Fast det där var ju faktiskt lite roligt, några sekunder senare insåg hon att humor och politik är lika förenligt som humor och läkare.
Har också tänkt lite på det där med att detta skämt drogs upp till en "skandal"
Vem som helst ser ju att hon säger det med glimten i ögat, hon kanske är trött på att journalisten bara ställer standardfrågor som kräver standardsvar.
Ser sin chans att skoja till det, precis som man gör när man är trött eller vill lätta upp stämningen, ett uttalande som ingen normalbegåvad skulle ens notera i vanliga fall. Men här blev det upphausat.
Många har bara hört talas om klippet, men aldrig sett det själv. Personligen har jag själv bara sett denna del av klippet - Och en sak har jag lärt mig genom åren, att bara ta del av fragment ur helheten brukar sällan ge någon helhetsbild om jag säger så.
Det är nog därför politiken är som 12 sömntabletter, det gäller att till varje pris i alla stunder alltid vara perverst politiskt korrekt. Ingen människa skulle orka med en sådan person i sin umgängeskrets. Själv känner jag EN sådan person. Han är alltid korrekt, torr, ser till att inget kan missförstås, aldrig drar ett skämt osv osv
Han lever ensam - Har aldrig haft ett förhållande (är oskuld vad jag vet - 44 år gammal !!!!).......och VÄRLDENS tråkigaste människa, (dessutom så snål att han skriker när han skiter, men det är en annan historia)
Är det sådana människor vi vill ha som företrädare ?
JAG vill hellre ha människor som stod på barrikaderna, hade Che Guevara på T-shirten (men hade ingen aning om vem han var) rökte brass och LEVDE LIVET i sin ungdom, skaffade sig framtida ERFARENHETER.
Idag är många av dem ansvarsfulla människor i höga samhällspositioner med helt andra politiska referenser än Che Guevara. Levande, roliga när det behövs, karismatiska.
De människorna finns INTE i politiken, där räcker det med en fortkörningsbot 1986 för att vara stämplad som olämplig för all framtid.