Varför rösta på halvdana pajasar som SD när KD finns? Seriöst vill ni rösta på ett parti som lyfter upp invandringspolitiken men med lite bättre värderingar och planer kring andra samhällsfrågor så rösta KD
Helst seriöst skriver inte detta för att reta upp nån eller starta irritation men alla jag har i min bekantskapskrets som ska rösta på SD verkar vara personer som är misslyckade på nåt sätt, de flesta av dem trodde de va eller skulle bli hi-roller genom att rösta på M. Mer cash i kassan och de skulle bli så mycket bättre, men efter dessa år har de blivit berövade all trygghet inom arbetslivet och samhället i det stora hela samt ser sina anhöriga hamna mellan stolarna pågrund av M, de är maktlösa för de kan inte ens hålla ihop sitt shit.
Och dessa personer sväljer Åkessons snack om att de har det som de har det pågrund av att invandrarna, att Sveriges äldre går hungriga och far illa, att skolan, sjukvården och de trygga pelarna i samhället lider pågrund av invandrare som suger ut pengar.
Det många inte tänker på att det är kapitalisterna som sugit ut pengar och sett till att allt är siffror, vi är inte människor längre ut endast siffror. Alla som kostar lite men ger bra pengar oavsett om det är skola, omsorg osv. är önskvärda i deras kalkyl, de andra får klara sig bäst de vill.
Samma sort kapitalister exporterar krigförings material till de värsta länderna som idag står och brinner.
Skiter i vilket av dessa handlingar respektive kapitalist pysslar med, de skiter även i detta själva bara de tjänar pengar. Suger ut pengar av samhället som parasiter.
Kolla ex. Bert Karlsson, för ett par år sen var han med i Ny Demokrati med starka åsikter om invandrare, idag driver han en flykting anläggning som är under all kritik. Varför?
Och det spelar inte nån roll hur mycket pengar som samlar damm och växer på hög på banken, de vill bara ha mer. En sjukdom anser jag som aldrig kommer erkännas som en sjukdom, för det ser de själva till att sopa under mattan.
SD är inget för mig, ser de bara som ett gäng utklädda rasister som hittat en pajas som ser ut som en ofarlig lirare som lärt sig att tala för sig. Sätt dem in action eller under press och deras grottmännisko personlighet dyker upp (ex. järnrörs incidenten)
Ett parti som får en person att inte känna sig välkommen trotts svensk medborgarskap, svensk fru och barn, jobbar och gör rätt för sig, firar svenska högtider, bor i en normal svensson kvarter men råkar vara född eller har föräldrar från ett annat land säger en hel del om partiet och hur de vill framstå. Vill du stå bakom dem är du med lika mycket och skapar denna segregation och elände som pågår i Sverige.