Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att en debattartikel som denna publiceras i tex Svd måste väl vara ett tecken på att det har hänt en del i Sverige sedan SD kom i riksdagen? Om jag minns rätt så blev en person som före 2010 kritiserade islam, kallad för rasist utan någon vidare eftertanke.
Absolut, de påverkar jättemycket. Varje dag. #gilla

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
"Islamofobi" hör hemma på samma ställe som "hen", dvs på soptippen.

Kalla det för vad det är istället. Hat, (vanlig) rädsla och/eller okunnighet.

"Att snacka skit" är ingen fobi.

"Fobi (av grekiska φόβος, fobos, "fruktan"), kallas en stark upplevelse av rädsla som, oftast utan saklig grund, återkommande infinner sig då en person ställs inför, eller riskerar att ställas inför, ett visst objekt eller en viss situation som personen fruktar"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi

Du kan ju fråga alla (inkl. de muslimer, som antagligen är den största gruppen) som får sätta livet till under "Islams" flagg huruvida de anser att deras rädsla är utan saklig grund.
Du har ju valt en lite udda tolkning av islamofobi.
När man talar om islamofobi brukar man avse de åsikter och antydningar (oftast från folk på högerkanten av den politiska skalan) att islam är på väg att ta över det svenska samhället. Kommentarer om "islamiseringen" är inte ovanliga här på forat.
Denna rädsla är enligt mej ganska tramsig, därav är islamofobi ett helt korrekt uttryck.

Jag kan absolut ha fel i min tolkning. Sen skrev jag "bl.a. socioekonomiska faktorer".

Inlägget i sin helhet:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...6sta-p%E5-SD&p=6119869&viewfull=1#post6119869

Trevlig läsning!
Det var intressant läsning, men jag gör inte riktigt så drastiska tolkningar av rapporten som du gör. Återigen utifrån det här med sociala sammanhang.

F.ö. är "hen" ett väldigt praktiskt ord och det hör inte alls hemma på soptippen.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När man talar om islamofobi brukar man avse de åsikter och antydningar (oftast från folk på högerkanten av den politiska skalan) att islam är på väg att ta över det svenska samhället. Kommentarer om "islamiseringen" är inte ovanliga här på forat.
Denna rädsla är enligt mej ganska tramsig, därav är islamofobi ett helt korrekt uttryck.

Det var intressant läsning, men jag gör inte riktigt så drastiska tolkningar av rapporten som du gör. Återigen utifrån det här med sociala sammanhang.

F.ö. är "hen" ett väldigt praktiskt ord och det hör inte alls hemma på soptippen.

Det stärker min tro att universitetsstaden Umeå ligger långt från verkligheten.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
På väg och på väg. Men du bör fundera över innebörden av regimfinansierade påverkansinstitutioner. Fullt öppna.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Jag tolkar inte tramsiga hittepåord. Jag gav definitionen för ordet fobi.

Här är ett läsvärt inlägg i debatten kring det.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/att-hata-islam-ar-inte-en-fobi_4279619.svd

Jag blir farsa i juni, insha'Allah. Den som kallar mitt barn för "hen" kommer få äta sin mat mha sugrör. :fakta

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hör Umeå hemma på soptippen? :va

Nej, det tror jag inte.
I de flesta universitetsstäder uppkommer ett sorts koncensus om hur det "egentligen" är.
Jag har vänner i universitetsstäder (inte studenter - vuxna människor) som tar för givet att de flesta medborgarna i konungariket är vänstervridna veganer och att mångkultur är studiecirklar i afrikansk dans.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tydligt tecken på det totala haveriet i vårt politiska system att en så totalt hjärndöd och fullständigt iq-befriad person som Alice Bah har nåt att säga till om överhuvudtaget.
Jag tror det här är ett av trådens, om inte forumets, bästa inlägg.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag tror det här är ett av trådens, om inte forumets, bästa inlägg.
:D inte meningen att vara sån alltså, men jag har stört mig på det stolpskottet sen hon dök upp på tv4 (?) nån gång på 90talet.
Blev mörkrädd när jag hörde att hon är folkvald politiker..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tydligt tecken på det totala haveriet i vårt politiska system att en så totalt hjärndöd och fullständigt iq-befriad person som Alice Bah har nåt att säga till om överhuvudtaget.

Du får inte glömma att hon inte ens var med i partiet i fråga innan hon utsågs, då jävlar blev det bråttom att bakdatera medlemsskapet en vecka för att det skulle se bra ut...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du får inte glömma att hon inte ens var med i partiet i fråga innan hon utsågs, då jävlar blev det bråttom att bakdatera medlemsskapet en vecka för att det skulle se bra ut...
Det är helt otroligt att den här fullständiga vrålande inkompetensen bland våra "ledare" får fortgå. Jag orkar inte ens läsa nyheter längre, det känns ärligt talat som att bli pissad i ansiktet varje gång.
Fuck'em.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Stora delar av Umeå hör hemma där, ja.

Vänsterveganfeministmiljöpartistkulturgenusstudentfolket hör absolut hemma där, och dom är många...

Är de så jävligt som det verkar? Man kan verkligen höra när någon är från Umeå bara på rösten på tex radion. Alltid denna tråkiga veganton i rösten. Verkar vara ett Majorna i kvadrat hela Ume. Stackars stad.

(Välkommen tillbaks förresten)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är helt otroligt att den här fullständiga vrålande inkompetensen bland våra "ledare" får fortgå. Jag orkar inte ens läsa nyheter längre, det känns ärligt talat som att bli pissad i ansiktet varje gång.
Fuck'em.

Jag uppskattar hur du är konsekvent i ditt dissande. Knogmackor åt alla håll. Det gör dig förmodligen till trådens mest objektive deltagare :tummenupp

Känner väl ganska lika som du egentligen men ser i SD ändå en chans till förändring. De är absolut inte optimala men så som jag ser det kan det fan inte bli värre än hur maskineriet ser ut idag. I princip rakt över hela samhällsapparaten.

Allra bäst hade ju varit att man själv fått sitta som rättvis diktator med ett gäng handplockade undersåtar som expertis i vissa frågor :yoparty

Tramset som råder måste få ett stopp och eftersom chansen att SD får mer inflytande är något större än att du eller jag hamnar som diktator så får man köra på det. Vad tycker du om det SD säger egentligen? Tex lägre invandring, mer hjälp på plats, hårdare straff? Är det mer företrädarna du inte gillar eller vad de står för?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras