Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jag vill inte minnas att Alliansen gick till val på att göra Sverige till en "humanitär stormakt" på bekostnad av välfärdssamhället. Hade dom sagt det rakt ut skulle jag ha en viss förståelse för deras beslut de senaste 8 åren, som det är nu känner man sig mest grundlurad.

Menar du att du röstar på ett parti utifrån en enda val-fråga? :va
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Vilka beslut tänker du på?

PUT till hela Syriens befolkning osv.

Menar du att du röstar på ett parti utifrån en enda val-fråga? :va

Nej, men jag är övertygad om att välfärden kommer raseras om dagens invandringstakt håller i sig. Hur många riksdagspartier har jag att välja bland om jag tycker att välfärdssamhället är något att värna om?

I en perfekt värld hade jag troligen varit vänsterpartist men tyvärr känns det inte aktuellt i nuläget.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
De länder som haft stor invandring är de länder som har bäst välfärd etc. USA, Tyskland, Sverige etc. De långsiktiga effekterna av invandring är synnerligen gynnsamma även om de kortsiktigt kan ställa till problem. Dock är det aldrig en minusaffär och vår välfärd står absolut inte och faller med invandring, framförallt inte asylinvandring som ju ytterst beror på andra faktorer och handlar om några tiotusental per år.

En förutsättning för välfärdssamhället är tillväxt, både vad gäller ekonomi och befolkning.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
De länder som haft stor invandring är de länder som har bäst välfärd etc. USA, Tyskland, Sverige etc. De långsiktiga effekterna av invandring är synnerligen gynnsamma även om de kortsiktigt kan ställa till problem. Dock är det aldrig en minusaffär och vår välfärd står absolut inte och faller med invandring, framförallt inte asylinvandring som ju ytterst beror på andra faktorer och handlar om några tiotusental per år.

En förutsättning för välfärdssamhället är tillväxt, både vad gäller ekonomi och befolkning.

Ekonomin blir inte bättre av hög arbetslöshet, vad Ullenfjant än skriver på sina propagandasidor.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vad har arbetslösheten med "invandring" att göra?

Arbetslöshet beror i princip på för långsamt snurrande hjul i ekonomin kombinerat med miss-match vad gäller kompetens. Den absolut största delen av invandringen har sin grund i arbete, studier eller forskning.
Det gäller därför att få ekonomin att rulla, exempelvis genom tillväxt och konsumtion enligt ovan.
Vilken välfärd anser du att du saknar pga invandringen?

Jag har aldrig hört talas om namnet du skriver.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Ekonomin blir inte bättre av hög arbetslöshet, vad Ullenfjant än skriver på sina propagandasidor.

Tror du att om vi nekar Irakiska kirurger/tandläkare att komma hit så kommer det bli ett jobb över till arbetslöse Anders som gick ut högstadiet med ofullständiga betyg?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jo, ifall ni delar synsätt på hur samhället skall styras eller om ni kanske har delade meningar?

De politiker jag kan säga att jag känner tillhör alla de rödgröna eller bortom. Sedan har jag kompisar som håller på alliansen och sd. De skulle få låna min lya och hoj de med.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Hur många riksdagspartier har jag att välja bland om jag tycker att välfärdssamhället är något att värna om?...

Jag tror faktiskt alla värnar om välfärden.
Sen har alla olika vägar att nå dit.
Det parti som har en väg du sympatiserar med stoppar du i kuvertet.
Enkelt. :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror du att om vi nekar Irakiska kirurger/tandläkare att komma hit så kommer det bli ett jobb över till arbetslöse Anders som gick ut högstadiet med ofullständiga betyg?

Kul att du har den bilden, det är precis vad Sanningsministeriet vill att du skall tro.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du nämnde arbetslöshet och jag försöker bara förstå hur du tänker?

Om du försöker hänga upp den här bilden kring tandläkeri och kirurger så tänker jag bli lika obstinat och föreslå att du skaffar dig kunskaper i ämnena arbetslöshet respektive invandring som är lite djupare än handlingen i Se upp för dårarna.

asyl_per_miljon.jpg
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Om du försöker hänga upp den här bilden kring tandläkeri och kirurger så tänker jag bli lika obstinat och föreslå att du skaffar dig kunskaper i ämnena arbetslöshet respektive invandring som är lite djupare än handlingen i Se upp för dårarna.

View attachment 410613

Jag ser inte någon förklaring till ditt inlägg om arbetslöshet och invandring så jag undrar fortfarande vad du menar?
Och ang bilden, vad vill du säga med den? Stör det dig att Sverige ligger i topp? Eller vad?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top