Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är de så jävligt som det verkar? Man kan verkligen höra när någon är från Umeå bara på rösten på tex radion. Alltid denna tråkiga veganton i rösten. Verkar vara ett Majorna i kvadrat hela Ume. Stackars stad.

(Välkommen tillbaks förresten)
Kallas inte den där vegantonen norrländska? :D :D
Jag uppskattar hur du är konsekvent i ditt dissande. Knogmackor åt alla håll. Det gör dig förmodligen till trådens mest objektive deltagare :tummenupp

Känner väl ganska lika som du egentligen men ser i SD ändå en chans till förändring. De är absolut inte optimala men så som jag ser det kan det fan inte bli värre än hur maskineriet ser ut idag. I princip rakt över hela samhällsapparaten.

Allra bäst hade ju varit att man själv fått sitta som rättvis diktator med ett gäng handplockade undersåtar som expertis i vissa frågor :yoparty

Tramset som råder måste få ett stopp och eftersom chansen att SD får mer inflytande är något större än att du eller jag hamnar som diktator så får man köra på det. Vad tycker du om det SD säger egentligen? Tex lägre invandring, mer hjälp på plats, hårdare straff? Är det mer företrädarna du inte gillar eller vad de står för?
Knogmackor where knogmackor is due..
Sd pajasarna är inget alternativ för mig, kanske om dom hade haft en öppen ärlig agenda.
Har inte mer förtroende för dom än någon annan.
Men dyker det upp en enda människa med integritet, ärlighet, nåt slags upplyst ledarskap och iq över rumstemperatur, nån som inte enbart är en vidrig makthungrig liten jävla orm. Då röstar jag på den människan.
Ska helst pissa på allt vad PK heter också!

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Sd pajasarna är inget alternativ för mig, kanske om dom hade haft en öppen ärlig agenda.
Men dyker det upp en enda människa med integritet, ärlighet, nåt slags upplyst ledarskap och iq över rumstemperatur, nån som inte enbart är en vidrig makthungrig liten jävla orm. Då röstar jag på den människan.

Vad tror du om flytande/direktdemokrati?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad tror du om flytande/direktdemokrati?
Där har vi ett jätteproblem.
Det hade fungerat om inte vi i pöbeln hade varit så outbildade, oengagerade och allmänt komatosa.
För att inte snacka om oansvariga!
Bigbrothergenerationen som hamnar i lyxfällan är inte uppfostrad att engagera sig i större frågor än vilken bil och villa dom ska ta miljonlån till, ingen bryr sig och alla vill att nån annan ska lösa problemen.
Det skulle behövas en jätteomställning för att få oss att förstå att det är vårt ansvar att forma det samhälle vi vill leva i.
Men det är klart att jag tycker ett samhälle med smarta, engagerade ansvarsfulla medborgare hade fungerat bättre än det vi har nu..
Som jag ser det styr småkorkad girighet, rädsla och egoism oss på ett personligt och samhälleligt plan, och det är katastrofalt och ohållbart i längden.
Vill bara tillägga också, att hela den här sd-hysterin har fört nåt gott med sig. Folk pratar faktiskt med varann, engagerar sig, och har Åsikter! Jag har saknat det..

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

:D Näe, det är en egen dialekt. Lite menlös, opersonlig och lätt sjuklig liksom. Hennig också.

Så det är egentligen inte SD:s (officiella?) synpunkter som stör dig utan att de skulle ha en dold agenda? Hur menar du att den ser ut? Menar du att de har snackat ihop sig som grupp om att alla egentligen vill en annan sak men att de måste hålla en mer rumsren fasad eller menar du att enskilda representanter egentligen vi något annat?

Att politiker är falska och inte tycker som de säger är väl förvisso ingen skräll. Enligt min åsikt är SD minst ormiga. Reinfeldt har seglat upp som en av de värsta grisarna. Jag vetefan vad han har i kikaren med sina "humana" utspel men nåt för personlig vinning är det garanterat. Förmodligen för hans karriär. Här finns det hur mycket plats som helst! Allvarligt? :3freak

Angående en eventuell icke makthungrig folkvald. Om vi ska vara ärliga, tror du verkligen att du hade kunnat lita på någon människa med politiska intentioner? Är inte risken stor att du hade misstänkt att personen ifråga bara är en bättre skådis?

PK är en folksjukdom. En jävligt äcklig sådan.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
:D Näe, det är en egen dialekt. Lite menlös, opersonlig och lätt sjuklig liksom. Hennig också.

Så det är egentligen inte SD:s (officiella?) synpunkter som stör dig utan att de skulle ha en dold agenda? Hur menar du att den ser ut? Menar du att de har snackat ihop sig som grupp om att alla egentligen vill en annan sak men att de måste hålla en mer rumsren fasad eller menar du att enskilda representanter egentligen vi något annat?

Att politiker är falska och inte tycker som de säger är väl förvisso ingen skräll. Enligt min åsikt är SD minst ormiga. Reinfeldt har seglat upp som en av de värsta grisarna. Jag vetefan vad han har i kikaren med sina "humana" utspel men nåt för personlig vinning är det garanterat. Förmodligen för hans karriär. Här finns det hur mycket plats som helst! Allvarligt? :3freak

Angående en eventuell icke makthungrig folkvald. Om vi ska vara ärliga, tror du verkligen att du hade kunnat lita på någon människa med politiska intentioner? Är inte risken stor att du hade misstänkt att personen ifråga bara är en bättre skådis?

PK är en folksjukdom. En jävligt äcklig sådan.
Jag har extremt svårt att tro att exnassar går och städar upp sig och blir människoälskande storhumanister bara sådär ja.
Med kniven mot strupen skulle jag dock välja renodlad nazism framför sharialagar - det skulle ju innebära att jag som varande renrasig arier skulle spendera resten av mitt liv som avelshingst med ett harem av storbystade blondiner.. ;)
Men det måste ju finnas en medelväg där folk kan komma överens och ha det hyfsat bra allihop, inte hota med fullskaligt atomkrig (eller ett system som tillåter att 1% äger mer än resten av jordens samlade befolkning, som vi har nu.) Det har spårat ur fullständigt.

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag har extremt svårt att tro att exnassar går och städar upp sig och blir människoälskande storhumanister bara sådär ja.
Med kniven mot strupen skulle jag dock välja renodlad nazism framför sharialagar - det skulle ju innebära att jag som varande renrasig arier skulle spendera resten av mitt liv som avelshingst med ett harem av storbystade blondiner.. ;)
.

Var nog många personer som påstog sig vara nassar på 90-talet men egentligen bara var främlingsfientliga vilseleda ungdomar...

Annars så om du kan du ju välja Sharialagarna om du gillar småtjejer som luktar kiss.. :dummer

Med vänlig hälsning

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Var nog många personer som påstog sig vara nassar på 90-talet men egentligen bara var främlingsfientliga vilseleda ungdomar...

Annars så om du kan du ju välja Sharialagarna om du gillar småtjejer som luktar kiss.. :dummer

Med vänlig hälsning
I'll take Helga anyday.. :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men det måste ju finnas en medelväg där folk kan komma överens och ha det hyfsat bra allihop, inte hota med fullskaligt atomkrig (eller ett system som tillåter att 1% äger mer än resten av jordens samlade befolkning, som vi har nu.) Det har spårat ur fullständigt.
Jodå, dom gör det, två bekanta har numera hamnat på vänsterkanten. Dock är iof den ene mer av en liberalist, han har bara inte riktigt förstått det än.

Huruvida de då är människoälskande bara för det låter jag vara osagt...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jodå, dom gör det, två bekanta har numera hamnat på vänsterkanten. Dock är iof den ene mer av en liberalist, han har bara inte riktigt förstått det än.

Huruvida de då är människoälskande bara för det låter jag vara osagt...

Säger ju inte att ingen gör det..
Finns säkert islamister som kan bli normala också.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Varför tycker du att det är ett problem?
Varför tycker du Inte att det är ett problem? Empatistörd? :)

Jag tycker det är ett problem för att det håller 99% av mänskligheten i slaveri.
Jag tycker det är ett problem för att det systemet kräver oändlig tillväxt på en planet som inte har oändliga resurser.
Jag tycker det är ett problem för att det är fullkomligt ohållbart, orealistiskt, omänskligt, psykotiskt, cyniskt och bestialiskt.
Det är inte människovärdigt fantamej.

Varför tycker du inte det är ett problem?
Tror du Bush, Rumsfeld och dina kompisar där bryr sig ett endaste jävla skit om hur det går för dig när deras världsordning havererar?
Är du så fruktansvärt naiv tycker jag synd om dig.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför tycker du Inte att det är ett problem? Empatistörd? :)

Jag tycker det är ett problem för att det håller 99% av mänskligheten i slaveri.
Jag tycker det är ett problem för att det systemet kräver oändlig tillväxt på en planet som inte har oändliga resurser.
Jag tycker det är ett problem för att det är fullkomligt ohållbart, orealistiskt, omänskligt, psykotiskt, cyniskt och bestialiskt.
Det är inte människovärdigt fantamej.

Varför tycker du inte det är ett problem?
Tror du Bush, Rumsfeld och dina kompisar där bryr sig ett endaste jävla skit om hur det går för dig när deras världsordning havererar?
Är du så fruktansvärt naiv tycker jag synd om dig.

Jag har inte sagt eller skrivit att det inte är ett problem, jag undrade vad du tyckte.

Lugna ner dig.

Håller 1% oss resterande 99% i slaveri? Är jag slav? :va

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Där har vi ett jätteproblem.
Det hade fungerat om inte vi i pöbeln hade varit så outbildade, oengagerade och allmänt komatosa.
För att inte snacka om oansvariga!
Bigbrothergenerationen som hamnar i lyxfällan är inte uppfostrad att engagera sig i större frågor än vilken bil och villa dom ska ta miljonlån till, ingen bryr sig och alla vill att nån annan ska lösa problemen.
Det skulle behövas en jätteomställning för att få oss att förstå att det är vårt ansvar att forma det samhälle vi vill leva i.
Men det är klart att jag tycker ett samhälle med smarta, engagerade ansvarsfulla medborgare hade fungerat bättre än det vi har nu..
Som jag ser det styr småkorkad girighet, rädsla och egoism oss på ett personligt och samhälleligt plan, och det är katastrofalt och ohållbart i längden.
Vill bara tillägga också, att hela den här sd-hysterin har fört nåt gott med sig. Folk pratar faktiskt med varann, engagerar sig, och har Åsikter! Jag har saknat det..

Twintorsk for President! :yoparty

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag har inte sagt eller skrivit att det inte är ett problem, jag undrade vad du tyckte.

Lugna ner dig.

Håller 1% oss resterande 99% i slaveri? Är jag slav? :va

Jag är rätt lugn, men den dagen då apati och likgiltighet tar över då är det kört.

Försöker bara få dig att förstå att dom här cowboysen du hyllar, dom är inte värda det..

Och ja, sålänge vi arbetar för att berika nån som redan har mer än denna nånsin kommer behöva under sin livstid, så är vi slavar i ett väldigt skevt system jag och du. Vi har det bara så bra att vi inte märker det.
Nu är inte jag nån guldgosse eller lysande föregångare på nåt sätt, jag tjänar fläsk på ett slött jobb och accepterar att lyda order för min lön.
Men jag har den där krypande känslan varje dag att jag borde göra nåt, vadsomhelst nästan, för att vända utvecklingen vi går mot.
Få skutan på rätt köl igen.
Hur det nu ska gå till.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Ok, det är på den nivån. Synd, men man blir ändå nyfiken hur du motiverar det. Menar du att de flesta företrädare har varit nassar eller menar du helt enkelt vad partiet bottnar i för 30 år sedan? Vi har ju haft den här diskussionen med Loco men han kör ju helst envägskommunikation och är extremt subjektiv. Ja, extremist helt enkelt...

Är det viktigt för dig att de blir "människoälskande humanister" eller är det viktigare vad de faktiskt säger att de vill göra för att förbättra Sverige? Är de andra politikerna det eller vad menar du? Min erfarenhet säger mig snarare att de som utger sig för att vara liknande saker oftast inte är det.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dom har den bakgrund dom har. Du kan inte ändra på det, jag kommer inte respektera det, jag kommer inte ge dom eller dom andra humanitärerna som vill Sveriges befolknings bästa mitt förtroende.
Där har du min hållning.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping