Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Användes inte religion av de styrande i forna Jugoslavien för att få folk att strida?
Används inte religion som bränsle i de flesta strider?
Strider inte vårt kära USA i Guds namn?

Oavsett vad man tycker om det ena och det andra så är det inte religionen som strider.
Det är människan som är en blodtörstig varelse och använder de knep som fungerar för att få folk att strida.

**Ja, jag generaliserar :3freak

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Såg nån professor Dencik nyss på SvT idag diskutera förföljelsen
av judar i Sverige. Enligt han var det ( jag generaliserar) muslimer mest
Vänstergrupperingar som tvåa. Och en väldigt liten del högerfolk på tredje plats.
Jag tycker SvT har skärpts sig dom senaste dagarna i sin objektivitet:banana

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vänstergrupperingar som tvåa. Och en väldigt liten del högerfolk...

Nyfiken ställer frågan, dessa muslimer som förföljer judar i Sverige. Är det frågan om de där 300jihadisterna eller finns det antisemitism inom den majoritet av vänliga muslimer..?:va tolerant har jag hört från många håll, så det måste ju vara sant

Och en enkel fråga till Mona Sahlin
http://www.jpost.com/Middle-East/ISIS-published-female-sex-slave-handbook-384510
Ska den översättas?

Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vänstergrupperingar som tvåa. Och en väldigt liten del högerfolk på tredje plats.
Jag tycker SvT har skärpts sig dom senaste dagarna i sin objektivitet:banana
Och i Malmö är det extremt och varit så länge .Men det skrivs inte så mycket o försök till bombning av synagoga där de får tag i förövarna blir till slut bara ett pojkstreck

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kom att tänka på debatten runt Örebropolitkern där vissa tar upp Danmark som något sorts föregångsland till oss för att de har en tuffare retorik. Det intressanta är egentligen hur man i praktiken arbetar. Skulle tro att många länder samarbetar med att ta fram verktyg hur man ska få bukt med problemen. De skandinaviska länderna arbetar säkert väldigt nära varandra.

“Jihadists are a serious problem for us as a country,” acknowledges Anna Mee Allerslev, Copenhagen’s recently elected mayor for integration. “We’ve never had this kind of problem before.” But while other countries are sending their jihadists to court – last month 46 suspected jihadists went on trial in Belgium – the Danes are tackling the problem in an innovative fashion. They’re sending them to the shrink.

http://www.newsweek.com/denmark-offers-returning-jihadis-chance-repent-277622

The Danish government is planning a law along the lines of what the unorthodox former terrorist suggests. “The threat posed by foreign fighters in Denmark is a highly prioritised area by the Danish government,” Justice Minister Mette Frederiksen says. “In order to address this threat most effectively, we’ve launched a new action plan that focuses on both intervention and prevention. Recently we’ve introduced a bill that enables the police to refuse the issuing of passports, to revoke passports from suspected foreign fighters and to issue travel bans.” That, of course, does not include Danish citizens and residents simply going abroad for terrorist training, the very people Storm worries will commit atrocities at home.

http://www.newsweek.com/2015/01/23/how-denmark-learnt-its-own-charlie-hebdo-moment-299065.html

I samma artikel lite tidigare:

“Another crucial aspect is that Denmark has understood the importance of working actively for integration and is much better at not letting ghettos form,” notes Ranstorp. “Politically, there’s some hard talk, but in reality they make sure that neighbourhoods are integrated. The authorities even have a direct dialogue with mosques such as Grimhøj. It’s not clear that it has any influence on the mosques, but at least it’s there to signal red lines or during crisis situations.”

Rekommenderar er att läsa artiklarna som helhet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lösningen på Kuwait-krisen var ju att Irak drog sig ur.
Lösningen på Ukraina-krisen är ju att Ryssland drar sig ur.
Lösningen på Sydafrikas apartheid var ju att lagarna skulle avskaffas och att de svarta fick samma rättigheter som de vita.

Men i Israel är det förstås annorlunda...

Lösningen på Sverigekrisen är ju att massdeportera alla ickesvenskar alltså. Radikalt, även för att komma från brungrönt håll.

Antar att du är väldigt glad över den antisemitism du underblåser.

http://www.svtplay.se/video/2612914/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-2

- - - Updated - - -

Och i Malmö är det extremt och varit så länge .Men det skrivs inte så mycket o försök till bombning av synagoga där de får tag i förövarna blir till slut bara ett pojkstreck

Inte konstigt det, när folk som Locoloco på yttersta vänsterkanten öppet tillåts förespråka mord på judar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu har både KD och M och FP bitvis anslutit sig till SD's politik.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/m-migrationsuppgorelsen-med-mp-overspelad_4272733.svd
Vad konstigt, eftersom de påstås vara så dåliga. :)[/QUOTE

Dom håller på att åka ut och M minskar kraftigt.
Jag blir inte förvånad om MP när dom når 4% drar invandringskortet:)

Det är det som är det fina i kråksången, alla partier kommer behöva bedriva SD's politik, förr eller senare.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Lösningen på Sverigekrisen är ju att massdeportera alla ickesvenskar alltså. Radikalt, även för att komma från brungrönt håll.

http://www.svtplay.se/video/2612914/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-avsnitt-2

- - - Updated - - -

Inte konstigt det, när folk som Locoloco på yttersta vänsterkanten öppet tillåts förespråka mord på judar.

Det är lättare att räkna alla inlägg du inte använt ordet antisemitism i än de du använt det i.

Varför skulle mord eller folkmord vara ok på något sätt? En människa är en människa oavsett vad personen tror på eller vart han/hon är född. Ni här sitter och försvarar två grupper av människor som mördar varandra pga deras religion. Synd att inte människan utvecklats mer på alla årtusenden.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Möjligen, men jag kan tänka mig att just huvudräkning inte är din favvo-grej.

Det är förstås inte ok, vad har du den här gången missförstått?

Jag har inga problem med huvudräkning, vad nu du skulle ha med det att göra.
Du däremot verkar njuta av att försöka trycka ner folk som inte är av samma åsikt som du. Jag minns minst en person till i historien som gjorde likadant.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

- - - Updated - - -

"Ljuger du tillräckligt stort och ihärdigt kommer det låta som en sanning till slut", var det någon som sade för ca 70 år sen.....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är lättare att räkna alla inlägg du inte använt ordet antisemitism i än de du använt det i.

Varför skulle mord eller folkmord vara ok på något sätt? En människa är en människa oavsett vad personen tror på eller vart han/hon är född. Ni här sitter och försvarar två grupper av människor som mördar varandra pga deras religion. Synd att inte människan utvecklats mer på alla årtusenden.

Människor dödar varandra för att vinna land eller rikedom, religionen är bara ett sätt att enas och lättare göra motståndaren till fiende.

Vissa människor har ju slutat använda religionen som skäl till konflikt, det är väl utveckling om något?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras