Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag vet faktiskt inte, jag har läst rätt mycket om det där och jag har aldrig sett BRÅ eller någon annan PK-ist leda i bevis att anmälningsbenägenheten ökat så dramatiskt, oavsett vilket brott vi pratar om. Pratar vi om våldtäkt så är det uteslutande så att när våra skyhöga siffror skall viftas bort så nämns tre saker:
  • De anmälda våldtäkterna är inte det riktiga problemet, det är våldtäkterna i hemmet. (Om våldtäkterna i hemmet inte anmäls kan man undra hur idioterna på Södertörn kommit fram till detta)
  • Vi ändrade vår lagstiftning för x år sedan så fler sexualbrott faller inom ramarna för våldtäkt, (det stämmer men jag är inte nöjd med den förklaringen, den som viftar bort får nog anstränga sig lite mer, lägga ihop andra länders anmälningar för sexualbrott+våldtäkt och presentera t.ex.)
  • Anmälningsbenägenheten har ökat (jag tror inte en sekund på att våldtäkter var något som man inte anmälde förr)

Självklart måste man se till ändrade mätmetoder men det är verkligen inget som PK-isterna bottnat. Vidare kan man fråga sig: när brottsligheten går ner, beror det också på att anmälningsbenägenheten går ner, eller gäller det bara när eliten vill blunda...

Ang mitt inlägg om brandkvinnor och dagismän så var det möjligen inte ett av mina bästa inlägg, men den tänkta poängen var att det är en otrolig iver att stöpa om samhället på allehanda vänster/liberala/PK-områden, och jag ser ingen ta ansvar för de negativa effekterna.

Det här är saxat från BRÅ's hemsida, vilket hafsverk!

Sett till en tioårsperiod (2004–2013) har de anmälda våldtäkterna ökat markant, vilket till stor del kan förklaras av förändringar i sexualbrottslagstiftningen som trädde i kraft den 1 april 2005. Förändringarna innebar bland annat en utvidgning av definitionen av våldtäkt, vilket innebar att vissa gärningar som tidigare rubricerades som sexuellt utnyttjande kom att rubriceras som våldtäkt. Effekten av lagändringen ses i statistiken på att antalet anmälda våldtäkter ökade mellan åren 2005–2011, samtidigt som antalet anmälda brott avseende sexuellt tvång och utnyttjande minskade.

Utvecklingen av antalet anmälda brott rörande sexuellt tvång och utnyttjande har dock inte varit lika kraftig och långvarig som den för antalet anmälda våldtäkter. Nivåerna i statistiken påverkas också av enstaka anmälningar innehållande ett stort antal brott mot ett och samma brottsoffer (2005 och 2008). Från och 1 juli 2013 skärptes sexualbrottslagstiftningen återigen; bland annat utvidgades våldtäkt till att omfatta de fall där offret reagerar med passivitet. Även förändringar i anmälningsbenägenheten kan påverka hur många våldtäkter som anmäls.

Fast, på deras sida läggs ju alla sexualbrott ihop, skulle nu det skett en förflyttning från sexuellt tvång till våldtäkt borde då inte antalet "sexuellt tvång" sjunka i samma grad?

Fortfarande bara tio år i grafen, störigt.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Absolut, och en anledning är den höga invandringen och de direkta konsekvenserna av den.

Om man då tittar på anmäld misshandel som är högst bland individer under 20 år, menar ni att invandrare i den åldern är mer våldsbenägna än infödda?

Ser man på de kulturella skillnader borde våld i hemmet ha ännu längre väg till anmälan bland nyanlända än infödda?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har redan halvpudlat ang mitt inlägg, men bakgrundskollerna verkar ju inte fungera, eftersom de flesta förövare inte är tidigare dömda.

Personligen vill jag inte ha några män på dagis där mitt barn är, eller kommer vara för att vara mer korrekt. Det uppenbara är övergreppsrisken, och dessutom tycker jag det rubbar barnens könsroller när män gör kvinnogöra. :D

Hehe, själv tycker jag det borde vara fler män så att det formas män, inte androgyna varelser med dålig självkänsla.:glömdet

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om man då tittar på anmäld misshandel som är högst bland individer under 20 år, menar ni att invandrare i den åldern är mer våldsbenägna än infödda?

Ser man på de kulturella skillnader borde våld i hemmet ha ännu längre väg till anmälan bland nyanlända än infödda?

Ja, det är rutin i vissa länder att misshandla barn, inget nytt.

Så självklart kommer andelen anmälda misshandlar att öka.

Det vi borde koncentrera oss på är att göra något åt det, om inte annat för att slippa traumatiserade människor i samhället i framtiden.

Det är ju inte bara föräldrar som anmäler sig själva...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja, det är rutin i vissa länder att misshandla barn, inget nytt.

Så självklart kommer andelen anmälda misshandlar att öka.

Det vi borde koncentrera oss på är att göra något åt det, om inte annat för att slippa traumatiserade människor i samhället i framtiden.

Det är ju inte bara föräldrar som anmäler sig själva...

Om wiki stämmer är då Storbritannien ett av de länderna. Är det britter vi bekymrar oss för?
Det är väl så att det är de senaste 10 åren motståndet mot barnaga börjat sprida sig.
Vilka grupper/nationaliteter är det vi tror är mer benägna att slå sina barn?
Har vi rätt?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aga

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag föreslår genuscertifierade dagis där pojkar får vara pojkar och flickor får vara flickor.

Vilken tur att jag aldrig gick på dagis. Jag hade fått stå i skamvrån tvångsiklädd klänning med en barbie i näven. För det är så en riktig flicka är. Det vet alla som är något :död

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om wiki stämmer är då Storbritannien ett av de länderna. Är det britter vi bekymrar oss för?
Det är väl så att det är de senaste 10 åren motståndet mot barnaga börjat sprida sig.
Vilka grupper/nationaliteter är det vi tror är mer benägna att slå sina barn?
Har vi rätt?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aga

Det vi vet är att vi är mindre benägna, räcker inte det ganska lång?

Men ja, britter är mer benägna än norrmän, italienare mer benägna än tyskar osv.

Frågan var väl snarare hur vi hanterar detta.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vilken tur att jag aldrig gick på dagis. Jag hade fått stå i skamvrån tvångsiklädd klänning med en barbie i näven. För det är så en riktig flicka är. Det vet alla som är något :död

När jag gick på dagis fick alla vara och leka med vad de ville, utan vidare uppstyrning från "fröknarna"

Eller, ja, tills vi tjuvrökte eller försökte elda ner närliggande skogsdungar...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Det vi vet är att vi är mindre benägna, räcker inte det ganska lång?

Men ja, britter är mer benägna än norrmän, italienare mer benägna än tyskar osv.

Frågan var väl snarare hur vi hanterar detta.

Jag visste ju vilka av mina vänner som fick ta emot slag när jag var tonåring.
Det var aldrig aktuellt att varken de eller jag skulle säg något om det.

Hur ser infon till tonåringar ut idag?

Sluta nu, du driver med oss :banana

Jag som är uppväxt i ett samhälle som bestod av folk med en hel del olika ursprung stötte på både den ena och den andra nationaliteten som gillade att "sätta pli" på sina ungar.

Jag skojar lite, men undrar samtidigt om vi vet skillnaden mellan att tro och att veta.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
En Palestinier jag jobbade med för ett tag sen skakade om en unge i klassrummet .Han var helt förvånad att det blev sånt liv om det

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag skojar lite, men undrar samtidigt om vi vet skillnaden mellan att tro och att veta.

Jag vet att man inte blir 100% assimilerad så snart man går över gränsen, därför vet jag också att sannolikheten för att man kommer fortsätta praktisera vissa seder som anses fullt normala där man kommer ifrån även efter att man gått över gränsen. Att hävda motsatsen, eller ens ifrågasätta, är totalt oseriöst enligt mig.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag visste ju vilka av mina vänner som fick ta emot slag när jag var tonåring.
Det var aldrig aktuellt att varken de eller jag skulle säg något om det.

Hur ser infon till tonåringar ut idag?

Jag som är uppväxt i ett samhälle som bestod av folk med en hel del olika ursprung stötte på både den ena och den andra nationaliteten som gillade att "sätta pli" på sina ungar.

Nu koncentrerade jag mig på 0-6år mest för att det är mer tillförlitligt. Men du tror att en svensk mor kunde lappa till sin svenska 15-åriga unge för tio år sedan utan att denne sa något eller att dess kompisarna gjorde det?

Men läs lite och återkom.

http://www.endcorporalpunishment.org/pages/research/research.html

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag vet att man inte blir 100% assimilerad så snart man går över gränsen, därför vet jag också att sannolikheten för att man kommer fortsätta praktisera vissa seder som anses fullt normala där man kommer ifrån även efter att man gått över gränsen. Att hävda motsatsen, eller ens ifrågasätta, är totalt oseriöst enligt mig.

Sen ska vi heller inte glömma att det finns förvånande många infödingar som tycker det är helt ok att mosa en macka i ansiktet på sin unge. Jag skulle kunna kopiera din sista mening och klistra in den här.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sen ska vi heller inte glömma att det finns förvånande många infödingar som tycker det är helt ok att mosa en macka i ansiktet på sin unge. Jag skulle kunna kopiera din sista mening och klistra in den här.

Va.:va

Vilka mosar mackor i ansiktet menar du?

Men visst, mula meden macka och misshandla spädbarn med tillhyggen, sak samma.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept