Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fast på något sätt måste ju kopplingen börja om teorin skall vara applicerbar.

Ja, det rådande ekonomiska systemet, i väst, har byggts av kristna och judar, men framför allt av personer med avsikt att tillskansa sig så stor bit av kakan som möjligt. Huruvida de med vinstintresset kan luta åderlåtningen på sin tro vet jag inte, men skulle kunna svära på att tron inte varit en motiverande faktor.

Men menar du koranen och torah är samma lika, eller hur menar du?
Läste det i idéhistorian för tusen år sen, flamländska och engelska handelsmän och bankirer som råkade bekänna sig till kristen tro utvecklade moderna ekonomiska system. Minns inte riktigt. Lite OT dessutom.

Olika böcker sa jag.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Självklart har vi alla träffat vanligt folk som har muslimskt ursprung. Problemet är att så fort islam kritiseras så ser folk som Locomondo det som att man kritiserar samtliga muslimer. Ska man bortse från de enorma problem som Islam medför bara för att man känner några schyssta som kallas muslimer?

Problemet är att din mening "Den överväldigande majoriteten muslimer skulle jag säga är för fred, förståelse, tolerans och broderskap" inte stämmer. Det kan säkert vara en majoritet men så särskilt överväldigande är den nog knappast. Tidigare påvisat i tråden av diverse undersökningar. En normal "Överväldigande majoritet" hade väl varit minst 99,99% men nu var det långt ifrån fallet. Det tror jag minst den är i alla fall om du frågar kristna om de tycker Breivik handlade rätt.

Hatideologin islam förgiftar uppenbarligen människors sinnen. Inte konstigare eg än att nazismen eller kommunismen gör det. Kruxet är att de kallar den religion och då ska den av någon anledning inte få kritiseras på samma sätt.

Hatideologi?
Tycker du är lite kategorisk.
Jag skulle inte vilja diskutera med kristen extremhöger heller.
Där har vi samma bokstavstrogna hatiska intolerans som shariamongoliderna håller på med.

Det står dig fortfarande fritt att kritisera vad du vill hur du vill.
Fast det är helt meningslöst i skitnödiga pk-sverige..
Jag tycker dom flesta ideologier, filosofier och läror är på sin höjd meningslösa återvändsgränder utom kanske dzögchenbuddhism och taoism.
Fast zenbuddhister är ju verkligen ett våldsamt pack, kolla bara japanernas härjningar under ww2.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Läste det i idéhistorian för tusen år sen, flamländska och engelska handelsmän och bankirer som råkade bekänna sig till kristen tro utvecklade moderna ekonomiska system. Minns inte riktigt. Lite OT dessutom.

Olika böcker sa jag.

Men ekonomiska system fanns ju redan före kristendomen?

Hur definierar man moderna ekonomiska system.:va Knappast så att de hade hedgefonder för 1000år sedan.

Du menar att de är en religion, ja absolut, men det innefattar ju typ några tusen olika andra samtidigt.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men ekonomiska system fanns ju redan före kristendomen?

Hur definierar man moderna ekonomiska system.:va Knappast så att de hade hedgefonder för 1000år sedan.

Du menar att de är en religion, ja absolut, men det innefattar ju typ några tusen olika andra samtidigt.
Italiens hertigdömen uppfann grunden till banksystemen vi har idag, en nödvändighet för att global handel skulle vara möjlig. Utvecklades av handlarna i de mäktiga holländska och engelska handelsflottorna.
Nu är jag verkligen ingen expert på ekonomisk historia, finns garanterat folk här som kan detta bättre. Är som sagt bara en puckad svetsare som inte förstår avgrunden som är mänsklig dumhet.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Absolut inte jämförbart, inte ens i närheten.
Kkk.
Men dig går det inte ens att prata med. Du tycker ju usa är det ultimata samhället. Hur stor är deras statsskuld nu? 8000 miljarder?
Lycka till med projekt stjäla allt folket har.

Och tack vare att de sköter sina affärer så jävulskt illa kommer putin sticka hål på bubblan, och då har vi inte dom, som ändå är det minst dåliga alternativet att skydda oss mot dom riktiga dårarna.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Italiens hertigdömen uppfann grunden till banksystemen vi har idag, en nödvändighet för att global handel skulle vara möjlig. Utvecklades av handlarna i de mäktiga holländska och engelska handelsflottorna.
Nu är jag verkligen ingen expert på ekonomisk historia, finns garanterat folk här som kan detta bättre. Är som sagt bara en puckad svetsare som inte förstår avgrunden som är mänsklig dumhet.

Jovisst, men fortfarande redan före förkristningen, inte som en funktion av den.

Men visst fanns det religion i sammanhanget som det alltid gör, fast det kallas numera mytologi...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kkk.
Men dig går det inte ens att prata med. Du tycker ju usa är det ultimata samhället. Hur stor är deras statsskuld nu? 8000 miljarder?

Och tack vare att de sköter sina affärer så jävulskt illa kommer putin sticka hål på bubblan, och då har vi inte dom, som ändå är det minst dåliga alternativet att skydda oss mot dom riktiga dårarna.

Finns ju mängder av extrema kristna världen över, allt beror på hur vi definierar extremitet.

Min definition är att om ett avslut ur religionen belönas med dödsdom så är den hyfsat extrem, och nej den beivras inte alltid, men individerna lever fortfarande med rädslan för verkställandet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kkk.

Jag går alldeles utmärkt att prata med, även skriftlig kommunikation går bra. Om du inte vill går det bra att låta bli.

Att komma dragandes med KKK, något hundratal bönder i handduk, och pegga upp mot alla miljoner Sharia-anhängare känns klart obalanserat däremot. Och ine ens den värsta klananhängaren lär halshugga folk i TV.

Vad USA's statsskuld har med saken att göra är inte glasklar men avstå gärna från att utveckla om det inte är jätteviktigt.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Kul du läst iDE-historia :krama De gjorde jag åxå sent 80tal. Mvh:)
QUOTE=Twintorsk;6123681]Läste det i idéhistorian för tusen år sen, flamländska och engelska handelsmän och bankirer som råkade bekänna sig till kristen tro utvecklade moderna ekonomiska system. Minns inte riktigt. Lite OT dessutom.

Olika böcker sa jag.[/QUOTE]

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hatideologi?
Tycker du är lite kategorisk.
Jag skulle inte vilja diskutera med kristen extremhöger heller.
Där har vi samma bokstavstrogna hatiska intolerans som shariamongoliderna håller på med.

Jag vill inte heller diskutera med kristna extremister men hur många har vi av kristen extremhöger i Sverige tror du, 5st? Sen tar sig väl ändå aktionerna i Islams namn något "kraftfullare" uttryck än låt oss säga nåt utspel från Åke Green? (du behöver inte ta upp Breivik en gång till Locomondo)

Det står dig fortfarande fritt att kritisera vad du vill hur du vill.
Fast det är helt meningslöst i skitnödiga pk-sverige..
Jag tycker dom flesta ideologier, filosofier och läror är på sin höjd meningslösa återvändsgränder utom kanske dzögchenbuddhism och taoism.
Fast zenbuddhister är ju verkligen ett våldsamt pack, kolla bara japanernas härjningar under ww2.

Gjorde japanerna det i buddhismens namn? Det var väl snarare kejsaren som var deras muhammed och hjärntvätt?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon förklara varför totoro plussar både mina och Torskens inlägg när vi ryker ihop? :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Breivik, var han kristen? Jag trodde han var en ensam och schizofren fd graffitimålare (!). :va

Det kanske är graffitins fel, alltihop. :mad:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är privatpersoner som gör det, inte staten israel.
?

Om du hade läst Sasson-rapporten så hade du förstått att så inte är fallet. Och den statliga inblandningen är också den stora anledningen till att Sharon beodrade en reträtt från bosättningarna.

Däremot är det privatpersoner (bosättare) som står för våldsamheter mot den arabiska befolkningen och de gör det i skydd av Israelisk polis och militär.
Det är inte min egen åsikt utan det är dokumenterat av Internationella såväl som Israeliska organisationer.

http://www.btselem.org/topic/settler_violence

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Varför skulle inte judar få bosätta sig på påstått palestinsk mark? Gillar inte araber att få judar som grannar? :confused:

Är du dåligt påläst eller gillar du att diskutera "konstruktivt"?

Om jag klampar in i ditt hus med hjälp av militär, kastar ut dig på gatan, bygger en stor mur runt huset så att du inte ska kunna ta tillbaka det. Blir det då mitt?
Skulle du då se på mig som en gemytlig granne?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om du hade läst Sasson-rapporten så hade du förstått att så inte är fallet. Och den statliga inblandningen är också den stora anledningen till att Sharon beodrade en reträtt från bosättningarna.

Däremot är det privatpersoner (bosättare) som står för våldsamheter mot den arabiska befolkningen och de gör det i skydd av Israelisk polis och militär.
Det är inte min egen åsikt utan det är dokumenterat av Internationella såväl som Israeliska organisationer.

http://www.btselem.org/topic/settler_violence

Ok, muren du refererat till fungerar uppenbarligen dåligt.

Hur ser det ut med dokumentationen över våldsamheterna åt andra hållet?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras