Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag ser inte någon förklaring till ditt inlägg om arbetslöshet och invandring så jag undrar fortfarande vad du menar?
Och ang bilden, vad vill du säga med den? Stör det dig att Sverige ligger i topp? Eller vad?

Jämför sysselsättningsgrad bland utrikes födda och hur vår invandring ser ut. Tycker du det är relevant att prata om kirurger? Hur många är de? 2-3 om året? Var är tandläkarna skolade, i Somalia? Min tandläkare är från Upplands Väsby, eller Sollentuna, same shit.

Självklart stör det mig, det stör väl alla andra också, varför babblas det annars om att våra grannländer "måste" ta ett större ansvar. Varför de nu skulle måste det, de måste tydligen bara följa exakt samma regelverk och konventioner so vi gör, med skillnaden att vi fjäskar och daltar in absurdum, och here we are liksom.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag vet inte om det är någon annan än SD som kör med retoriken "fjäsk och dalt" i det politiska Sverige i alla fall.

Men i vilket fall så är asylrätten beroende på krig och kriser i vår omvärld, och just nu är det Syrien och Somalia som står för största delen. Med all rätt kan man tycka, givet situationerna där.

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Givet de faktiska siffrorna och inte SD-s propaganda - vilka negativa följder drabbas välfärden av pga att vi blir fler i Sverige? Skolans sammanbrott är rimligen ett BETYDLIGT större problem både på kort och på lång sikt. Att folk flyttar till Sverige ser jag inte problemet med. Alls.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet inte om det är någon annan än SD som kör med retoriken "fjäsk och dalt" i det politiska Sverige i alla fall.

Men i vilket fall så är asylrätten beroende på krig och kriser i vår omvärld, och just nu är det Syrien och Somalia som står för största delen. Med all rätt kan man tycka, givet situationerna där.

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Givet de faktiska siffrorna och inte SD-s propaganda - vilka negativa följder drabbas välfärden av pga att vi blir fler i Sverige? Skolans sammanbrott är rimligen ett BETYDLIGT större problem både på kort och på lång sikt. Att folk flyttar till Sverige ser jag inte problemet med. Alls.

Borde du inte bemöta några av de tidigare inläggen hellre än att glida in och börja om några dagar senare?

Asylrätten är den samma i resten av Europa.

Migrationsinfo är ingen objektiv hemsida om du trodde det.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Statistiken är densamma oavsett var den presenteras. Länkar finns till SCB.

Vilka inlägg tycker du borde bemötas?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jämför sysselsättningsgrad bland utrikes födda och hur vår invandring ser ut. Tycker du det är relevant att prata om kirurger? Hur många är de? 2-3 om året? Var är tandläkarna skolade, i Somalia? Min tandläkare är från Upplands Väsby, eller Sollentuna, same shit.

Självklart stör det mig, det stör väl alla andra också, varför babblas det annars om att våra grannländer "måste" ta ett större ansvar. Varför de nu skulle måste det, de måste tydligen bara följa exakt samma regelverk och konventioner so vi gör, med skillnaden att vi fjäskar och daltar in absurdum, och here we are liksom.

Jag vet inte om du noterade att listan du skickade angav antal AsylSÖKANDE.
Det är alltså inte detsamma som antal AsylBEVILJADE.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Borde du inte bemöta några av de tidigare inläggen hellre än att glida in och börja om några dagar senare?

Asylrätten är den samma i resten av Europa.

Migrationsinfo är ingen objektiv hemsida om du trodde det.

Så istället för att försöka visa vägen och lobba för att de andra i Europa ska höja sig till vår nivå gällande Asylmottagningen vill du att vi ska sänka oss till deras nivå?
Varför tänker du tvärtom när du talar "välfärd"?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag vet inte om du noterade att listan du skickade angav antal AsylSÖKANDE.
Det är alltså inte detsamma som antal AsylBEVILJADE.

Nähä, okej men hur ser förhållandet ut beviljade/sökande ut då? Och av avslagen, hur ser förhållandet avslag/verkställt ut?

Snart får du göra som Brooklyn tror jag.

- - - Updated - - -

Så istället för att försöka visa vägen och lobba för att de andra i Europa ska höja sig till vår nivå gällande Asylmottagningen vill du att vi ska sänka oss till deras nivå?

Absolut, minst, och egentligen bör vi nog kompensera för att vi tagit för oss så mycket av kakan tidigare också.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
- - - Updated - - -



Absolut, minst, och egentligen bör vi nog kompensera för att vi tagit för oss så mycket av kakan tidigare också.[/QUOTE]

Jo men där har vi anledningen till att vi förmodligen röstar helt olika och vi har även vitt skilda grundvärderingar och åsikter om vilken typ av land Sverige ska vara.
Jag vill ha ett öppet och medmänskligt Sverige och jag tänker utnyttja min rösträtt för att fortsätta kämpa för att Sverige ska förbli öppet. Oavsett vad andra länder gör.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
De politiker jag kan säga att jag känner tillhör alla de rödgröna eller bortom. Sedan har jag kompisar som håller på alliansen och sd. De skulle få låna min lya och hoj de med.

Skulle du hålla med mig om att ärliga och bra människor är just ärliga och bra oavsett partisympatier eller ideologi/religion?
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Eberhard skriver i sin bok om den osunda "snällismen", man är så angelägen om att vara snäll (i och för sig ett bra drag men bara om det sätts i perspektiv) mot grupp A att man som en konsekvens blir elak mot grupp B.

Var är medmänskligheten med de som bara vill leva i sin tråkiga idyll, varför skall ett asylboende prompt köras ned i halsen på oss med ett hånflin utan minsta hänsyn till vad vi vill?

Nejvisst det glömde jag ju, jag är bara en obildad bonnläpp som måste röra på läpparna när jag läser. Jag måste omskolas till den rätta läran av mediaeliten som sitter på Södermalm och skriver om medmänsklighet. Säkert är jag en sådandär som röstar SD om inte rent ut Svenskarnas Parti.

Ganska lätt att vara medmänsklig när handlingen i sig består av att logga in på twitter. Jag ser inte någon av rödvinspimplarna åka iväg på FN-tjänst eller som volontärer.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nähä, okej men hur ser förhållandet ut beviljade/sökande ut då? Och av avslagen, hur ser förhållandet avslag/verkställt ut?

Snart får du göra som Brooklyn tror jag.

- - - Updated - - -



Absolut, minst, och egentligen bör vi nog kompensera för att vi tagit för oss så mycket av kakan tidigare också.
En bra lösning - eu pyntar våra kostnader för kalaset, vi kan fortsätta vara en trygg hamn i världen för utsatta folk. Varför inte?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

d13-arbetslosheten-europa-japan-usa.jpg


beviljade-asyl-eurostat.png


Ser inte sambandet :va
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag vet inte om det är någon annan än SD som kör med retoriken "fjäsk och dalt" i det politiska Sverige i alla fall.

Men i vilket fall så är asylrätten beroende på krig och kriser i vår omvärld, och just nu är det Syrien och Somalia som står för största delen. Med all rätt kan man tycka, givet situationerna där.

http://www.migrationsinfo.se/migration/sverige/

Givet de faktiska siffrorna och inte SD-s propaganda - vilka negativa följder drabbas välfärden av pga att vi blir fler i Sverige? Skolans sammanbrott är rimligen ett BETYDLIGT större problem både på kort och på lång sikt. Att folk flyttar till Sverige ser jag inte problemet med. Alls.

Ungefär hur många heltidsarbetande behövs det för att täcka en icke sysselsatts behov, dels av bidrag i olika former dels den andel av välfärden denne behöver. Glöm inte att de heltidsarbetande också hämtar ifrån välfärd och infrsstruktur.

tror du ett 2:1 förhållande räcker? Dvs för varje tillkommande som inte sysselsätts omgående behövs det skapas två nya jobb.

Jag ser ett jätteproblem om det nu tar 7år för att sysselsätta hälften. Men det kanske bars är jag?
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!

Arbetslöshet mellan olika länder, även inom EU, är i praktiken omöjligt att jämföra. Detta pga vitt skilda definitioner.

Definitionen av "arbetslös" följer ILO-standarden, men det gör inte definitionen för "sysselsatt".

Jag kan inte svara för andra länder, men Sveriges definition är skrattretande.

:hej
 
Last edited:

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
De länder som haft stor invandring är de länder som har bäst välfärd etc. USA, Tyskland, Sverige etc. De långsiktiga effekterna av invandring är synnerligen gynnsamma även om de kortsiktigt kan ställa till problem. Dock är det aldrig en minusaffär och vår välfärd står absolut inte och faller med invandring, framförallt inte asylinvandring som ju ytterst beror på andra faktorer och handlar om några tiotusental per år.

Det måste vara skönt, att som du leva helt avskild ifrån verkligheten.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top