Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Du röstade alltså på extremistpartiet MP utan att kolla deras partiprogram.
Sedan fantiserar du ihop något flum som du anser att de står för.
Du har ju helt rätt! Jag kollade programmet och mycket riktigt så såg det ut som att deras främsta mål inte var att det ska bli fler blommor i världen!
Undrar förresten om de där mystiska "-tecknen betyder något???

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
:D även den sämste kan va värdelös.
Hur går det med svaren?
Helt ärligt är det inte dags att sluta med detta snart? Du har t.ex. fått frågor av mig som du valt att inte svara på. Ska jag hålla på att tjafsa om det i tid och otid?
Bara för att någon kan formulera en fråga betyder inte det ett tvång för andra att svara på den. Faktum är att ibland kanske det kan ha med frågeställaren och hur han formulerar frågan att göra. Jag svarar, antagligen precis som du, inte på frågor som jag tycker är irrelevanta, korkade, provocerande, egentligen redan svarade på eller för att jag helt enkelt inte vill eller har tid till det, vilket ibland beror på att jag vet att det hur som helst ändå bara kommer att leda vidare till fler följdfrågor och jag inte uppfattar en genuin vilja att ens tänka igenom mitt svar.
Däremot försöker jag alltid att ta mig tid till att svara på frågor som jag uppfattar som ärliga och nyfikna.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Helt ärligt är det inte dags att sluta med detta snart? Du har t.ex. fått frågor av mig som du valt att inte svara på. Ska jag hålla på att tjafsa om det i tid och otid?
Bara för att någon kan formulera en fråga betyder inte det ett tvång för andra att svara på den. Faktum är att ibland kanske det kan ha med frågeställaren och hur han formulerar frågan att göra. Jag svarar, antagligen precis som du, inte på frågor som jag tycker är irrelevanta, korkade, provocerande, egentligen redan svarade på eller för att jag helt enkelt inte vill eller har tid till det, vilket ibland beror på att jag vet att det hur som helst ändå bara kommer att leda vidare till fler följdfrågor och jag inte uppfattar en genuin vilja att ens tänka igenom mitt svar.
Däremot försöker jag alltid att ta mig tid till att svara på frågor som jag uppfattar som ärliga och nyfikna.

Hej nej, ja, hej.

Vilken del i den av mig ställda frågan var irrelevant, korkad eller varhelst du nu har för åsikt om dess natur?

Är frågan om vilka samhälle med multikultur grund som inte lider av social segregation inom samhället där enskilda kulturer är överrepresenterade? Själv tycker jag det är av stort intresse då SD hävdar tydliga svårigheter med det multikulturella och detta är en tråd om just SD.
Upplys mig vad som är fel i min frågeställning så lovar jag att försöka bättra mig. Tack

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
...frågor som jag tycker är irrelevanta, korkade, provocerande, egentligen redan svarade på eller för att jag helt enkelt inte vill eller har tid till det, vilket ibland beror på att jag vet att det hur som helst ändå bara kommer att leda vidare till fler följdfrågor och jag inte uppfattar en genuin vilja att ens tänka igenom mitt svar.
Du beskrev just hur Herr Bråkmakare bör bemötas. Hans frågor är sinnessjukt dåliga, oftast lägger han in en AFA-länk som stöd för dem så de blir ännu sämre. :rofl

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Hej nej, ja, hej.

Vilken del i den av mig ställda frågan var irrelevant, korkad eller varhelst du nu har för åsikt om dess natur?

Är frågan om vilka samhälle med multikultur grund som inte lider av social segregation inom samhället där enskilda kulturer är överrepresenterade? Själv tycker jag det är av stort intresse då SD hävdar tydliga svårigheter med det multikulturella och detta är en tråd om just SD.
Upplys mig vad som är fel i min frågeställning så lovar jag att försöka bättra mig. Tack
Tja, jag tycker att det är en småkorkad fråga då du inte kan visa upp något samhälle som inte är segregerat på något sätt eller något samhälle som är kulturellt enhetligt, åtminstone om vi stryker nomadiska samlarsamhällen. Med andra ord frågar du om en utopi. Kan vara att jag har fel och ser då fram till vilket detta mönstersamhälle det är du har i tankarna som kan finnas utan segregation, orättvisor eller kriminalitet.

De två troligen mest multikulturella samhällena i världen är väl USA och Israel. Är det länder som i din värld är "sociala experiment" dömda till undergång?

Huvudpoängen är dock: Det är inte du som bestämmer om jag ska svara eller inte! Du påverka min vilja med hur du formulerar dig men i slutändan är det fortfarande mitt beslut, vilket du bara får lära dig att leva med.
För övrigt förstår jag inte hur Locomondo skulle klara av att svara på allt då varje inlägg han skriver genererar ett antal kommentarer.

- - - Updated - - -

Du beskrev just hur Herr Bråkmakare bör bemötas. Hans frågor är sinnessjukt dåliga, oftast lägger han in en AFA-länk som stöd för dem så de blir ännu sämre. :rofl
Så ignorera honom då så blir tråden kortare och mer lättläst. Vilket vi vet inte kommer att hända...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tja, jag tycker att det är en småkorkad fråga då du inte kan visa upp något samhälle som inte är segregerat på något sätt eller något samhälle som är kulturellt enhetligt, åtminstone om vi stryker nomadiska samlarsamhällen. Med andra ord frågar du om en utopi. Kan vara att jag har fel och ser då fram till vilket detta mönstersamhälle det är du har i tankarna som kan finnas utan segregation, orättvisor eller kriminalitet.

De två troligen mest multikulturella samhällena i världen är väl USA och Israel. Är det länder som i din värld är "sociala experiment" dömda till undergång?

Huvudpoängen är dock: Det är inte du som bestämmer om jag ska svara eller inte! Du påverka min vilja med hur du formulerar dig men i slutändan är det fortfarande mitt beslut, vilket du bara får lära dig att leva med.
För övrigt förstår jag inte hur Locomondo skulle klara av att svara på allt då varje inlägg han skriver genererar ett antal kommentarer.

- - - Updated - - -

Så ignorera honom då så blir tråden kortare och mer lättläst. Vilket vi vet inte kommer att hända...
De två exemplen du nämner har ju legat i krig ett tag...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Tja, jag tycker att det är en småkorkad fråga då du inte kan visa upp något samhälle som inte är segregerat på något sätt eller något samhälle som är kulturellt enhetligt, åtminstone om vi stryker nomadiska samlarsamhällen. Med andra ord frågar du om en utopi. Kan vara att jag har fel och ser då fram till vilket detta mönstersa...

Tack för att du ändå bemödade dig att svara.

Jag ser inga mönstersamhällen, det var heller inte det frågan gällde. Det är kanske inte konstigt att en uppfattar frågor som småkorkade när en lägger in vida tolkningar och egna värderingar i någon annans frågeställning. Det belyser nog en stor del i problematiken när saker bemöts som de uppenbarligen gör.
Tack för att du påvisar exemplet.

För frågan gällde (men det skiter vi i nu, tm) att kunna bemöta sds tes om att multikultur inte är socialt gångbart (härav assimilation). För att kunna bemöta det hade ju exemplet på motsatt civilisation varit en bra aspekt. Men jag är ju bara småkorkad så jag får väl finna mig i att det är fel frågeställning. Tack för att du klargjort det hela såpass tydligt.

Med samma kategoriska nedvärdering av exemplet kan du således hålla med om att assimilation är utmärkt för det inte finns några exempel att utgå ifrån och därmed är det avklarat. Men det är säkert bara gångbart i ett fall och inte båda, om jag får friheten att tolka dig fritt.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
För frågan gällde (men det skiter vi i nu, tm) att kunna bemöta sds tes om att multikultur inte är socialt gångbart (härav assimilation). För att kunna bemöta det hade ju exemplet på motsatt civilisation varit en bra aspekt. Men jag är ju bara småkorkad så jag får väl finna mig i att det är fel frågeställning. Tack för att du klargjort det hela såpass tydligt.
Du får tolka mig hur fritt du vill...
Jag kan inte heller se att jag ens antyder att du skulle vara småkorkad. Skilj på småkorkad fråga och att du skulle vara det!

SD har en tes om att det är problematiskt med mångkultur. Då är det väl upp till dem/dig att leda det i bevis vilket givetvis kan göras på många sätt. Ett motargument är faktiskt, helt vetenskapligt korrekt, att visa upp när den hypotesen inte håller, typ USA. Hårt draget är det faktiskt så att ett enda sådant exempel som inte på ett rimligt sätt kan förklaras bort falsifierar hela hypotesen.

Så SD:s tes om mångkultur är fortfarande i mångt och mycket baserat på en utopi. Det finns ju inget exempel på motsatsen vilket väl borde finnas om man nu stävar efter det. Det har funnits kulturer som varit isolerade, ofta p.g.a. geografiska faktorer men ingen av dem har ju överlevt. Idag är väl Nordkorea det bästa exemplet på en stat som är kulturellt enhetligt/isolerat och det kan vi väl vara eniga om inte är ett så lockande exempel.

Så till dess att du visar upp ett bra exempel på en enhetlig kultur (Vad det nu betyder!?) och att den skulle vara så väldigt livskraftig eller ge så mycket bättre levnadsförhållande så fortsätter jag med att betrakta SD:s teorier som utopier...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Nyfiket ställer jag mig frågan hur du får det som att jag vill påvisa att sd har rätt. Men struntsamma. Gött att du iaf uppfatta parallellen med egna tolkningar i begreppet korkad kontra korkad fråga. Det var liksom med vilje.. :hej

USA är väl ett ypperligt bevis på att mångkulturella samhället leder till splittrade grupperingar(du vet, samhälle i samhället, kriminella ligor som styr agendan, no go zones och annat otrevligt)så vad det bevisar åt vem, får du gärna förtydliga

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
SD har en tes om att det är problematiskt med mångkultur. Då är det väl upp till dem/dig att leda det i bevis...

/.../

Idag är väl Nordkorea det bästa exemplet på en stat som är kulturellt enhetligt/isolerat och det kan vi väl vara eniga om inte är ett så lockande exempel.

Skulle man kunna säga att alla som har en tes måste bevisa den? I så fall, bör de som påstår att mångkultur inte är problematiskt också bevisa det?

Tror du man kan tänka sig en modell som är mittemellan dessa två extrema exempel, Sverige och Nordkorea?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Bara för att visa på hur mycket du ljuger rakt ut i dina inlägg och lägger på en massa skit på mig så är jag RIKTIGT sugen på att få se i vilket inlägg jag har lagt ut en AFA-länk.
Det räcker med en enda.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...