Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Oj, generaliseringar och svartmålning av hela grupper är alltså okej.

Nej, det är inte ok. Det var liksom det jag försökte poängtera med en generalisering.

- - - Updated - - -

[/QUOTE]
Tack.

Tycker bara inte o bar-fighter diskussionerna längre, likt bullysmile har jag blivit gammal.[/QUOTE]

:tummenupp
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Och ja, mycket av våra normer och värderingar är ganska idiotiska och att inse det är ju första steget bort mot någonting bättre.

Nu börjar det bli intressant på riktigt, menar du att våra normer och värderingar är idiotiska så till den milda grad att islamisering är ett steg i rätt riktning?
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Som arbetslösa Svenskar är för fina/lata för att ta....

Ja visst är det så att man kan välja och vraka mellan jobben när man är inskriven på af, det ställs inga krav alls på etniska svenskar, rena glidar tillvaron.
Saknar du totalt verklighetsförankring?,
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
:rofl Är du seriös eller trollar du?

Alla kan lära av alla!

Fullt seriös faktiskt, började nästan tro att det var du som drev med mig ett tag.

En liknelse: Om du och jag har helt olika syn på det mesta, vad är mest sannolikt ifall vi flyttar ihop?

1: Vi sätter oss ner, plockar ut godbitarna ur bådas livsåskådningar och kommer tillsammans fram till ett gemensamt synsätt som båda kommer kunna trivas med.

2: Vi börjar slåss.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Fullt seriös faktiskt, började nästan tro att det var du som drev med mig ett tag.

En liknelse: Om du och jag har helt olika syn på det mesta, vad är mest sannolikt ifall vi flyttar ihop?

1: Vi sätter oss ner, plockar ut godbitarna ur bådas livsåskådningar och kommer tillsammans fram till ett gemensamt synsätt som båda kommer kunna trivas med.

2: Vi börjar slåss.

Jag känner inte dig så jag vet inte om du skulle börja slåss. Jag påbörjar i alla fall inte några slagsmål.

Jag lyssnar gärna på åsikter även om jag inte håller med. Om du framför dom på ett bra sätt kanske du rent av kan få mig att ändra uppfattning. Knappast i ett stort perspektiv men väl på mindre sakfrågor.

Du verkar för övrigt vara väldigt inställd på att någon sida har fel respektive rätt. Vill du ens försöka förstå min uppfattning så bör du nog släppa den tanken. Eller rättare sagt, du får gärna behålla den åsikten men du måste förstå att jag inte betraktar någon sida som fel, och någon annan som rätt.
Ingenting är så farligt som människor som tror sig stå för det rätta och goda. Bara se på våra vänsterextremister, Breivik, eller valfri taliban.
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag känner inte dig så jag vet inte om du skulle börja slåss. Jag påbörjar i alla fall inte några slagsmål.

Jag lyssnar gärna på åsikter även om jag inte håller med. Om du framför dom på ett bra sätt kanske du rent av kan få mig att ändra uppfattning. Knappast i ett stort perspektiv men väl på mindre sakfrågor.

Du verkar för övrigt vara väldigt inställd på att någon sida har fel respektive rätt. Vill du ens försöka förstå min uppfattning så bör du nog släppa den tanken. Eller rättare sagt, du får gärna behålla den åsikten men du måste förstå att jag inte betraktar någon sida som fel, och någon annan som rätt.
Ingenting är så farligt som människor som tror sig stå för det rätta och goda. Bara se på våra vänsterextremister, Breivik, eller valfri taliban.

Vänta lite nu, är det någon som pratat om att tala folk till rätta osv så är det väl du? :va

Själv tror jag ju att fanatism bättre dödas med kunskap och spridande av information.

Jag har hela tiden menat att det som anses vara rätt här inte nödvändigtvis måste vara sant någon annanstans och tvärtom, det vi kallar fanatism här kan mycket väl vara norm i andra länder. Därför undviks konflikter enklast genom att hålla sig ifrån att blanda ihop de tu allt för mycket.

Du menar, om jag förstått det rätt, att skillnader mellan folkslag kan och bör suddas ut genom att man möts och kommer till stånd med någon slags kompromiss.

Ingenting är så farligt som människor som tror sig stå för det rätta och goda. Bara se på våra vänsterextremister, Breivik, eller valfri taliban.

Håller med till 100%, en dos självdistans skulle dessa typer nog må gott av.:)
 

Smagatusk

Guest
Snyggt Markus, ta upp ett inlägg från 2008 (7år sen) i desperat försök att tysta mig. Är 30år idag och tack och lov har man utvecklats/mognat. Till skillnad mot dig har jag skaffat mig en hel del vänner här på SH och det jag skriver här gör jag inte endast bakom ett anonymt nickname och aldrig behöver stå för mina åsikter eller handlingar.

Men saker som SD-medlemmar gjorde för 20 år sedan ska man med lätthet kunna klistra på dagens SD? Det är knappt några personer kvar från den tiden i partiet, om ens någon, men ni plockar gladeligen upp händelser och klädslar från -90talet.

Dubbelmoral?
 

Smagatusk

Guest
Ja om detta var en återkommande titt som tätt.

Bara ett av ex. minns en aktiv SD politiker för 1-2år sen som hade tagit en kvinna på brösten i simhallen, inte engång utan två ggr. Detta med hot och kränkande handlingar mot kvinnor skedde även mot den tjej som sjöng den förra låten om SD. Samma sak med andra politiker, speciellt kvinnor som uttalar sig om SD får liknande hot och kränkningar som i artikeln.

http://expo.se/2013/sd-politiker-antastade-kvinna-pa-badhus_5612.html

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article19469840.ab

Expo och Aftonbladet?

Men ingen får länka till Avpixlat?

Dubbelmoral?
 

Smagatusk

Guest
View attachment 410665
Ooops.
Undrar om det finns något vi tycker lika om?
MC kanske? :)

Ditt resultat (ganska likt mitt), påminner mig om Jan Björklunds kommentar till Niklas Nånting som var moderator vid Expressens partiledarutfrågning.

Jonas Sjöstedt svarade Niklas att han höll med om Jan Björklunds svar varpå Jan Björklund svarade "ja, då har jag säkert fel nånstans ". Stor humor.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag tror snarare att desto mer man delar upp grupper i vi och dom desto mindre förståelse och desto mer rädsla, och fördomar skapar man inom varje grupp mot dom. Och i längden leder det till krig.

Och vad brukar det leda till att olika grupper lever tätt inpå varandra då? :bosnien
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Israel?

Tror du att folket i Bosnien levde ihop eller grupperade inom landet?

Klart dom levde grupperade för det är så människor fungerar. Man drar sig till de som liknar en själv och håller sig lätt skeptisk till de övriga. Precis därför kommer inte vårat nya multikulti-Sverige någonsin fungera som det är tänkt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Argumenterande förutsätter att man är övertygad om att man har rätt, sa du inte nyss att:



Känns som att du snubblar på dina egna skosnören just nu.

Tja, jag kan väl bara hålla med dig! Att vara liberal och tala för åsikten att folk ska acceptera och förstå varandras är förstås en paradox i sig.

EDIT: Sen tycker jag nog det att "rätt och fel" tidigare i vår diskussion handlade om rätt eller fel religion, rätt rätt eller fel traditionella normer.
Jag tror inte det finns någon religion som är rätt, jag tror rent av att alla är fel men jag accepterar att folk vill tro på både gudar och spagettimonster.
Vill dom sedan diskutera sin religion så kan jag göra det också om jag respekterar människan som individ.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag tror snarare att desto mer man delar upp grupper i vi och dom desto mindre förståelse och desto mer rädsla, och fördomar skapar man inom varje grupp mot dom. Och i längden leder det till krig.

Inte alls osannolikt. Och med den formidabla icke-integration som fortgår så är det inte en fråga om om utan när i så fall?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top