Jag är rätt lugn, men den dagen då apati och likgiltighet tar över då är det kört.
Försöker bara få dig att förstå att dom här cowboysen du hyllar, dom är inte värda det..
Och ja, sålänge vi arbetar för att berika nån som redan har mer än denna nånsin kommer behöva under sin livstid, så är vi slavar i ett väldigt skevt system jag och du. Vi har det bara så bra att vi inte märker det.
Nu är inte jag nån guldgosse eller lysande föregångare på nåt sätt, jag tjänar fläsk på ett slött jobb och accepterar att lyda order för min lön.
Men jag har den där krypande känslan varje dag att jag borde göra nåt, vadsomhelst nästan, för att vända utvecklingen vi går mot.
Få skutan på rätt köl igen.
Hur det nu ska gå till.
Lite trött blir jag faktiskt på dig Man kan inte bara sitta och vara förbannad utan att egentligen tycka något. Kan du precisera lite vad du vill förbättra och hur? Försök tex att svara på frågan i din egen sista mening.
Du får nog lära dig att acceptera att det finns otroligt rika människor om du vill ha kvar ditt slöa, överbetalda svetsarjobb. Någon har startat tex rederiet där man får svetsa. Om sedan familjen Olsson blir stenrik på köpet, so what? Du och en jäkla massa andra får ju betalt så ni kan försörja era familjer och göra roliga saker. Lite såhär: Starta ett eget rederi, sätt dig som självförsörjande bonde eller svetsa vidare, håll käften och var nöjd liksom.