Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det här är inte en tråd där ni skall tro att ni kan sprida lögner om Sveriges nav, ni skall vara (jävligt) glada att vi tar hand om myndigheterna, i annat fall kunde ju ni husera alla jävla idioter som sprutar ut från Södertörn årligen. :mad:

All rikedom vi sliter ihop får vi dessutom skicka till er, i gengäld skickar ni hit en massa äckliga backpackers som yrar runt på Drottninggatan när man skall in till Rob Engström.

Dessutom ser det ut som att ni får låna Arlanda när ni skall på semester, eller hur? Försök flyg till Bangkok från Kungsbacka liksom. :FU

:finger :finger :finger :finger :finger :finger :finger

Slutar inte du lipa snart drar vi ur sladden.:7peta:D

https://www.google.se/flights/#sear...OTFRA0LH817-FRABKK0LH772;q=landvetter+bangkok

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tycker de kan införa trängselskatt på tätbefolkade områden. :arsele :tungan :D
Inför huvudstad i reserv som alternativ 1 istället.
Ni som inte vet var det ligger kan ju googla.

Edit. Sen kan alla huvudkontor flytta ut i skobygden å därmed kapa enorma lokalkostnader .. Det enda som kan ligga kvar är lo borgen, det bekymrar mig inte..

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det här är inte en tråd där ni skall tro att ni kan sprida lögner om Sveriges nav, ni skall vara (jävligt) glada att vi tar hand om myndigheterna, i annat fall kunde ju ni husera alla jävla idioter som sprutar ut från Södertörn årligen. :mad:

All rikedom vi sliter ihop får vi dessutom skicka till er, i gengäld skickar ni hit en massa äckliga backpackers som yrar runt på Drottninggatan när man skall in till Rob Engström.

Dessutom ser det ut som att ni får låna Arlanda när ni skall på semester, eller hur? Försök flyg till Bangkok från Kungsbacka liksom. :FU

fredrik-1.jpg

:glömdet

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du verkar ju vara rätt mycket av lokalpatriot. Du ser ner på glesbygdsbor och folk från lägre samhällsklasser, ville bli av med Skåne tex och antyder att ni stockholmare minsann får betala för andra. Då undrar jag - Är det ok att vara lokalpatriot men inte landspatriot. Varför?

Ditt sjuka resonemang påminner om en (fd:hihi) fb-vän som propagerade för ett världssamhälle samtidigt som han jublade över damlandslagets framgångar i handboll eller vad det var. Det är tydligen ok att vara nationalistisk när det gäller idrott. Eller...?

Fan vad roligt fotbolls-vm kommer bli i din sinnessjuka hatutopi. :3freak

Som instick i 08-debatten och om hur jävla duktiga ni är. Jag hoppas ni vet hur mycket ni får gratis också i form av myndigheter och annat. Ungefär som norrmän eller araber med sina oljetillgångar. Jmf med tex Danmark eller Holland som utan naturtillgångar måste förlita sig på sitt entreprenörskap. Och det har de gjort bra. Tacka vet jag min kommun, här duggar företagen tätt och vi har en av landets högsta medelinkomster helt utan konstgjord andning i form av myndigheter och fördelen med att vara huvudstad. Inte heller får vi några direkta summor i form av statsbidrag för flyktingar eftersom det bor kanske 100st här. Max.

Så tänk er för lite innan ni dunkar er för era fjuniga, kycklinglika 08-bringor. Markus med. :D

Du missade min ironi i mitt inlägg men det gläder mig att det gjorde dig upprörd.
Nu, tänk likadant fast i lite större banor.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du missade min ironi i mitt inlägg men det gläder mig att det gjorde dig upprörd.
Nu, tänk likadant fast i lite större banor.

Nädå, jag missade inte din löjliga liknelse men du har tidigare i tråden gett uttryck för din lokalpatriotism. Jag tycker du ska stå för vad du skriver istället för att försöka med nån tafatt debatteknik som inte lurar någon.

Det är inte din lokalpatriotism som upprör(varför skulle den göra det?) utan din, på sedvanligt vänstermanér, vedervärdiga dubbelmoral.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som påpekats tidigare, så registreras bolagsvinster där huvudkontoret ligger.
Mao, så hamnar skatteintäkter från tex skogsbolag i storstäder, medans kostnaden för inftastrukturen och liknande hamnar på produktionsorten.
I Stockholm tror man på italiensk ekonomi - man lever på att tvätta skjortor åt varandra.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Jag flyger från Kastrup :tungan

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nädå, jag missade inte din löjliga liknelse men du har tidigare i tråden gett uttryck för din lokalpatriotism. Jag tycker du ska stå för vad du skriver istället för att försöka med nån tafatt debatteknik som inte lurar någon.

Det är inte din lokalpatriotism som upprör(varför skulle den göra det?) utan din, på sedvanligt vänstermanér, vedervärdiga dubbelmoral.

Jag tycker jag ständigt blir beskylld för att vilja ha öppna gränser (med all rätt förvisso)?
Hur går det ihop med att jag skulle vara lokalpatriot (vad du nu menar med det)?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker jag ständigt blir beskylld för att vilja ha öppna gränser (med all rätt förvisso)?
Hur går det ihop med att jag skulle vara lokalpatriot (vad du nu menar med det)?

Det är det som kallas dubbelmoral.
Dina resonemang brukar ju inte gå ihop.
Har du inte märkt det?
Hur går det med svaren?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Noterar förvånat att det inte längre är tillåtet att äta middag med vem man vill. Expressen förföljer Marcus Birro och ser till att han mister sitt jobb, hans arbetsgivare Solocalcio meddelar att de bryter samarbetet med honom pga att han åt middag och diskuterade hat mot oliktänkande tillsammans med "fel" folkvalda politiker. Detta var alltså inte tillåtet och gav dem rätt att avsluta hans anställning.

Någon mer än mig som känner att yttrandefriheten är viktig att stå upp för om den sker på en satirtidning i Paris, men inte lika viktig att försvara om den kan ge ett par extra klick i samma tidning.

Grattis Expressen - Ni går från klarhet till klarhet

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/birros-hemliga-mote-med-sd-toppen/

Jag har unvis:at i länken ovan - Ni sponsrar med andra ord inte tidningen, men kan ändå läsa artikeln

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Noterar förvånat att det inte längre är tillåtet att äta middag med vem man vill. Expressen förföljer Marcus Birro och ser till att han mister sitt jobb, hans arbetsgivare Solocalcio meddelar att de bryter samarbetet med honom pga att han åt middag och diskuterade hat mot oliktänkande tillsammans med "fel" folkvalda politiker. Detta var alltså inte tillåtet och gav dem rätt att avsluta hans anställning.

Någon mer än mig som känner att yttrandefriheten är viktig att stå upp för om den sker på en satirtidning i Paris, men inte lika viktig att försvara om den kan ge ett par extra klick i samma tidning.

Grattis Expressen - Ni går från klarhet till klarhet

http://unvis.it/www.expressen.se/nyheter/birros-hemliga-mote-med-sd-toppen/

Jag har unvis:at i länken ovan - Ni sponsrar med andra ord inte tidningen, men kan ändå läsa artikeln
Nu gick det nog i brallan på Locomongo, statsunderstödd förföljelse på grund av fel åsikter, varje PK-knekts våta dröm.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Som påpekats tidigare, så registreras bolagsvinster där huvudkontoret ligger.
Mao, så hamnar skatteintäkter från tex skogsbolag i storstäder, medans kostnaden för inftastrukturen och liknande hamnar på produktionsorten.
I Stockholm tror man på italiensk ekonomi - man lever på att tvätta skjortor åt varandra.
Håller med, riktig ekonomi bygger på att man byter ved mot fisk.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nu gick det nog i brallan på Locomongo, statsunderstödd förföljelse på grund av fel åsikter, varje PK-knekts våta dröm.

Och någon kallade mig foliehatt när jag skrev att Sverige är en demokratur med åsiktspolis och allt vad det innebär. Jävla Stasi.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad gillar ni koppartakets nya integrationspolitiska utspel? Jag orkade inte ens läsa eländet, "kommunen skall få full kostnadstäckning", jag förstår inte - det är ju värsta bra affär med massinvandring från tredje världen, vad är det för kostnader det fd nazistiska centerpartiet syftar på? :confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras