Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inte alls osannolikt. Och med den formidabla icke-integration som fortgår så är det inte en fråga om om utan när i så fall?

Om du tror på inbördeskrig i Sverige pga olika grupperingar så är det nog inte inom vår livstid i alla fall.

Och tittar vi några generationer framåt så tror jag att de flesta svenskt muslimsktfödda ungdomar snarare konverterar till ateister och integreras även om deras far-och mor-föräldrar aldrig gör det.

Men jag kanske har fel och ni kanske får rätt i att Sverige omvandlas till en muslimsk nation.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mest med tanke på närtid, där tidigare fiender helt plötsligt bor grannar. Krig är nog att ta i, men en och annan kris.



Minns hur olustigt det var i skolan när ungarna från Serbien mötte ungarna från Kosovo. Det var kanske inte helt utan konflikter....
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Mest med tanke på närtid, där tidigare fiender helt plötsligt bor grannar. Minns hur olustigt det var i skolan när ungarna från Serbien mötte ungarna från Kosovo. Det var kanske inte helt utan konflikter....

Ungdomar kommer alltid hitta ursäkter att bråka och slåss. När jag var riktigt liten handlade det om rätt halva av villaområdet, när jag blev lite äldre så var det den andra skolan, det andra villaområdet. Sen helt plötsligt var man byxmyndig och det handlade det om ungdomarna i grannkommunen.
En yngre man blev släpad till döds under en bil körd av ungdomar som var i krig mellan kommunerna och de var antagligen livrädda för de andra ungdomarna.

De flesta brukar så småningom sluta att söka fiender någonstans efter tonåren.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Ja visst är det så att man kan välja och vraka mellan jobben när man är inskriven på af, det ställs inga krav alls på etniska svenskar, rena glidar tillvaron.
Saknar du totalt verklighetsförankring?,

Du förstod inte alls vad det var jag svarade på va? :glömdet
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Du förstod inte alls vad det var jag svarade på va? :glömdet

Det är du som påstår att svenskar är för fina och lata för att ta vissa jobb, inget kan vara mer fel och att man med en massiv asylinvandring skulle avhjälpa detta icke problem, som du och andra i denna tråd vill påskina är bara korkat.
Signaturen ovanför din avatar "Lyckligt ovetandes", är en ytterst målande beskrivning av dig.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om du tror på inbördeskrig i Sverige pga olika grupperingar så är det nog inte inom vår livstid i alla fall.

Och tittar vi några generationer framåt så tror jag att de flesta svenskt muslimsktfödda ungdomar snarare konverterar till ateister och integreras även om deras far-och mor-föräldrar aldrig gör det.

Men jag kanske har fel och ni kanske får rätt i att Sverige omvandlas till en muslimsk nation.

Menar du inbördeskrig som att områden bryter sig ut, lever efter egna lagar och attackerar inkräktare från landet de bryter sig ut ifrån?
I sådana fall, så har vi haft inbördeskrig sedan 2008.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Man kan ju se till USA, de ar ju haft grupperingar med olika nationaliteter i århundraden, utan några större framgångar med integration.


Funkar, så länge det inte händer något, som t.ex krissituationer.

Folk vill vara med sina gelikar, kolla bara på svenskar som åker utomlands, ingen är så glad som han som stöter på en annan svensk. Att det är ett nöt som han inte ens skulle säga hej till om han bodde granne spelar inte längre någon roll, ty nu är dom av samma börd i ett hav av utlänningar.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Det är du som påstår att svenskar är för fina och lata för att ta vissa jobb, inget kan vara mer fel och att man med en massiv asylinvandring skulle avhjälpa detta icke problem, som du och andra i denna tråd vill påskina är bara korkat.
Signaturen ovanför din avatar "Lyckligt ovetandes", är en ytterst målande beskrivning av dig.

Ok, jag får väl säga det i så massiv klartext jag bara kan då ironin inte verkar gå fram?
När invandrare är arbetslösa talas det ju ofta om att de inte VILL jobba eftersom de får så mycket bidrag så att de inte behöver jobba.
När jag nu använde samma tankesätt men bytte ut invandrare mot svensk, då blev det hela plötsligt mycket stötande att man skulle påstå att någon är lat för att denne är arbetslös.

Hur ska vi ha det? :va
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Folk vill vara med sina gelikar, kolla bara på svenskar som åker utomlands, ingen är så glad som han som stöter på en annan svensk. Att det är ett nöt som han inte ens skulle säga hej till om han bodde granne spelar inte längre någon roll, ty nu är dom av samma börd i ett hav av utlänningar.

Här sade du något faktiskt. Det klagas på att invandrarna bosätter sig i områden som tex Rinkeby/Tensta och därför inte integreras. Men när svenskar bosätter sig i svensk-kolonier vid spanska kusten där det finns matbutiker med svenska varor så att man känner sig som hemma (fast lite varmare), med svenska grannar så man slipper tala spanska då är det lite smågulligt och pittoreskt?

Är detta inte ett mänskligt drag att söka sig till det som man känner sig trygg med?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Här sade du något faktiskt. Det klagas på att invandrarna bosätter sig i områden som tex Rinkeby/Tensta och därför inte integreras. Men när svenskar bosätter sig i svensk-kolonier vid spanska kusten där det finns matbutiker med svenska varor så att man känner sig som hemma (fast lite varmare), med svenska grannar så man slipper tala spanska då är det lite smågulligt och pittoreskt?

Är detta inte ett mänskligt drag att söka sig till det som man känner sig trygg med?
Tror nog det är staten folk skyller på.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Här sade du något faktiskt. Det klagas på att invandrarna bosätter sig i områden som tex Rinkeby/Tensta och därför inte integreras. Men när svenskar bosätter sig i svensk-kolonier vid spanska kusten där det finns matbutiker med svenska varor så att man känner sig som hemma (fast lite varmare), med svenska grannar så man slipper tala spanska då är det lite smågulligt och pittoreskt?

Är detta inte ett mänskligt drag att söka sig till det som man känner sig trygg med?

Att solkustens svenskkoloni skulle vara gullig och pittoresk har jag då aldrig hört. Tvärtom mest, och ca en miljon gånger som argument i integrationsdebatten(du är inte först om du nu trodde det). Ett argument som faller pladask eftersom det inte är jämförbart nånstans förutom själva fenomenet i sig.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Expo och Aftonbladet?

Men ingen får länka till Avpixlat?

Dubbelmoral?

Som jag skrev tidigare hade nog vissa mått bra av lite mer självkritik, en rejäl självrannsakan och en gnutta mindre ego. Kanske lite humor också. Fast brist på humor och att ta sig själv på för stort allvar brukar ju gå hand i hand. Något som ungefär samtliga "alternativa" lider av förövrigt. Man ser nästan aldrig en vänsterperson skratta har jag noterat. Sura, bittra, truliga och anti-allt :D
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Tror nog det är staten folk skyller på.

Det stämmer i vissa fall, men vill verkligen någon att staten ska få bestämma var man ska bo?
Eller ska detta endast gälla folk med ett icke svensk-klingande namn?

Under vilka kriterier skulle detta gälla och hur skulle det utfärdas?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Att solkustens svenskkoloni skulle vara gullig och pittoresk har jag då aldrig hört. Tvärtom mest, och ca en miljon gånger som argument i integrationsdebatten(du är inte först om du nu trodde det). Ett argument som faller pladask eftersom det inte är jämförbart nånstans förutom själva fenomenet i sig.

Varför är det inte jämförbart? Varför är det så ofta "skillnad" på när "någon annan" begår samma handling?

Om en muslim slår sin fru så är det hedersvåld, möjligtvis religion.
Om en svensk slår sin fru så är det ju bara en olycklig händelse under en fylla.

Om en invandrare våldtar så är det en del av dennes kultur (oavsett var i världen man kommer ifrån sålänge det inte är nord-europa)
När svenskar (eller skandinaver) åker fast för våldtäkt, även om det är en sådan systematisk serie-våldtäktsman som tex Haga-Mannen eller han från Örebro så är det en "enskild individ". Ingen kultur här inte.

Vad är det som gör att folk ser så olika på "sitt eget folk" jämfört med något annat folkslag?
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Varför är det inte jämförbart?

För svenskkolonierna består utav sådana som har jobbat klart, lever på sparade medel eller avkastning av tidigare genomfört arbete och är således inte i lika stor utsträckning beroende av integration för att kunna skaffa sig egen försörjning. Det är liksom klart
Det är en tydlig skillnad.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Varför är det inte jämförbart? Varför är det så ofta "skillnad" på när "någon annan" begår samma handling?

Om en muslim slår sin fru så är det hedersvåld, möjligtvis religion.
Om en svensk slår sin fru så är det ju bara en olycklig händelse under en fylla.

Om en invandrare våldtar så är det en del av dennes kultur (oavsett var i världen man kommer ifrån sålänge det inte är nord-europa)
När svenskar (eller skandinaver) åker fast för våldtäkt, även om det är en sådan systematisk serie-våldtäktsman som tex Haga-Mannen eller han från Örebro så är det en "enskild individ". Ingen kultur här inte.

Vad är det som gör att folk ser så olika på "sitt eget folk" jämfört med något annat folkslag?

"Någon annan"? Jag tycker alla är idioter om de är idioter men om saker har olika orsaker så har dem.

Hagamannen, Ulf(?) i Skåne på 80-talet, Örebroarn, Anders Eklund(?) som ofta dras upp lider ju helt klart av nån medfödd psykisk störning. De som gängvåldtar på löpande band(ja jag skriver på löpande band för det händer ofta) gör det nog inte. Testa att dra ihop fem pursvenskar i din bekantskapskrets för att våldta första bästa mörkhåriga tjej så får du se om du lyckas. Om orsaken är kultur eller hat/rasism vet jag inte. Att det skulle röra sig om fem stycken som alla hör röster tror jag knappast. Gruppvåldtäkter/rasistiska våldtäkter är ett importerat problem. Därmed inte sagt att det per capita är särskilt vanligt(Bäst att lägga till det). Men för mig är det ett stort argument till att både skärpa reglerna hur vi släpper in folk i landet och strama upp straffskalan ordentligt.

Är det inte så att Lenny ofta har supit om han slår frugan då(eller är sadist) medan Ahmed förmodligen gör det för att det är allmänt vedertaget i hans kultur att mannen bestämmer och gör vad han vill(och/eller är sadist)? Inget försvarar det beteendet, må de alla få pungkulorna mosade av F!, men det är ju i de flesta fall förklaringen.

Angående Spanien finner du nog fler orsaker än FettSnok skrev om du bara tänker till.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det stämmer i vissa fall, men vill verkligen någon att staten ska få bestämma var man ska bo?
Eller ska detta endast gälla folk med ett icke svensk-klingande namn?

Under vilka kriterier skulle detta gälla och hur skulle det utfärdas?
Självklart skall inte staten styra det.

Så vilka alternativ har vi kvar?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Självklart skall inte staten styra det.

Så vilka alternativ har vi kvar?

Det som finns kvar som jag ser det är att folk får välja fritt. Som idag.
Precis som att man får välja vilken typ av bil man vill ha.
Om staten skulle bestämma såna saker skulle det ju bli lite mer som i diktaturer som tex Syrien och Saudiarabien. Så som vi inte vill ha det.

Så hur vill vi ha det egentligen? :gnissla
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det som finns kvar som jag ser det är att folk får välja fritt. Som idag.
Precis som att man får välja vilken typ av bil man vill ha.
Om staten skulle bestämma såna saker skulle det ju bli lite mer som i diktaturer som tex Syrien och Saudiarabien. Så som vi inte vill ha det.

Så hur vill vi ha det egentligen? :gnissla
Frågan var angående de isolerade grupperna inom en i övrigt homogen.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
"Någon annan"? Jag tycker alla är idioter om de är idioter men om saker har olika orsaker så har dem.

Är det inte så att Lenny ofta har supit om han slår frugan då....?
Inget försvarar det beteendet, må de alla få pungkulorna mosade av F!, men det är ju i de flesta fall förklaringen.
.

Då är du ok med den förklaringen, att man är full när man spöar? Och att bli full har ingenting med kulturen att göra? Det bara "råkar" vara så att svenskar super till x antal ggr mer än resten av världen (undantaget Finland och Ryssland) men det är fortfarande inget kultur-betingat?
Medans våldtäkterna är ett importerat problem? Varifrån importerar vi det problemet? Vilket folk är det som har det i sin kultur?

- - - Updated - - -

Frågan var angående de isolerade grupperna inom en i övrigt homogen.

Jag hänger inte med, utveckla?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top