Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Läste nåt inslag om att England börjat fängsla återvändande IS-hjältar. Jag tycker inte det är ett superkontroversiellt agerande.
Ser det som att de skyddar sin inhemska muslimska befolkning.
Och är jag den enda här som träffat muslimer som är vanliga, vettiga fredsälskande trevliga människor? Låter typ så i den här tråden.
Den överväldigande majoriteten muslimer skulle jag säga är för fred, förståelse, tolerans och broderskap, men det är oftast mördande gaphalsar som märks. Och anledningen till att dom är kvar i medeltiden är just ett kraftigt våldsamt förtryck från fundamentalister.
Det är lätt att försöka förändra systemet här där man inte blir sprängd eller skjuten för sina åsikter, men hade jag bott i talibanland hade jag nog klätt mig i särk och skägg och hållt käft.

Inte bara sin muslimska befolkning. De skyddar hela sin befolkning.

Terrorister är oftast inte så noga med vilka de dödar när de spränger sig själva.

Själv väntar jag på att de provsprängt färdigt nere i Malmö och ger sig på sitt riktiga mål.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ut ur Mellanöstern? Är du säker på att det är mina inlägg du har läst? I nyktert tillstånd?
Du får jättegärna peka ut det inlägget där jag nämner något sådant. Jättegärna faktiskt.

Du har flertalet gånger påpekat att Israel är "stulet" land som ska återlämnas till sina "rättmätiga" ägare.
Det framgår ganska tydligt att du anser Palestina är denna rättmätiga ägare.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du har flertalet gånger påpekat att Israel är "stulet" land som ska återlämnas till sina "rättmätiga" ägare.
Det framgår ganska tydligt att du anser Palestina är denna rättmätiga ägare.

Nej, det har jag inte. Jag har påpekat att deras bosättningar på ockuperad palestinsk mark bör lämnas tillbaka.
Inget annat.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Och är jag den enda här som träffat muslimer som är vanliga, vettiga fredsälskande trevliga människor? Låter typ så i den här tråden.
Du är nog väldigt långt ifrån ensam om det, även om det i detta tråden gärna låter hårt och enformigt.

Min personlighet i denna tråden kan säkerligen låta hård och "rasistisk", men min irritation är inte riktad mot någon vanlig individ p.g.a. hudfärg, religionstillhörighet eller härkomst. Det är främst "våra" egna politiker och media som jag anser fördärvar det mesta.

Med nuvarande politik så tar Sverige emot cirka tio gånger mer än resten av EU-länderna och grannländer, cirka 2000 asylsökande i veckan, med anhöriginvandringen är siffran närmare 4000 per vecka. I rynda slängar landar vi alltså på 15000-16000 människor i månaden.

Det är ju jättebra för både dem och oss om vi hade behövt en massa arbetskraft, men verkligheten är ju tvärtom, det är brist på arbete.

Boende för 15000 personer. Tänk vilken tillväxt, snurr på ekonomin och investering om man byggt bostäder åt så många människor varje månad. Men verkligheten är tvärtom där med. Det är bostadsbrist sedan länge och några bostäder, med undantag för lägenheter och villor i 1 000 000 - 5 000 000 kr-klassen, verkar inga politiker ha intresse för att ordna förutsättningar för. Fråga studenterna...

Politikernas lösning blir att kasta våra skattepengar till Bert Karlsson m.fl. som ganska lätt kan lägga dem i egen ficka (och en ficka hade haft utrymme flertaler miljoner) och i utbyte mot boendestandard åt människor som inte är lagliga för boskap eller husdjur.
Men vad gör det? Det är ju bara andras pengar och andras liv...

Som ett exempel på hur snevridet det kan vara i dagens samhälle/ med dagens politik;
Jag är själv aktiv i Försvarsmakten på deltid och känner många som varit flera vändor på utlandsmission, vissa har mått eller mår riktigt dåligt inombords och politikernas stöd eller intresse för dessa människor är noll, många får inget stöd alls, några har fått värdelöst stöd (t.ex. få prata med en psykolog-student som inte har någon insyn i det militära...)

Men politilernas intresse och landets resurser vet nästan inga gränser när det kommer till att stödja återvändande ISIS-krigare med boende, mat, pengar, arbete - som om halshuggningar, innehav och försäljning av sexslavar, förakt mot demokrati och frihet m.m. vore en bra grej att ha på sitt CV.

Ska man vara en pessimist så känns det som att vi arbetande vanliga svenska medborgare, oavsett hudfärg osv. osv. blivit landets andra klass medborgare med minst skydd och rättigheter av alla. Som grädde på moset har vi ju också det lilla med högt skrikande föraktet från främst den politiska vänstersidan mot vita heterosexuella män, jordklotets bottenskrap :rolleyes:

Skrivet på en mobil.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Förstår inte exakt vad du far efter. Varit i whiskyskåpet? Naturligtvis är det bra om SD får många röster, eftersom en majoritet håller med dem i deras profilfrågor.

Nepp, kylrummet=öl.:fakta

SD har vuxit för fort, de består inte av drillade politiker, och det är väl just det som gör att jag "oroar" mig för vad eliten behöver ta till för att klamra sig fast.

Detta har alltså inte att göra med deras politik, utan mer att de hotar de etablerade politikerna, men det hela tar jag gärna och utvecklar nästa rus...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du är nog väldigt långt ifrån ensam om det, även om det i detta tråden gärna låter hårt och enformigt.

Min personlighet i denna tråden kan säkerligen låta hård och "rasistisk", men min irritation är inte riktad mot någon vanlig individ p.g.a. hudfärg, religionstillhörighet eller härkomst. Det är främst "våra" egna politiker och media som jag anser fördärvar det mesta.

Med nuvarande politik så tar Sverige emot cirka tio gånger mer än resten av EU-länderna och grannländer, cirka 2000 asylsökande i veckan, med anhöriginvandringen är siffran närmare 4000 per vecka. I rynda slängar landar vi alltså på 15000-16000 människor i månaden.

Det är ju jättebra för både dem och oss om vi hade behövt en massa arbetskraft, men verkligheten är ju tvärtom, det är brist på arbete.

Boende för 15000 personer. Tänk vilken tillväxt, snurr på ekonomin och investering om man byggt bostäder åt så många människor varje månad. Men verkligheten är tvärtom där med. Det är bostadsbrist sedan länge och några bostäder, med undantag för lägenheter och villor i 1 000 000 - 5 000 000 kr-klassen, verkar inga politiker ha intresse för att ordna förutsättningar för. Fråga studenterna...

Politikernas lösning blir att kasta våra skattepengar till Bert Karlsson m.fl. som ganska lätt kan lägga dem i egen ficka (och en ficka hade haft utrymme flertaler miljoner) och i utbyte mot boendestandard åt människor som inte är lagliga för boskap eller husdjur.
Men vad gör det? Det är ju bara andras pengar och andras liv...

Som ett exempel på hur snevridet det kan vara i dagens samhälle/ med dagens politik;
Jag är själv aktiv i Försvarsmakten på deltid och känner många som varit flera vändor på utlandsmission, vissa har mått eller mår riktigt dåligt inombords och politikernas stöd eller intresse för dessa människor är noll, många får inget stöd alls, några har fått värdelöst stöd (t.ex. få prata med en psykolog-student som inte har någon insyn i det militära...)

Men politilernas intresse och landets resurser vet nästan inga gränser när det kommer till att stödja återvändande ISIS-krigare med boende, mat, pengar, arbete - som om halshuggningar, innehav och försäljning av sexslavar, förakt mot demokrati och frihet m.m. vore en bra grej att ha på sitt CV.

Ska man vara en pessimist så känns det som att vi arbetande vanliga svenska medborgare, oavsett hudfärg osv. osv. blivit landets andra klass medborgare med minst skydd och rättigheter av alla. Som grädde på moset har vi ju också det lilla med högt skrikande föraktet från främst den politiska vänstersidan mot vita heterosexuella män, jordklotets bottenskrap :rolleyes:

Skrivet på en mobil.

Vi vita heteromän kanske skulle hungerstrejka? Arbetsvägra? Vara allmänt pissjobbiga att ha med att göra?
Börjar faktiskt känna förståelse med dom där enprocentarna som ställer sig utanför lagen och bär skinnväst, HA var ju från början ett sätt för dom samhället skiter i att överleva..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Dra inte så stora växlar skäggis, brukar inte du säga att allt inte är svart och vitt? :)
Men i det stora hela kan jag nog skriva under på att det rådande ekonomiska systemet byggts av vita kristna med stöd av judiska semiter ( inte arabiska semiter, vilket är samma sak fast med olika böcker och ansiktsbehåring i min värld)

Fast på något sätt måste ju kopplingen börja om teorin skall vara applicerbar.

Ja, det rådande ekonomiska systemet, i väst, har byggts av kristna och judar, men framför allt av personer med avsikt att tillskansa sig så stor bit av kakan som möjligt. Huruvida de med vinstintresset kan luta åderlåtningen på sin tro vet jag inte, men skulle kunna svära på att tron inte varit en motiverande faktor.

Men menar du koranen och torah är samma lika, eller hur menar du?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det har jag inte. Jag har påpekat att deras bosättningar på ockuperad palestinsk mark bör lämnas tillbaka.
Inget annat.
Jo, massor med annat. Oerhörda mängder dynga rent av, tror inget varit rätt i sak dock, vilket möjligen talar till din fördel.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Läste nåt inslag om att England börjat fängsla återvändande IS-hjältar. Jag tycker inte det är ett superkontroversiellt agerande.
Ser det som att de skyddar sin inhemska muslimska befolkning.
Den överväldigande majoriteten muslimer skulle jag säga är för fred, förståelse, tolerans och broderskap, men det är oftast mördande gaphalsar som märks. Och anledningen till att dom är kvar i medeltiden är just ett kraftigt våldsamt förtryck från fundamentalister.
Det är lätt att försöka förändra systemet här där man inte blir sprängd eller skjuten för sina åsikter, men hade jag bott i talibanland hade jag nog klätt mig i särk och skägg och hållt käft.

Självklart har vi alla träffat vanligt folk som har muslimskt ursprung. Problemet är att så fort islam kritiseras så ser folk som Locomondo det som att man kritiserar samtliga muslimer. Ska man bortse från de enorma problem som Islam medför bara för att man känner några schyssta som kallas muslimer?

Problemet är att din mening "Den överväldigande majoriteten muslimer skulle jag säga är för fred, förståelse, tolerans och broderskap" inte stämmer. Det kan säkert vara en majoritet men så särskilt överväldigande är den nog knappast. Tidigare påvisat i tråden av diverse undersökningar. En normal "Överväldigande majoritet" hade väl varit minst 99,99% men nu var det långt ifrån fallet. Det tror jag minst den är i alla fall om du frågar kristna om de tycker Breivik handlade rätt.

Hatideologin islam förgiftar uppenbarligen människors sinnen. Inte konstigare eg än att nazismen eller kommunismen gör det. Kruxet är att de kallar den religion och då ska den av någon anledning inte få kritiseras på samma sätt.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jo, massor med annat. Oerhörda mängder dynga rent av, tror inget varit rätt i sak dock, vilket möjligen talar till din fördel.

Nu gör du det igen, märker du inte?
Du insinuerar att jag har sagt/gjort något men kan inte nämna nånting.

Det blir liksom lite av ett "Men durå?".

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du menar som dom bl.a gjorde 2005?

Du syftar på Gazaremsan? Jo, det var ju bra agerat av de, jag önskar att de fortsätter med Golanhöjderna också där det bor betydligt fler bosättare.
Utrymningen av Gaza kom ju i samband med den sk Sasson-rapporten som beställdes av Sharon. Resultatet av den rapporten visar ju ganska tydligt på hur systematiskt Israeliska regeringen har gått tillväga för att öka bosättningarna så det var ju lägligt att de drog sig tillbaka.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du syftar på Gazaremsan? Jo, det var ju bra agerat av de, jag önskar att de fortsätter med Golanhöjderna också där det bor betydligt fler bosättare.
Utrymningen av Gaza kom ju i samband med den sk Sasson-rapporten som beställdes av Sharon. Resultatet av den rapporten visar ju ganska tydligt på hur systematiskt Israeliska regeringen har gått tillväga för att öka bosättningarna så det var ju lägligt att de drog sig tillbaka.
Pekar inte liknande händelser på att de försöker lösa konflikten så gott de förmår utan att riskera israelers liv?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Pekar inte liknande händelser på att de försöker lösa konflikten så gott de förmår utan att riskera israelers liv?

Nej, Golan ska tillbaks och helst ska de även ställa tillbaka det artilleri som besköt kibbutzerna och de små samhällena i norra Israel!

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

2005 var 10 år sedan. När hela resterande världen fördömer deras bosättningar och det är fastställt att de är olagliga enl internationella lagar borde inte israel kunna skynda på processen?
Varför började de med bosättningar över huvud taget?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
2005 var 10 år sedan. När hela resterande världen fördömer deras bosättningar och det är fastställt att de är olagliga enl internationella lagar borde inte israel kunna skynda på processen?
De tyckte väl de hadde rätt till det området.O det har säkert tillhört dem nångång såsom det tillhört Palestinierna med

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu gör du det igen, märker du inte?
Du insinuerar att jag har sagt/gjort något men kan inte nämna nånting.

Det blir liksom lite av ett "Men durå?".

Om din feedback hade kommit från en normal uppviglare så hade jag förstås letat upp de inlägg jag far efter, men vi är ju ett tiotal medlemmar som med förundran noterar att varje gång du blir skriven på näsan så låtsas du som det regnar. Det är upp till dig att visa att vi har fel, att du är intresserad av tvåvägskommunikation och att du är seriöst intresserad av att inte bara förhöra oss utan att också delge dina egna ståndpunkter på ett tydligt och konstruktivt sätt.

Men, nu är du ju du den du är, så all konstruktiv dialog är lönlös.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är privatpersoner som gör det, inte staten israel.

Men hur hanterades agerandet från andra sidan?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför skulle inte judar få bosätta sig på påstått palestinsk mark? Gillar inte araber att få judar som grannar? :confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras