Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tuffat till dig lite över helgen? :lol

Jag noterar att du istället för att försöka redogöra för ett enda muslimskt samfund som accepterar homosexualitet mycket riktigt försöker vända fokus från frågan (din uppgift är som du säkert noterat dömd att misslyckas), men gör det helst inte genom att kleta ner mig med fabulerade antigay-värderingar, eftersom jag råkar ha mycket liberal inställning i den frågan, för kännedom.

Det finns platser i Mellanöstern där homosexuella muslimer kan leva i (relativ) fred.

Israel till exempel.

Det är det nog slut på om Locomondo får som han vill dock.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det finns platser i Mellanöstern där homosexuella muslimer kan leva i (relativ) fred.

Israel till exempel.

Det är det nog slut på om Locomondo får som han vill dock.

Israel är ett bra gayställe, det har jag sett själv.
Bredvid de ortodoxa judarnas (avskärmade) strand i Tel Aviv ligger gay-stranden.
Men jag ser inte Israel som ett direkt muslimskt land.

Undrar hur gay-stranden i Saudiarabien är. Tom?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag håller inte med dig den här gången heller, till skillnad från t.ex. dig tycker jag att man kan stötta ett antal idéer inom ett parti utan att vilja ta ansvar för hela oket, men jag vet egentligen inte om det finns något faktabaserat som stödjer att SD vore homofientliga.

Du har väl, med viss tveksamhet förvisso, velat skärma dig mot pedofilin i Miljöpartiet om jag minns rätt. "Du ser verkligen inte ironin i det?"

Nåväl, saken avklarad.

Finns det något muslimskt samfund i världen som accepterar homosexualitet?

Vänsteranhängare tänker inte så. De är så svaga som individer att de alltid måste söka nån tillhörighet och sedan "är" man det. Trotskist, marxist, stalinist osv. Det är jeteviktigt med epiteten och förstås en jeteskillnad mellan en leninist och en stalinist. Ungefär samma stora skillnad som mellan shia och sunni som berättigar till självmordsdåd, mord, tortyr och annat trevligt.

De är som små sökande emofjortizar allihop som alla tycker likadant. Idioter.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ypperligt exempel. Som jag ju alldeles nyligen nämnde så har det varit knäpptyst från ex. vänsterhåll om vinster i asylvälfärden. Inte ett dugg sägs.
Och allting är ju ett tydligt tecken på att vi, staten inte mäktar med situationen. Det är helt klart haveri.

Såå, hellre än att komma tillrätta med dessa giriga personer och straffa de för att de skor sig på statskassan så ska vi stoppa mottagningen av flyktingar?
Förstår jag dig rätt?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så SD har dödat många med självmordsbombningar? Och kallblodigt dödat många journalister?

Eller försöker du med någon misslyckad retorisk överdrift?

Ska vi göra en deal att, eftersom det finns många snälla muslimer som aldrig skulle döda någon, så släpper vi villkorslöst in alla muslimer oavsett hur extrema deras åsikter är, och hur många de har skurit halsen av för att försvara sin påhittade idol? Och ger dem bidrag och jobb så de har något att sysselsätta sig med och glömmer bort allt det där elaka de vill göra med oss?

Deal?

Nej, men vi drar inte alla över en kant såsom du inte vill att vi gör med alla som är till höger om moderaterna.
Enkelt uttryckt....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Än en gång visar Loco att han bara är här för att provocera.

Som vilken liten förortskille som helst alltså. :D

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Yes, jag tolkar det som att du då först vill stoppa vapenförsäljningen för att sen se på hur hur strömmen av flyktingar sinar.

Win-win liksom.

Ladies and gentlemen, vi har en ny vinnare i naiv-VM!

Grattis Loco! Hur känns det så här efter vinsten?

Tycker jag Sverige ska sluta sälja vapen? Ja.

Tror jag det kommer påverka flyktingströmmarna? Ytterst marginellt om något öht.

De krigar inte för att det finns vapen. Men det antar jag att du förstår? :confused:

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Tror jag det kommer påverka flyktingströmmarna? Ytterst marginellt om något öht.

De krigar inte för att det finns vapen. Men det antar jag att du förstår? :confused:

Klart dom gör, vapen är problemet, människorna som håller i dom är endast redskap.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Har inte IS beskrivits som ytterst farliga pga alla vapen de har kommit över då de lyckades fördriva Irakiska armén och ta över deras vapenlager?
Nej, de krigar inte för att det finns vapen. De krigar för att de är dumma i huvudet.
Men vapnen underlättar för dem att döda fler och det skapar flyktingströmmar då folk flyr för sina liv.

Har ni barn? Finns det något ni inte skulle göra för era barn? Om ni kände att de var i fara, finns det något ni inte skulle sträcka er till att göra?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Såå, hellre än att komma tillrätta med dessa giriga personer och straffa de för att de skor sig på statskassan så ska vi stoppa mottagningen av flyktingar?
Förstår jag dig rätt?

Orsak och verkan.

Men initialt behöver mängden minska för att hinna ikapp rådande läge så att migrationsverket, kommuner, sociala, skolor och allt som behövs hinner ikapp. Just nu är det katastrof i skolor och samhällen/orter/områden. Om det finnes inga tvivel. Då kan korrekta och mer rimliga upphandlingar nås, vilket kommer frigöra medel för att bättre kunna tillgodose de behov som finns.
Den som handlar i efterhand, handlar alltid dyrt.

Hänger du med? Laga läckan, före du börjar ösa. Som du sa själv :krama

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
I allra högsta grad i samband med pedofili. Det är inte utan grund som Katolska kyrkan har ett alldeles "speciellt" förhållande till korgossar....

Sant :rofl

Men nu jämförde du ju med svenskar som var på semester och höll på med knark och pedofili. Enskilda personer, remember?

Har inte IS beskrivits som ytterst farliga pga alla vapen de har kommit över då de lyckades fördriva Irakiska armén och ta över deras vapenlager?
Nej, de krigar inte för att det finns vapen. De krigar för att de är dumma i huvudet.
Men vapnen underlättar för dem att döda fler och det skapar flyktingströmmar då folk flyr för sina liv.

Har ni barn? Finns det något ni inte skulle göra för era barn? Om ni kände att de var i fara, finns det något ni inte skulle sträcka er till att göra?

Huvet på spiken, därför kommer inte flyktingströmmarna minska för att Sverige slutar exportera/sälja vapen.

Så IS gör det dom gör för att de gör allt för sina barn? You lost me there brother...

- - - Updated - - -

Orsak och verkan.

Men initialt behöver mängden minska för att hinna ikapp rådande läge så att migrationsverket, kommuner, sociala, skolor och allt som behövs hinner ikapp. Just nu är det katastrof i skolor och samhällen/orter/områden. Om det finnes inga tvivel. Då kan korrekta och mer rimliga upphandlingar nås, vilket kommer frigöra medel för att bättre kunna tillgodose de behov som finns.
Den som handlar i efterhand, handlar alltid dyrt.

Hänger du med? Laga läckan, före du börjar ösa. Som du sa själv :krama

RASIST! :mad:

Allt annat än att låta läckan laga sig självt är rasism, förstår du väl? :såjaponken

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras