Tänker sitta där i den förgiftade söndersprängda glasöknen och muttra: vad var det jag sa?Det gör det så fort pengarna är slut och luftslottet ersatts med metangas.
Tänker sitta där i den förgiftade söndersprängda glasöknen och muttra: vad var det jag sa?Det gör det så fort pengarna är slut och luftslottet ersatts med metangas.
Tror inte dubbelt stoppar.. kanske just under krigsåren då.
Men du har däremot skrivit en hel del. Och tillskrivit mig en del....
Protestantismen brukar associeras med produktivitet, utveckling och materiellt välstånd, i förlängningen kapitalism. Vilket fört västvärlden väldigt långt från grottorna vi kom från, problemet är att kapitalismen helt har spårat ur.
Det finns inga gränser för vad människor gör för pengar längre, och det finns i princip inga värden att hålla fast vid längre utom de rent monetära.
Och nej jag är ingen jävla kommunist.
Eller vänsterextremist.
Eller sosse.
Jag hoppas mest hela skiten brakar ihop snart.
Klart de gör, de kommer öka tills politiken ändras, helt automatiskt. Ju fler invandrare som kommer, desto fler tippar över till SD. Jag har svårt att se att ökande invandrarströmmar skulle få fler väljare att vilja få hit ännu fler, dvs gå från SD. Nuvarande politik är som en fiffigt inbyggd SD-röstgenerator. Eller enklare beskrivit: nackdelen med att bedriva extrem politik i strid med folkviljan ser vi i opinionsläget.SD ökar till 16,5% i senaste Novus väljarbarometer ..
Effekten av Jimmies frånvaro verkar inte ha så stor betydelse ..
Och ert jävla skitsnack här bidrar inte till att öka min tro på mänskligheten direkt.
Klart de gör, de kommer öka tills politiken ändras, helt automatiskt. Ju fler invandrare som kommer, desto fler tippar över till SD. Jag har svårt att se att ökande invandrarströmmar skulle få fler väljare att vilja få hit ännu fler, dvs gå från SD. Nuvarande politik är som en fiffigt inbyggd SD-röstgenerator. Eller enklare beskrivit: nackdelen med att bedriva extrem politik i strid med folkviljan ser vi i opinionsläget.
Vilket skulle inte tolereras menar du?Skratta du, något säjer mig att det inte kommer att tolereras, hoppas jag har fel.
Edit, inte för att jag önskar fler röster till sd, bara för att klargöra...
Vilket skulle inte tolereras menar du?
Om det stör dig får du lova att säga till.
Vad bra, jag är också nöjd med tillvaron.Inte alls. Det visar bara på hur svag du är och hur dåligt du mår inombords.
Jag lever ett lyckligt liv
Förstår inte exakt vad du far efter. Varit i whiskyskåpet? Naturligtvis är det bra om SD får många röster, eftersom en majoritet håller med dem i deras profilfrågor.Min paranoida sida säjer mig att det blir problem om sd får för många röster.
Det är ju numera ganska uppenbart att människorna har mycket lite påverkan på sin framtid, varför skulle de som påverkar den släppa det utan bråk?
Lösningen på Kuwait-krisen var ju att Irak drog sig ur.
Lösningen på Ukraina-krisen är ju att Ryssland drar sig ur.
Lösningen på Sydafrikas apartheid var ju att lagarna skulle avskaffas och att de svarta fick samma rättigheter som de vita.
Men i Israel är det förstås annorlunda...
Dra inte så stora växlar skäggis, brukar inte du säga att allt inte är svart och vitt?Så kapitalismen kommer från protestantismen, eller kapitalismen kommer från att människor har mer frihet?
Intressant tankegång, ligger det något i den börjar vi närma oss varför vänstern vurmar för vissa religioner men spottar på andra.
Fast jag tror inte det ligger till på det viset, för även om kyrkan i väst släppt på makten har den ersatts från andra håll. Samt att landet på andra sidan pölen inte har haft någon stor vurm för protestantismen genom tiderna skulle ju innebära att de inte är kapitalistiska.
Hur menar du nu? Jag accepterar oliktänkande varje dag. Annars skulle jag bada i blod från morgon till kväll.Din oförmåga att acceptera oliktänkande ger inget stort hopp det heller.
Det här handlar inte om Sahlin, Alliansen har ju också lovat stödja henne i åtta år. Om SD lägger fram fler offensiva förslag om tex IS kommer alltså "moderater" stödja Mona hellre.Allvarligt talat, så med människor som Sahlin i S, förstår jag varför nya svenska medborgare ansluter sig till sd...
http://www.expressen.se/debatt/sahlins-pajaskonster-ett-slag-i-ansiktet/
Läste nåt inslag om att England börjat fängsla återvändande IS-hjältar. Jag tycker inte det är ett superkontroversiellt agerande.Det här handlar inte om Sahlin, Alliansen har ju också lovat stödja henne i åtta år. Om SD lägger fram fler offensiva förslag om tex IS kommer alltså "moderater" stödja Mona hellre.
Ja, konflikten i Israel är annorlunda än alla de tre.
Förutom möjligtvis Sydafrika, men jämförelsen där ska isåfall vara att Palestina blir en del av Israel och alla lever i frid och fröjd, så fort alla extremister bekämpats.
Eftersom varken du eller jag vet vilka som är de "rättmätiga" ägarna till marken i Jordan dalen så kan det lika gärna vara så att Israel är de svarta i sydafrika och Palestina är de vita inkräktarna.
Med det har jag diskuterat klart denna frågan med dig. Du tycker att judarna ska ut ur Mellanöstern till förmån för islamska extremister helt enkelt, och du ser ingen annan lösning.
Vi får se när IS spränger första bomben i Sverige om du då står på Sveriges sida i den fighten.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|