Att andra bör öka upp sitt mottagande är vi överens om, men inte att vi ska sänka oss till deras nivåer bara för att de inte tar emot fler.
Skillnaden mellan dig och mig (min tolkning av dina inlägg) är att jag förstår, accepterar och tycker det är rimligt att det i den stora mängden följer med några rötägg som inte beter sig.
Dessa ska straffas enl svensk lag. Inte dömas på förhand för att andra har betett sig illa.
Lite som att ingen svensk döms pga andra svenskars handlingar. Är det för mycket begärt?
Jag tänker nog inte lägga mig i vad andra länder gör i den frågan, vad har gett mig den rätten, att jag bor i en Humanitär Supermakt? Skulle snarare säga som danskarna i så fall, att det är bra om de inte heller tar så många, som de säger om oss alltså.
Tänker inte heller döma någon på förhand, men jag vet inte varför vi måste ha en så rekordstor massinvandring för det? Du tror förvisso det är en bra ekonomisk affär, (vilket jag tycker är totalt nonsens), varför det är lite oklart varför du vill att andra länder skall få norpa av vår geniala affärsidé (att importera arbetslöshet och cementera utanförskap, bygga stora parallella samhällen och så vidare).