Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Såå, hellre än att komma tillrätta med dessa giriga personer och straffa de för att de skor sig på statskassan så ska vi stoppa mottagningen av flyktingar?
Förstår jag dig rätt?

Win Win skulle jag säga :tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har ni barn? Finns det något ni inte skulle göra för era barn? Om ni kände att de var i fara, finns det något ni inte skulle sträcka er till att göra?

Visst har jag det, tror du det ur en förutsättningsmässig synvinkel är bra, eller mindre bra att en klass består av 50% som inte förstår mer än 30% av språket. För vilken bör få mest hjälp, givetvis den svage. Vilket hämmar utveckling för den andra. Så det är kanske helt naturligt. Att PISA visavi
Dagsfärsk http://omni.se/inrikes/88ac5a97-6f8c-4d32-bc3b-8d6cd31220f2

"Herr Stat, vi hinner inte med våra elever"
-"Se det som en utmaning! "

Fixxar Gustaf frigolit på 100dagar! :rofl

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Sant :rofl

Men nu jämförde du ju med svenskar som var på semester och höll på med knark och pedofili. Enskilda personer, remember?
Nja, jag menade på att när en svensk gör nåt så är det alltid en enskild handling. När en muslim gör något så är han representativ för alla 1,6 miljarder muslimer.
Jag har svårt att ta någon med det tankesättet på nåt större allvar.

Huvet på spiken, därför kommer inte flyktingströmmarna minska för att Sverige slutar exportera/sälja vapen.

Så IS gör det dom gör för att de gör allt för sina barn? You lost me there brother...

Nej, jag menar att de som flyr ifrån IS och kommer till Sverige gör det för sina barn. Inte alla men många. De försöker bara rädda sina liv. Inte lämna hem, familj och hemland för att kunna köpa en iphone.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nej, jag menar att de som flyr ifrån IS och kommer till Sverige gör det för sina barn. Inte alla men många. De försöker bara rädda sina liv. Inte lämna hem, familj och hemland för att kunna köpa en iphone.

Hur tror du de känner när de till slut hamnar i örebro, granne och kollega med samma person som kanske mördat halva deras släkt?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nej, men vi drar inte alla över en kant såsom du inte vill att vi gör med alla som är till höger om moderaterna.
Enkelt uttryckt....

Vilka är "vi"?

Om du menar vänstern så tycker jag du ska sluta dra alla vänstermänniskor över en kam då det finns gott om vänstermänniskor som drar många över en kam.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det tror jag faktiskt inte gemene massinvandringsförespråkare nedlåter sig till att bry sig om.

Rätt lustigt det där, var ute på sådan där "nattpatrull" med en lokal företagare (kurd) för bra länge sedan. Var inte riktigt insatt i hur saker och ting fungerade tills vi körde runt ett litet köpcentrum med pizzeria, då blev jag ganska bryskt upplyst hur saker fungerar i andra områden av jordklotet.:gnissla

Hos oss är det på sin höjd lite gnäll, baserat på fördomar gentemot vissa grupper, andra gnäller inte, de handlar....

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Hur tror du de känner när de till slut hamnar i örebro, granne och kollega med samma person som kanske mördat halva deras släkt?

Jag antar att de skulle känna på samma sätt som du skulle ha gjort och jag antar att de skulle ha gjort på samma sätt som du skulle ha gjort.
Anmäla till polisen.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Kan rekommendera mini-serien Fosterland som sänds på (S)(V)T just nu.

http://www.svt.se/fosterland/

Förvånansvärt neutralt (bortsett från programledaren, som iaf ska ha cred för att han gjorde sitt bästa för att dölja sina sanna känslor) för att vara statens alldeles egna propagandacentral.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag antar att de skulle känna på samma sätt som du skulle ha gjort och jag antar att de skulle ha gjort på samma sätt som du skulle ha gjort.
Anmäla till polisen.

Haha, du är för rolig.

Skönt att du har förtroende för att svensk polis skulle utreda och lösa krigsbrott begångna i mellanöstern :tummenupp

Själv tror jag det är mer sannolikt att det scenariot slutar med att polisen inte kan göra något, utredningen läggs ner, och polisen tappar ytterligare förtroende i förorter, etc.

Har fortfarande svårt att se något positivt i att ta emot IS medlemmar och ge dem ett drägligt liv här i Sverige. Och nej, jag tror inte på människors lika värde, och jag tror inte någon annan gör det på riktigt heller.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Haha, du är för rolig.

Skönt att du har förtroende för att svensk polis skulle utreda och lösa krigsbrott begångna i mellanöstern :tummenupp

Själv tror jag det är mer sannolikt att det scenariot slutar med att polisen inte kan göra något, utredningen läggs ner, och polisen tappar ytterligare förtroende i förorter, etc.

Har fortfarande svårt att se något positivt i att ta emot IS medlemmar och ge dem ett drägligt liv här i Sverige. Och nej, jag tror inte på människors lika värde, och jag tror inte någon annan gör det på riktigt heller.

"All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood."

Artikel 1, http://www.un.org/en/documents/udhr/

Dignity != värde.

Man föds med samma värdighet. Ens handlingar i livet påverkar ens värde. :fakta

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Kan rekommendera mini-serien Fosterland som sänds på (S)(V)T just nu.

http://www.svt.se/fosterland/

Förvånansvärt neutralt (bortsett från programledaren, som iaf ska ha cred för att han gjorde sitt bästa för att dölja sina sanna känslor) för att vara statens alldeles egna propagandacentral.

Jag nämnde denna några inlägg tillbaka och jag tycker den skildrar världen ganska bra. Oavsett vad man tycker om programledaren så är det fortfarande de intervjuade som uttrycker sig med sina egna ord.
När jag ifrågasatte SDs representant (Maya) och frågade här om det är personer som hon som vi vill ska styra Sverige så var det inte många (om ens någon) här i tråden som var av samma åsikt?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras