Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu blev han alltså ännu argare, för att andras rätt att tycka annorlunda än honom än en gång understryks. För den som vill veta hur totalitära regimer lyckas begå så fruktansvärda övergrepp mot människor är det bara att titta på Loco, en första klassens påhejare av hat mot oliktänkande. Jag tänker inte sätta mig på lika höga hästar som honom och leka Dr. Phil och göra en fullskalig psykologisk analys, vilket han så klart inte bemästrar, men jag tror banne mig att han varit en aktiv mobbare i tonåren denna lilla vänsterligist.

Angående vänsterns förkärlek för ”Palestina” och islam så är det inte så komplext, vänstern hatar det de kallar ”kapitalet”. USA är hatobjekt #1. USA stödjer Israel. Israel är hatade av flertalet arabländer. Logiken för den trögtänkte blir då att tycka bra om fiendens fiende, dvs arabländer. Detta passar de kretiner som vill dela in världen i svart/vitt, ont/gott, rikt/fattigt alldeles utmärkt. Detaljer som att flertalet arabländer är diktaturer, kvinnohatande, religiösa totalitära stater – det underordnas naturligtvis den övergripande frågan, dvs att hata kapitalet. Att flera arabländer är stormrika spelar ingen roll, om man är trögtänkt alltså. Det blir dock jobbigt för vänstern när de ställs inför nazismen, vida hyllad av arabländer, tillika motståndare till kommunismen under andra världskriget och en allmänt illa omtyckt skitideologi. Här vacklar vänstern, det är det du ser på en viss medlems antisemitiska uttalanden. Missa inte hur det vävs in nidbilder och nedsättande omdömen om amerikaner, det hade förstås inte varit tänkbart om andra folkgrupper eller nationaliteter att en vänsteropponent skulle uttrycka sig så svepande och raljant.

Du släpper inte alls på din villfarelse att du är öppet sinnad mot de som inte tycker som du?
Ojojoj....din mamma måste ha kastat sten på storken....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det tar i storleksordningen 4år att bygga en ny skola( ja, det gör det).
Varje år kommer det (sen ett par år tillbaka och kommande mandatperioden) hur många skolpliktiga barn? Bara i lilla Kristianstad kommer 300st, var 10e månad. Det är en hel skola, bara det. Hur många behöver byggas årligen i Sverige?
Lägg därtill på de asylsökande. Ja jäklar.

Idag fylls dessa på i permanenta klasser oftast utan insteg. Rakt in i en miljö med ett helt okänt språk.
Hur ska resurser räcka för dessa uppenbart resurskrävande elever samtidigt som det självklart har enorm påverkan på de som redan kan språket och således inte är i mest akut behov av resurser.
Samtliga lärare jag kommer i kontakt med, från klass F till gymnasiet år 3 beskriver en ohållbar situation utan en chans till hjälp.

Skall vi offra framtiden för majoriteten?

Eller bör vi sälla oss till begreppet Kvotflyktingar för att ha en rimlig chans?

Därtill kommer bostäder.

Jag kan inte se att Sverige har en chans att klara av de nu uppsatta volymerna för framtiden

Hur löser vi det?
Eller ska vi helt enkelt acceptera att de kommande generationerna får mycket begränsad möjlighet till fortsatta studier?

Redan 2012 alarmerades det om att andelen elever utan gymnasiebehörighet bara ökar och ökar. PISA känner vi till..
Hur lång tid tar det att utbilda en lärare?

Fattar inte hur det ens är teoretiskt möjligt att hantera en halv miljon extra människor på 4år. Inte på en fläck

Invandring är inte bara ett tillfälligt boende på ett asylhotell från en grammofonbolagsdirektörs avkomma.

Men "humanisterna" skiter högaktningsfullt i vad som krävs utan basunerar helt ologiska möjligheter.

Struts var det nån som sa, hell Yes!

Antar att Loco glatt offrar sina barn till bättre behövande, för att ta till sig faktum kommer nog inte på frågan.

Har du inte dina barn i en kommun med hanterbar (tm) kvot, är förhållandet stenhårt.

Allt det där är något som diverse åsiktsmaskiner i denna tråd borde ge sig på att besvara, jag kan bara konstatera att jag delar din analys och att det är problematiska områden. Lösningen kan omöjligen vara att ta in enorma mängder invandrare - samtidigt som inga andra ändringar görs.
Loco och hans eventuellt (få) åsiktsfränder är svaret skyldigt. Men han verkar ha snöat in på min mamma nu, typiskt förortssnack från en typisk förortskille alltså.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå tolerans?

Jag passar på att lyfta Loco's första inlägg i denna tråd. Detta är alltså samtalstonen från den som några månader senare sitter och beklagar sig över att andra inte accepterar andra åsikter - samtidigt som han tror att vi kan ta honom på allvar. Är det något i detta inlägg som inte andas förakt och hat?

Men på riktigt, även om det finns några korkade uttalanden från andra partier också vilken är ration?

