Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Sverige och Tyskland står för mottagandet av MER än hälften (52% jämnt fördelat mellan länderna) av Syriens flyktingström till EU.

http://data.unhcr.org/syrianrefugees/asylum.php - Kom inte och klaga på felaktiga källor, detta är Unhcr:s egna helt färska statistik som Carl Bildt nu lagt upp på sitt Twitter-konto !!!

VAR är logiken, VAR är realismen, VAR är det förnuftiga, VAR(för) ska Sveriges 9,5 milj invånare dela detta med Tysklands 81 milj invånare - VAR ska det sluta ?

Bildt skriver på sitt Twitterkonto att "det är oproportionerligt" - Ja, det kan man ju nästan hålla med om:rolleyes:

("Sweden, notably in relation to its size, takes a vastly disproportionate share of Syrian refugees coming to Europe." )

Det kommer gå åt helvete det här, ingenting är ens i närheten av sunt förnuft.

Sverige och Tyskland tar emot 55 000 vardera

Island tar emot 10 stycken
Irland 81 stycken
Estland, lettland och Litauen - 28, 77, 26 stycken

Många andra stora länder - Spanien 2000 Frankrike 4800 Italien 1900 st

Var det inte EU vi skulle ha för en gemensam politik i PRECIS DESSA FRÅGOR ??
Alltså att gemensamt dela upp bördorna ?

Är det NÅGON som förstår logiken - Berätta i så fall !!!!!

EU har 507.4 miljoner invånare - 9.5 milj av dessa tar emot 26% av flyktingarna från Syrien.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Sverige och Tyskland står för mottagandet av MER än hälften (52% jämnt fördelat mellan länderna) av Syriens flyktingström till EU.

http://data.unhcr.org/syrianrefugees/asylum.php - Kom inte och klaga på felaktiga källor, detta är Unhcr:s egna helt färska statistik som Carl Bildt nu lagt upp på sitt Twitter-konto !!!

VAR är logiken, VAR är realismen, VAR är det förnuftiga, VAR(för) ska Sveriges 9,5 milj invånare dela detta med Tysklands 81 milj invånare - VAR ska det sluta ?

Bildt skriver på sitt Twitterkonto att "det är oproportionerligt" - Ja, det kan man ju nästan hålla med om:rolleyes:

("Sweden, notably in relation to its size, takes a vastly disproportionate share of Syrian refugees coming to Europe." )

Det kommer gå åt helvete det här, ingenting är ens i närheten av sunt förnuft.

För att det kanske inte handlar om hur många invånare ett land har utan mer om möjligheterna att ta emot?
Hur många tar Libanon emot?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Ja att du skulle komma med första kommentaren några min efter min postning kunde man ju räkna ut med rö.......

Kan du inte skriva nåt vettigt bara EN ENDA gång !!!!

Hur många tar LIBANON EMOT - Ja vi kan väl för FAN ta emot lika många som dem .........DE BOR JU FÖR FAN I TOTAL MISÄR I TÄLTLÄGER DÄR !!!!!!!!!!

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19282571.ab

Där har du ditt jävla tältläger :brinnerup - Ser väl mysigt ut !!!!!

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
För att det kanske inte handlar om hur många invånare ett land har utan mer om möjligheterna att ta emot?
Hur många tar Libanon emot?

Tycker du möjligheterna är goda sett till resultaten? Oaktat om du väljer att räkna statlig skuldsättning eller antal människor iområden med djup segregation.

men för all del låt oss ta emot flyktingar i samma omfattning och med samma villkor som ged i Libanon. Det blir säkert bra för de drabbade. Eller hur? Ett tältläger i neistenkangas kanske vore nåt? Ibland bör du fundera en gång extra på verkliga skillnader.

Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Ja att du skulle komma med första kommentaren några min efter min postning kunde man ju räkna ut med rö.......

Kan du inte skriva nåt vettigt bara EN ENDA gång !!!!

Hur många tar LIBANON EMOT - Ja vi kan väl för FAN ta emot lika många som dem .........DE BOR JU FÖR FAN I TOTAL MISÄR I TÄLTLÄGER DÄR !!!!!!!!!!

http://www.aftonbladet.se/debatt/article19282571.ab

Där har du ditt jävla tältläger :brinnerup - Ser väl mysigt ut !!!!!
De bor ju i misär här med t.ex Grythyttan där det finns snö o is

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja precis. Så du håller med om att det är bättre att se till att vi inte tar in sådana personer i landet?
Klart han inte gör. :lol

Tror minsann Herr Antisemit gått igång lite förresten, har han månne fått råg i syltryggen inför reportaget om hans judehatargäng? :gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
De bor ju i misär här med t.ex Grythyttan där det finns snö o is
Jag tycker också att vi borde ha samma standard i lägren, samt möjligheter för de boende, som i Libanon. Då skulle de stå tomma, till och med Carl Bildt kunde ju hålla käft med sitt eviga twittrande då också.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kan jag inte tänka mig, varför tror du det? Tyvärr har väl bara något tiotal avlidit. Vilket i sig är ett mysterium, när man ser ett benrangel i tofflor med en Kalasjnikov och världens största tänder undrar man ju hur det skall sluta. De ser inte direkt kommando ut.

De är ju så sjukt dåliga soldater. Finns rätt mycket på Youtube där Peshmerga, som ofta är rätt dåligt utrustade och utbildade, piskar upp dem hur lätt som helst. Intressant med de kvinnliga kurdsoldaterna. IS ska tydligen vara livrädda för dem eftersom de inte får några jungfrur om de dödas av en kvinna. De kommer till helvetet... :tuttar

Man kan ju hoppas att de här kommer från europeiska förorter. https://www.youtube.com/watch?v=YxNH2vtG-HE

Så här ska IS-veteraner behandlas direkt när de anländer svenska gränsen innan de skeppas till Guantanamo. Inte med stödgrupper och jobb.

https://www.youtube.com/watch?v=sjqlkD7wyfw

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Total avsaknad av självinsikt. TOTAL !!
Är det dessa som skall styra Sverige?

Kolla från 45:50 och framåt.
http://www.svtplay.se/video/2570565/fosterland/avsnitt-1

suck...

Kändes lite.. Nåväl, serien har precis börjat och Ali har lite synpunkter. Kommentar på detta?
http://nimatown.blogspot.se/2015/01/extremisten-bakom-svts-fosterland.html?m=1

Det ger vid hand lite skepsis. Lite som att låta Sd aktivister göra en fyradelars dokumentär om segregation . Jag gissar att du satt kaffet (förlåt,ditt gröna te) i vrångstrupen.

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Kan jag inte tänka mig, varför tror du det? Tyvärr har väl bara något tiotal avlidit. Vilket i sig är ett mysterium, när man ser ett benrangel i tofflor med en Kalasjnikov och världens största tänder undrar man ju hur det skall sluta. De ser inte direkt kommando ut.

:rofl

Visserligen inte IS, men träffande ändå.

off_shore_marketeer_712355.jpg

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Även jag som varandes stenkastarvänster/vänsterpack/batikhäxa/kulturmarxist tycker detta är uppåt väggarna.
Med det sagt så skall det bli intressant att se vad detta utmynnar i. Det med IS-veteranernas vänförening var väl bara ett utspel från en lokalpolitiker? Ingen vedertagen praxis sålunda.

Man undrar ju lite vad som hände med det förebyggande arbetet? Känns som att det är lite sent "after the fact"...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Är det jättekonstigt att tycka att man förverkat sitt medborgarskap om man åkt ner och krigat för IS?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Muslimer är ingen ras, folkslag eller kultur. Därför är det inte rasism att snacka skit om muslimer. Mer korrekt är att säga att det är islamofobi.

"Islamofobi" hör hemma på samma ställe som "hen", dvs på soptippen.

Kalla det för vad det är istället. Hat, (vanlig) rädsla och/eller okunnighet.

"Att snacka skit" är ingen fobi.

"Fobi (av grekiska φόβος, fobos, "fruktan"), kallas en stark upplevelse av rädsla som, oftast utan saklig grund, återkommande infinner sig då en person ställs inför, eller riskerar att ställas inför, ett visst objekt eller en viss situation som personen fruktar"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fobi

Du kan ju fråga alla (inkl. de muslimer, som antagligen är den största gruppen) som får sätta livet till under "Islams" flagg huruvida de anser att deras rädsla är utan saklig grund.

Den rapporten har jag inte läst. Har du lust att länka igen så slipper jag leta igenom 43 miljarder inlägg?

Spontant känner jag mej också tveksam till din tolkning. Sociala sammanhang (vilket var vad jag skrev) är ett mycket vidare begrepp än socioekonomiska faktorer. Tänk på att radikalisering också sker orelaterat till religion, t.ex. djurrättsrörelsen samt höger och vänsterextremism.
Radikaliseringsprocessen är densamma oavsett ideologi.

Jag kan absolut ha fel i min tolkning. Sen skrev jag "bl.a. socioekonomiska faktorer".

Inlägget i sin helhet:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...6sta-p%E5-SD&p=6119869&viewfull=1#post6119869

Trevlig läsning!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Är det jättekonstigt att tycka att man förverkat sitt medborgarskap om man åkt ner och krigat för IS?

Nej, men problemet är att vi inte kan välja och vraka i vilka konflikter som är acceptabla, även om man gärna skulle vilja.

Men det finns ju fortfarande möjligheter att åtala människor för krigsbrott.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nej, men problemet är att vi inte kan välja och vraka i vilka konflikter som är acceptabla, även om man gärna skulle vilja.

Men det finns ju fortfarande möjligheter att åtala människor för krigsbrott.
Tycker ju i princip alla konflikter är oacceptabla.. men mänskligheten som sådan har inte kommit längre än att en kula i huvudet är acceptabel konflikthantering.
Men - är man inte i praktiken landsförrädare och borde åtalas som sådan om man strider för främmande makter? Speciellt såna som är direkt fientliga mot 'vår' stat?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras