Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag är rätt lugn, men den dagen då apati och likgiltighet tar över då är det kört.

Försöker bara få dig att förstå att dom här cowboysen du hyllar, dom är inte värda det..

Och ja, sålänge vi arbetar för att berika nån som redan har mer än denna nånsin kommer behöva under sin livstid, så är vi slavar i ett väldigt skevt system jag och du. Vi har det bara så bra att vi inte märker det.
Nu är inte jag nån guldgosse eller lysande föregångare på nåt sätt, jag tjänar fläsk på ett slött jobb och accepterar att lyda order för min lön.
Men jag har den där krypande känslan varje dag att jag borde göra nåt, vadsomhelst nästan, för att vända utvecklingen vi går mot.
Få skutan på rätt köl igen.
Hur det nu ska gå till.

Lite trött blir jag faktiskt på dig :D Man kan inte bara sitta och vara förbannad utan att egentligen tycka något. Kan du precisera lite vad du vill förbättra och hur? Försök tex att svara på frågan i din egen sista mening.

Du får nog lära dig att acceptera att det finns otroligt rika människor om du vill ha kvar ditt slöa, överbetalda svetsarjobb. Någon har startat tex rederiet där man får svetsa. Om sedan familjen Olsson blir stenrik på köpet, so what? Du och en jäkla massa andra får ju betalt så ni kan försörja era familjer och göra roliga saker. Lite såhär: Starta ett eget rederi, sätt dig som självförsörjande bonde eller svetsa vidare, håll käften och var nöjd liksom. :fakta

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Dom har den bakgrund dom har. Du kan inte ändra på det, jag kommer inte respektera det, jag kommer inte ge dom eller dom andra humanitärerna som vill Sveriges befolknings bästa mitt förtroende.
Där har du min hållning.

Vad menar du med "DOM"? Om det hade varit samma personer som de i SD-toppen fast i ett helt nytt parti startat säg 2006. Hade de varit ok då?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Lite trött blir jag faktiskt på dig :D Man kan inte bara sitta och vara förbannad utan att egentligen tycka något. Kan du precisera lite vad du vill förbättra och hur? Försök tex att svara på frågan i din egen sista mening.

Du får nog lära dig att acceptera att det finns otroligt rika människor om du vill ha kvar ditt slöa, överbetalda svetsarjobb. Någon har startat tex rederiet där man får svetsa. Om sedan familjen Olsson blir stenrik på köpet, so what? Du och en jäkla massa andra får ju betalt så ni kan försörja era familjer och göra roliga saker. Lite såhär: Starta ett eget rederi, sätt dig som självförsörjande bonde eller håll käften och var nöjd liksom. :fakta

Egentligen behöver jag inte göra nånting. Domedagsklockan är framvriden till två minuter i tolv.
Inte bara jag som tycker läget är för jävla dåligt alltså.
Bara att vänta på smällen och vara glad! Eller hur tänker du?

Ingen har ju lösningen, varför måste en puckad svetsare sitta på den?
Tror det handlar om att inse problemen först, sen gemensamt hitta lösningen.
Jag har ju som sagt inte bildning nog.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad menar du med "DOM"? Om det hade varit samma personer som de i SD-toppen fast i ett helt nytt parti startat säg 2006. Hade de varit ok då?
Har ingen lust att skriva dig på näsan.
Nej, jag hade inte haft förtroende för DOM (dom obestämda dom som man alltid kan skylla på när det skiter sig) då heller.
Det verkar som att du kräver av mig att jag ska ha förtroende för folk att representera mig när jag inte har det. Inse fakta och gå vidare. Din värld stannar väl inte för att en sketen svetsare visar misstroende mot politiker? Knappast nåt nytt där :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lös gärna ekvationen evig tillväxt - sinande resurser innan du börjar håna.
Du smickrar inte dig själv.

All tillväxt sker väl inte inom resurssvaga områden, vilka det nu är.

Jag ser möjligen på dina inlägg att du tycker det är eftersträvansvärt att smickra sig själv, men det är som du noterat inte min melodi.

- - - Updated - - -

Och ja, sålänge vi arbetar för att berika nån som redan har mer än denna nånsin kommer behöva under sin livstid, så är vi slavar i ett väldigt skevt system jag och du.

Jag håller inte med, och men det finns gott om folk som gör det. De allra flesta är kommunister.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
All tillväxt sker väl inte inom resurssvaga områden, vilka det nu är.

Jag ser möjligen på dina inlägg att du tycker det är eftersträvansvärt att smickra sig själv, men det är som du noterat inte min melodi.

- - - Updated - - -

Jag håller inte med, och men det finns gott om folk som gör det. De allra flesta är kommunister.
Hur smickrar jag mig själv menar du?

Och jag vet inte om det är lönt att prata världsläge med nån som har huvudet stucket så djupt i sanden, så jag lägger nog ner. Inte värt besväret att försöka dra upp dig om du inte vill.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Egentligen behöver jag inte göra nånting. Domedagsklockan är framvriden till två minuter i tolv.
Inte bara jag som tycker läget är för jävla dåligt alltså.
Bara att vänta på smällen och vara glad! Eller hur tänker du?

Ingen har ju lösningen, varför måste en puckad svetsare sitta på den?
Tror det handlar om att inse problemen först, sen gemensamt hitta lösningen.
Jag har ju som sagt inte bildning nog.

Hoppas du inte tror att jag tycker en svetsare skulle vara puckad. Jag har ingen särskild uppfattning om svetsare. Däremot har jag lite svårt för folk som inte gör sig förtjänt av sin lön, men det är ju du som påstår. Du verkar absolut inte puckad, det är därför jag vill veta hur du tänker. Det är ju ett diskussionsforum. Inte floskelforum a la Loco.

Jag tycker som du i rätt mycket verkar det som. Tycker också folk i allmänhet är idioter men ska man bara lägga sig på rygg menar du? För att man inte vill att någon ska representera en? Jag vill absolut inte ha någon som representerar mig eller bestämmer över mig. Det är därför jag inte är anställd tex. Men det gäller väl att välja det minst dåliga alternativet när det kommer till politiker. I min mening är faktiskt PK-heten i Sverige roten till det mesta onda. De enda som inte är PK är SD. Det finns inget annat alternativ om man på allvar vill försvaga PK. Sitta och sura hjälper ju definitivt inte.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hoppas du inte tror att jag tycker en svetsare skulle vara puckad. Jag har ingen särskild uppfattning om svetsare. Däremot har jag lite svårt för folk som inte gör sig förtjänt av sin lön, men det är ju du som påstår. Du verkar absolut inte puckad, det är därför jag vill veta hur du tänker. Det är ju ett diskussionsforum. Inte floskelforum a la Loco.

Jag tycker som du i rätt mycket verkar det som. Tycker också folk i allmänhet är idioter men ska man bara lägga sig på rygg menar du? För att man inte vill att någon ska representera en? Jag vill absolut inte ha någon som representerar mig eller bestämmer över mig. Det är därför jag inte är anställd tex. Men det gäller väl att välja det minst dåliga alternativet när det kommer till politiker. I min mening är faktiskt PK-heten i Sverige roten till det mesta onda. De enda som inte är PK är SD. Det finns inget annat alternativ om man på allvar vill försvaga PK. Sitta och sura hjälper ju definitivt inte.

Jag accepterar inte det minst dåliga alternativet!
Jag har tröttnat på det!
Röstade faktiskt för direktdemokrati Trots att folk i gemen knappt förtjänat sin rösträtt i konventionella val, bara för att det är rätt alternativ för Mig.

Du tycker ju däremot att om man inte har några konkreta lösningar ska man låtsas som det regnar, det har jag lite svårt att förstå.

Men ett exempel på hur kapitalism SKULLE kunna fungera i längden (ponerat att vi hade fler jordklot att skövla och våldta som Markus verkar tro) är filantropen och mysfarbrorn Bill Gates.
Han är en av få mångmiljardärer som skänkt hela sin förmögenhet många gånger om till världsförbättrande projekt.
Förmodligen för att han inte är dum i huvudet och ser helheten - i en frisk fungerande värld finns fler potentiella kunder som köper hans varor (även om dom suger..) alltså har han gjort en vettig investering han i slutändan kommer tjäna på.
Ett förhållningssätt som är oändligt mycket sundare än krigshetsarna, rövarna och mördarna i kåbojsmaffian håller sig med.

Och nu börjar markus kalla mig kommunist igen. Har karljäveln inget bättre att komma med undrar jag :D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du tycker ju däremot att om man inte har några konkreta lösningar ska man låtsas som det regnar, det har jag lite svårt att förstå.

Nej det tycker jag väl inte. Men man kan ju visa på alternativa lösningar om man ska få någon trovärdighet i sin kritik. Jag tror SD är inne på rätt spår. Jämte att ge dem sin röst kan man ju propagera för saker och ting för att få andra att inse felen som finns och hur sjukt det svenska samhället faktiskt är. Det är lätt att bli hemmablind.

Du sitter ju bara nu och är jävligt förbannad :D Använd den energin till nåt konstruktivt istället. Gör det på arbetstid vet ja ;)

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
En spade är en spade och vi kallar en spade en spade.
Du vet ju tyvärr uppenbart inte vad du pratar om.
Hade du inte kunnat formulera såna här otroliga meningar, haft en fantastisk människosyn som du har, och en enorm analytisk förmåga ( den bästa i hela markusversum) skulle jag faktiskt kalla dig l**********t men då hade du väl blivit ledsen i ögat och kallat mig judehatare eller nåt annat otrevligt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag accepterar inte det minst dåliga alternativet!
Jag har tröttnat på det!
Röstade faktiskt för direktdemokrati Trots att folk i gemen knappt förtjänat sin rösträtt i konventionella val, bara för att det är rätt alternativ för Mig.

Men ett exempel på hur kapitalism SKULLE kunna fungera i längden (ponerat att vi hade fler jordklot att skövla och våldta som Markus verkar tro) är filantropen och mysfarbrorn Bill Gates.
Han är en av få mångmiljardärer som skänkt hela sin förmögenhet många gånger om till världsförbättrande projekt.
Förmodligen för att han inte är dum i huvudet och ser helheten - i en frisk fungerande värld finns fler potentiella kunder som köper hans varor (även om dom suger..) alltså har han gjort en vettig investering han i slutändan kommer tjäna på.
Ett förhållningssätt som är oändligt mycket sundare än krigshetsarna, rövarna och mördarna i kåbojsmaffian håller sig med.

Och nu börjar markus kalla mig kommunist igen. Har karljäveln inget bättre att komma med undrar jag :D
Du menar att han investerar?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och Markus, du är medveten om att det bara är du och några harmynta stackare i typ oklahoma som är kvar i mccarthy-eran som fortfarande är rädda för the commie threat?
Vakna nån gång.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och Markus, du är medveten om att det bara är du och några harmynta stackare i typ oklahoma som är kvar i mccarthy-eran som fortfarande är rädda för the commie threat?
Vakna nån gång.

Och torsken, du kan vara hur otrevlig du vill, och det är nog klokt, eftersom det enda du har att komma med är marxistiska floskler om "slaveri". Sådant skit pratar inte ens VPK längre om, har du noterat det? :hej

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du vet ju tyvärr uppenbart inte vad du pratar om.
Hade du inte kunnat formulera såna här otroliga meningar, haft en fantastisk människosyn som du har, och en enorm analytisk förmåga ( den bästa i hela markusversum) skulle jag faktiskt kalla dig l**********t men då hade du väl blivit ledsen i ögat och kallat mig judehatare eller nåt annat otrevligt.

Bäste gubbhojstorsk, skriv ut vad du vill säga, jag tål lite friktion till skillnad från herr lättkränkt kommunist.

Och du tjänar nog inte så fett, då hade du varken bott i Göteborg, eller kört en gammal moped. :D

- - - Updated - - -

Så, sålänge man återinvesterar i framtida avkastning så gör det inget att man har en procent av kapitalet?

Du är så genuint elak. :hihi

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Bäste gubbhojstorsk, skriv ut vad du vill säga, jag tål lite friktion till skillnad från herr lättkränkt kommunist.

Och du tjänar nog inte så fett, då hade du varken bott i Göteborg, eller kört en gammal moped. :D

- - - Updated - - -

Du är så genuint elak. :hihi

Ok Maxkakan, du vinner. Du är bäst, rikast, smartast och snyggast och har mest rätt av alla..
Grattis.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...