Skrotnisse
What would Shervin do?
Jag har inget problem med att du tycker det du tycker, till viss del håller jag även med dig.
Jag har inte ens problem med om någon är rasist, nazist eller något annat heller.
jag står helt bakom åsiktsfriheten i Sverige och att denna ska gälla alla, det är dock inte samma som att jag inte får säga emot.
Däremot är jag motståndare till allt som jag uppfattar leder vidare till avhumanisering, förtryck, alltför stora orättvisor och som riskerar att leda in oss på vägar som vi inte vill gå in på. Historien har ju visat att övergrepp, folkmord och andra hemskheter händer men dem händer ju inte hur som helst. Tyskland gick ju inte från att vara en kulturell högborg till att massmörda folk på en dag eller två. Det byggdes upp och det byggdes upp systematiskt och steg för steg och där ingår "vi och dem" samt syndabockstänket och nedvärderandet av vissa grupper som centrala inslag.
Jag tycker också att alla har en skyldighet att fundera över risken att andra skulle kunna manipulera en till att begå dessa övergrepp. För som sagt: Det är vanliga personer, inte psykopater, som deltar.
Av denna anledning kommer jag aldrig att rösta för SD, hur mycket de än putsar sin fasad.
Sedan finns det för mig viktigare saker att oroa mig för, såsom resistenta bakterier, sviktande naturresurser och utbredd fattigdom och okunskap än en och annan kvinna som bär slöja eller tigger vid MAXI.
Du pratar om islamisering nu, va?