Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tycker ju i princip alla konflikter är oacceptabla.. men mänskligheten som sådan har inte kommit längre än att en kula i huvudet är acceptabel konflikthantering.
Men - är man inte i praktiken landsförrädare och borde åtalas som sådan om man strider för främmande makter?

Så, om några skulle åka till danmark och strida om fransmännen invaderade, skulle dessa ses som landsförrädare då?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så, om några skulle åka till danmark och strida om fransmännen invaderade, skulle dessa ses som landsförrädare då?
Om danmark var i krig med sverige, ja. Nu kan inte jag något alls om gällande lagstiftning, men det borde vara så..
IS är väl i konflikt med hela västvärlden.
Fast det kan lika väl vara en mossad/cia sponsrad omrörning i grytan där nere. Dom har mycket att vinna på instabilitet i regionen.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ja precis. Så du håller med om att det är bättre att se till att vi inte tar in sådana personer i landet?

Dels det. Men eftersom vi inte är rasister och dömer folk för deras ursprung utan dömer de för deras politiska åsikter så måste vi nog haffa alla som är till höger om moderaterna då också.
I förebyggande syfte.

Deal?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så, med det facit kan vi likasåväl öka på med fler potentiella tickande bomber? Eller ska jag tolka det som yipyip? Struntsamma.

Oavsett om de vänder"hem" från Syrien eller Ukraina. Har någon valt att strida åt någon osanktionerad stat, gerilla, rörelse whatever, då har denne också valt bort sverige och dess stöd. De kan stanna där, dömas och straffas för sina krigsbrott, bott mot mänskligheten och övriga brott i det landet. Utan möjlighet att överföras till svenskt fängelse. Precis som de mördare, knarkare och pedofiler till svenska medborgare som sitter inspärrade utomlands, vissa på livstid. Perfetto!

Hit ska de f-n inte

Menar du att när det är svenskar som åkt fast för pedofili, mord och knark så är det enskilda individer? Inte en enhetlig grupp som företräder svenska, kristna värderingar?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om danmark var i krig med sverige, ja. Nu kan inte jag något alls om gällande lagstiftning, men det borde vara så..
IS är väl i konflikt med hela västvärlden.
Fast det kan lika väl vara en mossad/cia sponsrad omrörning i grytan där nere. Dom har mycket att vinna på instabilitet i regionen.

Vi har inga trupper som strider mot is, så vi ligger inte i konflikt mot dom i någon militär aspekt.

Men, jag skrev att det var utifall danmark blev invaderade av frankrike, varför ge sig på och lägga till saker ur egen fantasi, var min för tråkig.:va

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ja att du skulle komma med första kommentaren några min efter min postning kunde man ju räkna ut med rö.......

Kan du inte skriva nåt vettigt bara EN ENDA gång !!!!

Hur många tar LIBANON EMOT - Ja vi kan väl för FAN ta emot lika många som dem .........DE BOR JU FÖR FAN I TOTAL MISÄR I TÄLTLÄGER DÄR !!!!!!!!!!

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19282571.ab

Där har du ditt jävla tältläger :brinnerup - Ser väl mysigt ut !!!!!

Det är inte semester de åker på. All-inclusive eller nåt sånt.
De flyr, jag hoppas det har framgått. De flyr sina hem för att det regnar bomber där. På riktigt, bomber.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Dels det. Men eftersom vi inte är rasister och dömer folk för deras ursprung utan dömer de för deras politiska åsikter så måste vi nog haffa alla som är till höger om moderaterna då också.
I förebyggande syfte.

Deal?

Du kanske dömer folk för politiska åsikter, vi i verkligheten dömer människor efter deras handlingar.

- - - Updated - - -

Det är inte semester de åker på. All-inclusive eller nåt sånt.
De flyr, jag hoppas det har framgått. De flyr sina hem för att det regnar bomber där. På riktigt, bomber.

Bomber som svenskar skjuter, hyfsat ironiskt...

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Tycker du möjligheterna är goda sett till resultaten? Oaktat om du väljer att räkna statlig skuldsättning eller antal människor iområden med djup segregation.

men för all del låt oss ta emot flyktingar i samma omfattning och med samma villkor som ged i Libanon. Det blir säkert bra för de drabbade. Eller hur? Ett tältläger i neistenkangas kanske vore nåt? Ibland bör du fundera en gång extra på verkliga skillnader.

Du menar att du vill inte göra något bra bara för att någon annan inte kan göra det lika bra?
Tycker du det blir orättvist på nåt sätt?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vi har inga trupper som strider mot is, så vi ligger inte i konflikt mot dom i någon militär aspekt.

Men, jag skrev att det var utifall danmark blev invaderade av frankrike, varför ge sig på och lägga till saker ur egen fantasi, var min för tråkig.:va

Nej, vi är ju neutrala till varje pris. Och is är inte erkänt som stat nånstans så det blir svårt att förklara krig då antar jag.
Vill bara inte betala en krona för att ta hand om nån som gärna skulle spränga mig i luften eller skära halsen av mig för att jag inte har skägg och särk.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Och ja, din fantasi var för tråkig! :D

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, vi är ju neutrala till varje pris. Och is är inte erkänt som stat nånstans så det blir svårt att förklara krig då antar jag.
Vill bara inte betala en krona för att ta hand om nån som gärna skulle spränga mig i luften eller skära halsen av mig för att jag inte har skägg och särk.

Förståeligt, men det börjar bli farligt när man väljer vilka som strider för "rätt" sak.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Kändes lite.. Nåväl, serien har precis börjat och Ali har lite synpunkter. Kommentar på detta?
http://nimatown.blogspot.se/2015/01/extremisten-bakom-svts-fosterland.html?m=1

Det ger vid hand lite skepsis. Lite som att låta Sd aktivister göra en fyradelars dokumentär om segregation . Jag gissar att du satt kaffet (förlåt,ditt gröna te) i vrångstrupen.

Du menar att Mayas uttalanden och personlighet förvrängs i serien?
Jag hade svårt att förstå vad hon sade vid flera tillfällen. Bör jag nu kräva ett tillbakadragande av hennes svenska medborgarskap?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du kanske dömer folk för politiska åsikter, vi i verkligheten dömer människor efter deras handlingar.

- - - Updated - - -

Bomber som svenskar skjuter, hyfsat ironiskt...
Även bomber som Sverige tillverkat och sen sålt. Även det ironiskt när man sen gnäller över att det kommer så många flyktingar.

När du vill stoppa en översvämning hemma, börjar du med att försöka ösa allt vatten eller letar du efter källan för att stoppa den?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Även bomber som Sverige tillverkat och sen sålt. Även det ironiskt när man sen gnäller över att det kommer så många flyktingar.

När du vill stoppa en översvämning hemma, börjar du med att försöka ösa allt vatten eller letar du efter källan för att stoppa den?

Steg ett är att hitta läckan, mer än ofta innebär detta att man först får pumpa torrt.

Men, nej, sverige har inte sålt militär utrustning till några jihadister.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Sverige och Tyskland står för mottagandet av MER än hälften (52% jämnt fördelat mellan länderna) av Syriens flyktingström till EU.

http://data.unhcr.org/syrianrefugees/asylum.php - Kom inte och klaga på felaktiga källor, detta är Unhcr:s egna helt färska statistik som Carl Bildt nu lagt upp på sitt Twitter-konto !!!

VAR är logiken, VAR är realismen, VAR är det förnuftiga, VAR(för) ska Sveriges 9,5 milj invånare dela detta med Tysklands 81 milj invånare - VAR ska det sluta ?

Bildt skriver på sitt Twitterkonto att "det är oproportionerligt" - Ja, det kan man ju nästan hålla med om:rolleyes:

("Sweden, notably in relation to its size, takes a vastly disproportionate share of Syrian refugees coming to Europe." )

Det kommer gå åt helvete det här, ingenting är ens i närheten av sunt förnuft.

Sverige och Tyskland tar emot 55 000 vardera

Island tar emot 10 stycken
Irland 81 stycken
Estland, lettland och Litauen - 28, 77, 26 stycken

Många andra stora länder - Spanien 2000 Frankrike 4800 Italien 1900 st

Var det inte EU vi skulle ha för en gemensam politik i PRECIS DESSA FRÅGOR ??
Alltså att gemensamt dela upp bördorna ?

Är det NÅGON som förstår logiken - Berätta i så fall !!!!!

EU har 507.4 miljoner invånare - 9.5 milj av dessa tar emot 26% av flyktingarna från Syrien.

Tycker det twittras runt väldigt vitt och brett om invandringen till sverige från alliansmedlemmar samt forna alliansmedlemmar nu efter valtorsken! Var höll dom hus när dom styrde? KD, Bildt m fl, är det inte lite märkligt att när dom hade makten att förändra höll dom käft men nu:zpy

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du menar att Mayas uttalanden och personlighet förvrängs i serien?
Jag hade svårt att förstå vad hon sade vid flera tillfällen. Bör jag nu kräva ett tillbakadragande av hennes svenska medborgarskap?

Läste du överhuvudtaget något i det Ali Pour skrivit?

Dina kommentarer skvallrar om det motsatta

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Menar du att när det är svenskar som åkt fast för pedofili, mord och knark så är det enskilda individer? Inte en enhetlig grupp som företräder svenska, kristna värderingar?

Har du hört något om "Sverige är stöörst" eller "För Jesus Kristus vår frälsare" eller dylikt i samband med att en svensk medborgare gjort någon bestialisk handling? Mest nyfiken på hur du kom på jämförelsen. Alltså där dessa enskilda individer gjort något för en större grupps/organisations skull. Fattar du inte skillnaden kan du lika bra sluta kommentera.

Har du däremot anslutit dig till något terroristnätverk har du på samma sett bidragit (iaf enligt större rättsorgan) till detsamma. Härav haltar din jämförelse

På samma sätt haltar det när du i ena andetaget säger att Sverige kan ta emot fler, för det gör Libanon.
Visst kan Sverige ta emot fler, men inte på de premisser som sker idag. Det fungerar uppenbarligen dåligt.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Jag täpper till hålet, jag försöker inte tömma magasinet.. Tolka det hur fantastiskt du vill.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras