_Johansson_
Storfräsare
Hur många flyktingar bor det hemma hos dig just nu sade du?
Jag tror min herre drog parallellen lite fel, fråga istället hur många hitflyttade lycksökare som lever gott på den välfärd jag betalar för via skattesedeln.
Hur många flyktingar bor det hemma hos dig just nu sade du?
PK är ett väldigt populärt ord men vilket parti är mest PK av alla? Jag tycker nog SD, inget parti driver väl frågan om att inte öppet uttrycka åsikter man har om de kan uppfattas som störande. Innebär inte att det inte finns hos andra men jag tycker att SD är ena fega dj-ar som inte vågar stå för vad det tycker samtidigt som de vill insinuera att de minsann inte är rädda för att säga sanningen. Låt då representanter för partiet ge uttryck för sina åsikter, även när de är osmakliga.
- PK-klubben säger att massinvandring är bra av [INSERT VALFRI FLOSKEL]-skäl
- Någon säger emot
- PK-klubben blir arg
- Någon säger emot, igen
- PK-klubben försöker förtvivlat hitta något, vad som helst, som stödjer deras (oklara) tes
- Någon annan säger emot
- PK-klubben presenterar "bevis" för att oreglerad massinvandring från tredje världen är endast av godo
- Någon ifrågasätter bevisen och presenterar fakta
- PK-klubben hänvisar till mjuka faktorer som "medmänsklighet", i bjärt kontrast till tidigare delar av diskussionen då de istället försökte hänvisa till "bevis"
- Repetera från '1'
PK är ett väldigt populärt ord men vilket parti är mest PK av alla? Jag tycker nog SD, inget parti driver väl frågan om att inte öppet uttrycka åsikter man har om de kan uppfattas som störande. Innebär inte att det inte finns hos andra men jag tycker att SD är ena fega dj-ar som inte vågar stå för vad det tycker samtidigt som de vill insinuera att de minsann inte är rädda för att säga sanningen. Låt då representanter för partiet ge uttryck för sina åsikter, även när de är osmakliga.
Klart man hjälper honom in på akuten/till verkstan/whatever men steget därifrån till att låta honom flytta in hos mig och låta honom leva på min lön tills dess att han känner sig frisk nog att klara sig själv är ganska stort.
Paralleller till förd invandringspolitik kan du dra själv.
Det är stor skillnad att göra något av fri vilja, än att göra det under hot eller tvång.
Ta en stund och tänk igenom det igen.I vilka fall skulle du endast hjälpa någon om det var under hot?
Ja, det är ju svårt att gissa men kanske SD står för minskad moms på leksaker!? Och då är det inte konstigt om man irriterar sig på medlemmar som envisas med att tjata invandring och invandrare i sociala medier. Det som de påstår där ligger ju absolut inte i linje med SD:s värderingar, inte konstigt att de blir uteslutna! uteslutningarna har säkert inget med att försöka odla en städad image.Vad är det förresten de inte vågar stå för som de egentligen tycker, och hur vet du det egentligen?
Ja, det är ju svårt att gissa men kanske SD står för minskad moms på leksaker!? Och då är det inte konstigt om man irriterar sig på medlemmar som envisas med att tjata invandring och invandrare i sociala medier. Det som de påstår där ligger ju absolut inte i linje med SD:s värderingar, inte konstigt att de blir uteslutna! uteslutningarna har säkert inget med att försöka odla en städad image.
I vilka fall skulle du endast hjälpa någon om det var under hot?
Ta en stund och tänk igenom det igen.
Ungefär halva vår befolkning vill inte hjälpa i den utsträckning vi idag tvingas göra det.
Jag antar att varje vän av demokrati och mänskliga rättigheter ser problemet och risken i det.
Skulle en lösning vara att tvångsflytta svenskar till dessa områden så att man får en bättre blandning?
Någon som vill ta första steget och föregå med gott exempel? Eller hur skulle det gå till rent praktiskt?
Å andra sidan vet du ju vad de står för och vad deras medlemmar har skrivit i sociala medier och hur SD har reagerat på det. Frågan är ju rätt enkel: Är inte det ett sätt att vara PK att tysta vissa uttalanden för att det inte passar med partiets önskade image!? Jag personligen TROR att det är få av inläggen som inte en hel del av SD, inkl. ledningen, egentligen står bakom men att man inser att det inte är så klädsamt om man vill bli respekterad och växa. Nassebindlar brukar ju få folk att ta ett steg tillbaka.Dina inlägg blir svåra att bemöta om du är sarkastisk, om du bara är här för att sprida dålig stämning kanske du kan gå igen?
Jag förstår att det sticker i ögonen att diskussionen i ämnet kan vara sansad.
Du måste ju verkligen anstränga dig för att framstå som dummare än du är.
Men på riktigt, hur menar ni att det skulle gå till?
Ska man tvinga de som bor i problemområdena att flytta därifrån och lämna lägenheterna tomma? Eller ska man tvinga svenskar att flytta dit (samtidigt som man sprider invandrarna inom landet) för att "integrera".
Jag menar om vi bara "stänger gränserna" så påverkas ju inte problemet med dessa förorter.
Så, en genuint ärlig fråga. Hur ska detta problem lösas?
Det är det nog inte bara du som undrar, men en bra start är väl att sluta fylla på landet med ännu mer folk som tar första bästa buss till just dessa "problemområden" där landsmän/släktingar finns.
Ok, i vilka fall skulle du endast hjälpa någon under hot?
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|