Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Men vänta nu? Sa inte du förut att det är accepterat i USA?

Vet inte om jag missförstår dig nu men menar du att det är accepterat i USA av en själv om man gör det själv men inte annars? Så vill jag väl tro att det är med de flesta föräldrar som slår sina barn.
Det finns ju föräldrar här i Sverige som är ganska bra på att själva banka på sina ungar men om en lärare tar tag i barnet i skolan när han tex slår ett annat barn blir det ett jävla liv.

Som du ser i det du citerade talar jag om utomstående, inte mor/far. Huruvida lagen bara tillåter föräldrarna slå sina ungar eller även andra vet jag inte, eller bryr mig om, det kan ju vara en indikation på användandet.

Men det finns gott om länder där det är accepterat att lärare slår på ens egna barn, så näe, inte de flesta föräldrar, även om jag delar ditt hopp.

Finns alltid undantag, nu pratar vi ju om normen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Inte ens på Västbanken är det ok att skjuta ihjäl 78 ungdomar på ett politiskt läger med militära vapen.
Vilket samband har det menar du?

Öhh, jo, det är nog ok inom ganska stora kretsar.

Militära vapen förresten, vore det bättre om det utfördes med civila (vilket det iof var)?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Öhh, jo, det är nog ok inom ganska stora kretsar.

Militära vapen förresten, vore det bättre om det utfördes med civila (vilket det iof var)?

Alltså, håller det på att tilta, vad är det han vill ha svar på och vad är kopplingen till mordet på Yara? :confused:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Alltså, håller det på att tilta, vad är det han vill ha svar på och vad är kopplingen till mordet på Yara? :confused:
Riktigt intressant det där, uppenbarligen är ämnet så obehagligt för honom att han tvångsmässigt måste försöka balansera ämnet.

Synd bara att det han använder är totalt osammanhängande för ämnet...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Riktigt intressant det där, uppenbarligen är ämnet så obehagligt för honom att han tvångsmässigt måste försöka balansera ämnet.

Synd bara att det han använder är totalt osammanhängande för ämnet...

Jag läste faktiskt några gånger och kom på några olika möjliga infallsvinklar men det hänger inte ihop så vi får se vad han kommer fram till. Förtydliganden är förvisso kanske inte hans starkaste gren så jag tror inte vi skall hoppas på för mycket. :musik

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag läste faktiskt några gånger och kom på några olika möjliga infallsvinklar men det hänger inte ihop så vi får se vad han kommer fram till. Förtydliganden är förvisso kanske inte hans starkaste gren så jag tror inte vi skall hoppas på för mycket. :musik
Ganska säker på att han förblindad av känslor missförstod vad du skrev.

Vi får väl se om jag har rätt....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man förstår att SD ökar...

Bifogat

• uploadfromtaptalk1423155881752.jpg
    uploadfromtaptalk1423155881752.jpg
    124.4 KB · Visningar: 59

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Äh, det där är ju inte värre än frivilliga som deltog i finska vinterkriget enligt en viss miljöpartist. Om vi bara ger dom lite jobb och stöd så blir dom nog snälla och ger tillbaka barnen sina huvuden igen.
Säga vad man vill om Jordanien, men de vet hur man handskas med terrorister

http://m.bbc.com/news/world-middle-east-31153217

Undrar vad Sverige gör när första idealist-svensken blir halshuggen av IS, skyller på offret gissar jag.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Finns där fler kvar än Hanif som vågar nämna elefanten? Han blir väl snart diskret petad.
Nej det tror jag inte, i kommunerna finns ju gott om kritiker, men vad bryr sig väl riksorganisationen om det.

Jag tycker i och för sig det är bra, bra att det bubblar rejält, hoppas det blir ett himla ståhej snart. Nuvarande situation är ju inte hållbar i alla fall, det vet ju nästan alla.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Igår fick han ett batteri med ifrågasättanden, men nu är det ny dag, så nu hakar han upp sig som den lilla papegoja han verkar vara. Att jag kallar en Moderat för kommunist, det är högst upp på Miljöpartisten Locomondos agenda. :lol

Visste ni förresten att papegojor finns i både Afghanistan och Chile, det kunde bli Sveriges nationalfågel snart. :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Papegojor

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...