Hur många politiker känner du personligt?Så kontentan är att man inte skall hålla på med politik?
Eller att man skall vara en god retoriker?
Hur många politiker känner du personligt?Så kontentan är att man inte skall hålla på med politik?
Eller att man skall vara en god retoriker?
Hur många politiker känner du personligt?
Väl, skulle du låna ut hojen eller lägenheten till dom?Några. Bara kommunpolitiker dock.
Väl, skulle du låna ut hojen eller lägenheten till dom?
Varför känner du dig tvingad att påpeka att de är människor...Utan att blinka. De är även människor.
Jag vill inte minnas att Alliansen gick till val på att göra Sverige till en "humanitär stormakt" på bekostnad av välfärdssamhället. Hade dom sagt det rakt ut skulle jag ha en viss förståelse för deras beslut de senaste 8 åren, som det är nu känner man sig mest grundlurad.
Vilka beslut tänker du på?
Menar du att du röstar på ett parti utifrån en enda val-fråga?
De länder som haft stor invandring är de länder som har bäst välfärd etc. USA, Tyskland, Sverige etc. De långsiktiga effekterna av invandring är synnerligen gynnsamma även om de kortsiktigt kan ställa till problem. Dock är det aldrig en minusaffär och vår välfärd står absolut inte och faller med invandring, framförallt inte asylinvandring som ju ytterst beror på andra faktorer och handlar om några tiotusental per år.
En förutsättning för välfärdssamhället är tillväxt, både vad gäller ekonomi och befolkning.
Varför känner du dig tvingad att påpeka att de är människor...
Men det innebär att dom alla stödjer din världsbild?
Stödjer min världsbild? Hur menar du nu riktigt.
Ekonomin blir inte bättre av hög arbetslöshet, vad Ullenfjant än skriver på sina propagandasidor.
Jo, ifall ni delar synsätt på hur samhället skall styras eller om ni kanske har delade meningar?
...Hur många riksdagspartier har jag att välja bland om jag tycker att välfärdssamhället är något att värna om?...
Tror du att om vi nekar Irakiska kirurger/tandläkare att komma hit så kommer det bli ett jobb över till arbetslöse Anders som gick ut högstadiet med ofullständiga betyg?
Kul att du har den bilden, det är precis vad Sanningsministeriet vill att du skall tro.
Du nämnde arbetslöshet och jag försöker bara förstå hur du tänker?
Om du försöker hänga upp den här bilden kring tandläkeri och kirurger så tänker jag bli lika obstinat och föreslå att du skaffar dig kunskaper i ämnena arbetslöshet respektive invandring som är lite djupare än handlingen i Se upp för dårarna.
View attachment 410613
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |