Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Varför är det orealistiskt, jag är ganska övertygad att du, trots att jag aldrig mött dig, skulle klara dig utmärkt och inte gå bärsärk utan överhetens kontroll.

Men du accepterar ledare som styr dig därför att?

Hot om repressalier.
Rättar jag mig inte i ledet hamnar jag i fängelse eller på institution.
Vi tilldelas legala identiteter för att kunna lagföras om vi blir för obekväma.
Men det är också i praktiken något positivt, för det håller förhoppningsvis dom gränslösaste mordgalningarna borta från gatorna jag och du går på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hot om repressalier.
Rättar jag mig inte i ledet hamnar jag i fängelse eller på institution.
Vi tilldelas legala identiteter för att kunna lagföras om vi blir för obekväma.
Men det är också i praktiken något positivt, för det håller förhoppningsvis dom gränslösaste mordgalningarna borta från gatorna jag och du går på.

Men lag och överhet är inte samma sak.

Varför accepterar du styrning ovanifrån?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Men lag och överhet är inte samma sak.

Varför accepterar du styrning ovanifrån?
Har redan svarat.
Risken det innebär att motsätta sig styre från ett samhälle (som är ett av dom bättre i världen att leva i trots vanskötseln på sistone) motsvarar inte belöningen att vara fri från det.
Förr eller senare har jag troligtvis inget val dock, då blir det självförsörjning som gäller, jag litar inte på eller förursätter att Sverige kommer ta hand om mig eller mina intressen eller ens min personliga säkerhet som utvecklingen ser ut nu.

Varför accepterar Du styrning ovanifrån?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Har redan svarat.
Risken det innebär att motsätta sig styre från ett samhälle (som är ett av dom bättre i världen att leva i trots vanskötseln på sistone) motsvarar inte belöningen att vara fri från det.
Förr eller senare har jag troligtvis inget val dock, då blir det självförsörjning som gäller, jag litar inte på eller förursätter att Sverige kommer ta hand om mig eller mina intressen eller ens min personliga säkerhet som utvecklingen ser ut nu.

Varför accepterar Du styrning ovanifrån?

Men du skiljer inte på lag och kontroll, lag är till för att du inte skall hämnas, kontroll är till för att du skall konsumera, producera, bo, lära, osv. på "rätt" sätt.

Så anledningen är därför att du inte skall straffas, precis som med mig och alla andra.

Skall vi straffa människor som inte gör som "vi" säger och bestämmer att de skall göra, eller för att de begår brott mot andra människor?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vi gör både och skäggo.
Väljer att inte lägga nån värdering i det, men i praktiken straffas vi i båda tillfällena.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vi gör både och skäggo.
Väljer att inte lägga nån värdering i det, men i praktiken straffas vi i båda tillfällena.

Att vi gör det betyder inte automatiskt att det är rätt, är det något som historien har att vissa oss är att vi mycket sällan gör rätt.

Men oavsett, om du inte vill kontrollera andra, eller att de kontrollerar dig, är du ju kapitalist.:)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Att vi gör det betyder inte automatiskt att det är rätt, är det något som historien har att vissa oss är att vi mycket sällan gör rätt.

Men oavsett, om du inte vill kontrollera andra, eller att de kontrollerar dig, är du ju kapitalist.:)

Visst, hellre det än kommunist.
Det måste alltid vara antingen eller för dig?
Allt måste märkas upp, stämplas och läggas i fack?
:)
Om kapitalismen inte kontrollerar någon, vem kontrollerar kapitalismen?
Who watches the watchmen?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Visst, hellre det än kommunist.
Det måste alltid vara antingen eller för dig?
Allt måste märkas upp, stämplas och läggas i fack?
:)
Om kapitalismen inte kontrollerar någon, vem kontrollerar kapitalismen?
Who watches the watchmen?
Konsumenterna kontrollerar kapitalisterna.

Ja, när det går att kategorisera så varför inte?

Vissa saker är inte förenliga.

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Tog del av en mycket sorglig nyhet

45-årige Matthias Philipsson tog sitt liv efter att godtyckligt ha stämplats & hängts ut som Nazist av Expressen & Expo (det kriminella expo, som alltså inhämtar information i värsta Stasi-stil med olagliga metoder). Han ägde en gård som hyrde ut event och upplevelser till företag och organisationer. Efter att han varit öppen med att han var SD-anhängare (även med i partiet) så minskade bokningarna till hans företag. Det som fick bägaren att rinna över var när Bert Karlsson fick klartecken att starta en flyktingförläggning runt hans ägor. Hans gård/företag ligger i princip i mitten av Bert Karlssons nya anläggning.

Många är nog ledsna för att det blir svårare och svårare att driva ett företag som det är tänkt att företag ska drivas - Med vinstintresse och på konkurrens med lika villkor. Utan annan inblandning av stat/kommun än att företaget i fråga håller sig till avtal och gällande regelverk. Friska företag som betalar IN pengar till statskassan så att dessa kan användas till infrastruktur, sjukvård, räddningstjänst etc etc etc etc

Många med mig är nog ännu mer oförstående till att företag tillåts rida på en våg av dränering av allmänna tillgångar, det finns ingen moral i att hjälpa människor, bara att tjäna så mycket pengar det bara är möjligt på så kort tid som möjligt (hade det funnits ett moraliskt hjälpande så hade Bert Karlsson gett av sina egna pengar och låtit folk bo under hans tak utan krav på att samhället ska betala).

Det är grundlagsskyddat att ha rätt till en politisk (och religiös) åsikt UTAN att bli förföljd och trakasserad. Vi kan ta ett exempel på att ha kommunistiska sympatier. I ett fritt samhälle är det tillåtet att ha dessa sympatier, det är konstigt egentligen eftersom det inte är tillåtet i kommunistiska samhällen att ha några andra åsikter än den kommunistiska. Man ger alltså kommunisterna rätten att ha en fri åsikt även om denna i grunden avskyr rätten till att faktiskt ha en annan åsikt än den gällande. Konstigt !! - Och man kan ju ha sina funderingar, men så har vi bestämt att det ska vara. Och jag tycker att det är bra.

MEN.......Nu var detta en man med Sverigedemokratiska sympatier. Då gäller uppenbarligen inte grundlagsskyddet mot trakasserier och förföljelser. Det är till och med "ok" att inhämta dessa OLAGLIGT !!!!

Matthias Philipsson efterlämnar en liten dotter, vi får hoppas att hon växer upp i ett samhälle där det är tillåtet att ha åsikter.

Är du intresserad kan du läsa mer här - Vanlig media har tystat ner detta.

http://nyheteridag.se/nu-har-den-forsta-sverigedemokraten-tagit-sitt-liv-efter-ett-mediedrev/
http://experimentlandet.blogg.se/2015/february/expo-driver-oliktankande-till-sjalvmord.html

Här är expressens mediadrev. Man ska inte glömma att all media har både rättigheter och skyldigheter att inhämta information, men det ska ske lagligt och det ska vara åt "bägge hållen" - Alltså......Seriös media ska hålla sig neutral och även publicera nyheter och information som gynnar annan part - Allt annat är "Pravda" och det kommer att sluta väldigt illa om man kan sin historia.

Samma sak som händer nu i Sverige har hänt i andra länder innan med andra förutsättningar och ur andra angreppsvinklar. I Tyskland var det PK att skriva om hur dåliga judarna var, Sovjet och dess förföljelser av oliktänkande behöver jag väl knappt nämna heller. Tidningar som blir propagandareklam där vi medborgare efteråt sitter och hånar folket för att "hur kunde de vara så blinda - Hur kunde de INTE se - hur kunde de INTE tänka själv" - Vi sitter själva där nu. Och en stor del av Sveriges befolkning ser ingenting konstigt......Här är allt som vanligt !!! - Jo tjena..

http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sd-mannens-kopplingar-till-extrema-rorelser/

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du är ganska snabb på att begära saker av andra, du är inte lika snabb att stå för vad du påstår.

Vilka terrordåd kan man tillskriva protestanter?

Äh, han är inte så mycket att hänga upp sig på, först lägger han ut bombmattor med pekpinnar, undviker alla jobbiga frågor, påstår att han lämnar tråden, kommer tillbaka efter lite förmodade psykolog-Pm med bonny, påstår att han inte är MP utan istället S, viftar bort mord på judar, lägger ut hundratals frågor, undviker effektivt alla åsikter eller frågor av dignitet, och förväntar sig att bli tagen på allvar. WTF, liksom.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Äh, han är inte så mycket att hänga upp sig på, först lägger han ut bombmattor med pekpinnar, undviker alla jobbiga frågor, påstår att han lämnar tråden, kommer tillbaka efter lite förmodade psykolog-Pm med bonny, påstår att han inte är MP utan istället S, viftar bort mord på judar, lägger ut hundratals frågor, undviker effektivt alla åsikter eller frågor av dignitet, och förväntar sig att bli tagen på allvar. WTF, liksom.

Jag har svårt att se det på något annat sätt än att han gör som någon lärt honom. Det verkar som om det snabbt dyker upp konflikter i hans tänkande.

Lite roligt att han inte blir satt på ignorelistan bland alla inskränkta brunskjortor, tyder ju på en enorm acceptans bland ss.:lol

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har svårt att se det på något annat sätt än att han gör som någon lärt honom. Det verkar som om det snabbt dyker upp konflikter i hans tänkande.

Lite roligt att han inte blir satt på ignorelistan bland alla inskränkta brunskjortor, tyder ju på en enorm acceptans bland ss.:lol

Det är knepigt med sådana som honom, det han vänt sig emot, om man backar i tråden, det är primärt två saker:

1. Att vissa inte tycker SD är lika dåliga som han tycker, irritationen här har varit överväldigande för honom. Det blev jättesvårt att förstå varför inte alla tycker som han. Kommentarer och frågor från undertecknad och andra i riktning att han får tycka vad han vill och möjligen får t.ex. jag då också tycka vad jag vill gjorde honom rosenrasande
2. Att det ens går att tänka sig att det inte bör komma fler invandrare till Sverige än det redan gjort/gör, här gick det åt helvete och hade det varit ett IRL samtal hade han förmodligen kastat sin Fjällräven Kånken full med sprayburkar och hasch i huvudet på en annan

Att han, och alla andra åsiktsfascister med antisemitisk förkärlek, objektivt sett gör fel när de reagerar på detta sätt tänker han inte ta till sig. Att vidare föreställa sig - när man får undersökningar tydligt hänvisade till sig där det framgår att en jättestor del av svenskarna inte vill ha så här hög ens flyktingmottagning, än mindre anhöriginvandring – att det månne är en dålig idé att bygga in sådana här garanterade konflikter i framtiden är heller inte möjligt. Detta är tankebanor som den insnöade inte kan ta till sig. Det spelar jämförelsevis ingen roll om man personligen vill ha jättemycket eller jättelitet av något, om man vet med sig att det finns ett starkt motstånd mot sin egen idé så är det väldigt dumt – främst för sin egen del – att gå till extrema yttringar, som vi gjort i Sverige med t.ex. invandringen.

Just den inbyggda framtida konflikten kommer bli väldigt obehaglig, när vi nu ser att exempelvis IS växer sig starka – och alla förstår innerst inne eller ytterst ute att Mona Sahlin inte är svaret – så undrar man ju, hur blir det här då om tio år? Om tjugo år? Kommer motsättningarna ha ökat eller minskat? Kommer oskyldiga drabbas i dessa motsättningar? Kan man tänka sig att med ganska tydliga högerframgångar i Europa så lägger vi nu fundamentet för en väldigt otrevlig framtid?

Jag förväntar mig förstås inte att Loco eller någon annan i Rastaflätor och Palestinasjal skall bry sig om framtiden, men för oss andra är det förhoppningsvis intressant.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är knepigt med sådana som honom, det han vänt sig emot, om man backar i tråden, det är primärt två saker:

1. Att vissa inte tycker SD är lika dåliga som han tycker, irritationen här har varit överväldigande för honom. Det blev jättesvårt att förstå varför inte alla tycker som han. Kommentarer och frågor från undertecknad och andra i riktning att han får tycka vad han vill och möjligen får t.ex. jag då också tycka vad jag vill gjorde honom rosenrasande
2. Att det ens går att tänka sig att det inte bör komma fler invandrare till Sverige än det redan gjort/gör, här gick det åt helvete och hade det varit ett IRL samtal hade han förmodligen kastat sin Fjällräven Kånken full med sprayburkar och hasch i huvudet på en annan

Att han, och alla andra åsiktsfascister med antisemitisk förkärlek, objektivt sett gör fel när de reagerar på detta sätt tänker han inte ta till sig. Att vidare föreställa sig - när man får undersökningar tydligt hänvisade till sig där det framgår att en jättestor del av svenskarna inte vill ha så här hög ens flyktingmottagning, än mindre anhöriginvandring – att det månne är en dålig idé att bygga in sådana här garanterade konflikter i framtiden är heller inte möjligt. Detta är tankebanor som den insnöade inte kan ta till sig. Det spelar jämförelsevis ingen roll om man personligen vill ha jättemycket eller jättelitet av något, om man vet med sig att det finns ett starkt motstånd mot sin egen idé så är det väldigt dumt – främst för sin egen del – att gå till extrema yttringar, som vi gjort i Sverige med t.ex. invandringen.

Just den inbyggda framtida konflikten kommer bli väldigt obehaglig, när vi nu ser att exempelvis IS växer sig starka – och alla förstår innerst inne eller ytterst ute att Mona Sahlin inte är svaret – så undrar man ju, hur blir det här då om tio år? Om tjugo år? Kommer motsättningarna ha ökat eller minskat? Kommer oskyldiga drabbas i dessa motsättningar? Kan man tänka sig att med ganska tydliga högerframgångar i Europa så lägger vi nu fundamentet för en väldigt otrevlig framtid?

Jag förväntar mig förstås inte att Loco eller någon annan i Rastaflätor och Palestinasjal skall bry sig om framtiden, men för oss andra är det förhoppningsvis intressant.

Att just du av alla i denna tråd har invändningar mot att någon tycker annorlunda, det är stor humor.
Men det inser du väl i vanlig ordning inte...

Å andra sidan förstår du heller inte hur du bara bevisar och befäster min teori om bildade Sverigedemokrater.
Hoppla Markus, hoppla !!!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Det riktigt intressant, viljan att hjälpa i sina ögon "svaga" människor överskuggar precis allt logiskt tänkande. Det är nästan som att personens hela identitet ställs på spel redan i mycket enkla frågor.

Men jag kan fortfarande inte smälta att extrema vänsteråsikter per automatik är förenliga med en blind kärlek för palestina, det är nästan som en religiös persons kärlek till vissa ytor på jorden. Samtidigt ser man vänsterledare genom tiderna mer än gärna höja sig som gudar, allt medans ett religionsförakt odlas bland befolkningen.

Men angående invandringen i sverige tror jag det är viljan att vi skall ha en lägre klass människor att tycka synd om, en klass som man kan peka på och vinna röster ur.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det tar i storleksordningen 4år att bygga en ny skola( ja, det gör det).
Varje år kommer det (sen ett par år tillbaka och kommande mandatperioden) hur många skolpliktiga barn? Bara i lilla Kristianstad kommer 300st, var 10e månad. Det är en hel skola, bara det. Hur många behöver byggas årligen i Sverige?
Lägg därtill på de asylsökande. Ja jäklar.

Idag fylls dessa på i permanenta klasser oftast utan insteg. Rakt in i en miljö med ett helt okänt språk.
Hur ska resurser räcka för dessa uppenbart resurskrävande elever samtidigt som det självklart har enorm påverkan på de som redan kan språket och således inte är i mest akut behov av resurser.
Samtliga lärare jag kommer i kontakt med, från klass F till gymnasiet år 3 beskriver en ohållbar situation utan en chans till hjälp.

Skall vi offra framtiden för majoriteten?

Eller bör vi sälla oss till begreppet Kvotflyktingar för att ha en rimlig chans?

Därtill kommer bostäder.

Jag kan inte se att Sverige har en chans att klara av de nu uppsatta volymerna för framtiden

Hur löser vi det?
Eller ska vi helt enkelt acceptera att de kommande generationerna får mycket begränsad möjlighet till fortsatta studier?

Redan 2012 alarmerades det om att andelen elever utan gymnasiebehörighet bara ökar och ökar. PISA känner vi till..
Hur lång tid tar det att utbilda en lärare?

Fattar inte hur det ens är teoretiskt möjligt att hantera en halv miljon extra människor på 4år. Inte på en fläck

Invandring är inte bara ett tillfälligt boende på ett asylhotell från en grammofonbolagsdirektörs avkomma.

Men "humanisterna" skiter högaktningsfullt i vad som krävs utan basunerar helt ologiska möjligheter.

Struts var det nån som sa, hell Yes!

Antar att Loco glatt offrar sina barn till bättre behövande, för att ta till sig faktum kommer nog inte på frågan.

Har du inte dina barn i en kommun med hanterbar (tm) kvot, är förhållandet stenhårt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det riktigt intressant, viljan att hjälpa i sina ögon "svaga" människor överskuggar precis allt logiskt tänkande. Det är nästan som att personens hela identitet ställs på spel redan i mycket enkla frågor.

Men jag kan fortfarande inte smälta att extrema vänsteråsikter per automatik är förenliga med en blind kärlek för palestina, det är nästan som en religiös persons kärlek till vissa ytor på jorden. Samtidigt ser man vänsterledare genom tiderna mer än gärna höja sig som gudar, allt medans ett religionsförakt odlas bland befolkningen.

Men angående invandringen i sverige tror jag det är viljan att vi skall ha en lägre klass människor att tycka synd om, en klass som man kan peka på och vinna röster ur.

Nu blev han alltså ännu argare, för att andras rätt att tycka annorlunda än honom än en gång understryks. För den som vill veta hur totalitära regimer lyckas begå så fruktansvärda övergrepp mot människor är det bara att titta på Loco, en första klassens påhejare av hat mot oliktänkande. Jag tänker inte sätta mig på lika höga hästar som honom och leka Dr. Phil och göra en fullskalig psykologisk analys, vilket han så klart inte bemästrar, men jag tror banne mig att han varit en aktiv mobbare i tonåren denna lilla vänsterligist.

Angående vänsterns förkärlek för ”Palestina” och islam så är det inte så komplext, vänstern hatar det de kallar ”kapitalet”. USA är hatobjekt #1. USA stödjer Israel. Israel är hatade av flertalet arabländer. Logiken för den trögtänkte blir då att tycka bra om fiendens fiende, dvs arabländer. Detta passar de kretiner som vill dela in världen i svart/vitt, ont/gott, rikt/fattigt alldeles utmärkt. Detaljer som att flertalet arabländer är diktaturer, kvinnohatande, religiösa totalitära stater – det underordnas naturligtvis den övergripande frågan, dvs att hata kapitalet. Att flera arabländer är stormrika spelar ingen roll, om man är trögtänkt alltså. Det blir dock jobbigt för vänstern när de ställs inför nazismen, vida hyllad av arabländer, tillika motståndare till kommunismen under andra världskriget och en allmänt illa omtyckt skitideologi. Här vacklar vänstern, det är det du ser på en viss medlems antisemitiska uttalanden. Missa inte hur det vävs in nidbilder och nedsättande omdömen om amerikaner, det hade förstås inte varit tänkbart om andra folkgrupper eller nationaliteter att en vänsteropponent skulle uttrycka sig så svepande och raljant.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln