Återigen, är brott det enda du kan tänka dig för att du ska misstro en politiker?
Om Erik nu inte gjorde något anmärkningsvärt, varför blev han då kickad ur partiet?
Vilket annat parti behöver ha en nolltolerans?
Vilket annat parti har behövt säga till sina medlemmar att sluta komma på möten i bruna skjortor?
Vilket annat parti har högt uppsatta som ställer sina bankkonton till förfogande för öppet rasistiska eller hatiska siter?
Det är händelser som dessa som gör att jag inte anser SD vara ett parti med politiker precis som alla andra...
Nu ska vi se.
Nej, politisk åskådning, sakfrågor samt en rad andra faktorer spelar in om jag misstror någon politiker.
Vet inte vilken Erik du har i åtanke, men det fanns säkert fog för uteslutandet.
De flesta (ja alla) partier borde ha en nolltolerans. Det kan täcka flera ämnen. Miljöns bästa, om man är miljöpolitiskt språkrör till exempel. Eller andra brott.
Avseende bruna skjortor vet jag inget, då jag aldrig varit på något sådant möte.
Samtliga partier stöttar sina mediekanaler. Mest av ondo.
Så, för dig är dessa inslag av rasister (som iaf officiellt och tydligt motarbetas och avskiljs från SD) det enda fel som kan begås av politiska partier? De andra sakerna är liksom sekunda?
Då förstår jag dig tillfullo.
Själv anser jag att samtliga är usla och en del riktigt dåliga.
Men om SD inte haft rasistiska tidigare (och kanske kommande?) partimedlemmar, utan bara en flock pedofiler, våldtäktsmän, sexköpare, tjuvar, och annat löst pack, så hade de varit precis som alla andra och därmed helt ok enligt dig.
Gott! Då vet jag var du står. Tack för din förtydligan.
Nåväl, du får givetvis hålla på de dina. Det är ju (än sålänge) ett någorlunda fritt land.
Jag är mer intresserad av sakfrågor, än exakta personen som framför densamma.
Inte för att personen är ointressant, men frågan är fortfarande det fundamentala.
Hade ex. (input SD politiker) varit involverad i utbyggnaden av vattenkraft i outbyggda älvar, när partiet vill värna om dessa hade det varit ohederligt.
Ungefär som en miljöpolitiker som kör SUV, målar med giftig bottenfärg eller tar flyget varje dag. Du vet.
Jag hade sannolikt inte förkastat samtliga medlemmar i partiet på grund av det, eller partiet som sådant. Ja såtillvida att partiet är helt verklighetsfrånvänt. Nu är det en hel del partier som är det i diverse sakfrågor. Härav min ståndpunkt, de är usla varav en del riktigt dåliga.
Som Stefan #Jag avgår om det blir en borgerlig budget # Löfven. En tämligen ohederlig person i flera fall.