Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ok, muren du refererat till fungerar uppenbarligen dåligt.

Hur ser det ut med dokumentationen över våldsamheterna åt andra hållet?

Den är väldokumenterad den också. Det finns inget försvar för våldsamheter nånstans. Jag vet inte hur många gånger jag måste säga detta men ni verkar glömma bort det varje gång jag kritiserar Israel.
Jag får väl börja varje inlägg framöver med något dylikt:

"Nej, fortfarande försvarar jag inte palestiniers våld mot Israel/Israeler/Judar".

- - - Updated - - -

Ok, muren du refererat till fungerar uppenbarligen dåligt.

Hur ser det ut med dokumentationen över våldsamheterna åt andra hållet?

Vilken mur refererar jag till?
Och jag tolkar detta som att du inte känner till Sasson-rapporten?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Den är väldokumenterad den också. Det finns inget försvar för våldsamheter nånstans. Jag vet inte hur många gånger jag måste säga detta men ni verkar glömma bort det varje gång jag kritiserar Israel.
Jag får väl börja varje inlägg framöver med något dylikt:

"Nej, fortfarande försvarar jag inte palestiniers våld mot Israel/Israeler/Judar".

- - - Updated - - -

Vilken mur refererar jag till?
Och jag tolkar detta som att du inte känner till Sasson-rapporten?

Du är den som pratat om murar, så det bör du vara den rätta att svara på.

Men om du nu är så uppdaterad på problematiken, varför ställer du dig på tå och väljer sida i frågan så fort du får möjligheten?

Hur lång tillbaka går din förståelse förresten?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du är den som pratat om murar, så det bör du vara den rätta att svara på.

Men om du nu är så uppdaterad på problematiken, varför ställer du dig på tå och väljer sida i frågan så fort du får möjligheten?

Hur lång tillbaka går din förståelse förresten?

Jag vet absolut vilken mur jag talat om nyligen. Och det är den runt bosättningarna.
Min går tillbaka till ca 1947 när vi i civiliserad tid gjorde en viss "bodelning".
Den bodelningen är mig veterligen internationellt erkänd. Israels bosättningar har inget land i världen erkänt. Inte ens USA vilket borde visa på något.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Han verkar väldigt selektiv den där arbetslösa Loco. :lol

Vilken humor att ena veckan inte känna till 1968 och andra veckan leka expert.

:rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är du dåligt påläst eller gillar du att diskutera "konstruktivt"?

Om jag klampar in i ditt hus med hjälp av militär, kastar ut dig på gatan, bygger en stor mur runt huset så att du inte ska kunna ta tillbaka det. Blir det då mitt?
Skulle du då se på mig som en gemytlig granne?
Om jag är dåligt påläst? :lol

Du trodde nuvarande gränser ritades upp 1948, aldrig stött på en mindre påläst nasse än dig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag vet absolut vilken mur jag talat om nyligen. Och det är den runt bosättningarna.
Min går tillbaka till ca 1947 när vi i civiliserad tid gjorde en viss "bodelning".
Den bodelningen är mig veterligen internationellt erkänd. Israels bosättningar har inget land i världen erkänt. Inte ens USA vilket borde visa på något.

Men, då borde du veta att israel är en stat och att palestina INTE är en stat.:va

Bodelningen erkändes av alla utom palestinierna....

Så muren går runt bosättningarna, inte palestinierna?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag går alldeles utmärkt att prata med, även skriftlig kommunikation går bra. Om du inte vill går det bra att låta bli.

Att komma dragandes med KKK, något hundratal bönder i handduk, och pegga upp mot alla miljoner Sharia-anhängare känns klart obalanserat däremot. Och ine ens den värsta klananhängaren lär halshugga folk i TV.

Vad USA's statsskuld har med saken att göra är inte glasklar men avstå gärna från att utveckla om det inte är jätteviktigt.
Jo, du tycker att amerikanska republikaner är bra folk, jag tycker dom kör landet i botten för att berika sig själva vilket jag tycker är svineri och ohållbart. För att inte snacka om dom psykopatiska tendenserna rumsfeld och kompani ger prov på.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Läste nåt inslag om att England börjat fängsla återvändande IS-hjältar. Jag tycker inte det är ett superkontroversiellt agerande.
Ser det som att de skyddar sin inhemska muslimska befolkning.
Och är jag den enda här som träffat muslimer som är vanliga, vettiga fredsälskande trevliga människor? Låter typ så i den här tråden.
Den överväldigande majoriteten muslimer skulle jag säga är för fred, förståelse, tolerans och broderskap, men det är oftast mördande gaphalsar som märks. Och anledningen till att dom är kvar i medeltiden är just ett kraftigt våldsamt förtryck från fundamentalister.
Det är lätt att försöka förändra systemet här där man inte blir sprängd eller skjuten för sina åsikter, men hade jag bott i talibanland hade jag nog klätt mig i särk och skägg och hållt käft.

Nej du är inte den enda, men vi andra tystas snabbt och blir kallade antisemiter för man kan absolut inte tycka att det finns vettiga muslimer om man inte är antisemit....

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Men, då borde du veta att israel är en stat och att palestina INTE är en stat.:va

Bodelningen erkändes av alla utom palestinierna....

Så muren går runt bosättningarna, inte palestinierna?

Jag har förstått att du är helt inställd på en enda hög mur och därmed känns det meningslöst för mig att försöka förklara för dig att varje bosättning har en egen mur.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Om jag är dåligt påläst? :lol

Du trodde nuvarande gränser ritades upp 1948, aldrig stött på en mindre påläst nasse än dig.

Har du lust att förklara vad du insinuerar?

"Efter 1967 års krig antog säkerhetsrådet resolution nr 242[4] som reviderar resolution nr 181 genom att fastslå att såväl Israels som Palestinas gränser vid ett slutligt fredsslut skall vara såväl "säkra" som "erkända". I 242 resolutionen fastslås det folkrättsliga kategoriska förbudet att förvärva territorium med våld. Enligt denna folkrättsliga grundsats har Israel således ingen folkrättslig titel till de landområden som ensidigt annekterats. [5][6]"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Palestina

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har förstått att du är helt inställd på en enda hög mur och därmed känns det meningslöst för mig att försöka förklara för dig att varje bosättning har en egen mur.

Verkar som att det finns många murar, men tidigare har du refererat till en, därav frågan.

Verkar jobbigt att bo där man måste skydda sig bakom en hög mur, varför vill man det?

Låter nästan som en konflikt där två sidor vill ha samma land.

Men jag gissar vem som borde ha den....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej du är inte den enda, men vi andra tystas snabbt och blir kallade antisemiter för man kan absolut inte tycka att det finns vettiga muslimer om man inte är antisemit....

Tror inte någon har tystats, vem är det i så fall och hur går man till väga?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Verkar som att det finns många murar, men tidigare har du refererat till en, därav frågan.

Verkar jobbigt att bo där man måste skydda sig bakom en hög mur, varför vill man det?

Låter nästan som en konflikt där två sidor vill ha samma land.

Men jag gissar vem som borde ha den....

Tjaaa, som jag skrev tidigare. Om man kastar ut någon från dennes hus och övertar det så kanske man bygger en mur runtom för att denne inte ska kunna ta tillbaka sitt hus.

Om Israel hade följt den överenskommelsen om land som man har gjort i Säkerhetsrådet så hade de inte behövt bygga bosättningar.
Men du menar på att vi inte ska följa den resolutionen utan gå tillbaka till.....?

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tjaaa, som jag skrev tidigare. Om man kastar ut någon från dennes hus och övertar det så kanske man kanske bygger en mur runtom för att denne inte ska kunna ta tillbaka sitt hus.

Om Israel hade följt den överenskommelsen om land som man har jort i Säkerhetsrådet så hade de inte behövt bygga bosättningar.
Men du menar på att vi inte ska följa den resolutionen utan gå tillbaka till.....?

Nu har det ju i regel varit mark utan tidigare bosättningar på, ingen har kastats ut som du försöker påvisa.

Jag anser absolut att de skall följa resolutionen och ta bort dom på västbanken, precis som dom gjort med alla dom andra, som av någon anledning aldrig omnämns.

Men frågan är hur de skall hantera situationen med attacker från t.ex gaza, där det inte finns några bosättningar längre, snällt sitta och se på?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras