Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Det är lättare att skapa bolag som erbjuder service till invandring. Än att uppfinna och ligga i framkant teknikmässigt! Var finns de lättaste pengarna?

Tandförsäkring, privat vårdförsäkring, privat bevakning,privat utbildning! Det är inte lite pengar!

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Hur många åldringsrån? Stenkastning på brevbärare/brandmän/ambulanspersonal? Bombade socialkontor? Nedbrunna daghem? Mopedrån? Brända och plågade djur? Bespottade lärare? Bombhot? Assistansfusk? 10-barnsfamiljer? Könsstympningar? Balkongfall? Hedersmord? Sexuella övergrepp i badhuset? Vanvårdade kamphundar? Skitfula adidasbrallor?

Ja, det är nog lite skillnad på 2015 och 1975, vad än folk vill få en att tro.

Du tycker inte det är skillnad på samhället i stort mellan 1975 och 2015?
Begicks det många mobilrån på 70-talet? Fanns det många sociala medier där händelser spreds som vinden?
Fick du som sthlmare vetskap brevledes när någon hade blivit misshandlad i Närke?

Tror du benägenheten att anmäla ett brott har varit konstant?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är lättare att skapa bolag som erbjuder service till invandring. Än att uppfinna och ligga i framkant teknikmässigt! Var finns de lättaste pengarna?

Tandförsäkring, privat vårdförsäkring, privat bevakning,privat utbildning! Det är inte lite pengar!

Att Filippa fick jobb på ett privat bolag som hon dessförinnan har varit högst delaktig i att ge statliga inkomster är högst opassande, ja.

Men sen ser jag ärligt talat inte kopplingen mellan invandrare och privat bevakning/tandförsäkring??
Eller vem är det du beskyller för vad?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Begicks det många mobilrån på 70-talet? Fanns det många sociala medier där händelser spreds som vinden?
Fick du som sthlmare vetskap brevledes när någon hade blivit misshandlad i Närke?

Jo det har blivit mycket mer o framförallt råare våldsbrott .Kan iofs bara säga det om Malmö då jag bott där .Och Även Invandrare som bor i problemområdena är jävligt trötta på det.Angående Rosengård har jag promenerat igenom ena sidan flera sena kvällar utan att råka ut för nåt.Men skulle aldrig få för mej att gå ensam på andra sidan av Rosengård Det är så extrem skillnad

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jo det har blivit mycket mer o framförallt råare våldsbrott .Kan iofs bara säga det om Malmö då jag bott där .Och Även Invandrare som bor i problemområdena är jävligt trötta på det.Angående Rosengård har jag promenerat igenom ena sidan flera sena kvällar utan att råka ut för nåt.Men skulle aldrig få för mej att gå ensam på andra sidan av Rosengård Det är så extrem skillnad

Nu har jag endast kört förbi rosengård med bil men fan vad byggnaderna skulle behöva lite mer flower power-färg på sig, där kan man snacka om betong, inte konstigt att folk som bor där går bananas, jag själv hade blivit tokig om jag hade bott där, så tokig att en frivillig balkongflygning hade legat nära till hands:hihi

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Nu har jag endast kört förbi rosengård med bil men fan vad byggnaderna skulle behöva lite mer flower power-färg på sig, där kan man snacka om betong, inte konstigt att folk som bor där går bananas, jag själv hade blivit tokig om jag hade bott där, så tokig att en frivillig balkongflygning hade legat nära till hands:hihi
Haft släktingar som bott där på 70-talet så har tillbringat en del tid där som barn.Men även haft en bekant som bodde där för ca 10-15 år sen så man har sett hur det förändrats

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Haft släktingar som bott där på 70-talet så har tillbringat en del tid där som barn.Men även haft en bekant som bodde där för ca 10-15 år sen så man har sett hur det förändrats
Fel! Det är anmälningsbenägenheten som ökat. Brevbärare fick stenar efter sig redan på 1100-talet och gruppvåldtäkterna var faktiskt fler på 80-talet om man tar hänsyn till månens position.

#Locomondo

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kanske är därför som så många MENA-ungdomar "ramlar" från balkongen medan Sverige tittar bort.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att använda begreppet PK. På tal om strutsar.....

Janne Josefsson, (på din sida, svt 30/5 -97);
" Vi journalister har svikit något oerhört vad det gäller flyktingpolitike, det är ingen tvekan om det. Vi(journalister) har medvetet sagt "Dethär ska inte fram". Vi har dolt sanningen. Vi har fått reda på information vi inte fört ut i tv, tidningar och radio, i det goda syftet att folk inte ska bli fienyligt inställda mot invandrare "

Birger Schlager (fd MP!) ur hans bok Svarta oliver och gröna drömmar;
"Lögnen kan få dystra konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det mångkulturella samhället. Vi, jodå jag tillröd lögnarna, förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i tv och förnekade att det vid sidan av det positiva också fanns svårigheter och problem."

Göran Skytte (krönika AB 26/1 - 96);
" För 10år sen fanns en regel som sade sade,sade; journalister skall vara ytterst återhållsamma med att publicera negativa uppgifter om invandrare. Det ansågs t.ex. olämpligt att publicera statistik om invandrare och bidrag, invandrare och kriminalitet, etc.... Etablissemanget trodde att sann men negativ information skulle göra folket till invandrarhatare och rasister"

Tror du, Locomondo, att med bakgrund av detta, att dagens journalistik är helt öppen och framför allt sant faktamaterial? Tror du samtidigt, med bakgrund av detta ovan, att folk idag känner misstro mot dagens förda journalistik i ämnet integration, brottslighet och kostnader?

Anser du samtidigt att begreppet PK är foliehattande?

Reinfeldt regeringsförklaringen 2010;
" Att förbättra integrationen är en av våra största utmaningar. Vi menar allvar med att bryta med de brister som finns"

Att hävda att det är precis ingen skillnad mot 70tal är tyvärr helt sant, just ett strutsbeteende.

Det verkar som att du idag, precis som då svalt etablissemangets (Skyttes benämning) agenda utan egen eftertanke.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Så, skillnaden på samhället kommer av att vårat kontaktnät har ökat?

Mycket besynnerligt att det leder till ökad våldsamhet i samhället.

Men en sak har du helt rätt i, hönetjuvarna har försvunnit, fast iof har vi ju fått lammtjuvar istället...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Janne Josefsson, (på din sida, svt 30/5 -97);
" Vi journalister har svikit något oerhört vad det gäller flyktingpolitike, det är ingen tvekan om det. Vi(journalister) har medvetet sagt "Dethär ska inte fram". Vi har dolt sanningen. Vi har fått reda på information vi inte fört ut i tv, tidningar och radio, i det goda syftet att folk inte ska bli fienyligt inställda mot invandrare "

Birger Schlager (fd MP!) ur hans bok Svarta oliver och gröna drömmar;
"Lögnen kan få dystra konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det mångkulturella samhället. Vi, jodå jag tillröd lögnarna, förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i tv och förnekade att det vid sidan av det positiva också fanns svårigheter och problem."

Göran Skytte (krönika AB 26/1 - 96);
" För 10år sen fanns en regel som sade sade,sade; journalister skall vara ytterst återhållsamma med att publicera negativa uppgifter om invandrare. Det ansågs t.ex. olämpligt att publicera statistik om invandrare och bidrag, invandrare och kriminalitet, etc.... Etablissemanget trodde att sann men negativ information skulle göra folket till invandrarhatare och rasister"

Tror du, Locomondo, att med bakgrund av detta, att dagens journalistik är helt öppen och framför allt sant faktamaterial? Tror du samtidigt, med bakgrund av detta ovan, att folk idag känner misstro mot dagens förda journalistik i ämnet integration, brottslighet och kostnader?

Anser du samtidigt att begreppet PK är foliehattande?

Reinfeldt regeringsförklaringen 2010;
" Att förbättra integrationen är en av våra största utmaningar. Vi menar allvar med att bryta med de brister som finns"

Att hävda att det är precis ingen skillnad mot 70tal är tyvärr helt sant, just ett strutsbeteende.

Det verkar som att du idag, precis som då svalt etablissemangets (Skyttes benämning) agenda utan egen eftertanke.
Åh vad mycket text! Det var inte bättre förr. Tiggarna var också fler! Brandmän har alltid hatats av samhället, och hur oskyldiga är ambulansmännen - egentligen?!

#Locomondo

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Åh vad mycket text! Det var inte bättre förr. Tiggarna var också fler! Brandmän har alltid hatats av samhället, och hur oskyldiga är ambulansmännen - egentligen?!

#Locomondo

Nej, jag har förstås fel eftersom du tolkar in det jag skriver på ett massivt infantilt sätt.
Världen och samhället är konstant. Allt var likadant förut men invandrarna kom hit och drog med sig skiten.

Framförallt dödade de Sveriges framgångar i rövkrok med att släpa hit en jävla boll som folk sparkar på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, jag har förstås fel eftersom du tolkar in det jag skriver på ett massivt infantilt sätt.
Världen och samhället är konstant. Allt var likadant förut men invandrarna kom hit och drog med sig skiten.

Framförallt dödade de Sveriges framgångar i rövkrok med att släpa hit en jävla boll som folk sparkar på.

Men, du tror verkligen människor har förändrat sig?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag misstror er allihop - speciellt Markus och loco. Två sidor av ett mynt som aldrig borde präglats.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Att Filippa fick jobb på ett privat bolag som hon dessförinnan har varit högst delaktig i att ge statliga inkomster är högst opassande,

ja.

Men sen ser jag ärligt talat inte kopplingen mellan invandrare och privat bevakning/tandförsäkring??
Eller vem är det du beskyller för vad?

Det handlar om våra skattepengar och om du är vaken så ser man den röda tråden!.
När vården inte räcker till och det kommet larm och personal som säger att patientsäkerheten är hotad. Har inte du frågat dig själv om varför absolut ingenting görs?!
Vad gör folk om de inte får bra vård? Skaffar en Privat vårdförsäkring såklart om man har råd. Men ska det behövas när man redan betalar så mycket skatt? Vad tycker du? Jag läste att Privata vårdförsäkringar ökat med 58-68% mellan 2010-2014.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar