Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så, ett av problemen är att sd inte särskiljer nationaliteten på invandrare?

Du svarar på allt med en fråga (gärna dunkel) utan att själv svara på några frågor.
En polare till mig med personal-ansvar har också gått samma kurs där man lär sig att diskutera på det sättet för att "stävja" ev uppror och annat på sitt företag.

Det blir bara jobbigt i längden....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Du svarar på allt med en fråga (gärna dunkel) utan att själv svara på några frågor.
En polare till mig med personal-ansvar har också gått samma kurs där man lär sig att diskutera på det sättet för att "stävja" ev uppror och annat på sitt företag.

Du skall ju tala om att inte svara på frågor.:lol

Men fråga på, jag svarar mer än gärna på nästan vad som.:)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Att andra bör öka upp sitt mottagande är vi överens om, men inte att vi ska sänka oss till deras nivåer bara för att de inte tar emot fler.

Skillnaden mellan dig och mig (min tolkning av dina inlägg) är att jag förstår, accepterar och tycker det är rimligt att det i den stora mängden följer med några rötägg som inte beter sig.
Dessa ska straffas enl svensk lag. Inte dömas på förhand för att andra har betett sig illa.

Lite som att ingen svensk döms pga andra svenskars handlingar. Är det för mycket begärt?

Jag tänker nog inte lägga mig i vad andra länder gör i den frågan, vad har gett mig den rätten, att jag bor i en Humanitär Supermakt? Skulle snarare säga som danskarna i så fall, att det är bra om de inte heller tar så många, som de säger om oss alltså.

Tänker inte heller döma någon på förhand, men jag vet inte varför vi måste ha en så rekordstor massinvandring för det? Du tror förvisso det är en bra ekonomisk affär, (vilket jag tycker är totalt nonsens), varför det är lite oklart varför du vill att andra länder skall få norpa av vår geniala affärsidé (att importera arbetslöshet och cementera utanförskap, bygga stora parallella samhällen och så vidare).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bra länkar med mycket nyttigt. :tummenupp
Det bemöter iaf en del av alla dumheter som florerar.

Att regeringen tycker det är en fenomenal idé att bedriva... öh... regeringens politik tror jag förvisso vi kan kategorisera som icke häpnadsväckande.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Kanske det är därför det är upplopp i Husby, Ronna och Rinkeby var tredje natt nu, för att en massa ej adekvat utbildade HR-konsulter inte lärt sig stävja en gatsten med en dunkel fråga. :confused:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag menar att om någon personalvetare bara begav sig till en oroshärd och ställde dunkla frågor så skulle kravallerna vara ett minne blott.

Får jag fråga vilken utbildning som lär ut den metoden förresten? Inte bara vore det bra att kunna lugna en skenande folkmassa, men jag blir också nyfiken då jag själv läst en del organisationsteori och ledarskap, både på universitet i Skottland men också hos Försvarsmakten, och jag känner inte igen teorin om att "dunkla frågor" lugnar folkmassor, det vore sannerligen en teknik värd att bemästra!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag menar att om någon personalvetare bara begav sig till en oroshärd och ställde dunkla frågor så skulle kravallerna vara ett minne blott.

Får jag fråga vilken utbildning som lär ut den metoden förresten? Inte bara vore det bra att kunna lugna en skenande folkmassa, men jag blir också nyfiken då jag själv läst en del organisationsteori och ledarskap, både på universitet i Skottland men också hos Försvarsmakten, och jag känner inte igen teorin om att "dunkla frågor" lugnar folkmassor, det vore sannerligen en teknik värd att bemästra!
Det är ett sätt att få personer att tänka över sina ogenomtänkta fantasier om hur saker fungerar.
Är de helt inkokta, så tycker de att det blir jobbigt i längden....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är ett sätt att få personer att tänka över sina ogenomtänkta fantasier om hur saker fungerar.
Är de helt inkokta, så tycker de att det blir jobbigt i längden....

Låter inte som en jätteseriös teori, å andra sidan är en hel del kring HR att likställa med biodynamisk odling.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Ungefär såhär mycket.

http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

Spana även in detta som kommer från Regeringskansliet. Inte från nån vänsterradikal, inte från nån högerradikal.
http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Bra länkar med mycket nyttigt. :tummenupp
Det bemöter iaf en del av alla dumheter som florerar.

Det är kul hur lätt ni sväljer "fakta" så länge det är statspropagande. Kommer det från annat håll är det lögner. Nu är det så att den där OECD-rapporten inte riktigt beskriver hela sanningen.

Vill ni fortsätta leva i förnekels läs inte nedanstående. Viktigt att poängtera att detta endast är den ekonomiska konsekvensen av invandringen.

Tino Sanandaji:

"OECD gör även en annan beräkning som DN citerar och som OECD själva lyfter i marknadsföringen. Där är invandring en vinst på 0.2% av BNP för Sverige.

Problemet med denna kalkyl är att endast ca 60% av offentliga utgifter inkluderas för OECD överlag. Kostnander av insfrastruktur, näringspolitik, rättsväsende, etc som totalt motsvarar ca 40% av offentliga utgifter ignoreras i beräkningen. Orsaken att OECD inte tar med dessa är att det är oklart exakt hur mycket invandring påverkar kostnader för exempel infrastruktur eller rättsväsende. Eftersom en stor del av de offentliga kostnaderna helt enkelt inte tas med så ser invandring ut att vara en knapp vinst.

När OECD inkluderar alla offentliga kostnader och intäkter så kommer de som sagt fram till att invandrare betalar in mindre till staten än kostnaden. Ekberg och Storeslettens studier är mer detaljerade än OECD och tar med de flesta utgiftsposter, vilket förklarar att de visar större förlust. Här är en sammanfattning av Jan Ekbergs resultat från den hitintills mest detaljerade studien av invandringens statsfinansiella konsekvenser för Sverige:

Ekberg2009-300x293.png
De relevanta raderna är utgifter för invandrarbefolkningen 2006 (215,7-222,4 miljarder kr) respektive intäkter (176,6 miljarder).

Det är även viktigt att komma ihåg att alla dessa studier slår ihop arbetskraftsinvandring från norden och västeuropa (mycket lönsam) med flykting och anhöringsinvandring från tredje världen (ej lönsam). Vinsterna från den förstnämnda döljer delvis kostnaderna från det senare när man slår ihop grupperna.

Den debatt om migrationspolitik som finns gäller dock inte högtutbildade nordbor, utan den invandring som är socioekonomiskt problematisk, det vill säga flykting och anhöringsinvandring invandring från tredje världen. För att kunna uttala sig om de ekonomiska effekterna av lågkvalificerad invandring från tredje världen måste vi studera just lågkvalificera invandring från Tredje världen, inte invandring av utbildade från Norge eller Irland.

DN borde redogjort att OECD bekräftat att invandring är en statsfinansiell kostnad när alla kostnadsposter inkluderas. Det finns idag högljuda krafter som i stället för att fixa problemen med dagens invandring lägger sin energi på att förneka problemen och förvirra allmänheten om vad studierna egentligen säger. Risken finns att de kommer att missbruka DNs vilseledande rubrik."

http://www.tino.us/2013/06/oecd-invandringen-en-nettokostnad-nar-samtliga-budgetposter-raknas-in/

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är kul hur lätt ni sväljer "fakta" så länge det är statspropagande. Kommer det från annat håll är det lögner. Nu är det så att den där OECD-rapporten inte riktigt beskriver hela sanningen.

Skrämmande att folk som sväljer sånt där och inte följer med i debatten mer än att de fortfarande åberopar den där OECD-skiten har rösträtt och dessutom kan med att sitta och debattera något de uppenbarligen inte kan ett skvatt om. :näsblod

Det förklarar att SD inte har mer än 10-12%.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...

Tillräckligt luttrad för att inte "svälja allt". :(
Eller för den delen att det kanske inte är hela sanningen.
Jag läste framförallt regeringssidan och vidare till försäkringskassan.
Och delarna från försäkringskassan ang bidrag är nog inte direkt lögn.
Isf får du gärna bevisa det.

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Tino Sanandaji:

"OECD gör även en annan beräkning som DN citerar och som OECD själva lyfter i marknadsföringen. Där är invandring en vinst på 0.2% av BNP för Sverige.

Föga förvånande finner man denne Tinos slutsatser på div finsidor som avpixlat, Fria Tider, Petterssonsblogg, Exponerat och Realtid.

Vad var det någon skrev tidigare i forumet? Jo, just det "Att predika för redan frälsta..."....

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Den pinsamma verkligheten bakom SD:s "nolltolerans". Christoffer Dulny, 30, ordförande för SD i Stockholms stad och partiets förstanamn i kommunvalet i Stockholm.
Den lika pinsamma verkligheten bakom en Kd medlems brott mot svea rikes lag och ett av de tio budordern, vart vill du komma, där finns rötägg i alla partier.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19497150.ab

Vecka ut och vecka in i snart 1 års tid rapporteras det om ett klavertramp (oftast av främlingsfientlig art) av någon inom partiet. Ofta med följden att denne måste avgå.
Vilket annat parti kan stoltsera med den bedriften?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Föga förvånande finner man denne Tinos slutsatser på div finsidor som avpixlat, Fria Tider, Petterssonsblogg, Exponerat och Realtid.

Vad var det någon skrev tidigare i forumet? Jo, just det "Att predika för redan frälsta..."....
Har han fel? I vad?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...