Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Det här snacket körde tidiga BSS med redan i slutet på 70-talet. Det fortsatte försiktigt under 80-talet och fick ett stort upplyft igen i början på 90-talet. Svenskarna skulle inom några år vara i minoritet "Goddag herr Jönsson" skulle snart vara utbytt mot "Merhaba Muhammed".
SD tar åter upp denna katastrofvision på 2000-talet.

Varför inträffade inte det som var bergsäkert -79? Varför skulle det inträffa nu då Sverige förmodligen är inne i en av sina starkaste ekonomiska perioder någonsin?
Jag säger inte att det är helt problemfritt men från problem till domedag (som vissa målar upp det) är steget ganska långt.

Är du korkad på riktigt eller har du svårt att se och ta in information om vad som händer i Sverige!?
Stark eknomi !! ungdomsarbetslöshet som är och har inte minskat hög! Arbetslöshet som är hög tvärtom 160 000 industrijobb försvunnit. Och inte konstigt då det sparas sparas och satsas inte!!!!
BNP som är en bra mottstock hur ett lands ekonomi mår har inte stigit på 4 år!
Sjukvård som inte längre klarar av trycket och med tigande sjukhusledningar, barnmorskor som skriker om patientsäkerhet som är hotad .
Ökade våldtäkter
Fler områden som inte är så bra att vistas i om kvällar.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Det som kommer snart är att las blir inte lika stark!

Arbets*krafts*under*sök*ning*arna (AKU) på SCB.

08‑506 944 62

aku@scb.se

Statistiken över ungdomsarbetslöshet är jämförbar

Den svenska ungdoms*arbetslös*heten är högre än genom*snittet i Europa, något som i debatten väckt frågor om statistikens jäm*för*bar*het. Men siffrorna är jäm*för*bara. Det visar en studie av hur statistiken tas fram i nio europeiska länder. Istället kan ländernas olika system för lär*lingar vara en för*klar*ing till att nivåerna skiljer sig åt.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Är du korkad på riktigt eller har du svårt att se och ta in information om vad som händer i Sverige!?
Stark eknomi !! ungdomsarbetslöshet som är och har inte minskat hög! Arbetslöshet som är hög tvärtom 160 000 industrijobb försvunnit. Och inte konstigt då det sparas sparas och satsas inte!!!!
BNP som är en bra mottstock hur ett lands ekonomi mår har inte stigit på 4 år!
Sjukvård som inte längre klarar av trycket och med tigande sjukhusledningar, barnmorskor som skriker om patientsäkerhet som är hotad .
Ökade våldtäkter
Fler områden som inte är så bra att vistas i om kvällar.

Är dagens ungdomar speciellt intresserade av att jobba inom industrin? Även om du skulle skapa dessa jobb, skulle du få några sökande?

Jag drar parallellen till städjobb och äldrevården. Hur många arbetslösa ungdomar ser du söka dessa jobb?

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
jUST NU Riksbankens chocksänkning: Minus 0,10 procent

ÄR DET ETT LAND SOM HAR EN STARK EKNOMI SOM GÖR SÅ!
eller är det tvärtom mycket desperat steg att ta?!
DESPERAT SÅ DET SKRIKER OM DET!

Last edited:

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Är dagens ungdomar speciellt intresserade av att jobba inom industrin? Även om du skulle skapa dessa jobb, skulle du få några sökande?

Jag drar parallellen till städjobb och äldrevården. Hur många arbetslösa ungdomar ser du söka dessa jobb?

Ja du det argumentet tycker jag håller inte riktigt!

för det första så åker svenska ungdomar till Norge i brist på jobb. Och de tar skitjobben i Norge!

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005

Eftersom jag jobbar inom hotell så kan jag ge dig ett korrekt svar! Det är många svenska ungdomar som söker sommarjobben och söker som extra. Men det är ett mycket tufft yrke och inget som svenska eller invandrar ungdomar stannar i utan man jobar extra och pluggar vid sidan av.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ja du det argumentet tycker jag håller inte riktigt!

för det första så åker svenska ungdomar till Norge i brist på jobb. Och de tar skitjobben i Norge!

De tar skitjobben i Norge för att lönen där är mellan 50-80% högre än i Sverige. Samma jobb, mer lön.
Men menar du att Svenskar parasiterar på det Norska samhället eftersom de lämnar ett Sverige som inte är i krig, det är inget socialt förfall, de blir inte förföljda utan de flyr bara för pengarnas skull?

Är det det du menar?

- - - Updated - - -

Eftersom jag jobbar inom hotell så kan jag ge dig ett korrekt svar! Det är många svenska ungdomar som söker sommarjobben och söker som extra. Men det är ett mycket tufft yrke och inget som svenska eller invandrar ungdomar stannar i utan man jobar extra och pluggar vid sidan av.

Pluggar till vad? Industrijobb?

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Det finns inte mycket jobb här hallå! Ungdomar är tvingade att åka till Norge om de ska få någon yrkeserfarenhet. Du är så trög att jag tror du är troll

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Så sa de äldre för 25 år sen med (dagens ungdomar vill inte jobba )Vilka är de ungdomarna idag ?

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
De tar skitjobben i Norge för att lönen där är mellan 50-80% högre än i Sverige. Samma jobb, mer lön.
Men menar du att Svenskar parasiterar på det Norska samhället eftersom de lämnar ett Sverige som inte är i krig, det är inget socialt förfall, de blir inte förföljda utan de flyr bara för pengarnas skull?

Är det det du menar?
När det ändå kom på tal. Har jobbat lite kortare perioder i Norge innan, bygg/montage. Den Norska synen på oss svenskar som gjorde billigare jobb var faktiskt inte allt för trevlig.

Såg inget konstigt i det.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Nej jävla svenska lönedumpare.Precis som vi ser på andra som kommer hit

Smagatusk

Guest
Kör du med samma katastroftänk ang hojåkande?

Köra hoj vs Sveriges ekonomi och välfärd...

Jag borde knappt bemöda mig att svara men eftersom min strävan är att vara så olik dig som möjligt så gör jag det ändå:

Eftersom ingen situation är den andra lik så är det sällan jag tar ett beslut utan att tänkt igenom det på något plan först. Bara för att det gick bra att köra hoj igår betyder inte det att jag kan ge mig ut på vägarna utan att se mig för idag.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
När det ändå kom på tal. Har jobbat lite kortare perioder i Norge innan, bygg/montage. Den Norska synen på oss svenskar som gjorde billigare jobb var faktiskt inte allt för trevlig.

Såg inget konstigt i det.

Lite som här i Sverige då mistänker jag?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Köra hoj vs Sveriges ekonomi och välfärd...

Jag borde knappt bemöda mig att svara men eftersom min strävan är att vara så olik dig som möjligt så gör jag det ändå:

Eftersom ingen situation är den andra lik så är det sällan jag tar ett beslut utan att tänkt igenom det på något plan först. Bara för att det gick bra att köra hoj igår betyder inte det att jag kan ge mig ut på vägarna utan att se mig för idag.

Men du kör ändå? Och det har fortsatt att gå bra? Trots att du har varit skeptisk?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men du kör ändå? Och det har fortsatt att gå bra? Trots att du har varit skeptisk?

Fortsätter du köra hoj när du inte har råd med trafikförsäkring? Av ditt resonemang att döma...

Och trafikförsäkring kan omsättas i nybyggnation av skolor, hyresbostäder, vård, utbildning, osv. Ungefär som det behov jag beskrev några sidor bakåt om exempelvis skolan.

Full gas, utan bränsle.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Absolut, att Svenskar ses som våra polacker är väl inte allt för okänt.

Poängen var att det är en ganska sund reaktion att vara emot det om man har arbetslösa invånare.

Om det kommer hit invandrare som inte lär sig språket, inte anpassar sig till vår kultur (vad nu det innebär), är kriminella och ställer religiösa krav och ändå lyckas sno jobbet ifrån mig. Är det då inte jag som suger duktigt på det jag gör?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln