Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag nämnde denna några inlägg tillbaka och jag tycker den skildrar världen ganska bra. Oavsett vad man tycker om programledaren så är det fortfarande de intervjuade som uttrycker sig med sina egna ord.
När jag ifrågasatte SDs representant (Maya) och frågade här om det är personer som hon som vi vill ska styra Sverige så var det inte många (om ens någon) här i tråden som var av samma åsikt?

Du behöver inte ligga sömnlös över detta, maya kommer med största sannolikhet aldrig att styra sverige så du kan somna om! du påstår att alla är lika mkt värda men ger inte uttryck för det, du om ngn sorterar bort människor pga deras tankar och handlingar så det blir bara patetiskt att läsa det du skriver!

Som ngn skrev ovan: vi föds med samma värdighet men det är ens handlingar senare i livet som påverkar ens värde och du är den som tycker detta mest så sluta hyckla nu en gång för alla, du tycker inte att alla lika mkt värda så sluta med att ge uttryck för det. Du är lika mkt en hatare som alla andra.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kanske en öppning för Breivik. Flytta till Örebro, få jobb.
Och varför kallar svt is-terrorister för "IS-krigare". Äckligt.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Kanske en öppning för Breivik. Flytta till Örebro, få jobb.
Och varför kallar svt is-terrorister för "IS-krigare". Äckligt.

Det är väl en urholkning av begreppen såsom tidigare använts "illegala kombatanter" istället för soldater.
Fast den gången var det för att kringgå lagar om krigsfångar som man själv hade skrivit under.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag nämnde denna några inlägg tillbaka och jag tycker den skildrar världen ganska bra. Oavsett vad man tycker om programledaren så är det fortfarande de intervjuade som uttrycker sig med sina egna ord.
När jag ifrågasatte SDs representant (Maya) och frågade här om det är personer som hon som vi vill ska styra Sverige så var det inte många (om ens någon) här i tråden som var av samma åsikt?
Vad var det för betyg du sa att du hade i Svenska?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dilba

Jag vet inte om hennes svenska är utmärkt, men jag förstår att hon tycker illa om IS, att det daltas med dem och att hon skyller på Mona Sahlin. Tillräckligt för en crush alltså. :kär

dilba.JPG

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Well, då skiljer sig vår människosyn så mycket åt den bara kan....

Gör den verkligen det?

Breivik är lika mycket värd för dig som din egen mamma eller fru/sambo/flickvän/pojkvän/man?

Om du måste välja mellan att rädda en massmördare som kanske skulle kunna leva 30 år till, eller din mor som kanske bara har 1 år kvar, skulle du då rädda massmördaren för att den har fler år kvar?

Eller är 1 år med din mor värt mer för dig än 30 år med vetskapen att det lever en massmördare istället?

Däremot håller jag med BeyondEvil. Alla föds med samma värdighet och värde men man behåller det inte per automatik vad man än gör i livet. Och har man en gång förlorat det så ska det mycket till innan man återfår det i mina ögon.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Men är det inte den svenska kulturen som SD så hårt värnar om?
Vad händer med den om alla kulturarbetare flyr?
Varför flyr kulturarbetarna?

Det blir färre kulturarbetare, det är en arbetare
som drar inte kulturen. Det var nog inte det som var det intressanta i sammanhanget! Du tillskriver folk åsikter dom inte har samt misstolkar varje inlägg du får emot dig, fullständigt meningslöst att ens bemöda sig med att skriva svar till dig och, du sållar friskt bland inläggen du besvarar, och när du svarar (på de enklaste frågorna) trollar du runt med trollsvar istället för att sakligt bemöta inläggen riktade mot dig. Nä, du är lika oseriös som ditt hycklarparti!

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Om en sjuksköterska flyttar, får vi färre sjuka då?

Nej, vi får färre sjuksköterskor.
Ungefär som i det jag skrev att vi får färre kulturarbetare om de flyr.

Sjuksköterskans uppgift är att behandla och motarbeta sjukdomar till skillnad från en kulturarbetare vars "uppgift" är att främja och sprida kulturen.

- - - Updated - - -

Det blir färre kulturarbetare, det är en arbetare
som drar inte kulturen. Det var nog inte det som var det intressanta i sammanhanget! Du tillskriver folk åsikter dom inte har samt misstolkar varje inlägg du får emot dig, fullständigt meningslöst att ens bemöda sig med att skriva svar till dig och, du sållar friskt bland inläggen du besvarar, och när du svarar (på de enklaste frågorna) trollar du runt med trollsvar istället för att sakligt bemöta inläggen riktade mot dig. Nä, du är lika oseriös som ditt hycklarparti!

Vad var det för åsikt jag tillskrev dig (eller någon annan) med det jag skrev?
Ärlig fråga alltså.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå Israels barriär, vad konstigt att den behövs!

Palestinier knivhögg nio på buss

En palestinier knivhögg nio personer på en buss i Tel Aviv i morgonrusningen på onsdagen, innan en beväpnad fängelseanställd kunde skjuta honom i benet.

- Den misstänkte är en 23-årig palestinier från Tulkarm (på Västbanken), säger Luba Samri, taleskvinna för polisen i Israels största stad, enligt nyhetsbyrån AFP.

Enligt polisen färdades mannen på bussen och började knivhugga både övriga passagerare och bussens förare, innan han lyckades lämna bussen till fots. Gärningsmannen hade kommit in i landet illegalt, skriver nyhetsbyrån AP.

- Polis har gripit terroristen. Han har förts till sjukhus och ska förhöras ytterligare.

Fyra eller fem av offren uppges vara allvarligt skadade, medan ytterligare några ska lida av lättare fysiska skador eller chock.

Dådet är ett i en rad palestinska våldsdåd där enskilda gärningsmännen använt fordon, syra och knivar under de senaste månaderna.

– Vi tror att det rör sig om en terrorattack, säger polisens talesperson till AP.

Enligt nyhetsbyrån hyllades dådet av en företrädare för Hamas på Twitter.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/palestinier-knivhogg-tiotal-pa-buss_4268661.svd

Självklart är Hamas/Palestina där och hyllar, Margot Wallströms kompisar. Antisemiten Locomongo lär väl också tycka det är toppen, judarna har ju som bekant inget i sitt land att göra.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Sjuksköterskans uppgift är att behandla och motarbeta sjukdomar till skillnad från en kulturarbetare vars "uppgift" är att främja och sprida kulturen.

.

En mer applicerbar jämförelse hade varit exempelvis ;
Om alla byggjobbare lämnar landet, försvinner då husen?

Nej, kulturen försvinner inte bara för att.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

- - - Updated - - -

Vad var det för åsikt jag tillskrev dig (eller någon annan) med det jag skrev?
Ärlig fråga alltså.
Då har du gjort kopplingen rätt, nu skall du bara förstå liknelsen

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring