De två exemplen du nämner har ju legat i krig ett tag...
Attackerade eller Attackerande?
De två exemplen du nämner har ju legat i krig ett tag...
Tror du det påverkar befolkningen som inte är direkt påverkade?Attackerade eller Attackerande?
Tror du det påverkar befolkningen som inte är direkt påverkade?
Så det är tydligen RIKTIGT viktigt att hålla sig till sanningen och backa upp det man skriver nu för tiden?
Fast nu pratar vi ju befolkningen i länderna, inte hur vi ser på dom utifrån.Troligtvis inte, men däremot tror jag det har stor betydelse för hur man ser på och bedömer landet.
Ingen tycker väl synd om Hitler trots att han var i krig i stor del av sitt liv och för att många länder gick ihop och attackerade honom?
Och jag menar inte det på något drygt sätt.
Om partiprogrammet vore primärt underlag för att bedöma ett parti så hade inte denna tråd funnits. SD är väl det parti som minst bedöms på faktiska åsikter och mest på bakgrund, associerade personer, enskilda händelser, gamla kopplingar - medan VPK är de som har det mest diametralt motsatta förhållande man kan tänka sig. Miljöpartiet bör sättas in i kontexten att de ytterligare vill öka invandring, men framför allt deras samarbeten i EU, när man mappar in dem på extremistskalan.Du har ju helt rätt! Jag kollade programmet och mycket riktigt så såg det ut som att deras främsta mål inte var att det ska bli fler blommor i världen!
Undrar förresten om de där mystiska "-tecknen betyder något???
Detta kommer att vara mitt sista inlägg innan jag tar fritt för helgen.Nyfiket ställer jag mig frågan hur du får det som att jag vill påvisa att sd har rätt. Men struntsamma. Gött att du iaf uppfatta parallellen med egna tolkningar i begreppet korkad kontra korkad fråga. Det var liksom med vilje..
USA är väl ett ypperligt bevis på att mångkulturella samhället leder till splittrade grupperingar(du vet, samhälle i samhället, kriminella ligor som styr agendan, no go zones och annat otrevligt)så vad det bevisar åt vem, får du gärna förtydliga
Fast nu pratar vi ju befolkningen i länderna, inte hur vi ser på dom utifrån.
Detta kommer att vara mitt sista inlägg innan jag tar fritt för helgen.
Detta kommer att vara mitt sista inlägg.. Detta är helt enkelt något du aldrig kommer att komma undan och har inget med invandring att göra.
Han använder ju dem som exempel på fungerande mångkultur, så vi bör nog kunna utgå ifrån deras perspektiv, inte vårat.Ingenstans i Bonnys inlägg kan jag läsa att han enbart syftar på befolkningen i de båda länderna och inte staten eller militären i sig.
Måhända tolkar jag det fel?
Och hur man sen skiljer på befolkningen (genom deras röster, support för militären och i ena fallet "aktivt bosättande") och statens agerande är för mig ganska oklart.
Jag antar att det är en olycklig omständighet att det är i områden med hög eller extremt hög grad av mångkultur det uppstår segregation. "Vi och dom"-situationen lär ju främjas av sådant, vilket också är enligt plan. Uppfattat!
Det är fullt normalt med grupperingar, men att kliva utom samhället i övrigt är väl lite väl drastiskt att lasta på förskolebarn...
Så spontant är helt olika värderingar något att främja (mångkultur) kontra snarlika värderingar (assimilation). det är antagligen fullt av danska och norska grupperingar i Sverige (de står ju för en stor del av hitflyttningen) som håller sig för sig själva i Linköping och Gävle. Tack för hjälpen. Nu vet jag bättre.
Han använder ju dem som exempel på fungerande mångkultur, så vi bör nog kunna utgå ifrån deras perspektiv, inte vårat.
Har du hört uttrycket fiendens fiende är min allierade?
Det beror väl helt på vad du anser vara segregation?
Så som du beskriver det tolkar jag det som att segregation enbart är att svenskar bor på ett ställe och invandrare på ett annat.
Men är det inte segregation likväl när den välbärgade af Rosenhierta bor på Östermalm och i Danderyd och Bosse Bildoktor bor i Skarpnäck?
Du hittar lika många Bildoktorer på Narvavägen som du hittar Rosenhiertare på Terriergränd.
Segregation utan kultur eller ursprungsskillnad?
Den typen av segregation där svensk lagstiftning är sekunda. Där det behövs poliseskort till brandkåren och sjukvården. Den jag tänkte på.
Ja, det har jag hört.
Jag tolkar det ändå lite annorlunda än du.
Någon annan här vurmar ju hårt för dessa två länder och Bonny visade på den blandade kulturen i framförallt USA.
Du har ju helt rätt! Jag kollade programmet och mycket riktigt så såg det ut som att deras främsta mål inte var att det ska bli fler blommor i världen!
Undrar förresten om de där mystiska "-tecknen betyder något???
Mao: Du svarar inte när du inser att du har fel.Helt ärligt är det inte dags att sluta med detta snart? Du har t.ex. fått frågor av mig som du valt att inte svara på. Ska jag hålla på att tjafsa om det i tid och otid?
Bara för att någon kan formulera en fråga betyder inte det ett tvång för andra att svara på den. Faktum är att ibland kanske det kan ha med frågeställaren och hur han formulerar frågan att göra. Jag svarar, antagligen precis som du, inte på frågor som jag tycker är irrelevanta, korkade, provocerande, egentligen redan svarade på eller för att jag helt enkelt inte vill eller har tid till det, vilket ibland beror på att jag vet att det hur som helst ändå bara kommer att leda vidare till fler följdfrågor och jag inte uppfattar en genuin vilja att ens tänka igenom mitt svar.
Däremot försöker jag alltid att ta mig tid till att svara på frågor som jag uppfattar som ärliga och nyfikna.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|