Du är nog väldigt långt ifrån ensam om det, även om det i detta tråden gärna låter hårt och enformigt.
Min personlighet i denna tråden kan säkerligen låta hård och "rasistisk", men min irritation är inte riktad mot någon vanlig individ p.g.a. hudfärg, religionstillhörighet eller härkomst. Det är främst "våra" egna politiker och media som jag anser fördärvar det mesta.
Med nuvarande politik så tar Sverige emot cirka tio gånger mer än resten av EU-länderna och grannländer, cirka 2000 asylsökande i veckan, med anhöriginvandringen är siffran närmare 4000 per vecka. I rynda slängar landar vi alltså på 15000-16000 människor i månaden.
Det är ju jättebra för både dem och oss om vi hade behövt en massa arbetskraft, men verkligheten är ju tvärtom, det är brist på arbete.
Boende för 15000 personer. Tänk vilken tillväxt, snurr på ekonomin och investering om man byggt bostäder åt så många människor varje månad. Men verkligheten är tvärtom där med. Det är bostadsbrist sedan länge och några bostäder, med undantag för lägenheter och villor i 1 000 000 - 5 000 000 kr-klassen, verkar inga politiker ha intresse för att ordna förutsättningar för. Fråga studenterna...
Politikernas lösning blir att kasta våra skattepengar till Bert Karlsson m.fl. som ganska lätt kan lägga dem i egen ficka (och en ficka hade haft utrymme flertaler miljoner) och i utbyte mot boendestandard åt människor som inte är lagliga för boskap eller husdjur.
Men vad gör det? Det är ju bara andras pengar och andras liv...
Som ett exempel på hur snevridet det kan vara i dagens samhälle/ med dagens politik;
Jag är själv aktiv i Försvarsmakten på deltid och känner många som varit flera vändor på utlandsmission, vissa har mått eller mår riktigt dåligt inombords och politikernas stöd eller intresse för dessa människor är noll, många får inget stöd alls, några har fått värdelöst stöd (t.ex. få prata med en psykolog-student som inte har någon insyn i det militära...)
Men politilernas intresse och landets resurser vet nästan inga gränser när det kommer till att stödja återvändande ISIS-krigare med boende, mat, pengar, arbete - som om halshuggningar, innehav och försäljning av sexslavar, förakt mot demokrati och frihet m.m. vore en bra grej att ha på sitt CV.
Ska man vara en pessimist så känns det som att vi arbetande vanliga svenska medborgare, oavsett hudfärg osv. osv. blivit landets andra klass medborgare med minst skydd och rättigheter av alla. Som grädde på moset har vi ju också det lilla med högt skrikande föraktet från främst den politiska vänstersidan mot vita heterosexuella män, jordklotets bottenskrap
Skrivet på en mobil.