Denna koncentration av dråpliga och obegåvade uttalanden av SD-partister.
Dessa återkommande idiotiska uttalanden eller handlingar av SD-partister.
Dessa återkommande domar mot SD-partister om bla "hets mot folkgrupp" och liknande saker.
Alla dessa tomma landstings-stolar ute i landet som man inte lyckats fylla pga man saknar "kompetent" folk.

Vilket annat parti drabbas av detta. Är det verkligen bara otur eller medias förvrängning av fakta?

Inte faan har jag sett Frederick Federley veva med järnrör på stan och skrika hora.
Inte faan har jag sett Anders Borg räkna så ofantligt fel på flera miljarder (40 tusen miljarder rättare sagt)
Inte faan har jag sett Åsa Romson skriva en massa skit på hemliga forum och sen när hon blivit avslöjad hävda att hennes konto blivit kapat, eller att hon var omogen då, eller att "man får ju inte säga nånting i det här skitlandet?".

Varför händer detta så ofta just SD? Och på riktigt, tänk efter ordentligt nu.
Är detta verkligen såna människor som ni vill ska styra Sverige? Menar ni allvar??

Detta är hatets ansikte, sedan kom allt judehat och löften om att lämna tråden, men det är bara en "bonus".

This is it. :)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu blev han alltså ännu argare, för att andras rätt att tycka annorlunda än honom än en gång understryks. För den som vill veta hur totalitära regimer lyckas begå så fruktansvärda övergrepp mot människor är det bara att titta på Loco, en första klassens påhejare av hat mot oliktänkande. Jag tänker inte sätta mig på lika höga hästar som honom och leka Dr. Phil och göra en fullskalig psykologisk analys, vilket han så klart inte bemästrar, men jag tror banne mig att han varit en aktiv mobbare i tonåren denna lilla vänsterligist.

Angående vänsterns förkärlek för ”Palestina” och islam så är det inte så komplext, vänstern hatar det de kallar ”kapitalet”. USA är hatobjekt #1. USA stödjer Israel. Israel är hatade av flertalet arabländer. Logiken för den trögtänkte blir då att tycka bra om fiendens fiende, dvs arabländer. Detta passar de kretiner som vill dela in världen i svart/vitt, ont/gott, rikt/fattigt alldeles utmärkt. Detaljer som att flertalet arabländer är diktaturer, kvinnohatande, religiösa totalitära stater – det underordnas naturligtvis den övergripande frågan, dvs att hata kapitalet. Att flera arabländer är stormrika spelar ingen roll, om man är trögtänkt alltså. Det blir dock jobbigt för vänstern när de ställs inför nazismen, vida hyllad av arabländer, tillika motståndare till kommunismen under andra världskriget och en allmänt illa omtyckt skitideologi. Här vacklar vänstern, det är det du ser på en viss medlems antisemitiska uttalanden. Missa inte hur det vävs in nidbilder och nedsättande omdömen om amerikaner, det hade förstås inte varit tänkbart om andra folkgrupper eller nationaliteter att en vänsteropponent skulle uttrycka sig så svepande och raljant.

Men om nu usa är ärkefienden, varför just usa? Vi är ju lika goda kolsupare, europa är väl de om något som gjort sig störst rikedomar genom att utnyttja resurser utanför dess gränser. Kanske de är griniga för att usa hjälpte ryssarna bekämpa naziregimen.:va

Men lite roligt att det bara finns en liten strimma kvar av denna utopin, jag menar kina lär ju knappast klara sig många år till, inte heller kuba lär stå sig någon längre tid.

Minns att jag hörde någon uttrycka sorg när berlinmuren föll, det var tydligen spiken i kistan för drömmen.:zpy

Lustigt när man knappt kan skilja på en religion och politisk övertygelse, i avseende hur utövarna hanterar motgångar. Jag möts av samma chockartade uppsyn när jag ifrågasätter vänstertankar som när jag påpekar falsarierna i religioner. Det är nästan så jag funderar på om det bara var slumpen att någon blev kommunist i stället för frireligiös.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag passar på att lyfta Loco's första inlägg i denna tråd. Detta är alltså samtalstonen från den som några månader senare sitter och beklagar sig över att andra inte accepterar andra åsikter - samtidigt som han tror att vi kan ta honom på allvar. Är det något i detta inlägg som inte andas förakt och hat?

Detta är hatets ansikte, sedan kom allt judehat och löften om att lämna tråden, men det är bara en "bonus".

This is it. :)

Hat??
Jag ställer fortfarande samma enkla fråga som (om SD verkligen var ett parti som alla andra) borde ha ett enkelt svar.

- Vilket annat parti drabbas av detta? Är det verkligen bara otur eller medias förvrängning av fakta?

De andra partierna med deras längre historia borde väl ha tusen och åter tusen liknande fall som SDs så det borde väl inte vara svårt för någon att gräva fram om man nu ville påvisa att SD bara är ett parti som alla andra?
Men det är ingen som gräver fram såna saker. Varför?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hat??
Jag ställer fortfarande samma enkla fråga som (om SD verkligen var ett parti som alla andra) borde ha ett enkelt svar.

- Vilket annat parti drabbas av detta? Är det verkligen bara otur eller medias förvrängning av fakta?

De andra partierna med deras längre historia borde väl ha tusen och åter tusen liknande fall som SDs så det borde väl inte vara svårt för någon att gräva fram om man nu ville påvisa att SD bara är ett parti som alla andra?
Men det är ingen som gräver fram såna saker. Varför?

Men jag har ju svarat dig jättemånga gånger, både artigt och resonerande, men du vill ju inte ta till dig svaren du får.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag vet inte om det är så smart som miljöpartist att dra upp brott utförda av partimedlemmar.

Det får du tycka om du vill. Jag efterfrågar fortfarande en ratio som ens är i närheten av SDs gällande idiotiska uttalanden och idiotiska handlingar med rättslig påföljd.
Och as we speak hör jag på nyheterna att herr Kinnunen nu är misstänkt för skatte/ekonomiska brott.
Fortfarande bara misstänkt, jag vet.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du hittar inga matchande röda järnrör? Är dett rätt tolkat?

Var det frågan om misshandel? Eller vad? Jag försvarar på inget sätt deras agerande, men vad var kontentan? Olaga hot? Brott mot gatuvåldslagen? Obehörigt tillgrepp av alupinnar? Har inte lagt en sekund på att förskansa mig information i ärendet men du har ju stenkoll så Upplys mig.

Nåväl, jag bedömer saker som pedofili , kvinnomisshandel och stöld som anmärkningsvärt i sammanhanget. Så, vad var nu brottet?

Gällande idioti bör mps Romson, S Sahlin, S Ljugholt mfl ligga hyggligt till på dumfan nivån. Och då är, heller har de varit ledare för partiet.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Var det frågan om misshandel? Eller vad? Jag försvarar på inget sätt deras agerande, men vad var kontentan? Olaga hot? Brott mot gatuvåldslagen? Obehörigt tillgrepp av alupinnar? Har inte lagt en sekund på att förskansa mig information i ärendet men du har ju stenkoll så Upplys mig.

Nåväl, jag bedömer saker som pedofili , kvinnomisshandel och stöld som anmärkningsvärt i sammanhanget. Så, vad var nu brottet?

Gällande idioti bör mps Romson, S Sahlin, S Ljugholt mfl ligga hyggligt till på dumfan nivån. Och då är, heller har de varit ledare för partiet.

Normalt politiskt beteende?
Oavsett vad Maggan nu tycker om mina inlägg, om du vill att jag ska svara på vad som är fel med deras agerande så kan du väl gå efter vad jag skriver, inte vad Margareta blåljuger om vad jag skriver.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Öh. Va? Helt ärligt, vad var svaret?

Men nej, det inte normalt politiskt agerande att fabulera sanningar (Romson) blåljuga (Juholt) eller fiffla (Sahlin.
Eller ja, det kanske det är. För detta var i vart fall kopplat till deras politiska verksamhet.

Vevade sd typerna runt i plenisalen? Eller vart var det politiska du for efter.

Åter till vad det nu gällde (eftersom du gillar rörhistorien), vad var brottet?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det får du tycka om du vill. Jag efterfrågar fortfarande en ratio som ens är i närheten av SDs gällande idiotiska uttalanden och idiotiska handlingar med rättslig påföljd.
Och as we speak hör jag på nyheterna att herr Kinnunen nu är misstänkt för skatte/ekonomiska brott.
Fortfarande bara misstänkt, jag vet.

Tack.

Enklast är väl att hålla rent i de egna leden, men jag är osäker på om "idiotiska uttalanden" är unikt för sd.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vad är straffet för att lyfta ett aluminiumrör och sedan lägga tillbaks det?
Är det förmildrande omständigheter om man tidigare blivit mordhotad?
Hur ställer sig straffskalan i jämförelse med rån av journalist?
Stenkastning på polisen?
Ammoniak kastning mot hästar?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Öh. Va? Helt ärligt, vad var svaret?

Men nej, det inte normalt politiskt agerande att fabulera sanningar (Romson) blåljuga (Juholt) eller fiffla (Sahlin.
Eller ja, det kanske det är. För detta var i vart fall kopplat till deras politiska verksamhet.

Vevade sd typerna runt i plenisalen? Eller vart var det politiska du for efter.

Åter till vad det nu gällde (eftersom du gillar rörhistorien), vad var brottet?

Jag vet inte vilket brott du syftar på. Återigen, om du vill ta Narcissus inlägg om vad han tror att jag skriver så får du fråga honom.
Om du vill fråga mig vad jag tycker så ta kolla mina inlägg istället för Narcissus tolkningar av mina inlägg.
Du frågar efter ett brott. Jag hävdar att SD inte är ett parti som alla andra.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Tack.

Enklast är väl att hålla rent i de egna leden, men jag är osäker på om "idiotiska uttalanden" är unikt för sd.

Det är just det. Det nämns att även andra partier uttalar sig idiotiskt och absolut, visst är det så.
Men ration, denna ratio som annars efterfrågas när de med stövlar talar om muslimer.
Vad är x antal uttalanden per 100 SDare jämte x antal uttalanden per 100 Sossar tex?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj