Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Stockholmare är smartare än lantisar tycker (tyckte) Batra. Men det verkar ju inte gälla alla Stockholmare. Reportern behöver 6 sekunders reaktionstid innan hon fattade vad hon sa.
https://www.youtube.com/watch?v=nM-ByPAD48w

Fast det där var ju faktiskt lite roligt, några sekunder senare insåg hon att humor och politik är lika förenligt som humor och läkare.:rofl

Smagatusk

Guest
Verkar som om moderaterna kommer lägga ner sitt parti snart, alla verkar ändå tycka som SD förutom Hakan Batra.

Finns det något i denna artikel som inte är 100% SD? :va

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/risk-att-systemet-gar-mot-haveri_4295357.svd

Sinnessjukt roligt att invandrarmoderaten lyckas trycka till Södermalmsadvokaten/landsförrädaren med det dråpliga:

"Jag har även full förståelse för Viktor Bankes oro över att framtida intäkter från asylprocesser minskar med mina förslag. Men det kan inte hindra en debatt om problemen i den svenska flyktingmottagningen.

"

Nu sprängs en artär i Sofia Församling :D

Jag har klickat på så många av dina SvD-länkar att de har tröttnat på mitt gratistittande. Kan du kåppi-päjsta artiklarna framöver?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Fast det där var ju faktiskt lite roligt, några sekunder senare insåg hon att humor och politik är lika förenligt som humor och läkare.:rofl

Har också tänkt lite på det där med att detta skämt drogs upp till en "skandal"

Vem som helst ser ju att hon säger det med glimten i ögat, hon kanske är trött på att journalisten bara ställer standardfrågor som kräver standardsvar.

Ser sin chans att skoja till det, precis som man gör när man är trött eller vill lätta upp stämningen, ett uttalande som ingen normalbegåvad skulle ens notera i vanliga fall. Men här blev det upphausat.

Många har bara hört talas om klippet, men aldrig sett det själv. Personligen har jag själv bara sett denna del av klippet - Och en sak har jag lärt mig genom åren, att bara ta del av fragment ur helheten brukar sällan ge någon helhetsbild om jag säger så.

Det är nog därför politiken är som 12 sömntabletter, det gäller att till varje pris i alla stunder alltid vara perverst politiskt korrekt. Ingen människa skulle orka med en sådan person i sin umgängeskrets. Själv känner jag EN sådan person. Han är alltid korrekt, torr, ser till att inget kan missförstås, aldrig drar ett skämt osv osv

Han lever ensam - Har aldrig haft ett förhållande (är oskuld vad jag vet - 44 år gammal !!!!).......och VÄRLDENS tråkigaste människa, (dessutom så snål att han skriker när han skiter, men det är en annan historia)

Är det sådana människor vi vill ha som företrädare ?

JAG vill hellre ha människor som stod på barrikaderna, hade Che Guevara på T-shirten (men hade ingen aning om vem han var) rökte brass och LEVDE LIVET i sin ungdom, skaffade sig framtida ERFARENHETER.

Idag är många av dem ansvarsfulla människor i höga samhällspositioner med helt andra politiska referenser än Che Guevara. Levande, roliga när det behövs, karismatiska.

De människorna finns INTE i politiken, där räcker det med en fortkörningsbot 1986 för att vara stämplad som olämplig för all framtid.

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Vem som helst ser ju att hon säger det med glimten i ögat, hon kanske är trött på att journalisten bara ställer standardfrågor som kräver standardsvar.

Ser sin chans att skoja till det, precis som man gör när man är trött eller vill lätta upp stämningen, ett uttalande som ingen normalbegåvad skulle ens notera i vanliga fall. Men här blev det upphausat.

Många har bara hört talas om klippet, men aldrig sett det själv. Personligen har jag själv bara sett denna del av klippet - Och en sak har jag lärt mig genom åren, att bara ta del av fragment ur helheten brukar sällan ge någon helhetsbild om jag säger så.

Det är nog därför politiken är som 12 sömntabletter, det gäller att till varje pris i alla stunder alltid vara perverst politiskt korrekt. Ingen människa skulle orka med en sådan person i sin umgängeskrets. Själv känner jag EN sådan person. Han är alltid korrekt, torr, ser till att inget kan missförstås, aldrig drar ett skämt osv osv

Han lever ensam - Har aldrig haft ett förhållande (är oskuld vad jag vet - 44 år gammal !!!!).......och VÄRLDENS tråkigaste människa, (dessutom så snål att han skriker när han skiter, men det är en annan historia)

JAG vill hellre ha människor som stod på barrikaderna, hade Che Guevara på T-shirten (men hade ingen aning om vem han var) rökte brass och LEVDE LIVET i sin ungdom, skaffade sig framtida ERFARENHETER.

Idag är många av dem ansvarsfulla människor i höga samhällspositioner med helt andra politiska referenser än Che Guevara. Levande, roliga när det behövs, karismatiska.

De människorna finns INTE i politiken, där räcker det med en fortkörningsbot 1986 för att vara stämplad som olämplig för all framtid.

+ fucking 1 på den!

Trots moderat/borgare har jag aldrig gillat Reinfeldt av just den anledningen, från dag ett. Blev ju inte bättre när han började driva sosse-politik och svamla om öppna plånböcker. Förlåt, hjärtan. :rolleyes:

Han är antingen en robot eller en utomjording, pick one lixom. :dummer

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har klickat på så många av dina SvD-länkar att de har tröttnat på mitt gratistittande. Kan du kåppi-päjsta artiklarna framöver?

Självklart!

I en replik anser juristen Viktor Banke att jag är ”småsint” i min artikel om asylsökande och hur vi kan minska trycket ute i kommunerna (28/1).

Han är naturligtvis fri att använda vilka omdömen han vill. Om storsinthet är att spendera skattebetalarnas pengar och vägra inse att systemet utnyttjas, då avstår jag från att vara storsint.

Jag har även full förståelse för Viktor Bankes oro över att framtida intäkter från asylprocesser minskar med mina förslag. Men det kan inte hindra en debatt om problemen i den svenska flyktingmottagningen.

Migrationsverket har gång efter gång justerat upp prognosen för antalet asylsökande till Sverige. I år är siffran 95 000 personer. Risken är att hela systemet går mot haveri.

Banke hävdar att det är ”inhumant” att ge tillfälliga och inte permanenta uppehållstillstånd. Är inte skyddsbehovet det viktiga frågar man sig.

Man kan enligt Banke inte heller ”gissa sig till” vilka länder en asylsökande passerat. Så varför inte fråga? Helt enkelt begära att få se biljetterna och andra resehandlingar.

En grundbult i EU:s asylpolitik är gemensamma principer för vem som är flykting. I Sverige verkar myndigheterna arbeta helt annorlunda. Här är flykting en gruppdefinition. Något Banke försvarar eftersom det annars blir så jobbigt att utreda.

Det är glädjande att flera Allianspartier nu har tagit steg för att förändra sin migrationspolitik. Hur den moderata politiken kommer att se ut vet vi inte ännu. Min förhoppning är att vi som största parti har modet att föra en diskussion om dessa svåra frågor.

Den svenska asylmottagningen är ett område där både skygglappar och öronmuffar har varit flitigt använda. Ingen har velat se eller ta tag i de problem som finns.

I stället har man antingen hävdat att vi är tvingade av internationella åtaganden – märkligt kan tyckas, då Sverige beviljar överlägset flest asylansökningar i hela EU. Eller så har ansvaret lagts på någon annan, vanligtvis kommunerna, som får lösa skolgång och annat som de nyanlända behöver.

Det är dags att se verkligheten som den är. Svensk flyktingmottagning måste förändras. Från lögner, skygglappar och kriminell verksamhet, till ömsesidig respekt och människors verkliga skyddsbehov.

SEDAT DOGRU (M)

tidigare riksdagsledamot, i dag företagare och kommunpolitiker i Haninge

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Självklart!

I en replik anser juristen Viktor Banke att jag är ”småsint” i min artikel om asylsökande och hur vi kan minska trycket ute i kommunerna (28/1).

Han är naturligtvis fri att använda vilka omdömen han vill. Om storsinthet är att spendera skattebetalarnas pengar och vägra inse att systemet utnyttjas, då avstår jag från att vara storsint.

Jag har även full förståelse för Viktor Bankes oro över att framtida intäkter från asylprocesser minskar med mina förslag. Men det kan inte hindra en debatt om problemen i den svenska flyktingmottagningen.

Migrationsverket har gång efter gång justerat upp prognosen för antalet asylsökande till Sverige. I år är siffran 95 000 personer. Risken är att hela systemet går mot haveri.

Banke hävdar att det är ”inhumant” att ge tillfälliga och inte permanenta uppehållstillstånd. Är inte skyddsbehovet det viktiga frågar man sig.

Man kan enligt Banke inte heller ”gissa sig till” vilka länder en asylsökande passerat. Så varför inte fråga? Helt enkelt begära att få se biljetterna och andra resehandlingar.

En grundbult i EU:s asylpolitik är gemensamma principer för vem som är flykting. I Sverige verkar myndigheterna arbeta helt annorlunda. Här är flykting en gruppdefinition. Något Banke försvarar eftersom det annars blir så jobbigt att utreda.

Det är glädjande att flera Allianspartier nu har tagit steg för att förändra sin migrationspolitik. Hur den moderata politiken kommer att se ut vet vi inte ännu. Min förhoppning är att vi som största parti har modet att föra en diskussion om dessa svåra frågor.

Den svenska asylmottagningen är ett område där både skygglappar och öronmuffar har varit flitigt använda. Ingen har velat se eller ta tag i de problem som finns.

I stället har man antingen hävdat att vi är tvingade av internationella åtaganden – märkligt kan tyckas, då Sverige beviljar överlägset flest asylansökningar i hela EU. Eller så har ansvaret lagts på någon annan, vanligtvis kommunerna, som får lösa skolgång och annat som de nyanlända behöver.

Det är dags att se verkligheten som den är. Svensk flyktingmottagning måste förändras. Från lögner, skygglappar och kriminell verksamhet, till ömsesidig respekt och människors verkliga skyddsbehov.

SEDAT DOGRU (M)

tidigare riksdagsledamot, i dag företagare och kommunpolitiker i Haninge

:Bugar:Bugar:Bugar

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vilka andra länder tycker du är bra på att förbjuda fattigdom då? :confused:

Sluta trolla.

De har väl inte förbjudit fattigdom, utan snarare hemlöshet.
Det drar, från min synvinkel, mot Nürnberglagstiftning.

Jag tycker inget land varit bra på att förbjuda fattigdom, iaf inte såvitt mina kunskaper sträcker sig.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Tror du precis beskrev mig.. fast jag är ju rymdkommunist tydligen eftersom jag tycker det borde finnas gränser för girighet och svineri..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilket skitprat.
Hört talas om ordet våldsmonopol?
Puss på dig.
Ja det har jag hört talas om, det hade de i DDR också. Idén är att ingen ondsint regim skall kunna förtrycka folket, det tycker jag är en bra idé.

Vad har vi för garant i Sverige? Victoria och Estelle?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag tycker inget land varit bra på att förbjuda fattigdom, iaf inte såvitt mina kunskaper sträcker sig.

Okej, då var det ju konstigt att du förordade ett sådant förbud, kanske vi släpper den linjen då. Fattigdom är en större garant för våld än vad vapen är var poängen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Men på riktigt, förbjuda fattigdom, finns det någon med hjärna som tänker på det viset?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja det har jag hört talas om, det hade de i DDR också. Idén är att ingen ondsint regim skall kunna förtrycka folket, det tycker jag är en bra idé.

Vad har vi för garant i Sverige? Victoria och Estelle?

Ja jag menar att våldsmonopolet är ganska tråkigt. Bättre vore ju såklart att alla medborgare fick fritt fram att bära vapen. Då kunde vi ju avskaffa militär och polis? Autonoma självbestämmande entiteter, i ett enda stort free-for-all kaos.
Störst puffra får makten i hela kvarteret.
(Sarkasm)

Vad vi har nu är ondsinta regimer som förtrycker sina befolkningar, USA t.ex skapar så skitusla livsvillkor för sina medborgare att en del i desperation mördar varann för att överleva.
Här ställer den förtryckande politiska konsensusen mig och dig i polemik (trots att vi båda gillar skjutvapen som fan) för att vi inte är överens om hur vi ska ta hand om vårt land.

Du får gärna tro att jag är kommunist (trots att du har fel)
Du får gärna tro att SD har nån som helst lösning (trots att du har fel, när de tagit sig in i etablissemanget kommer de skita i oss precis som de andra kålsuparna)

Tycker vi ska fortsätta nöta, till slut har vi kommit på nåt bättre än vad skitpolitikerna har att komma med, då åker dom ut för gott!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, använder man vapen mot de som innehar våldsmonopolet är man ganska körd. Då är man terrorist. Förstår inte riktigt tänket.
När är det ok att revolutionera mot regimer som inte skyddar ens intressen?
Terrorister, frihetskämpar, beror lite på synvinkel...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Snart är det ok i Sverige. Där har du nivån :hihi
Jo det var som jag sagt ganska längesen jag hade något som helst förtroende för att någon politiker alls värnade om min trygghet och välbefinnande här.
Och ju fler våldsdårar med vapen som härjar fritt här, desto mindre anledning har jag att bry mig ett skit om nåt alls utom min egen överlevnad.

Det är så jävla pissuselt, det är fan under all kritik!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras