Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det var precis det jag inte gjorde.
Tror nog att de flesta härinne har både mognaden och intelligensen att hålla en god ton och föra en vettig dialog oavsett vad de tidigare gjort.
Eller anser du att bara för att tråden redan ligger på en sjukt låg nivå kan inte alla skärpa till sig och föra en vuxen diskussion utan personangrepp och otrevligheter?
Jag kanske tror för mycket på människor helt enkelt.
Då måste jag ha missuppfattat det du skrev, det såg ut som att du ursäktade ditt skrivande med att du tröttnat och vid tidigare tillfällen blivit dålig bemött, sorry.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
LocoMondo Du är så upptagen med att övertyga oss andra hur fel Vi har. Att du har svårt att ta till dig ren fakta och logik.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Essensen i Loco-frågan:

LocoMondo Du är så upptagen med att övertyga oss andra hur fel Vi har. Att du har svårt att ta till dig ren fakta och logik.

Nåväl, såg att alla moderata muslimer i Sverige just nu demonstrerar på Sergels Torg för yttrandefrihet och moderna värderingar. Varenda en är där.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Låt se, Om du anger din ståndpunkt så ger du bara uttryck för en åsikt.
Om jag anger min ståndpunkt då har jag svårt att ta till mig fakta och är upptagen med att övertyga er andra om hur fel ni har?
Är det rätt uppfattat?

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Fel.
Som Bonny mycket riktigt påpekade, så skapar de mer jobb än de utför.

Ja om man funderar ett tag så har jag kommit fram till att planen är att inte ha en fungerande intergration .
Allt handlar om att skapa kostander som skapar jobb ifs ( men inte riktiga jobb som drar in penagr till svergie) som vi sen betalar med höjda skatter! !
Det handlar om att se till att en så stor mängd av våra skattepenagr går till privata bolag, genom vårdbolag, utbildnings bolag, privata bevakningföretag!, privata asylboenden, m,m.

att sd är hatade är inte konstigt jag skulle också hata någon som stryper miljader kr till mina bolag!!!!!

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Låt se, Om du anger din ståndpunkt så ger du bara uttryck för en åsikt.
Om jag anger min ståndpunkt då har jag svårt att ta till mig fakta och är upptagen med att övertyga er andra om hur fel ni har?
Är det rätt uppfattat?

fel uppfattat! Du har gång på gång fått fakta som du ej kan argumentera bort men ändå så trillar poletten inte ner.
Det är en stor skillnad mellan dig och mig, jag kan ändra min ståndpunkt om jag får ny fakta och information, Du verkar helt låst i ditt tankesätt och kan eller vill inte.
För mig ter du mer och mer lik en hjärntvättad person . Det är min uppfattning av dig.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Förstå och ha förståelse har inte samma innebörd. Att ha förståelse för något innebär sympati. Förstå innebär att man förstår, men inte nödvändigtvis håller med.

Man kan tycka dina femmor i svenska borde berättat detta för dig.

fel uppfattat! Du har gång på gång fått fakta som du ej kan argumentera bort men ändå så trillar poletten inte ner.
Det är en stor skillnad mellan dig och mig, jag kan ändra min ståndpunkt om jag får ny fakta och information, Du verkar helt låst i ditt tankesätt och kan eller vill inte.
För mig ter du mer och mer lik en hjärntvättad person . Det är min uppfattning av dig.

Och de fakta jag ger dig, vad gör du med de?

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Och de fakta jag ger dig, vad gör du med de?

Jag läser och betraktar ny information men inget har fått mig att ändra ståndpunkt än. Men de andra har helt enkelt lagt in starkare och mer trovärdiga källor än dig.

Du är lite av en åsiktkorridor! Jobbar du som jonarlist kanske?

Publicerad 12 feb 2015 21:14

Det är jag som är åsiktskorridoren
Av Ann-Charlotte Marteus

Jag var med och byggde den korridor som har förhindrat en konstruktiv debatt om migration och integration.

.

Minnet är förrädiskt, men jag tror att min korridorbyggarkarriär började på allvar 2002, i samband med FP:s krav på språktest. Det var ungefär vid samma tid som kväljande dunster av islamofobi nådde oss från Danmark. Jag, som många andra, fruktade att den danska sjukan skulle smitta. Nu gällde det att rida spärr.

Samtidigt började SD att synas på kartan. Bara tanken att Sverige skulle kunna få ett så vedervärdigt parti i riksdagen var outhärdlig. Och därtill förolämpande. Sverige var ju Sverige, det exceptionella undantaget, den humanitära stormakten.

Uppdraget för mig som korridorarbetare var tvåfalt. För det första att varna för SD och skälla ut alla de bonnläppar som funderade på att rösta på partiet. För det andra att slå ner stenhårt på debattörer som använde uttryck som på något sätt kunde normalisera SD:s problembeskrivning; attackera varenda jävel som använde ord eller fakta som på något sätt kunde tolkas som rasism eller glidningar mot rasism. Eller eventuella förstadier till glidningar mot rasism.

Här ingick alla texter som ifrågasatte Sveriges förmåga att klara stor invandring på kort tid. Sådana texter sorterade jag inte under "arbetsmarknad", "bostadsmarknad", "välfärd" eller "utbildningsväsen", det vill säga politik. Jag sorterade dem under moraliska brott: "rasism", "egoism", "ondska".

Arbetet med korridoren gick bra, tack. Fast jag uppfattade det inte som en korridor. Åsiktskorridoren har samma magiska egenskaper som Doctor Whos Tardis: När man är inne i dess värme verkar den oändligt stor; lika stor som Sanningen. Det är först när man med akut samvetsångest tar ett steg ut som man upptäcker hur smal den är. Och krympande.

Under tiden i korridoren fick jag mycket rasistmejl. Men så började andra mejl komma, sorgsna, oroliga meddelanden från anständiga människor. Särskilt ett grep mig. Det var lågmält: "Ann-Charlotte, om jag är rädd att invandringspolitiken inte fungerar, men absolut inte vill rösta på SD, vad ska jag göra? Vem ska jag rösta på? Snälla, svara."

Jag svarade inte. Att samtala med någon som gick och tänkte på "volymer" var tabu. Som att dansa vals med Kent Ekeroth.

Men det var ett moraliskt och intellektuellt nederlag att inte svara. Det gnagde i mig.

Annat började också gnaga. När Expressens Anna Dahlberg för ett par år sedan skrev att bostäder började bli ett problem i migrationens kölvatten, ansågs hon fiska i grumliga vatten. Det hade blivit helt illegitimt att tala om rent praktiska, i längden oundvikliga, problem.

Klimatet började kännas väl osunt.

Men så har det fortsatt. Härom dagen debatterade en folkpartist och en miljöpartist på Twitter. Liberalen undrade hur kommunerna ska klara ytterligare 400 000 asylsökande på några år. MP-politikern svarade: Sån retorik göder de mörka krafterna.

Enkla fakta klassas alltså som ondsint "retorik". Verkligheten är - fascistisk?

Så blir det när diskussion om migration (politik) helt likställs med rasism (moral). Och när rättmätig kritik av SD:s ideologi börjar riktas även mot dem som vill tala om migrationens praktiska konsekvenser.

Sverige blev inte som Danmark, tack och lov. Kanske hjälpte åsiktskorridoren. Men priset blev högt: självcensur på bred front, rädsla för att undersöka verkligheten förbehållslöst, minskad tilltro till argumentens makt. Och som resultat en fördummad offentlighet, moralfebriga politiker och samhällsproblem som borde ha uppmärksammats och åtgärdats för länge sedan.

Det blev en dyr korridor.

Last edited:

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Loco jag säger inte att du ska ändra din ståndpunkt utan öppna dina ögon!

Gettoområden blir fler inte färre! om det nu är så bra med invandring i de här nivåerna så borde de bli färre områden och färre skjutningar. Eller hur!?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Gettoområden blir fler inte färre! om det nu är så bra med invandring i de här nivåerna så borde de bli färre områden och färre skjutningar. Eller hur!?

Det är långt fler än en faktor inblandade i den ekvationen. Och det vet du.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Visst blir de färre när de växer ihop.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Det är långt fler än en faktor inblandade i den ekvationen. Och det vet du.

Ja!

Invandring som fungerar = som på 90 talet med mycket folk från Balkan. 90 % fixade jobb inom 5 år efter de kom hit. De bidrog till att välfärden fortsatte fungera.
Sjukvård , skola allt sånt var ju det mesta statligt. Så inga skattepenagr gick till bolag eller aktieutdelning! Utan pengarna gick tillbaka till oss kan man säga

Nu 2015 invandring med folk med helt olik vår kultur, stor grupp analfabeter, Många med psykiska problem.
Kulturkrockar . Staten har sålt av mycket skolor, vård.
Och 160 000 industrijobb har försvunnit,

Hjälp mig nu loco med en teori jag har!?

Om man har ett vårdbolag eller utbildningbolag hur ska man göra för att kunna ta del av den stora skattepengarpåsen som finns!
Så man kan tjäna ännu mer pengar?
Att ha en kostsam invandring med männsikor som behöver åratal i utbildning blir då en väldigt bra affär eller!?

En välfärd som fungerar är inte bra för storbolag!
Att ha en is krigare eller annan invandrare som inte vill assmileras är bättre affär för kapitalister än när invandring fungerar!
Politiker lyssnar inte på folket , nej de lyssnar på kapitalister!
Våra politiker har helt tappat greppet om vad de ska göra och vad deras jobb är. Att ta de bästa besluten för FOLKET! Men in till finrummen får inte vi folket vara med längre!

Att ha en fungerande invandring skulle inte bli lika mycket penagr för de här bolagen faktiskt. En tanke bara! utan de invandrare skulle bidra till välfärden och samhället. Och vi skulle gynnas av en bra invandring.

insider tips.
köp aktier i privata vårdbolag och och bolag som har hand om privata vårdförsäkringar, samt utbildningsbolag! Det är där vinsterna kommer vara om inte sd får 51 %
Även privata bevakningsbolag eftersom brottsligheten kommer öka.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Hans kanske mest hårresande uttalande i denna tråd, fakta är att Sverige tar in för många invandrare i förhållande till hur fort vi kan integrera dem och att vi i detta allvarliga läge ökar invandringen dramatiskt.

Det skulle inte förvåna mig om nuvarande regim kommer åtalas för landsförräderi inom 50 år, det blir väl som med nazistjägarna - man hittar en gammal socialarbetare (lägervakt) och får döma dem till livstids fängelse.

Framtiden ser iskall ut, det är glasklart i alla fall, och i de flesta fall avkrävs faktiskt de ansvariga ansvar, inte i Sverige kanske, men i stort.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så här beter sig "svenska" ungdomar som Alliansen och SVPKMP daltat med under "humanitär" flagg.

Någon mer som mår illa?

Alla som kan men som väljer att inte motverka detta är medskyldiga.

delete i23.jpg

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Samhällaexperimentet Sverige står till skillnad från lillebror i väst, Danmark, tämligen orustat för en terroristaktion. Undrar hur de ledande i S Mp ska hantera en sådan situation? "ojsan, denhär blir kärv att pudla":gnissla

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Samhällaexperimentet Sverige står till skillnad från lillebror i väst, Danmark, tämligen orustat för en terroristaktion. Undrar hur de ledande i S Mp ska hantera en sådan situation? "ojsan, denhär blir kärv att pudla":gnissla

Det kommer vi garanterat snart att få se. Stefan Löfvén har ju ypperliga ledaregenskaper och vår militär och polis har ju både bra resurser, inga inkvoterade pajaser och ett ypperligt samarbete så det kommer gå strålande. Ovanpå det så har vi ju stöd av NATO, så klart. :)

Jag har mer och mer svårt att se att det här landet kommer vara beboeligt i framtiden. Å andra sidan ser jag färre och färre skäl att landet behöver försvaras över huvud taget, våra forna ideal går att finna på andra håll, så jag bryr mig inte nämnvärt för egen del heller ibland, det pendlar lite känslomässigt. Merparten av svenska folket är ju bevisligen förståndshandikappat, samtidigt tycker jag om vissa saker med Sverige, klassisk hatkärlek. Egentligen är det jag tycker om Stockholm City och Skärgården, jag tror inte vi har något annat unikt som är värt att bevara, förslag? Jag säger inte att det inte finns andra fina saker, men de sakerna finns i andra länder. Vi ka nfå ge upp Strömstad men vi kan lika bra vara i Norge, vi kan avvara Uppsala om vi får bo i Åbo, vi kan strunta i Örebro om vi får åka till Tjernobyl.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Ska ge dig ett hett tips:

Gå ut och hitta en stor sten, när du hittat en sten, prata med den. Ungefär så känns det att diskutera med en miljöpartist. Hoppas du får några vettiga svar tillbaka, lycka till:tummenupp

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Någon som såg Boxar-Steffs insats i Agenda apropå islamistmorden i Köpenhamn? Istället för att göra som sig bör för samtliga allians- och vänsterpolitiker. Schavottera och be svenska folket om ursäkt för det samhälle de alla har skapat pga av tabun, åsiktskorridorer och falsk medmänsklighet sitter han alltså och drar en massa klyschor om demokrati och yttrandefrihet och menar att de är handlingskraftiga med bland annat Sahlin som samordnare för det förebyggande arbetet.

Hur kan någon enda person fortfarande gå på det där struntpratet och inte inse att även om Steffe verkar folklig så är han liksom alla de andra en falsk, makthungrig politiker. Det krävs krafttag och det finns tyvärr bara ett enda parti som tex har sagt att vi ska stoppa IS-mördare vid gränsen och det är SD.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln