Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förstår jag rätt att forumets lilla husnasse nu undrar vilka åsikter han kletat ner någon med? :confused:

Väck mig om jag drömmer, men har inte han kallat halva forumet för rasister i ett drygt kvartal? :va

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
En mer applicerbar jämförelse hade varit exempelvis ;
Om alla byggjobbare lämnar landet, försvinner då husen?

Nej, kulturen försvinner inte bara för att.

Vem ska underhålla husen så att de inte rasar samman när byggarna försvinner?

- - - Updated - - -

Förstår jag rätt att forumets lilla husnasse nu undrar vilka åsikter han kletat ner någon med? :confused:

Väck mig om jag drömmer, men har inte han kallat halva forumet för rasister i ett drygt kvartal? :va

Du är experten på att tillskriva andra åsikter så du borde ju ha stenkoll på detta.
Jag har nu även blivit "husnasse" ovanpå allt annat. Men fortsätt du....

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Lika barn leka bäst, skillnaden är bara att du sitter och kallar folk du inte känner för antisemiter till höger och vänster.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Lika barn leka bäst, skillnaden är bara att du sitter och kallar folk du inte känner för antisemiter till höger och vänster.

Hej Baby Spice!

Inte till höger och vänster, ganska specifikt till vänster för att vara mer precis.

Mvh, Markus

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det stora flertalet gör väl ändå det?

Det finns ingenting som tyder på det, och det är hela problemet med Islam. Du har ju själv märkt det, du har t.ex. i denna tråd ombetts ca 10 ggr att redogöra för ett enda modernt muslimskt samfund bland denna världsreligion. Du har som bekant misslyckats, och det hade du inte gjort om du fått uppgiften rörande t.ex. kristendom.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det stora flertalet gör väl ändå det? Det är en liten klick som inte fattar.
Lite som resten av världen i allmänhet?

Nu var min åtanke inte dess utövare utan hur övriga stater hanterar dessa terrorister. Som bekant gullas det oförskämt mycket med dessa element här.
Om det var Sverige du hade i åtanke som liten klick så håller jag däremot fullkomligt med. Vi framstår som en kalle anka nation i hur vi hanterar vår immigration och terrorbekämpning.
Att inte ens göra en ansträngning till fastställande av identitet, ålder mm. är ju galet.
Sverige har flest jihadister i norden. Allt för mångkultur.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det finns ingenting som tyder på det, och det är hela problemet med Islam. Du har ju själv märkt det, du har t.ex. i denna tråd ombetts ca 10 ggr att redogöra för ett enda modernt muslimskt samfund bland denna världsreligion. Du har som bekant misslyckats, och det hade du inte gjort om du fått uppgiften rörande t.ex. kristendom.
Jag tror inte att han kan redogöra för vilka medlemmar som finns i min familj så antagligen finns inte min familj!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Skall man bara göra sparodiska gästspel kanske man bör anstänga sig lite mer med liknelserna.
Varför det?? Å vad är felet med liknelsen? Markus verkar ju tänka att om Locomondo inte kan namnge en moderat muslimskt organisation så finns dem inte, detta trots att han själv sitter med internet och själv kan leta upp detta om han vill. Det finns massor av muslimska organisationer som jobbar med allt från utbildning till rättigheter för homosexuella. Det tog mig två minuter att hitta denna artikeln, som efter Markus granskning (eller din kanske!?) givetvis kommer att underkännas för det är inte moderat nog eller något annat. Så i grund och botten är det oavsett bortkastad tid...

http://www.huffingtonpost.com/2012/...gay-friendly-women-led-mosques_n_1368460.html

Jag tackar för ditt goda råd men funderar samtidigt om det kanske inte skulle vara av värde om en som skriver lika mycket som du kanske själv skulle fundera över kvalitén på sina inlägg?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det där är ju bara trams, lite under din forna värdighet som agitator och upprorsmakare dessutom. ;)
Inte trams: spydigt!
Å i min skeva värld lite kul...
För grunden är ju lite att bara för att någon inte kan redogöra för något knappast kan var ett bevis för att det inte finns. Jag fattar t.ex. ingenting av kaosteorin men det verkar klara sig alldeles utmärkt ändå!

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Det blev väl lite som när jag ifrågasatte att du vill höra talas om en homovänlig muslimsk organisation när du samtidigt vurmar för SD som (och jag tror banne mig inte att jag har jättefel här) inte har varit det parti som skrikit högst ang homosexuellas rättigheter.

Ditt svar var att "du står för homosexuellas rättigheter och man behöver inte gilla alla delar i partiprogrammet".
Nåväl, jag kan hålla med om det. Kan du då se på Islam på samma sätt? Eller gäller nolltolerans där.
Och vilken typ av nolltolerans då? Den vanliga eller SDs version?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu var min åtanke inte dess utövare utan hur övriga stater hanterar dessa terrorister. Som bekant gullas det oförskämt mycket med dessa element här.
Om det var Sverige du hade i åtanke som liten klick så håller jag däremot fullkomligt med. Vi framstår som en kalle anka nation i hur vi hanterar vår immigration och terrorbekämpning.
Att inte ens göra en ansträngning till fastställande av identitet, ålder mm. är ju galet.
Sverige har flest jihadister i norden. Allt för mångkultur.

Som jag har poängterat tidigare. Om det stora flertalet av Islams ca 1,6 miljarder anhängare hade varit jihadister tror du då inte att vi hade haft bra många fler illdåd utförda världen över än vi har idag?
Och har du tänkt på detta. Av alla som IS eller Al-Qaida mördar och förtrycker så är de allra flesta muslimer.
Hur tror du resten av Islam ser på det?

http://www.spiegel.de/international...s-more-muslims-than-non-muslims-a-660619.html

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det blev väl lite som när jag ifrågasatte att du vill höra talas om en homovänlig muslimsk organisation när du samtidigt vurmar för SD som (och jag tror banne mig inte att jag har jättefel här) inte har varit det parti som skrikit högst ang homosexuellas rättigheter.

Lite skillnad på att inte vara de som har skrikit högst om homorättigheter och vilja stena homos va?

För mig personligen får de gärna gifta sig tex men det är ingen fråga jag brinner för(och därmed "skriker högt om"). Vad är problemet?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras