kan vi ju inte ha det. Bäst att dränka hela samhällsdebatten i mellanmjölk så att ingen behöver ta illa upp.
...
http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2015/01/08/hycklare-ar-de-allihop-nastan/

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
[h=1]Hycklare är de allihop (nästan)[/h]
I dag är de alla Charlie. Säger sig stå upp för yttrandefrihet, fri kultur och pressfrihet. I går duckade de av rädsla för att kränka religiösa extremister. I morgon kommer de att göra likadant. Gnälla över att behöva betala Lars Vilks polisskydd. Be om ursäkt för religionskritik. Plocka ned tavlor. Lägga sig platt. Fega ur. Vända bort ansiktet och blunda för att åsiktskorridorens väggar sluter sig allt närmare.
Inom såväl media och kultur som inom det politiska etablissemanget i Sverige finns en feghet som tar sig uttryck i självcensur och humorlöshet. Det är därför den typ av politisk och religiös satir som finns i många andra delar av världen skulle aldrig fungera i Sverige. Tänk om någon känner sig kränkt? Och vad läskigt om det som framförs eller publiceras blir ifrågasatt, kritiserat eller till och med genererar hot! Så kan vi ju inte ha det. Bäst att dränka hela samhällsdebatten i mellanmjölk så att ingen behöver ta illa upp.
...
http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2015/01/08/hycklare-ar-de-allihop-nastan/

Dags att skaffa GP igen.:tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...