Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ytterligare ett exempel på hur fel det blivit med invandringen:

SR-reportrarna har med dold mikrofon talat med ett 70-tal politiker i fyra län. Sex av tio politiker som SR pratat med tar parti för sitt partis hållning inom migrationspolitiken.

40% av de etablerade partiernas, förmodligen fler då SD borde vara med i underlaget, verkar ha problem med sitt partis migrationspolitik, eller brist på dito.

http://www.dn.se/valet-2014/m-politiker-hoppar-av-efter-framlingsfientliga-uttalanden/

Oavsett hur bra eller dåligt det är med rådande politik saknar den förankring, det finns ett gap mellan etablerade politiker och folkviljan, och det kommer inte sluta bra, för någon. Minst för invandrarna tyvärr, de som redan är här, jobbar och sliter. De kommer dras med när dammluckorna öppnas, se på Frankrike, National Front har högst sympatier av alla partier. Varningsklocka för Reinfeld? Nej förstås inte, bara han får bygga sitt MUF-bygge så är han nöjd. Dessutom hade han kajal i debatten i söndags.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
  1. PK-klubben säger att massinvandring är bra av [INSERT VALFRI FLOSKEL]-skäl
  2. Någon säger emot
  3. PK-klubben blir arg
  4. Någon säger emot, igen
  5. PK-klubben försöker förtvivlat hitta något, vad som helst, som stödjer deras (oklara) tes
  6. Någon annan säger emot
  7. PK-klubben presenterar "bevis" för att oreglerad massinvandring från tredje världen är endast av godo
  8. Någon ifrågasätter bevisen och presenterar fakta
  9. PK-klubben hänvisar till mjuka faktorer som "medmänsklighet", i bjärt kontrast till tidigare delar av diskussionen då de istället försökte hänvisa till "bevis"
  10. Repetera från '1'
PK är ett väldigt populärt ord men vilket parti är mest PK av alla? Jag tycker nog SD, inget parti driver väl frågan om att inte öppet uttrycka åsikter man har om de kan uppfattas som störande. Innebär inte att det inte finns hos andra men jag tycker att SD är ena fega dj-ar som inte vågar stå för vad det tycker samtidigt som de vill insinuera att de minsann inte är rädda för att säga sanningen. Låt då representanter för partiet ge uttryck för sina åsikter, även när de är osmakliga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
PK är ett väldigt populärt ord men vilket parti är mest PK av alla? Jag tycker nog SD, inget parti driver väl frågan om att inte öppet uttrycka åsikter man har om de kan uppfattas som störande. Innebär inte att det inte finns hos andra men jag tycker att SD är ena fega dj-ar som inte vågar stå för vad det tycker samtidigt som de vill insinuera att de minsann inte är rädda för att säga sanningen. Låt då representanter för partiet ge uttryck för sina åsikter, även när de är osmakliga.

Intressant vinkling, du kanske borde ta upp det med en SD-representant. Har inte hört SD prata om "PK" vad jag kan minnas.

Vad är det förresten de inte vågar stå för som de egentligen tycker, och hur vet du det egentligen?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Klart man hjälper honom in på akuten/till verkstan/whatever men steget därifrån till att låta honom flytta in hos mig och låta honom leva på min lön tills dess att han känner sig frisk nog att klara sig själv är ganska stort.

Paralleller till förd invandringspolitik kan du dra själv.

Det är stor skillnad att göra något av fri vilja, än att göra det under hot eller tvång.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Vad är det förresten de inte vågar stå för som de egentligen tycker, och hur vet du det egentligen?
Ja, det är ju svårt att gissa men kanske SD står för minskad moms på leksaker!? Och då är det inte konstigt om man irriterar sig på medlemmar som envisas med att tjata invandring och invandrare i sociala medier. Det som de påstår där ligger ju absolut inte i linje med SD:s värderingar, inte konstigt att de blir uteslutna! uteslutningarna har säkert inget med att försöka odla en städad image.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, det är ju svårt att gissa men kanske SD står för minskad moms på leksaker!? Och då är det inte konstigt om man irriterar sig på medlemmar som envisas med att tjata invandring och invandrare i sociala medier. Det som de påstår där ligger ju absolut inte i linje med SD:s värderingar, inte konstigt att de blir uteslutna! uteslutningarna har säkert inget med att försöka odla en städad image.

Dina inlägg blir svåra att bemöta om du är sarkastisk, om du bara är här för att sprida dålig stämning kanske du kan gå igen?

Jag förstår att det sticker i ögonen att diskussionen i ämnet kan vara sansad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I vilka fall skulle du endast hjälpa någon om det var under hot? :va

Ungefär halva vår befolkning vill inte hjälpa i den utsträckning vi idag tvingas göra det.

Jag antar att varje vän av demokrati och mänskliga rättigheter ser problemet och risken i det.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Skulle en lösning vara att tvångsflytta svenskar till dessa områden så att man får en bättre blandning?
Någon som vill ta första steget och föregå med gott exempel? Eller hur skulle det gå till rent praktiskt?

Du måste ju verkligen anstränga dig för att framstå som dummare än du är.:)

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Dina inlägg blir svåra att bemöta om du är sarkastisk, om du bara är här för att sprida dålig stämning kanske du kan gå igen?

Jag förstår att det sticker i ögonen att diskussionen i ämnet kan vara sansad.
Å andra sidan vet du ju vad de står för och vad deras medlemmar har skrivit i sociala medier och hur SD har reagerat på det. Frågan är ju rätt enkel: Är inte det ett sätt att vara PK att tysta vissa uttalanden för att det inte passar med partiets önskade image!? Jag personligen TROR att det är få av inläggen som inte en hel del av SD, inkl. ledningen, egentligen står bakom men att man inser att det inte är så klädsamt om man vill bli respekterad och växa. Nassebindlar brukar ju få folk att ta ett steg tillbaka.
Ställde frågan till dig för att du är en av få som jag har respekt för samtidigt som du är en av alla som är glad för att använda ordet för att peka finger åt motståndarna.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du måste ju verkligen anstränga dig för att framstå som dummare än du är.:)

Men på riktigt, hur menar ni att det skulle gå till?
Ska man tvinga de som bor i problemområdena att flytta därifrån och lämna lägenheterna tomma? Eller ska man tvinga svenskar att flytta dit (samtidigt som man sprider invandrarna inom landet) för att "integrera".

Jag menar om vi bara "stänger gränserna" så påverkas ju inte problemet med dessa förorter.
Så, en genuint ärlig fråga. Hur ska detta problem lösas?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men på riktigt, hur menar ni att det skulle gå till?
Ska man tvinga de som bor i problemområdena att flytta därifrån och lämna lägenheterna tomma? Eller ska man tvinga svenskar att flytta dit (samtidigt som man sprider invandrarna inom landet) för att "integrera".

Jag menar om vi bara "stänger gränserna" så påverkas ju inte problemet med dessa förorter.
Så, en genuint ärlig fråga. Hur ska detta problem lösas?

Det är det nog inte bara du som undrar, men en bra start är väl att sluta fylla på landet med ännu mer folk som tar första bästa buss till just dessa "problemområden" där landsmän/släktingar finns.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är det nog inte bara du som undrar, men en bra start är väl att sluta fylla på landet med ännu mer folk som tar första bästa buss till just dessa "problemområden" där landsmän/släktingar finns.

Men det är ingen lösning. Det är "sticka-huvudet-i-sanden" och bara bitcha om nåt?
Det är ett allmänt snack om att integrationen är så jävla dålig men beror det på att invandrarna vill bo tillsammans eller att Svenskar inte vill bo bland invandrare?
Om det är alt 2 så hjälper ju inga stängda gränser i världen, då är det ju inte det som är problemet.

Så än en gång, ge mig en lösning på det istället för att bara säga "amen durå?" !!

- - - Updated - - -

View attachment 410923

Sin egen brottsliga bana är så klart invandrarna fel :glömdet

Enklast så, alltid denne "någon annan".....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ok, i vilka fall skulle du endast hjälpa någon under hot? :va

Tja, det finns väl ganska många exempel, t.ex internet och dator till personer dömda för sexuellt utnyttjande av barn, det skulle nog krävas en hel del fysiskt våld innan jag lämnade ifrån mig något där.

Men det är ju min högst personliga åsikt, de flesta skulle nog lämna ifrån sig det med ett leende på läpparna.

Men gör ett test, antar att du har mjölk i ditt te, gå över till din grannlägenhet, banka på dörren och skrik "ta hit mjölk för helvete".

Sen går du till den andra grannen, knacka på och be om en skvätt, och se vilken av dom som enklast går ditt behov till mötes.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten