Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Varför svarar du hela tiden med en onödig provokation? Undertecknad har vid flera tillfällen redovisat att t.ex. >44% vill ha en skärpt flyktingmottagning eller att >50% av de borgerliga väljarna vill samarbeta med SD.

Ändå sitter du, som miljöpartist för övrigt, och framställer dig som ännu dummare än du normalt framstår.

Vad tycker du om dådet på bussen i Tel Aviv förresten?

Du säger gång på gång att SD inte är ett enfrågeparti och sen tar du alltid upp flyktingfrågan när du vill påvisa att andra "tycker som SD" trots att de röstar på annt parti.
Vill du bestämma dig?

Ang dådet tycker jag det är lika vidrigt som alla andra dåd. Som tex när Israel med stridsflygplan bombade flyktingläger i Libanon, skolor och sjukhus i Gaza eller när de sköt en raket mot fyra barn som lekte på stranden.
Vidrigt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det känns som en alltför luddig fråga men ja.
Jag får docl inte ihop det med det du sade tidigare om att den stora massan skulle ha rätt.

Det känns som två vitt skilda frågar som sen skiljs ännu mer åt då man måste ta hänsyn till socioekonomiska faktorer för att kunna besvara om folk har inflytande i sina liv.

Nej, det har den inte haft, därför har den inte heller koll, när så sker får den det.

Socioekonomiska faktorer har inget med inflytande att göra, för om så vore skulle den stora massan ha det....

- - - Updated - - -

Ang dådet tycker jag det är lika vidrigt som alla andra dåd. Som tex när Israel med stridsflygplan bombade flyktingläger i Libanon, skolor och sjukhus i Gaza eller när de sköt en raket mot fyra barn som lekte på stranden.
Vidrigt.

Nu åkte du dit igen, bara så du vet.:rofl

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nej, det har den inte haft, därför har den inte heller koll, när så sker får den det.

Socioekonomiska faktorer har inget med inflytande att göra, för om så vore skulle den stora massan ha det....

- - - Updated - - -

Nu åkte du dit igen, bara så du vet.:rofl

DU säger att massan inte har haft inflytande. Och då är det så. Och som vanligt ingen förklaring mer än att du säger att det är så.
Och då är det ju så. Punkt.

Ang det andra så förstår jag inte alls vad du försöker få fram. Lite som vanligt faktiskt...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
DU säger att massan inte har haft inflytande. Och då är det så. Och som vanligt ingen förklaring mer än att du säger att det är så.
Och då är det ju så. Punkt.

Ang det andra så förstår jag inte alls vad du försöker få fram. Lite som vanligt faktiskt...

Skall vi ta det roliga först?

Istället för att koppla till valfritt dåd av en ensam gärningsman väljer du israel, du vet, judarna.

Men visa ett land där massan haft inflytande, utan att religion, stat eller diverse rövare har styrt.

Eller menar du att du är fri att göra vad du vill?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Ärligt talat, vad vill du få sagt med detta? Nån lokal tjomme ute i HÄRRYDA tycker det är onaturligt(ojojoj!) och Söder tycker det är onormalt (buhu!). Är det naturligt? Det kan väl inte vara naturligt om det knappt ens finns i naturen och själva grundbulten för allt levande(=reproduktion) sätts ur spel. Är det normalt då? Är inte det som kallas normalt nåt som tillhör normen? Den andel av oss som är homosexuella är väl knappast norm? Sen behöver man ju inte tycka illa om någon som råkar vara född ur normen så att säga, det är ju inte deras fel, men det är en annan sak.

Du måste sluta att överanalysera saker så jävulskt. Det kallas att vara extremt PK.

Jag tycker visserligen att uttalandena är klumpiga och onödiga. Men oavsett det förstår jag inte din poäng. Måste man tycka exakt lika som ALLA inom ett parti för att lägga sin röst på det? Det är ju ett helt befängt påstående isf. Men som vi var inne på innan så är ju vänstermänniskor väldigt, väldigt lika varandra. Ingen är någon stark individ utan allt hanteras/tycks på gruppnivå. Finns knappt ens nyanser. Tragiskt.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Skall vi ta det roliga först?

Istället för att koppla till valfritt dåd av en ensam gärningsman väljer du israel, du vet, judarna.

Men visa ett land där massan haft inflytande, utan att religion, stat eller diverse rövare har styrt.

Eller menar du att du är fri att göra vad du vill?

Du tycker det är värre när en ensam, förvirrad gärningsman begår ett dåd än när en stats militärmakt använder militära medel för att döda civila?
Förstod jag dig rätt?

Känner du till Folke Bernadotte? Känner du till hur han dog? Känner du till gruppen som låg bakom hans död? Känner du till ene ledaren för den gruppen? Känner du till att han senare blev premiärminister för sitt land?

Friskt?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ärligt talat, vad vill du få sagt med detta? Nån lokal tjomme ute i HÄRRYDA tycker det är onaturligt(ojojoj!) och Söder tycker det är onormalt (buhu!). Är det naturligt? Det kan väl inte vara naturligt om det knappt ens finns i naturen och själva grundbulten för allt levande(=reproduktion) sätts ur spel. Är det normalt då? Är inte det som kallas normalt nåt som tillhör normen? Den andel av oss som är homosexuella är väl knappast norm? Sen behöver man ju inte tycka illa om någon som råkar vara född ur normen så att säga, det är ju inte deras fel, men det är en annan sak.

Du måste sluta att överanalysera saker så jävulskt. Det kallas att vara extremt PK.

Jag tycker visserligen att uttalandena är klumpiga och onödiga. Men oavsett det förstår jag inte din poäng. Måste man tycka exakt lika som ALLA inom ett parti för att lägga sin röst på det? Det är ju ett helt befängt påstående isf. Men som vi var inne på innan så är ju vänstermänniskor väldigt, väldigt lika varandra. Ingen är någon stark individ utan allt hanteras/tycks på gruppnivå. Finns knappt ens nyanser. Tragiskt.

Nej, inte alla. Men det underlättar kanske om man har samma åsikter som ledarna i ett parti.
Ärligt talat, om man inte har det förstår jag inte varför man ger de sin röst då?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du tycker det är värre när en ensam, förvirrad gärningsman begår ett dåd än när en stats militärmakt använder militära medel för att döda civila?
Förstod jag dig rätt?

Känner du till Folke Bernadotte? Känner du till hur han dog? Känner du till gruppen som låg bakom hans död? Känner du till ene ledaren för den gruppen? Känner du till att han senare blev premiärminister för sitt land?

Friskt?
Ttor du missuppfattat, det är dina tankar som lyser igenom, inte huruvida det är mer eller mindre vidrigt.

Men du tar ju gärna fram brejvik så fort tillfälle ges, kunde inte han funkat i denna liknelsen?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ttor du missuppfattat, det är dina tankar som lyser igenom, inte huruvida det är mer eller mindre vidrigt.

Men du tar ju gärna fram brejvik så fort tillfälle ges, kunde inte han funkat i denna liknelsen?

Jovisst funkar han också. Men eftersom han hade högersympatier så är han ju en ensam, förvirrad galning.
Till skillnad från när en palestinier gör något, då företräder han ju 1,6 miljarder människor....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du säger gång på gång att SD inte är ett enfrågeparti och sen tar du alltid upp flyktingfrågan när du vill påvisa att andra "tycker som SD" trots att de röstar på annt parti.
Vill du bestämma dig?

Vidrigt.

SD har sin starkaste profil inom invandringen men det är inte hela deras politik. Jag räknade för flera månader sedan upp de fem områden där jag sympatiserar med dem, det bemötte du med ett spydigt svar om att jag snott listan, ungefär där satte du ribban för resten av diskussionen för övrigt.

SD är det parti som en majoritet av svenska befolkningen sympatiserar med dem i, det hänger också ihop med att det är den fråga där inte bara de själva utan även media starkast profilerar dem i. För mig är det inget konstigt, jag beklagar att jag inte kan måla världen exakt så svart-vit som du vill ha den.

Jag noterar att du direkt vill relativisera dådet mot judarna, vilket ytterligare befäster din roll som forumets huvudsakliga antisemit. Du kanske inte märkte det, men jag frågade faktiskt inte vad du tyckte om raketer på barn, vilket naturligtvis är fruktansvärt. Vidare vill du ställa två svaga grupper mot varandra, knivhuggna judar mot sprängda araber, vidrig cynism i mina ögon. Du är en mycket obehaglig människa.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jovisst funkar han också. Men eftersom han hade högersympatier så är han ju en ensam, förvirrad galning.
Till skillnad från när en palestinier gör något, då företräder han ju 1,6 miljarder människor....

Nu är du där igen.

Men nu när du tar upp det, är nationalister höger, på riktigt nyfiken? Eller menar du att vissa av hans sympatier var höger? Men visar det sig att han är höger så visst, då skulle jag anse att han företräder högerideologier, må vara radikala.

Men om en palestinier företräder mer än just möjligtvis palestinier får stå för dig, delar han agenda med en större grupp kan man nog koppla han dit, men huruvida det är just dessa 1,6 miljarder du refererar till har jag ingen insikt i.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nej, inte alla. Men det underlättar kanske om man har samma åsikter som ledarna i ett parti.
Ärligt talat, om man inte har det förstår jag inte varför man ger de sin röst då?

Men vad är det du inte förstår? Det är två (av flera tusen) företrädare i ett parti (varav den ena i en pyttekommun och den andre kanske på väg bort) som personligen anser något som inte är helt ok att säga i Sverige, i en fråga som känns rätt oväsentlig för mig när det kommer till att välja parti. Därför ska jag välja tex Löfvén istället som tycker skit i allt?

MAN RÖSTAR VÄL FÖR FAN PÅ DET PARTI SOM ÄR MEST LIKT SINA EGNA ÅSIKTER I DE FRÅGOR MAN TYCKER ÄR VIKTIGA!!!!!!???

Idiot.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu är du där igen.

Men nu när du tar upp det, är nationalister höger, på riktigt nyfiken? Eller menar du att vissa av hans sympatier var höger? Men visar det sig att han är höger så visst, då skulle jag anse att han företräder högerideologier, må vara radikala.

Men om en palestinier företräder mer än just möjligtvis palestinier får stå för dig, delar han agenda med en större grupp kan man nog koppla han dit, men huruvida det är just dessa 1,6 miljarder du refererar till har jag ingen insikt i.

Det är inte jag som talar om "islam och muslimer i stort" när jag benämner IS eller Boko Haram....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är inte jag som talar om "islam och muslimer i stort" när jag benämner IS eller Boko Haram....
Nej, men det är jag som kan tänka mig koppla brejvik till högern.

Fast, du menar att religionen inte har något alls att göra med is eller bh möjligheter till dess terror?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du frågar ju aldrig det, det är det som gör dig till en obehaglig människa.

Nej. Är det någon som är hjärntvättad och obehaglig här så är det du. Att den svenska hjärntvätten av sina medborgare har gått så långt är ju tragiskt. Jag misstänker nåt arv från kommunistiska föräldrar också. Chile? Din extrema enögdhet och totala brist på självkritik och vilja att acceptera andras tyckande måste även komma från modersmjölken. Du undviker konsekvent att svara på frågor där du förväntas kunna redogöra din ståndpunkt och går bet varje gång du försöker hävda något.

Länken till Cornucopia innan förklarar rätt mycket över hur illa ställt det faktiskt är i Sverige. Din totala brist på verklighetsförankring påminner starkt om Amanda Svensson och resten av medie-/kultureliten i Sverige. Inget förnuft verkar finnas kvar. http://cornucopia.cornubot.se/2015/01/ogillar-sd-flyttar-till-sds-dromland.html#more

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du frågar ju aldrig det, det är det som gör dig till en obehaglig människa.

Det kan ju annars bero på att du torgför med all tydlighet vad du tycker om vissa civila offer medan andra inte är lika bekväma att tala om, du rent av undviker, bortförklarar eller förnekar vissa folkgruppers utsatthet. Det är ett mycket passande beteende, för en rasist som dig.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Varför det?? Å vad är felet med liknelsen? Markus verkar ju tänka att om Locomondo inte kan namnge en moderat muslimskt organisation så finns dem inte, detta trots att han själv sitter med internet och själv kan leta upp detta om han vill. Det finns massor av muslimska organisationer som jobbar med allt från utbildning till rättigheter för homosexuella. Det tog mig två minuter att hitta denna artikeln, som efter Markus granskning (eller din kanske!?) givetvis kommer att underkännas för det är inte moderat nog eller något annat. Så i grund och botten är det oavsett bortkastad tid...

http://www.huffingtonpost.com/2012/...gay-friendly-women-led-mosques_n_1368460.html

Jag tackar för ditt goda råd men funderar samtidigt om det kanske inte skulle vara av värde om en som skriver lika mycket som du kanske själv skulle fundera över kvalitén på sina inlägg?
Den var rolig.
"In four years, the group had grown from a few friends to a thousand members"

"This is not the norm for most of the 2.6 million-strong American Islamic community, accustomed to centuries-old traditions of gender relations and houses of worship that tend to draw primarily from a single ethnic group."

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras