Du tror inte att skattekronor i sthlm går till andra regioner i Sverige?
Du behöver inte ta mitt ord för det men läs på lite.
Du verkar ju vara rätt mycket av lokalpatriot. Du ser ner på glesbygdsbor och folk från lägre samhällsklasser, ville bli av med Skåne tex och antyder att ni stockholmare minsann får betala för andra. Då undrar jag - Är det ok att vara lokalpatriot men inte landspatriot. Varför?
Ditt sjuka resonemang påminner om en (fd
) fb-vän som propagerade för ett världssamhälle samtidigt som han jublade över damlandslagets framgångar i handboll eller vad det var. Det är tydligen ok att vara nationalistisk när det gäller idrott. Eller...?
Fan vad roligt fotbolls-vm kommer bli i din sinnessjuka hatutopi.
Som instick i 08-debatten och om hur jävla duktiga ni är. Jag hoppas ni vet hur mycket ni får gratis också i form av myndigheter och annat. Ungefär som norrmän eller araber med sina oljetillgångar. Jmf med tex Danmark eller Holland som utan naturtillgångar måste förlita sig på sitt entreprenörskap. Och det har de gjort bra. Tacka vet jag min kommun, här duggar företagen tätt och vi har en av landets högsta medelinkomster helt utan konstgjord andning i form av myndigheter och fördelen med att vara huvudstad. Inte heller får vi några direkta summor i form av statsbidrag för flyktingar eftersom det bor kanske 100st här. Max.
Så tänk er för lite innan ni dunkar er för era fjuniga, kycklinglika 08-bringor. Markus med.