Nu har du läst och förstått mitt inlägg?
Nädå, jag läste ditt inlägg och jag tror jag förstår det.
Det jag svarar på är något annat.
Nu har du läst och förstått mitt inlägg?
I de o lo gi. Det var du som skrev ideologi .. Så återkom när du har belägg för påståendet, gör dig inte besväret att älta personer. Tycker Smagatusk påpekade det med all önskvärd tydlighet
Jag bedömer, att hade de varit fråga om rasistisk/fascist ideologi, hade de aldrig haft de mandat de nu har.
Jag uppfattar det som en tämligen kontraproduktiv metod att bemöta sd eller dess väljare. De är tämligen (majoritet ) övertygade om att det inte är frågan om rasism eller främlingsfientlighet .. Debattören å andra sidan framstår som dåligt insatt och (ironiskt nog) fördomsfull .. Grattis
Den här fick hasch-nassen dock till:
Precis vad vi sagt hela tiden. Bra att han fått in den biten i sin tetrahydrocannabinolosande rastaskalle
http://gp.se/nyheter/sverige/1.2625540-mp-politiker-skrev-rasistiska-inlagg
Är alla i mp rasister nu då Loco eller är det enskild händelse nu när det gäller dom?
Japp, eftersom du hittat EN person nu så måste alla andra vara likadana.
Vill du lägga denna SDare till samlingen av alla de andra SDare som uttalat sig på liknande sätt?
http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-man-anmals-av-eu-parlamentariker/
IS är övertygade om att det de gör är rätt. Den absoluta majoriteten av IS medlemmar är med största sannolikhet helt övertygade om att det de gör är rätt.
Blir det "rätt" för att de är övertygade om det?
Tycker båda ärligt talat är stolpskott, påstår inte att ett helt parti är rasistiskt pga att stolpskott yttrar sig. Det gäller alla partier.
Jag frågade bara hur du tyckte med tanke på hur du resonerat tidigare, ser nästan ut som att du blev lite upprörd...
Men vart är den ideologi du eftersöker inom sd, den rasistiska / fascistiska?
Du har inte delgivit din förklaring. Du undviker ju återkommande att dela med dig av din kunskap i ämnämnet. Fram med det nu, jag är intresserad!
Men vart är den ideologi du eftersöker inom sd, den rasistiska / fascistiska?
Du har inte delgivit din förklaring. Du undviker ju återkommande att dela med dig av din kunskap i ämnämnet. Fram med det nu, jag är intresserad!
Om inte du själv ser att de delar upp människor i vi/dem eller förstår konsekvenserna av att göra det så kvittar det väl hur många inlägg han än skriver.
Du och många andra kan ju skrika er blå i ansiktet det kommer fortfarande inte att förändra att det är hela poängen med det partiet och har varit det enda sedan det bara bestod av gamla BSS:are med stålskodda skor.
Om man sedan vill eller inte vill kalla det rasism eller fascism är väl upp till var och en.
Absolut inte upprörd, detta är inget nytt för mig. Jag håller med dig ang stolpskott och jag håller även med om att man inte ska döma en hel grupp efter något fåtal.
Men när fåtalet blir ett flertal, kan man inte göra någon sorts bedömning på gruppen som sådan då?
Så som en del av er säger att "om bara några få är rötägg så ska inte hela gruppen klandras för det" så ser jag det nu efter alla dessa otaliga och ständigt nya avslöjanden att "om några få är resonabla personer så ska inte hela gruppen anses vara det".
Men när fåtalet blir ett flertal, kan man inte göra någon sorts bedömning på gruppen som sådan då?
"Som MP-politiker tog Joakim Andersen avstånd från rasism – sen spred han hat på nätet"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20291323.ab
Lägger du någon som helst värdering i att folk som visar sig inte passa i partiet (som Joel Ankar) också får sparken?
Varför tror du Joel Ankar fick sparken om han nu är som alla andra i partiet?
Tilläggas kan ju att fd MP-språkröret Per Garthon har tömt en pava och sen satt sig bakom ratten. Igen.
Jag har inget problem med att du tycker det du tycker, till viss del håller jag även med dig.Så frågan är vad diskussionen handlar om, jag får en stark känsla av att åsikten att SD har bra politik är väldigt svår – förmodligen omöjlig – att ta in.
Jag vill inte att Sverige tar emot så här många flyktingar/invandrare som vi gör nu och på nuvarande sätt. Är det OK för dig att jag tycker så eller måste det diskuteras i ett halvår till att jag inte bör tycka så?
Vidare vill jag ha strängare straff, jag vill minska EU’s inflytande över Sverige, jag vill att tiggeri förbjuds, jag vill ha ett starkare svar och jag vill generellt sett ha en mycket mer konservativ agenda inom politiken. Är det ett problem att jag tycker så för dig? För andra?
Jag har inget problem med att du tycker det du tycker, till viss del håller jag även med dig.
Jag har inte ens problem med om någon är rasist, nazist eller något annat heller.
jag står helt bakom åsiktsfriheten i Sverige och att denna ska gälla alla, det är dock inte samma som att jag inte får säga emot.
Däremot är jag motståndare till allt som jag uppfattar leder vidare till avhumanisering, förtryck, alltför stora orättvisor och som riskerar att leda in oss på vägar som vi inte vill gå in på. Historien har ju visat att övergrepp, folkmord och andra hemskheter händer men dem händer ju inte hur som helst. Tyskland gick ju inte från att vara en kulturell högborg till att massmörda folk på en dag eller två. Det byggdes upp och det byggdes upp systematiskt och steg för steg och där ingår "vi och dem" samt syndabockstänket och nedvärderandet av vissa grupper som centrala inslag.
Jag tycker också att alla har en skyldighet att fundera över risken att andra skulle kunna manipulera en till att begå dessa övergrepp. För som sagt: Det är vanliga personer, inte psykopater, som deltar.
Av denna anledning kommer jag aldrig att rösta för SD, hur mycket de än putsar sin fasad.
Sedan finns det för mig viktigare saker att oroa mig för, såsom resistenta bakterier, sviktande naturresurser och utbredd fattigdom och okunskap än en och annan kvinna som bär slöja eller tigger vid MAXI.
Jag har inget problem med att du tycker det du tycker, till viss del håller jag även med dig.
Jag har inte ens problem med om någon är rasist, nazist eller något annat heller.
jag står helt bakom åsiktsfriheten i Sverige och att denna ska gälla alla, det är dock inte samma som att jag inte får säga emot.
Däremot är jag motståndare till allt som jag uppfattar leder vidare till avhumanisering, förtryck, alltför stora orättvisor och som riskerar att leda in oss på vägar som vi inte vill gå in på. Historien har ju visat att övergrepp, folkmord och andra hemskheter händer men dem händer ju inte hur som helst. Tyskland gick ju inte från att vara en kulturell högborg till att massmörda folk på en dag eller två. Det byggdes upp och det byggdes upp systematiskt och steg för steg och där ingår "vi och dem" samt syndabockstänket och nedvärderandet av vissa grupper som centrala inslag.
Jag tycker också att alla har en skyldighet att fundera över risken att andra skulle kunna manipulera en till att begå dessa övergrepp. För som sagt: Det är vanliga personer, inte psykopater, som deltar.
Av denna anledning kommer jag aldrig att rösta för SD, hur mycket de än putsar sin fasad.
Sedan finns det för mig viktigare saker att oroa mig för, såsom resistenta bakterier, sviktande naturresurser och utbredd fattigdom och okunskap än en och annan kvinna som bär slöja eller tigger vid MAXI.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|