Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Och när man fyller på med människor som inte bidrar till samhället men som kostar i vård, skola, m.mi flera år är de kvar i samma situation. Var hamnar våra skattepengar om det är privatiserat allting?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det handlar om våra skattepengar och om du är vaken så ser man den röda tråden!.
När vården inte räcker till och det kommet larm och personal som säger att patientsäkerheten är hotad. Har inte du frågat dig själv om varför absolut ingenting görs?!
Vad gör folk om de inte får bra vård? Skaffar en Privat vårdförsäkring såklart om man har råd. Men ska det behövas när man redan betalar så mycket skatt? Vad tycker du? Jag läste att Privata vårdförsäkringar ökat med 58-68% mellan 2010-2014.

Skulle loco nu mot all förmodan bli sjuk får han gå ut och lukta på tulipaner eller nått och hoppas att han blir frisk:tummenupp

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Jag förstår måna muslim! Hon ser ju vad is krigare kan ge jobb här. De ska ha psykolog hjälp! Utbildning och är det privatiserat så har du bolag som plockar våra skattepengar till det!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det har aldrig kommit till en "vändpunkt". Världen är mer som en böljande våg. Tiderna förändras och samhället går ibland upp, ibland ner....

Hur tycker du att vågorna böljar på hemmaplan?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är jag helt övertygad om att folk har. Folket följer samhället och världen och den är i ständig förändring och vi med den.

Blir det lättare, eller svårare att göra den bedömningen om den information som förmedlas till gemene man är friserad?

Du valde att undvika förklara hur du kom fram till att PK= struts.
Var det för att du saknade belägg, eller var det bara obekvämt och en utslängd kommentar i all välmening.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det har aldrig kommit till en "vändpunkt". Världen är mer som en böljande våg. Tiderna förändras och samhället går ibland upp, ibland ner....

Fram tills för ett tag sedan gick den häromkring alltid upp, något har föranlett nedgången.

Då vår arvsmassa kräver lite mer än några årtionden för att förändras måste något annat initierat den, vårat sociala nät expanderar hela tiden och vi har fått ett ökat (oförskanskat) informationsflöde.

Så vad tror du är anledningen, att den sker har vi ju redan konstaterat?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Janne Josefsson, (på din sida, svt 30/5 -97);
" Vi journalister har svikit något oerhört vad det gäller flyktingpolitike, det är ingen tvekan om det. Vi(journalister) har medvetet sagt "Dethär ska inte fram". Vi har dolt sanningen. Vi har fått reda på information vi inte fört ut i tv, tidningar och radio, i det goda syftet att folk inte ska bli fienyligt inställda mot invandrare "

Birger Schlager (fd MP!) ur hans bok Svarta oliver och gröna drömmar;
"Lögnen kan få dystra konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det mångkulturella samhället. Vi, jodå jag tillröd lögnarna, förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i tv och förnekade att det vid sidan av det positiva också fanns svårigheter och problem."

Göran Skytte (krönika AB 26/1 - 96);
" För 10år sen fanns en regel som sade sade,sade; journalister skall vara ytterst återhållsamma med att publicera negativa uppgifter om invandrare. Det ansågs t.ex. olämpligt att publicera statistik om invandrare och bidrag, invandrare och kriminalitet, etc.... Etablissemanget trodde att sann men negativ information skulle göra folket till invandrarhatare och rasister"

Tror du, Locomondo, att med bakgrund av detta, att dagens journalistik är helt öppen och framför allt sant faktamaterial? Tror du samtidigt, med bakgrund av detta ovan, att folk idag känner misstro mot dagens förda journalistik i ämnet integration, brottslighet och kostnader?

Anser du samtidigt att begreppet PK är foliehattande?

Reinfeldt regeringsförklaringen 2010;
" Att förbättra integrationen är en av våra största utmaningar. Vi menar allvar med att bryta med de brister som finns"

Att hävda att det är precis ingen skillnad mot 70tal är tyvärr helt sant, just ett strutsbeteende.

Det verkar som att du idag, precis som då svalt etablissemangets (Skyttes benämning) agenda utan egen eftertanke.

Tack för bra inlägg. Tyvärr kan du nog knappast förvänta dig ett svar. Bonny tycker väl passande nog att frågan är barnslig och irrelevant också.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Fram tills för ett tag sedan gick den häromkring alltid upp, något har föranlett nedgången.

Då vår arvsmassa kräver lite mer än några årtionden för att förändras måste något annat initierat den, vårat sociala nät expanderar hela tiden och vi har fått ett ökat (oförskanskat) informationsflöde.

Jag tror att hataren Locomondo vill flytta fokus från personens eget ansvar och importerade våldskulturer(gärna så fegt våld som möjligt) till Mark Zuckerman. Passar ju Loco bra eftersom hans största hatobjekt vid sidan av etniska svenskar verkar vara rika människor och judar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Eftersom världen är i ständig förändring skall vi vifta bort gruppvåldtäkter med "anmälningsbenägenhet".

:3freak

Alltså, att indoktrineringen är så här effektiv är faktiskt intressant.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tack för bra inlägg. Tyvärr kan du nog knappast förvänta dig ett svar. Bonny tycker väl passande nog att frågan är barnslig och irrelevant också.
Tack

Jag skulle bli positivt överraskad om din tes blir överbevisad..

Någon som minns hur bespottad Henrik Dagård blev när han uttryckte sig om invandring? Det följer samma mönster, om och om igen sen dess.

Don't mention the war.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tack

Jag skulle bli positivt överraskad om din tes blir överbevisad..

Någon som minns hur bespottad Henrik Dagård blev när han uttryckte sig om invandring? Det följer samma mönster, om och om igen sen dess.

Don't mention the war.

Nej, elefanten i rummet ser vi inte, och vi nämner den förstås inte. Det var väl Reinfeldts ett av få sällsynta tillstånd av klarsynthet annars, när han sade till Ohly att bidragsberoendet beror på invandringen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har funkat i generationer. I olika led och riktningar. Men klart värd att studera.

Ja, liberalerna tror ju hela tiden att de är så unika och att tiderna minsann är nya. Bara att kolla hur de försöker flytta positionerna inom andra områden också, kvinnor skall bli brandmän, män skall jobba på dagis, hur bra blev det? Innebrända åldringar och våldtagna barn är facit. Vem tar ansvar för det? Loco och de som eldar på utvecklingen? Knappast.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Här är en fråga till dig Bonny, med insikt i de mörkaste vrår av vårat sinne önskar jag mig detta förklarat, så att jag förstår.

sverige_folk_misshandel_barn_1981_2008_small1.jpg

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Världsekonomin är en sak, konflikter en annan....

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag tror att hataren Locomondo vill flytta fokus från personens eget ansvar och importerade våldskulturer(gärna så fegt våld som möjligt) till Mark Zuckerman. Passar ju Loco bra eftersom hans största hatobjekt vid sidan av etniska svenskar verkar vara rika människor och judar.

Som jag påtalat tidigare ang att lägga värderingar på mig.
Förstår du eller förstår du ej hur du framstår med ett sådant inlägg?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar