Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hur menar du att det skall gå till i så fall? Försvarandet menar jag.

Tja, kolla filmerna från Frankrike, förövarna led ju knappast av något hot att bli nedkämpade.

Skulle folk vara lika snabba och säkra på skjutvapen som att filma med mobilerna skulle vi vara rimligt säkra...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, det har jag läst. Om Florida alltså.
Det jag vill få fram är att lösningen nog inte är så enkel. I just det extremfallet som Frankrike, ja kanske. I mildare fall - nja.
Du har inte lust att utveckla det där med Florida, lite svårt att hänga med om man inte vet vad du syftar på.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du har inte lust att utveckla det där med Florida, lite svårt att hänga med om man inte vet vad du syftar på.

När det gäller USA så är det inte bara Florida. Att sånär som alla bär vapen i många stater i USA är skrämmande när man också ser hur många som blir skjutna.
Tror mer på hur det är i Storbritannien då.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
När det gäller USA så är det inte bara Florida. Att sånär som alla bär vapen i många stater i USA är skrämmande när man också ser hur många som blir skjutna.
Tror mer på hur det är i Storbritannien då.
Du är inte så insatt i usa.s statistik förstår jag...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Jag tog Florida som exempel bara. Där får man (som jag förstått det) bära vapen och använda det mot folk som "ser misstänkta ut".

Det jag ville få fram var:
Att ha ett vapen är en sak. Att bedöma när man skall använda det är en annan.
I Frankrikefallet var det nog lätt att avgöra.
I ett annat fall. Tänk dig ett gäng araber som diskuterar högljutt på gatan och förbi kommer en med oblid syn på dem och ett vapen i bältet.
Inte mitt drömscenario.

Lite luddigt kanske. Det är vad jag förmår nu.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Du är inte så insatt i usa.s statistik förstår jag...

Jag har vänner i USA som bor på olika ställen och som ser hur det är. Det räcker för mig. Jag älskar faktiskt USA annars men deras vapenlagar är helt uppåt väggarna. Att sälja vapen på walmart och att folk går omkring med laddade vapen i handväskan är iallafall inget jag vill uppleva.
Ett vapen hemma i ett vapenskåp är en sak men att det ligger laddade vapen överallt är sjukt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har vänner i USA som bor på olika ställen och som ser hur det är. Det räcker för mig. Jag älskar faktiskt USA annars men deras vapenlagar är helt uppåt väggarna. Att sälja vapen på walmart och att folk går omkring med laddade vapen i handväskan är iallafall inget jag vill uppleva.
Ett vapen hemma i ett vapenskåp är en sak men att det ligger laddade vapen överallt är sjukt.
Hur många av dom har blivit skjutna?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
finns folk som har sina bössor lite liggande varstans här i Sverige med

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor