Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nä, det är inte ett parti som alla andra, fast å andra sidan är det rätt få sv dem som är det. Som alla andra. Det behövs liksom skillnad för att överleva. Vilket lär visas när alliansen verkligen läggs ner.

Det var du som börja lyfta problemet med rören, men jag fattar fortfarande inte vad du far efter. Vad var det politiska? Använde sd det som nåt exempel på farliga invandrare? Bristerna md eu? Illa i äldrevården?

Vad far du efter?

Återigen, vilket brott begicks? Ja, eftersom du tar upp rören gång på gång så måste det ju varit allvarligt? Eller hur?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är straffet för att lyfta ett aluminiumrör och sedan lägga tillbaks det?
Är det förmildrande omständigheter om man tidigare blivit mordhotad?
Hur ställer sig straffskalan i jämförelse med rån av journalist?
Stenkastning på polisen?
Ammoniak kastning mot hästar?

Han har inget intresse av logiska frågor, undrar om han också är 17 år.

https://www.youtube.com/watch?v=dlCS7v3G39Y

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är just det. Det nämns att även andra partier uttalar sig idiotiskt och absolut, visst är det så.
Men ration, denna ratio som annars efterfrågas när de med stövlar talar om muslimer.
Vad är x antal uttalanden per 100 SDare jämte x antal uttalanden per 100 Sossar tex?

Kolla anmälningar till ku, det borde väl ge en indikation.

Varför räknar du inte efter själv om du är intresserad?

Vad efterfrågas av muslimer utav nokia?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nä, det är inte ett parti som alla andra, fast å andra sidan är det rätt få sv dem som är det. Som alla andra. Det behövs liksom skillnad för att överleva. Vilket lär visas när alliansen verkligen läggs ner.

Det var du som börja lyfta problemet med rören, men jag fattar fortfarande inte vad du far efter. Vad var det politiska? Använde sd det som nåt exempel på farliga invandrare? Bristerna md eu? Illa i äldrevården?

Vad far du efter?

Återigen, vilket brott begicks? Ja, eftersom du tar upp rören gång på gång så måste det ju varit allvarligt? Eller hur?

Återigen, är brott det enda du kan tänka dig för att du ska misstro en politiker?
Om Erik nu inte gjorde något anmärkningsvärt, varför blev han då kickad ur partiet?

Vilket annat parti behöver ha en nolltolerans?
Vilket annat parti har behövt säga till sina medlemmar att sluta komma på möten i bruna skjortor?
Vilket annat parti har högt uppsatta som ställer sina bankkonton till förfogande för öppet rasistiska eller hatiska siter?

Det är händelser som dessa som gör att jag inte anser SD vara ett parti med politiker precis som alla andra...

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Kolla anmälningar till ku, det borde väl ge en indikation.

Varför räknar du inte efter själv om du är intresserad?

Vad efterfrågas av muslimer utav nokia?

Jag räknar det jag är intresserad av. Jag ger er exempel efter exempel på hur illa SD-anhängare beter sig.
Vissa av er svarar "Mäh, vänstern då?". Och där slutar det.

Trovärdigheten blir ju då lite som Joseph Smiths...
https://www.youtube.com/watch?v=06jF1EG8o-Q

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är händelser som dessa som gör att jag inte anser SD vara ett parti med politiker precis som alla andra...

Men tror du inte det är ställt utom allt rimligt tvivel att du nu gjort din åsikt känd? Vad exakt mer är det du vill?

Edit: intressant val, South Park, skulle vilja se dem göra ett avsnitt om Svenska vänsteråsikter, Smug Alert vore rena västanvinden.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag räknar det jag är intresserad av. Jag ger er exempel efter exempel på hur illa SD-anhängare beter sig.
Vissa av er svarar "Mäh, vänstern då?". Och där slutar det.

Trovärdigheten blir ju då lite som Joseph Smiths...
https://www.youtube.com/watch?v=06jF1EG8o-Q

Men, det är ju trots allt bara du som brytt dig hitintills.:va

Att ingen bryr sig, det kanske beror på att ingen bryr sig?

Eller så är du bara dålig på att skapa debatt, eller trolla, vara obekväm, eller vad du nu försöker vara.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Men, det är ju trots allt bara du som brytt dig hitintills.:va

Att ingen bryr sig, det kanske beror på att ingen bryr sig?

Eller så är du bara dålig på att skapa debatt, eller trolla, vara obekväm, eller vad du nu försöker vara.

Är du riktigt säker på att ingen bryr sig? Det är inte vad folk skriver iaf...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Återigen, är brott det enda du kan tänka dig för att du ska misstro en politiker?
Om Erik nu inte gjorde något anmärkningsvärt, varför blev han då kickad ur partiet?

Vilket annat parti behöver ha en nolltolerans?
Vilket annat parti har behövt säga till sina medlemmar att sluta komma på möten i bruna skjortor?
Vilket annat parti har högt uppsatta som ställer sina bankkonton till förfogande för öppet rasistiska eller hatiska siter?

Nu ska vi se.

Nej, politisk åskådning, sakfrågor samt en rad andra faktorer spelar in om jag misstror någon politiker.

Vet inte vilken Erik du har i åtanke, men det fanns säkert fog för uteslutandet.

De flesta (ja alla) partier borde ha en nolltolerans. Det kan täcka flera ämnen. Miljöns bästa, om man är miljöpolitiskt språkrör till exempel. Eller andra brott.

Avseende bruna skjortor vet jag inget, då jag aldrig varit på något sådant möte.

Samtliga partier stöttar sina mediekanaler. Mest av ondo.

Så, för dig är dessa inslag av rasister (som iaf officiellt och tydligt motarbetas och avskiljs från SD) det enda fel som kan begås av politiska partier? De andra sakerna är liksom sekunda?
Då förstår jag dig tillfullo.

Själv anser jag att samtliga är usla och en del riktigt dåliga.

Men om SD inte haft rasistiska tidigare (och kanske kommande?) partimedlemmar, utan bara en flock pedofiler, våldtäktsmän, sexköpare, tjuvar, och annat löst pack, så hade de varit precis som alla andra och därmed helt ok enligt dig.
Gott! Då vet jag var du står. Tack för din förtydligan.

Nåväl, du får givetvis hålla på de dina. Det är ju (än sålänge) ett någorlunda fritt land.

Jag är mer intresserad av sakfrågor, än exakta personen som framför densamma.
Inte för att personen är ointressant, men frågan är fortfarande det fundamentala.

Hade ex. (input SD politiker) varit involverad i utbyggnaden av vattenkraft i outbyggda älvar, när partiet vill värna om dessa hade det varit ohederligt.
Ungefär som en miljöpolitiker som kör SUV, målar med giftig bottenfärg eller tar flyget varje dag. Du vet.
Jag hade sannolikt inte förkastat samtliga medlemmar i partiet på grund av det, eller partiet som sådant. Ja såtillvida att partiet är helt verklighetsfrånvänt. Nu är det en hel del partier som är det i diverse sakfrågor. Härav min ståndpunkt, de är usla varav en del riktigt dåliga.
Som Stefan #Jag avgår om det blir en borgerlig budget # Löfven. En tämligen ohederlig person i flera fall.

Last edited:

Smagatusk

Guest
Jag ger er exempel efter exempel på hur illa SD-anhängare beter sig.

Och vi ger dig svar gång efter annan att vi känner till, men inte bryr oss om, individuella rötägg i partiet då det är politiken de för som är intressant.

När fan ska du fatta det?

Du hoppade just tillbaka till en fråga som besvarades för flera tusen inlägg sedan. Jag tror helt ärligt att du är dum i huvudet. "Sugen på att rösta på SD" borde i stället heta "Sugen på att dras in i Locomondos eviga jävla ekorrhjul".

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Och vi ger dig svar gång efter annan att vi känner till, men inte bryr oss om, individuella rötägg i partiet då det är politiken de för som är intressant.

När fan ska du fatta det?

Du hoppade just tillbaka till en fråga som besvarades för flera tusen inlägg sedan. Jag tror helt ärligt att du är dum i huvudet. "Sugen på att rösta på SD" borde i stället heta "Sugen på att dras in i Locomondos eviga jävla ekorrhjul".

Det är ju det som är det intressanta.
Hur ni kan fortsätta hävda att partiet i sig är bra trots att de blir avslöjade med olika rasistiska och idiotiska uttalanden gång efter annan och fortsätta hävda att SD minsann inte alls är ett rasistiskt och främlingsfientligt parti.
Säg det istället rakt ut att SD är ett nyfascistiskt parti med rasistisk och främlingsfientlig ideologi och att ni stödjer deras ideologi och att det är därför ni röstar på de.
Säg det bara istället för att envist kalla varenda avslöjande för "enskild händelse".

Är IS varje mord en "enskild händelse" och inte en del av deras sjuka ideologi?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är ju det som är det intressanta.
Hur ni kan fortsätta hävda att partiet i sig är bra trots att de blir avslöjade med olika rasistiska och idiotiska uttalanden gång efter annan och fortsätta hävda att SD minsann inte alls är ett rasistiskt och främlingsfientligt parti.
Säg det istället rakt ut att SD är ett nyfascistiskt parti med rasistisk och främlingsfientlig ideologi och att ni stödjer deras ideologi och att det är därför ni röstar på de.
Säg det bara istället för att envist kalla varenda avslöjande för "enskild händelse".

Är IS varje mord en "enskild händelse" och inte en del av deras sjuka ideologi?

Även detta har du ju fått svar på.

Då inget annat parti tar upp frågan (små förändringar senaste månaderna) så finns det bara ett att rösta på. Skulle folk vara rassar skulle de ju rösta på svp och deras ideologi.

Det här är ingen jättelång kedja av händelser som du behöver år att ta till dig.

Hög invandring
Folk vill inte ha hög invandring
Inget parti bryr sig
Finns bara ett parti som bryr sig
Sd ökar
Fortfarande inget annat parti bryr sig
Sd ökar ännu mera
Fler och fler utan nasseidologier ansluter sig till partiet
Dessa börjar då rensa i ledet
Nassarna blir putta och startar svp

Typ.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Återigen, uttalanden från nyckelpersoner såsom Björn Söder, Kent Ekeroth, Erik Almqvist, Rickard Jomshof, Thoralf Alfsson.
Bara för att nämna några....

I de o lo gi. Det var du som skrev ideologi .. Så återkom när du har belägg för påståendet, gör dig inte besväret att älta personer. Tycker Smagatusk påpekade det med all önskvärd tydlighet

Jag bedömer, att hade de varit fråga om rasistisk/fascist ideologi, hade de aldrig haft de mandat de nu har.

Jag uppfattar det som en tämligen kontraproduktiv metod att bemöta sd eller dess väljare. De är tämligen (majoritet ) övertygade om att det inte är frågan om rasism eller främlingsfientlighet .. Debattören å andra sidan framstår som dåligt insatt och (ironiskt nog) fördomsfull .. Grattis

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...