Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Eftersom världen är i ständig förändring skall vi vifta bort gruppvåldtäkter med "anmälningsbenägenhet".

:3freak

Alltså, att indoktrineringen är så här effektiv är faktiskt intressant.

Jesus. Man undrar ju med vilka betyg du gick ut skolan med den tolkningskapacitet du uppvisar?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ja, liberalerna tror ju hela tiden att de är så unika och att tiderna minsann är nya. Bara att kolla hur de försöker flytta positionerna inom andra områden också, kvinnor skall bli brandmän, män skall jobba på dagis, hur bra blev det? Innebrända åldringar och våldtagna barn är facit. Vem tar ansvar för det? Loco och de som eldar på utvecklingen? Knappast.

Du är man va? Då är du även pedofil om man ser på världen som du gör?
Eller är du det godhjärtade undantaget?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jesus. Man undrar ju med vilka betyg du gick ut skolan med den tolkningskapacitet du uppvisar?

Gött snack.
Jag tolkar det som att mina frågor till din aversion mot PK (första inlägget, förra sidan) var för korkade. (tm Bonny)
Att du inte tar avstånd från Mp när en av deras främsta skapare uttrycker sig så förkastligt är ju lite beundransvärt.

Här har du lite till att förkasta nu när media ibland låter sig publicera kritik i ämnet. Färskt och och smaskigt att bita i.
http://mobil.dn.se/debatt/lat-kommunernas-formaga-satta-tak-for-invandringen-1/

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här är en fråga till dig Bonny, med insikt i de mörkaste vrår av vårat sinne önskar jag mig detta förklarat, så att jag förstår.

View attachment 415860
Det där har Locket redan förklarat, är du trög eller? Det är den ökade anmälningsbenägenheten! Med det kan man vifta bort alla brott man inte kan eller vill förklara.

Kallade han mig pedofil förresten? Är hans medicin slut månne? :va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gött snack.
Jag tolkar det som att mina frågor till din aversion mot PK (första inlägget, förra sidan) var för korkade. (tm Bonny)
Att du inte tar avstånd från Mp när en av deras främsta skapare uttrycker sig så förkastligt är ju lite beundransvärt.

Här har du lite till att förkasta nu när media ibland låter sig publicera kritik i ämnet. Färskt och och smaskigt att bita i.
http://mobil.dn.se/debatt/lat-kommunernas-formaga-satta-tak-for-invandringen-1/
Kommunerna har ingenting med tak på invandringen att göra! Det är deras skyldighet! Det skall lagstiftas! Tvång är bäst! Invandring är lönsam! Du skall inte ifrågasätta! Människoliv kan inte mätas i pengar! HÅLL BARA KÄFTEN!!!!11

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sverige behöver inte vara inblandad i en konflikt för att påverkas av den.
Precis som att Sverige inte var direkt inblandad i Lehmans konkurs men ändå påverkades av den.

Så det är oroligheterna i t.ex afrika som sprider sig hit i form av barnmisshandel?

Kommer det luftburet eller är det kontaktsmitta?

Hur ytterst praktiskt det måste vara att vifta bort negativa konsekvenser med, "världen förändras".

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kommunerna har ingenting med tak på invandringen att göra! Det är deras skyldighet! Det skall lagstiftas! Tvång är bäst! Invandring är lönsam! Du skall inte ifrågasätta! Människoliv kan inte mätas i pengar! HÅLL BARA KÄFTEN!!!!11

Alla är inte längre tvingade, en handfull har fått frisedel.

Vilket betyder att du har rätt, de är tvingade..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det där har Locket redan förklarat, är du trög eller? Det är den ökade anmälningsbenägenheten! Med det kan man vifta bort alla brott man inte kan eller vill förklara.

Visst kan säkert någon/några procent förklaras på det viset, men inte fan resterande 800.

Lustigt nog anger brå bara de sista tio åren på sin hemsida.:va

Just det, trög som få och utan minne.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Oj. Just ja. Elefanten var det ja.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
När började massinvandring nå extrema nivåer?
Var det ungefär nära det året som pansionssystemet ändrades och vi skulle lägga vår framtid på börsen?
Någon som kommer ihåg? Var det då logik försvann och galenskap kom?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja, liberalerna tror ju hela tiden att de är så unika och att tiderna minsann är nya. Bara att kolla hur de försöker flytta positionerna inom andra områden också, kvinnor skall bli brandmän, män skall jobba på dagis, hur bra blev det? Innebrända åldringar och våldtagna barn är facit. Vem tar ansvar för det? Loco och de som eldar på utvecklingen? Knappast.

:va Du menar att män kring barn inte kan låta bli att våldta dessa och att om vi har kvinnliga brandmän kommer alla att brinna inne?

Handlar inte detta om att man har dålig bakgrundskoll vid anställning där man ska hantera människor och att det är förändring av intagningsvillkor som är den felande länken?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Är inte detta också intressant då?

De flesta misstänkta är jämnåriga med offren
En stor del av ökningen i de anmälda brotten mot barn 7–14 år beror på anmälningar (bland annat från skolan) om våld mellan jämnåriga. Så hur många av de misstänkta är då själva unga? Statistiken över misstänkta personer visar att omkring en femtedel av de som misstänks för misshandel mot denna åldersgrupp är i åldern 15–20 år (2013). Men då är det viktigt att komma i håg att den siffran endast omfattar misstänkta personer över 15 år. Ett mycket stort antal brott mot barn 7–14 år syns alltså inte i statistiken över misstänkta personer eftersom gärningspersonen i många fall inte fyllt femton och därmed inte är straffmyndig. Räknar man även med dessa fall är uppskattningsvis 70 procent av alla misstänkta 20 år eller yngre.

Av de misstänkta för misshandel mot små barn är andelen kvinnor relativ hög jämfört med andra brott – 39 procent av de misstänkta för misshandel mot barn 0–6 år är kvinnor (2013). Det är ofta en förälder eller styvförälder som anmälts som misstänkt.

-------

Minskning i det polisanmälda våldets grovhet
Brås kartläggning Den polisanmälda barnmisshandeln (2011) visar att andelen misshandelsanmälningar som beskriver någon form av fysisk skada hos offret har minskat jämfört med 1990-talet. För samtliga anmälargrupper förutom läkarna krävs mindre grovt våld jämfört med tidigare för att en polisanmälan ska bedömas som befogad. Förändringen är särskilt tydlig bland de fall som anmälts av förskola/skola, där andelen anmälningar som beskriver någon form av fysisk skada har minskat från 73 procent under 1990-talet till 28 procent år 2009.

Källa: http://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/barnmisshandel.html

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
När började massinvandring nå extrema nivåer?
Var det ungefär nära det året som pansionssystemet ändrades och vi skulle lägga vår framtid på börsen?
Någon som kommer ihåg? Var det då logik försvann och galenskap kom?

Ja kanske ungefär då

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är inte detta också intressant då?

Jag vet faktiskt inte, jag har läst rätt mycket om det där och jag har aldrig sett BRÅ eller någon annan PK-ist leda i bevis att anmälningsbenägenheten ökat så dramatiskt, oavsett vilket brott vi pratar om. Pratar vi om våldtäkt så är det uteslutande så att när våra skyhöga siffror skall viftas bort så nämns tre saker:
  • De anmälda våldtäkterna är inte det riktiga problemet, det är våldtäkterna i hemmet. (Om våldtäkterna i hemmet inte anmäls kan man undra hur idioterna på Södertörn kommit fram till detta)
  • Vi ändrade vår lagstiftning för x år sedan så fler sexualbrott faller inom ramarna för våldtäkt, (det stämmer men jag är inte nöjd med den förklaringen, den som viftar bort får nog anstränga sig lite mer, lägga ihop andra länders anmälningar för sexualbrott+våldtäkt och presentera t.ex.)
  • Anmälningsbenägenheten har ökat (jag tror inte en sekund på att våldtäkter var något som man inte anmälde förr)

Självklart måste man se till ändrade mätmetoder men det är verkligen inget som PK-isterna bottnat. Vidare kan man fråga sig: när brottsligheten går ner, beror det också på att anmälningsbenägenheten går ner, eller gäller det bara när eliten vill blunda...

Ang mitt inlägg om brandkvinnor och dagismän så var det möjligen inte ett av mina bästa inlägg, men den tänkta poängen var att det är en otrolig iver att stöpa om samhället på allehanda vänster/liberala/PK-områden, och jag ser ingen ta ansvar för de negativa effekterna.

Det här är saxat från BRÅ's hemsida, vilket hafsverk!

Sett till en tioårsperiod (2004–2013) har de anmälda våldtäkterna ökat markant, vilket till stor del kan förklaras av förändringar i sexualbrottslagstiftningen som trädde i kraft den 1 april 2005. Förändringarna innebar bland annat en utvidgning av definitionen av våldtäkt, vilket innebar att vissa gärningar som tidigare rubricerades som sexuellt utnyttjande kom att rubriceras som våldtäkt. Effekten av lagändringen ses i statistiken på att antalet anmälda våldtäkter ökade mellan åren 2005–2011, samtidigt som antalet anmälda brott avseende sexuellt tvång och utnyttjande minskade.

Utvecklingen av antalet anmälda brott rörande sexuellt tvång och utnyttjande har dock inte varit lika kraftig och långvarig som den för antalet anmälda våldtäkter. Nivåerna i statistiken påverkas också av enstaka anmälningar innehållande ett stort antal brott mot ett och samma brottsoffer (2005 och 2008). Från och 1 juli 2013 skärptes sexualbrottslagstiftningen återigen; bland annat utvidgades våldtäkt till att omfatta de fall där offret reagerar med passivitet. Även förändringar i anmälningsbenägenheten kan påverka hur många våldtäkter som anmäls.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag vet faktiskt inte, jag har läst rätt mycket om det där och jag har aldrig sett BRÅ eller någon annan PK-ist leda i bevis att anmälningsbenägenheten ökat så dramatiskt, oavsett vilket brott vi pratar om. Pratar vi om våldtäkt så är det uteslutande så att när våra skyhöga siffror skall viftas bort så nämns tre saker:
  • De anmälda våldtäkterna är inte det riktiga problemet, det är våldtäkterna i hemmet. (Om våldtäkterna i hemmet inte anmäls kan man undra hur idioterna på Södertörn kommit fram till detta)
  • Vi ändrade vår lagstiftning för x år sedan så fler sexualbrott faller inom ramarna för våldtäkt, (det stämmer men jag är inte nöjd med den förklaringen, den som viftar bort får nog anstränga sig lite mer, lägga ihop andra länders anmälningar för sexualbrott+våldtäkt och presentera t.ex.)
  • Anmälningsbenägenheten har ökat (jag tror inte en sekund på att våldtäkter var något som man inte anmälde förr)

Självklart måste man se till ändrade mätmetoder men det är verkligen inget som PK-isterna bottnat. Vidare kan man fråga sig: när brottsligheten går ner, beror det också på att anmälningsbenägenheten går ner, eller gäller det bara när eliten vill blunda...

Ang mitt inlägg om brandkvinnor och dagismän så var det möjligen inte ett av mina bästa inlägg, men den tänkta poängen var att det är en otrolig iver att stöpa om samhället på allehanda vänster/liberala/PK-områden, och jag ser ingen ta ansvar för de negativa effekterna.

Det här är saxat från BRÅ's hemsida, vilket hafsverk!

Sett till en tioårsperiod (2004–2013) har de anmälda våldtäkterna ökat markant, vilket till stor del kan förklaras av förändringar i sexualbrottslagstiftningen som trädde i kraft den 1 april 2005. Förändringarna innebar bland annat en utvidgning av definitionen av våldtäkt, vilket innebar att vissa gärningar som tidigare rubricerades som sexuellt utnyttjande kom att rubriceras som våldtäkt. Effekten av lagändringen ses i statistiken på att antalet anmälda våldtäkter ökade mellan åren 2005–2011, samtidigt som antalet anmälda brott avseende sexuellt tvång och utnyttjande minskade.

Utvecklingen av antalet anmälda brott rörande sexuellt tvång och utnyttjande har dock inte varit lika kraftig och långvarig som den för antalet anmälda våldtäkter. Nivåerna i statistiken påverkas också av enstaka anmälningar innehållande ett stort antal brott mot ett och samma brottsoffer (2005 och 2008). Från och 1 juli 2013 skärptes sexualbrottslagstiftningen återigen; bland annat utvidgades våldtäkt till att omfatta de fall där offret reagerar med passivitet. Även förändringar i anmälningsbenägenheten kan påverka hur många våldtäkter som anmäls.

Det jag menar är att det finns en mängd faktorer som påverkar, det är aldrig bara en.
Jag har svårt att tänka mig att anmälningarna ökar då stödet när man anmäler/ringer Polis inte imponerar. Har man ringt en gång och inte blivit tagen på allvar ringer man inte igen. Man anmäler definitivt inte.

Nä, det var inte ett av dina bättre inlägg :rolleyes: Du är förlåten :crash

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:va Du menar att män kring barn inte kan låta bli att våldta dessa och att om vi har kvinnliga brandmän kommer alla att brinna inne?

Handlar inte detta om att man har dålig bakgrundskoll vid anställning där man ska hantera människor och att det är förändring av intagningsvillkor som är den felande länken?

Jag har redan halvpudlat ang mitt inlägg, men bakgrundskollerna verkar ju inte fungera, eftersom de flesta förövare inte är tidigare dömda.

Personligen vill jag inte ha några män på dagis där mitt barn är, eller kommer vara för att vara mer korrekt. Det uppenbara är övergreppsrisken, och dessutom tycker jag det rubbar barnens könsroller när män gör kvinnogöra. :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj