Varför det?? Å vad är felet med liknelsen? Markus verkar ju tänka att om Locomondo inte kan namnge en moderat muslimskt organisation så finns dem inte, detta trots att han själv sitter med internet och själv kan leta upp detta om han vill. Det finns massor av muslimska organisationer som jobbar med allt från utbildning till rättigheter för homosexuella. Det tog mig två minuter att hitta denna artikeln, som efter Markus granskning (eller din kanske!?) givetvis kommer att underkännas för det är inte moderat nog eller något annat. Så i grund och botten är det oavsett bortkastad tid...
http://www.huffingtonpost.com/2012/...gay-friendly-women-led-mosques_n_1368460.html
Jag tackar för ditt goda råd men funderar samtidigt om det kanske inte skulle vara av värde om en som skriver lika mycket som du kanske själv skulle fundera över kvalitén på sina inlägg?
Du menar förutom att den passade in som vegan i ett jaktlag?
Anledningen att jag skriver så mycket är att även en blind höna kan finna ett korn emellanåt, det du borde fundera på är om du inte borde skriva lite oftare, framför allt när du får en fråga.
Eller tror du att du genom dina små inhopp fyller ett syfte utöver att möjligen stilla någon frustration som du för stunden känner?
Men ang. länken så gör den mig glad, ett steg i rätt riktning, och om några hundra år kanske katoliker och islamister kommit ifatt verkligheten.
- - - Updated - - -
Vilken del tillhör du själv? Stora eller lilla?
Ingen jävla aning, måste jag välja?