Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror förresten "mamman" kom ut tidigare. Hon var i och för sig halvt retard, Jönsson är väl bara sadist, och levde ju rövare i fängelset dessutom.

Förhoppningen att sådana åtminstone får stryk är tyvärr grundlös.

De enda som kan hantera sådant här är USA vad jag vet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om man är van vid hårda straff och kommer till en miljö utan den typen av behandling kan nog reaktionen bli vilket som. Det är inte bara styrt av miljö utan även individ.
Jag tror tyvärr, och det här är ett riktigt svårt ämne, att om barn inte behandlas så här när de sedan kommer till Sverige så reagerar de med total orespekt. När medeltida seder möter vår totala kravlöshet så uppstår krockar som blir mycket obehagliga, typ stenkastning på brandmän eller öppna hot mot lärarna.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det finns situationer som gör att man kanske hellre umgås med sig själv.
Man kan även välja att undvika vissa länder och inte bara människorna i det.

Jag har ingen sed av det slaget att föra vidare. Att jag var ett barn är inte samma sak som att jag aldrig var hemma hos andra barn. Jag för inte ens mina gener vidare så du behöver inte bekymra dig.

Tråkigt att du så snabbt antar saker.

Du inser väl att man kan föra saker vidare oavsett om man är den direkt drabbade eller får egna barn?

Det är typ så vi lär oss ganska mycket...

Men det blir inte så värst många länders invånare kvar, tyvärr, för det är invånare i dessa länder vi pratar om, själva ytan de upptar är inte en faktor.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Våld med tillhygge mot spädbarn är vanligt i USA? Är det också socialt accepterat?

Detta var verkligen nyheter för mig!

Ja, det är accepterat och relativt vanligt.

Men det är ju en stor bit land vi pratar om, och det är nog dessvärre vanligare i vissa delar. Men de för ju även aktivt ett arbete mot det, vilket är en bra början i förhållande till andra delar av världen.

Men kolla själv upp det, dom är bra på att föra statistik där borta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Men det är ju en stor bit land vi pratar om, och det är nog dessvärre vanligare i vissa delar. Men de för ju även aktivt ett arbete mot det, vilket är en bra början i förhållande till andra delar av världen.

Jag får kolla men jag är skeptisk att något land på jorden accepterar våld mot spädbarn, än mindre med tillhyggen, och definitivt inte i USA.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Jag kan inte tro på att det är det minsta accepterat men att det händer är det ju ingen tvekan om.

Undrar dock om fenomenet nanny cam gör att man tror att det händer oftare i tex USA?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du inser väl att man kan föra saker vidare oavsett om man är den direkt drabbade eller får egna barn?

Men det blir inte så värst många länders invånare kvar, tyvärr, för det är invånare i dessa länder vi pratar om, själva ytan de upptar är inte en faktor.

Jag försöker lära mig av mina erfarenheter istället för att bli en del av dessa eller den viljelösa massan.

Kan vi inte lära oss utan att vara i händelsernas centrum?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag försöker lära mig av mina erfarenheter istället för att bli en del av dessa eller den viljelösa massan.

Vem är det som drar snabba slutsatser?

Ditt tal är t.ex inlärt till stor del av erfarenheter utan att ha varit i centrum.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag kan inte tro på att det är det minsta accepterat men att det händer är det ju ingen tvekan om.

Undrar dock om fenomenet nanny cam gör att man tror att det händer oftare i tex USA?

Det är inte accepterat att andra slår dina barn, så det är knappast konstigt att nannycams finns. Eller tja, om barnvakten nu inte är tokhet...

Så nej, det är snarare ett tecken på att det sker mer sällan än i andra delar av världen.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Ditt tal är t.ex inlärt till stor del av erfarenheter utan att ha varit i centrum.

Missuppfattar jag när jag tolkar det som att vi lär oss när vi befinner oss där det händer?

Citat Ursprungligen postat av A_NN_A Visa inlägg

Citat Ursprungligen postat av Skäggot Visa inlägg

Men det blir inte så värst många länders invånare kvar, tyvärr, för det är invånare i dessa länder vi pratar om, själva ytan de upptar är inte en faktor

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är inte accepterat att andra slår dina barn, så det är knappast konstigt att nannycams finns. Eller tja, om barnvakten nu inte är tokhet...

Så nej, det är snarare ett tecken på att det sker mer sällan än i andra delar av världen.

Nanny cams används inte bara mot nannies utan även den andra föräldern, syskon, släktingar osv.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Missuppfattar jag när jag tolkar det som att vi lär oss när vi befinner oss där det händer?

Citat Ursprungligen postat av A_NN_A Visa inlägg

Citat Ursprungligen postat av Skäggot Visa inlägg

Men det blir inte så värst många länders invånare kvar, tyvärr, för det är invånare i dessa länder vi pratar om, själva ytan de upptar är inte en faktor

Det hela började med att du drog något om en mackmulad unge.

Menar du att du inte var där nu eller hur skall jag tolka det?

Oavsett lade jag en oproportionerligt lång tid på att citera konversationen, du får gärna peka på var jag tappade tråden.

Sen ska vi heller inte glömma att det finns förvånande många infödingar som tycker det är helt ok att mosa en macka i ansiktet på sin unge. Jag skulle kunna kopiera din sista mening och klistra in den här.

Va.

Vilka mosar mackor i ansiktet menar du?

Men visst, mula meden macka och misshandla spädbarn med tillhyggen, sak samma.

A_NN_A skrev:
När jag skrev jag att det är samma sak?
Båda är misshandel av olika grad.

"Skaka en unge lite och slå den med en hammare, sak samma."
Liknande resonemang. Gör det att det är ok att skaka ett spädbarn?

En treåring som får mat smetad i ansiktet var gång den inte vill äta lär inte vara oberörd.

Nu vet jag inte vilka du umgås med, men jag har aldrig upplevt eller sett någon trycka mat i ansiktet på ett barn, vuxna har jag dock sätt få kebab eller dylikt i nyllet...

Men jag kan däremot med säkerhet påstå att en person som blir tillrättavisad med slag nog hade valt den där mackan i nyllet som du tar som ett förhållande till misshandel.

A_NN_A skrev:
Likväl som jag antar att ditt umgänge inte endast består av folk som agar spädbarn med tillhyggen kan du anta att jag inte endast umgås med folk som trycker mat i ansiktet på barn var dag.

Det finns förmodligen även individer som hellre tagit ett slag framför förnedring.

Tillägg via BRIS:

Fysisk misshandel är då den vuxna personen slår, sparkar, biter eller på andra sätt skadar barnet. Psykisk misshandel är då den vuxna personen hotar, kritiserar, kränker, skrämmer eller på andra sätt inte visar kärlek och omsorg om barnet.
Senast redigerat av A_NN_A den idag klockan 14:59. Anledning: Förtydligande

Säkert, och jag utgår ifrån att du tillrättavisade individen/individerna samt lämnade in en anmälan om brott/kränkning.

Men angående att umgås med människor som slår barn, du vet väl att detta är gängse praxis i flertalet andra länder?

A_NN_A skrev:
Eftersom jag själv var ett barn är svaret nej.

Jag vet det och de länderna är ju inte få, eller hur?

Nej precis, det gör ju att du inte kan umgås med människor över huvud taget i vissa länder om du vill undvika det, eller hur?

Tråkigt med din barndom, och jag hoppas att du inte för seden vidare.

A_NN_A skrev:

Jag har ingen sed av det slaget att föra vidare. Att jag var ett barn är inte samma sak som att jag aldrig var hemma hos andra barn. Jag för inte ens mina gener vidare så du behöver inte bekymra dig.

Tråkigt att du så snabbt antar saker.

A_NN_A skrev:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nanny cams används inte bara mot nannies utan även den andra föräldern, syskon, släktingar osv.

Ja, litar man inte på att ens partner inte skall slå sina barn har man nog en hel hord med problem att lösa.

Men oavsett så är det ett tecken på att förfarandet inte accepteras när det kommer från utomstående/inte mig själv.

Vilket är en god början.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Det hela började med att du drog något om en mackmulad unge.

Menar du att du inte var där nu eller hur skall jag tolka det?

Oavsett lade jag en oproportionerligt lång tid på att citera konversationen, du får gärna peka på var jag tappade tråden.

:rofl Förlåt. Ja, jag var på plats. Jag var inte utsatt. Tror barn får se mycket mer än vi vuxna får.

Det var ditt svar på att jag tycker man kan undvika länder med socialt sätt man inte gillar som jag tolkade som att man behöver vara på plats för att lära sig.

Att tala och förtrycka jämställer jag inte riktigt.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men oavsett så är det ett tecken på att förfarandet inte accepteras när det kommer från utomstående/inte mig själv.

Vilket är en god början.

Men vänta nu? Sa inte du förut att det är accepterat i USA?

Vet inte om jag missförstår dig nu men menar du att det är accepterat i USA av en själv om man gör det själv men inte annars? Så vill jag väl tro att det är med de flesta föräldrar som slår sina barn.
Det finns ju föräldrar här i Sverige som är ganska bra på att själva banka på sina ungar men om en lärare tar tag i barnet i skolan när han tex slår ett annat barn blir det ett jävla liv.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
För ca 10 år sen såg jag en mycket intressant dokumentär på tv. Kan ha varit uppdrag granskning.

I alla fall så intervjuva de Danno Acar och flera från de olika gängen samt personer som satt i fängelse.

En sak har de gemensamt allihopa och det är att de blivit slagna hemma när de var barn.

Och ja det är mer accepterat i andra länder att slå barn. Men det man ser är ju mer våld från sådana länder också. Det stannar inte kvar där bara för att man flyttar till ett nytt land. Den som tror det är korkad!

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag tror i och för sig de mest extrema avarterna är mer komplexa än kultur, Yara-fallet t.ex., det är knappast OK att plåga ihjäl 8-åringar ens på Västbanken. Att de kan få rätt mycket mer stryk än i Sverige utan att någon bryr sig tror jag också är ganska klarlagt. Det är inte svartvitt, ens på det här området. I USA eller UK tål nog samhället bra mycket mindre stryk än i Iran eller Bahrain.

Inte ens på Västbanken är det ok att skjuta ihjäl 78 ungdomar på ett politiskt läger med militära vapen.
Vilket samband har det menar du?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...