Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är trevligare att ha en diskussion med folk som inte försöker nedvärdera eller gå till personangrepp så fort någon är av en annan åsikt.

Håller med, till fullo.

Jag gissar på att där föreligger något gammalt groll mellan er? För inte ens loco eller # frammanar samma reaktion.:va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Apropå antisemitism i Malmö.
Varför tar det i storleksordningen en nanosekund innan det kavlas ut i nyheter när det rör sig om en högerextrem attack samt att ett stort politikerkollektiv raskt visar sin avsky och drar paralleller med kristallnatten(med all rätt). När det om det rör sig om islamistiska attacker så är det i sammanhanget tvärtyst. Båda är exakt lika äckliga, båda har historiskt sett gjort sig skyldiga till illdåd mot judar. Men ändå denna beröringsskräck.

Mycket oroväckande.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag insinuerar ingenting, jag skriver klart och tydligt att du har noll koll på läget i Israel. Du tydliggjorde det bl.a. genom att skriva något felaktigt om gränsdragningen, har du förträngt det?

Du sket dels i länken jag skickade, dels i att förklara vad du menade med gränsdragningen.
Det blir svårt att argumentera emot dig när du bara hävdar att jag har fel utan att någonstans redogöra för vad felet består i?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Varför tar det i storleksordningen en nanosekund innan det kavlas ut i nyheter när det rör sig om en högerextrem attack samt att ett stort politikerkollektiv raskt visar sin avsky och drar paralleller med kristallnatten(med all rätt). När det om det rör sig om islamistiska attacker så är det i sammanhanget tvärtyst. Båda är exakt lika äckliga, båda har historiskt sett gjort sig skyldiga till illdåd mot judar. Men ändå denna beröringsskräck.

Mycket oroväckande.

Jag kan inte helt hålla med dig om det. Jag blev själv inte överraskad över reportaget i Uppdrag Granskning häromdagen då jag tycker det har belysts i media tidigare. Snarare överraskad över att folk inte verkar ha känt till det tidigare. För många reportage om Madde o Chris antar jag så att folk inte läser allt.

Lika avskyvärt är det och det är bra att det tas upp igen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag kan inte helt hålla med dig om det. Jag blev själv inte överraskad över reportaget i Uppdrag Granskning häromdagen då jag tycker det har belysts i media tidigare. Snarare överraskad över att folk inte verkar ha känt till det tidigare. För många reportage om Madde o Chris antar jag så att folk inte läser allt.

Lika avskyvärt är det och det är bra att det tas upp igen.

Finns det många artiklar om dylikt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du sket dels i länken jag skickade, dels i att förklara vad du menade med gränsdragningen.
Det blir svårt att argumentera emot dig när du bara hävdar att jag har fel utan att någonstans redogöra för vad felet består i?

Jag tänker faktiskt inte göra mig besväret att leta upp inlägget där du hade noll koll på Israels gränsdragning, varje gång man engagerar sig i dig så ignorerar du det. Du skrev något trams om 1948 tror jag det var, Skäggot och Skrotnisse uppmanade dig därefter ca 30ggr att läsa på innan du yttrar dig igen. Du kan inte med trovärdighet påstå att du inte känner igen den beskrivningen.

Bra att du nu i alla fall låtsas ta avstånd från våld mot judar, klart framsteg! :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håller med, till fullo.

Jag gissar på att där föreligger något gammalt groll mellan er? För inte ens loco eller # frammanar samma reaktion.:va

Undrar ni över något särskilt så är det bara att säga till.

Tills vidare kan jag meddela att ett forum är som verkliga livet på ytterst få sätt, men på en punkt finns en likhet: som man beter sig och framställer sig blir man bemött.

:hej

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Finns det många artiklar om dylikt?

Jag tycker det borde göra det då jag själv känner mig ganska medveten om det.
Lite snabb googling fick fram dessa artiklar från olika år tillbaka vilket bara gör mig än mer övertygad om att gemene man tyvärr fastnar för lätt vid artiklarna om Madde o Chris och annan liknande pöbel istället för att läsa nyheter.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=416&artikel=5513837

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmobon-som-inte-kan-rora-sig-fritt/

http://www.expressen.se/nyheter/de-ar-offren-for-judehatet-i-malmo/

http://www.dagen.se/dokument/antisemitismen-i-malmö-lever-vidare-1.94704

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/09/05/antisemitismen-i-malmo-fortsatter-att-oka/

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag tänker faktiskt inte göra mig besväret att leta upp inlägget där du hade noll koll på Israels gränsdragning, varje gång man engagerar sig i dig så ignorerar du det. Du skrev något trams om 1948 tror jag det var, Skäggot och Skrotnisse uppmanade dig därefter ca 30ggr att läsa på innan du yttrar dig igen. Du kan inte med trovärdighet påstå att du inte känner igen den beskrivningen.

Bra att du nu i alla fall låtsas ta avstånd från våld mot judar, klart framsteg! :tummenupp

Jag förväntade mig faktiskt ingen förklaring från dig då det är så du haft för vana att argumentera här. Kasta ur dig nånting och sen inte förklara vad du menar. Bara benhårt hålla fast vid att jag har fel. Fel till vad vet jag inte eftersom du inte talar om det?

Du behöver inte leta långt tillbaka, du behöver bara scrolla upp på denna sida 137 till mitt inlägg #4083 och sen ditt svar på det i inlägg #4086.

Så, nu har jag letat upp dessa inlägg åt dig så du behöver inte göra någon mer ansträngning än att förtydliga vad du menar med att jag inte har koll på gränsdragningen?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Undrar ni över något särskilt så är det bara att säga till.

Tills vidare kan jag meddela att ett forum är som verkliga livet på ytterst få sätt, men på en punkt finns en likhet: som man beter sig och framställer sig blir man bemött.

:hej

Ok, inte roligare än så.

Jag hade hoppats jag öppnade en burk mask.:gråta

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tycker det borde göra det då jag själv känner mig ganska medveten om det.
Lite snabb googling fick fram dessa artiklar från olika år tillbaka vilket bara gör mig än mer övertygad om att gemene man tyvärr fastnar för lätt vid artiklarna om Madde o Chris och annan liknande pöbel istället för att läsa nyheter.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=416&artikel=5513837

http://www.sydsvenskan.se/malmo/malmobon-som-inte-kan-rora-sig-fritt/

http://www.expressen.se/nyheter/de-ar-offren-for-judehatet-i-malmo/

http://www.dagen.se/dokument/antisemitismen-i-malmö-lever-vidare-1.94704

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/09/05/antisemitismen-i-malmo-fortsatter-att-oka/

Nej, ingen har nog missat att det ökat, det är vilka som står för ökningen som missas...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag förväntade mig faktiskt ingen förklaring från dig då det är så du haft för vana att argumentera här. Kasta ur dig nånting och sen inte förklara vad du menar. Bara benhårt hålla fast vid att jag har fel. Fel till vad vet jag inte eftersom du inte talar om det?

Du behöver inte leta långt tillbaka, du behöver bara scrolla upp på denna sida 137 till mitt inlägg #4083 och sen ditt svar på det i inlägg #4086.

Så, nu har jag letat upp dessa inlägg åt dig så du behöver inte göra någon mer ansträngning än att förtydliga vad du menar med att jag inte har koll på gränsdragningen?

Fy fan vad du är stöddig, du är skyldig halva forumet några hundra olika svar och du har mage att komma dragandes med någon perifer fråga till mig? :lol

Är du lika jobbig i verkligheten? Är du singel? Arbetslös? Bortadopterad?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Mycket oroväckande.
Tänker du på någon särskild högerextrem attack?
Blir lite nyfiken, eftersom det initiala mediadrevet brukar vara tvärsäkert och stort, men dementin när det visar sig vara false flag/annan gruppering brukar vara obefintlig.
En av de mer förvirrade forumpostarna tog ju till exempel upp Kärrtorp som exempel på nazistattack.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Då tror jag nog att det beror på att han förväntar sig bättre av dig, i förhållande till de två jag nämnde.

Det får stå för honom, han känner inte mig och jag vägrar att sjunka till nivån att hitta på saker om folk bara för att själv tro att man "vinner" diskussionen. Det tyder bara på en omognad.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det får stå för honom, han känner inte mig och jag vägrar att sjunka till nivån att hitta på saker om folk bara för att själv tro att man "vinner" diskussionen. Det tyder bara på en omognad.
Vissa skulle sträcka sig till att påstå att alla påhittade saker som används i argumentation påvisar omognad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping