Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Hagamannen, Ulf(?) i Skåne på 80-talet, Örebroarn, Anders Eklund(?) som ofta dras upp lider ju helt klart av nån medfödd psykisk störning. .

Btw, precis som vanligt. En enskild individ som agerar på egen hand utan något stöd i kulturen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen

När 5,10,15 pers begår nåt kriminellt (sålänge de inte är svenskar) så kan de däremot användas som exempel för en hel folkgrupp eller religion.
Även om religionen har närmare 1,5 miljarder utövare så räcker det ändå för 15 pers att sätta definitionen för hur denna religion (med utövare vitt spridda över hela världen) definieras.
Logik, någon? :va

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Då är du ok med den förklaringen, att man är full när man spöar? Och att bli full har ingenting med kulturen att göra? Det bara "råkar" vara så att svenskar super till x antal ggr mer än resten av världen (undantaget Finland och Ryssland) men det är fortfarande inget kultur-betingat?
Medans våldtäkterna är ett importerat problem? Varifrån importerar vi det problemet? Vilket folk är det som har det i sin kultur?

- - - Updated - - -

Jag hänger inte med, utveckla?
Integrering, du vet invandringen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Btw, precis som vanligt. En enskild individ som agerar på egen hand utan något stöd i kulturen. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hagamannen

När 5,10,15 pers begår nåt kriminellt (sålänge de inte är svenskar) så kan de däremot användas som exempel för en hel folkgrupp eller religion.
Även om religionen har närmare 1,5 miljarder utövare så räcker det ändå för 15 pers att sätta definitionen för hur denna religion (med utövare vitt spridda över hela världen) definieras.
Logik, någon? :va

Va? Vem har sagt det?

Ett problem kan vara vanligare inom en viss grupp än en annan. Vad är det du inte fattar? Du hittar ju på grejer från tomma intet. Eller är det en allmän uppfattning menar du för att nån galning inom SvP eller liknande har yttrar det på Facebook?

Tror du förresten själv att tex hur kvinnor behandlas skiljer sig från den normala svenska kulturen jämfört med tex den afghanska? Problemet med såna som du är att du förmodligen tycker att min fråga är rasistisk. Det leder till att det tabubeläggs att prata om och problemet kvarstår med ännu fler offer i följd av PK-hetsen.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Va? Vem har sagt det?

Ett problem kan vara vanligare inom en viss grupp än en annan. Vad är det du inte fattar? Du hittar ju på grejer från tomma intet. Eller är det en allmän uppfattning menar du för att nån galning inom SvP eller liknande har yttrar det på Facebook?

Tror du förresten själv att tex hur kvinnor behandlas skiljer sig från den normala svenska kulturen jämfört med tex den afghanska? Problemet med såna som du är att du förmodligen tycker att min fråga är rsaistisk. Det leder till att det tabubeläggs att prata om och problemet kvarstår med ännu fler offer i följd av PK-hetsen.

Nej, jag tycker inte den är rasistisk. Jag tycker den är idiotisk.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Varför är den idiotisk? Om du försöker ta bort PK-filtret och faktiskt inse att jag förstås snackar om nåt slags genosmittligt beteende i Sverige jämfört med Afghanistan. Det är en enkel fråga. Skiljer det sig åt hur kvinnor behandlas? Om JA - Varför tror du det är så?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilken konstig diskussion. Det finns inget vedertaget stöd för kvinnorförtryck i väst som går att jämföra den medeltida kvinnosynen i stora delar av mellanöstern och/eller muslimska världen eller i tredje världen över huvud taget. Att förneka att förhållanden för kvinnor i länder varifrån många flyttat till Sverige kan tänkas föra med sig problem är så ängsligt, fegt och pk att man inte kan ta det på allvar.

När ett hedersmord sker så sluter familj, släkt och vänner upp runt FÖRÖVAREN - dvs motsatt reaktion man förväntar sig i västerlandet.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Varför är den idiotisk? Om du försöker ta bort PK-filtret och faktiskt inse att jag förstås snackar om nåt slags genosmittligt beteende i Sverige jämfört med Afghanistan. Det är en enkel fråga. Skiljer det sig åt hur kvinnor behandlas? Om JA - Varför tror du det är så?

Javisst skiljer det sig.
Men menar du då att det är Afghaner som kommer hit och våldtar?
Och om det är Afghaner, är det då Pashtuner, Tadzjiker, Hazarer, Uzbeker, Aimaker, Turkmener eller Talibaner som är värst?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Javisst skiljer det sig.
Men menar du då att det är Afghaner som kommer hit och våldtar?
Och om det är Afghaner, är det då Pashtuner, Tadzjiker, Hazarer, Uzbeker, Aimaker, Turkmener eller Talibaner som är värst?

Du slingrar dig fortfarande ser jag men för att svara på dina på riktigt idiotiska frågor. Nej jag menar inte "att det är Afghaner som kommer hit och våldtar". Men att där finns en stor överrepresentation. Precis som det finns bland män från de flesta mellanösternländer. Tror du jag har fel?

Och på din andra idiotiska tillika barnsliga fråga(om det nu är kvinnosynen vi diskuterar fortfarande) svarar jag: Jag tror inte det spelar någon roll utan jag skulle gissa på att det sätt de behandlar kvinnor på skiljer sig föga mellan de olika grupperna.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vilken konstig diskussion. Det finns inget vedertaget stöd för kvinnorförtryck i väst som går att jämföra den medeltida kvinnosynen i stora delar av mellanöstern och/eller muslimska världen eller i tredje världen över huvud taget. Att förneka att förhållanden för kvinnor i länder varifrån många flyttat till Sverige kan tänkas föra med sig problem är så ängsligt, fegt och pk att man inte kan ta det på allvar.

När ett hedersmord sker så sluter familj, släkt och vänner upp runt FÖRÖVAREN - dvs motsatt reaktion man förväntar sig i västerlandet.

Det är verkligen så man inte tror det är sant när man snackar med dylika människor. Att ens ifrågasätta problemet. :confused:

Deras korrekthet skapar dagligen så jäkla mycket lidande så jag blir uppriktigt ledsen.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
De flesta här verkar glömma att sverige alltid varit "multikulti"... skillnaden mellan då och nu, dom senaste 30 åren alltså, har varit att vi haft skriande behov av kunnigt yrkesfolk. Vikingarnas ekonomi byggde till en del på trälar plockade från europa. Valloner kom i mängder hit för hantverk och stålproduktion, och efter 30åriga kriget och kalle dussin som nazisterna verkar hylla fanns knappt en arbetsför svensk man kvar att hitta, då flockades folk hit för att återuppbygga. Så det är lite märkligt att hävda att sverige ska vara helsvenskt när det aldrig varit det. Vidöppna gränser för att ta hit människor med en livssyn är å andra sidan lika världsfrånvänt och idiotiskt.
Och att dra alla muslimer över en kam för att en del är fanatiker.. också märkligt. De flesta är fredliga Människor. Det överväldigande flertalet. Ska man kritisera Islam ska man också kritisera kristna och judiska fundamentalister. Dom är tamigfan helt sinnessjuk dom också. Och jag är mycket mer oroad över vad ryssarna har för planer just nu än kamelryttarna. Dom har inte samma förstörelsekapacitet på långa vägar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
De flesta här verkar glömma att sverige alltid varit "multikulti"... skillnaden mellan då och nu, dom senaste 30 åren alltså, har varit att vi haft skriande behov av kunnigt yrkesfolk. Vikingarnas ekonomi byggde till en del på trälar plockade från europa. Valloner kom i mängder hit för hantverk och stålproduktion, och efter 30åriga kriget och kalle dussin som nazisterna verkar hylla fanns knappt en arbetsför svensk man kvar att hitta, då flockades folk hit för att återuppbygga. Så det är lite märkligt att hävda att sverige ska vara helsvenskt när det aldrig varit det. Vidöppna gränser för att ta hit människor med en livssyn är å andra sidan lika världsfrånvänt och idiotiskt.
Och att dra alla muslimer över en kam för att en del är fanatiker.. också märkligt. De flesta är fredliga Människor. Det överväldigande flertalet. Ska man kritisera Islam ska man också kritisera kristna och judiska fundamentalister. Dom är tamigfan helt sinnessjuk dom också. Och jag är mycket mer oroad över vad ryssarna har för planer just nu än kamelryttarna. Dom har inte samma förstörelsekapacitet på långa vägar.

Fast om vi pratar om den här tråden så är det ju faktiskt bara denna åsikt som stöds:
Vidöppna gränser för att ta hit människor med en livssyn är å andra sidan lika världsfrånvänt och idiotiskt
Jag håller i övrigt med i det du skriver.

Självklart är det bra med invandring men det går inte att jämföra någon tidigare invandringsström med den asylinvandring som sker nu och har skett de senaste 15 åren. Främst av tre anledningar: 1.De har aldrig varit så stora. 2.Det har varit från kulturer mycket mer lika vår. 3.Det har i de flesta fall gällt arbetskraft.

Att ändra demografin i ett land så radikalt som de gjort med Sverige de senaste 15 åren är att bädda för problem. Särskilt när det bevisligen i första hand gäller invandring från kulturer så diametralt motsatta vår egen. Inte minst tidigare nämnda kvinnosyn.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad är det för jävla hjon som gått runt med ett hakkors nu? Trött man blir, tror nästan det är RF som infiltrerar ibland.

Hur gick det för VPK och RF förresten, några tiotal uteslutningar, allt under radarn?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vad är det för jävla hjon som gått runt med ett hakkors nu? Trött man blir, tror nästan det är RF som infiltrerar ibland.

Hur gick det för VPK och RF förresten, några tiotal uteslutningar, allt under radarn?

Suck. Men se det som så här: Ju fler nötter som kommer fram desto fler nötter blir SD av med.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Fast om vi pratar om den här tråden så är det ju faktiskt bara denna åsikt som stöds: Jag håller i övrigt med i det du skriver.

Självklart är det bra med invandring men det går inte att jämföra någon tidigare invandringsström med den asylinvandring som sker nu och har skett de senaste 15 åren. Främst av tre anledningar: 1.De har aldrig varit så stora. 2.Det har varit från kulturer mycket mer lika vår. 3.Det har i de flesta fall gällt arbetskraft.
.

Att hävda att Sverige har vidöppna gränser visar dock inte direkt på nån speciell verklighetsförankring.
Om det nu är så och Sverige drabbas av denna massinvandring kan någon då ge mig en siffra på när vanlig invandring övergår till massinvandring?
Är det vid 5000 pers/år eller vid 50 000 pers? Vad exakt är en massinvandring som det är så populärt att slänga sig med?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Att hävda att Sverige har vidöppna gränser visar dock inte direkt på nån speciell verklighetsförankring.
Om det nu är så och Sverige drabbas av denna massinvandring kan någon då ge mig en siffra på när vanlig invandring övergår till massinvandring?
Är det vid 5000 pers/år eller vid 50 000 pers? Vad exakt är en massinvandring som det är så populärt att slänga sig med?

kan du inte svara på frågan vid vilka volymer invandring innebär ett problem, oavsett vad folk svänger sig med för ord?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
kan du inte svara på frågan vid vilka volymer invandring innebär ett problem, oavsett vad folk svänger sig med för ord?

Absolut ! Jag anser inte att det finns en specifik siffra för när det skapar problem.
Det är helt beroende på population, ekonomi, samhällsstruktur.

Jag anser att det går så fruktansvärt bra för Sverige så att det inte finns någon domedag i sikte med dagens eller en ökad invandring. Så pass bra går det för Sverige.
Svar nog?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Absolut ! Jag anser inte att det finns en specifik siffra för när det skapar problem.
Det är helt beroende på population, ekonomi, samhällsstruktur.

Jag anser att det går så fruktansvärt bra för Sverige så att det inte finns någon domedag i sikte med dagens eller en ökad invandring. Så pass bra går det för Sverige.
Svar nog?

Så tesen med områden skilda från svensk norm är inget som bekymrar?

Vi tar för enkelheten och helt bortser från eventuella ekonomiska vinster eller förluster.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...