Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Så du marscherar in här och skriver en oneliner om att jag är en idiot? Det är alltså ditt bidrag till anti-SD debatten? :lol

När det gäller dig tycker jag att jag komprimerade texten ganska ordentligt :lol

Du verkar ju som vanligt totalt sakna självinsikt. Jag ville bara vara trevlig medmänniska att hjälpa dig på traven att om möjligt hitta hem.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Expo är lika mkt kålsuparkälla som t ex AP, FT osv. Flertalet av expos medarbetare är dömda för grova brott, googla and you shall find men detta vet du ju redan men för säkerhets skull trollar du till det lite med att spela ovetande och ifrågasättande:hej

Nej, jag läser inte på expo och känner inte till medarbetarna, bara principen och syftet med det.

Skulle säga att de är väldigt lika, väldigt ensidiga men sällan direkt felaktiga.

SD har den absolut bästa politiken inom försvar, rättsväsende, sociala värderingar och naturligtvis invandring.

Ganska stora och viktiga frågor faktiskt. De andra har ju dessutom ingen politik över huvud taget på något av dessa områden, definitivt ingen i alliansen i alla fall. VPK kanske täcker av några frågor, men på ett helt felaktigt sätt förstås.

Intressant.
Jag fetmarkerade i citatet därför att jag håller med dig. Det är ju tänkt att vara ensidigt visserligen.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nej, jag läser inte på expo och känner inte till medarbetarna, bara principen och syftet med det.

Intressant.
Jag fetmarkerade i citatet därför att jag håller med dig. Det är ju tänkt att vara ensidigt visserligen.

Vad är syftet och principen då:va

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Att predika för redan frälsta...

Där håller jag med men jag vill vända på mottagaren.
Trots alla fakta som kommer fram om huruvida SD:s medlemmar och kandidater själva håller sig till nolltoleransen (bara faktumet att tvingas skapa nåt sånt tyder ju på ett enormt problem) så verkar det inte påverka väljarnas åsikter om partiet.

Såå, att predika för redan frälsta.....

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Där håller jag med men jag vill vända på mottagaren.
Trots alla fakta som kommer fram om huruvida SD:s medlemmar och kandidater själva håller sig till nolltoleransen (bara faktumet att tvingas skapa nåt sånt tyder ju på ett enormt problem) så verkar det inte påverka väljarnas åsikter om partiet.

Såå, att predika för redan frälsta.....

Enda partiet som tar upp invandringsproblemen och dom kommer bara fortsätta och växa för Svensson vaknar så sakteligen upp.... Dom kommer så småningom bli av med deras växtvärk dom med:7peta

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Enda partiet som tar upp invandringsproblemen och dom kommer bara fortsätta och växa för Svensson vaknar så sakteligen upp.... Dom kommer så småningom bli av med deras växtvärk dom med:7peta

Om de hade seriösa beräkningar bakom sina floskler så skulle det vara lättare att ta de på allvar. Om de hade seriösa politiker som framförde seriösa argument så skulle det vara lättare att de på allvar.
Att tro att Sverige blir ett paradis (på det sätt som det aldrig har varit) bara vi får bort "de där andra" tyder på ett så trångsynt tänkande att det gör det väldigt svårt att ta dessa tomtar på allvar....

Kom med verklighetsförankrade siffror och lösningar så kommer de andra vilja diskutera med er.
Var det ett sånt här motstånd och rabalder när Miljöpartiet var nytt? Piratpartiet? Inte ens FI råkade väl ut för detta?
Och då har ändå SD hållit på ett tag och borde ha lärt sig hur man jobbar politiskt?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Om de hade seriösa beräkningar bakom sina floskler så skulle det vara lättare att ta de på allvar. Om de hade seriösa politiker som framförde seriösa argument så skulle det vara lättare att de på allvar.
Att tro att Sverige blir ett paradis (på det sätt som det aldrig har varit) bara vi får bort "de där andra" tyder på ett så trångsynt tänkande att det gör det väldigt svårt att ta dessa tomtar på allvar....

Kom med verklighetsförankrade siffror och lösningar så kommer de andra vilja diskutera med er.
Var det ett sånt här motstånd och rabalder när Miljöpartiet var nytt? Piratpartiet? Inte ens FI råkade väl ut för detta?
Och då har ändå SD hållit på ett tag och borde ha lärt sig hur man jobbar politiskt?
Vilka siffror är det du bedömer felaktiga, på vilket sätt och vad är de egentliga siffrorna?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Vilka siffror är det du bedömer felaktiga, på vilket sätt och vad är de egentliga siffrorna?

Ett exempel är hur de levererar siffror om hur många "invandrare" som kommer till Sverige varje år utan att redovisa att x antal av dessa (största gruppen) är tex Svenskar som jobbat/pluggat utomlands och nu flyttar hem.

Ett annat är deras beräkningar på hur mycket invandring kostar där högt ansedda ekonomer (ej parti-knutna) säger att SD:s siffror är helt åt helvete. SD lyssnar givetvis inte för de har minsann rätt.
Jag vill se dig sätta dig i ett flygplan som rattas av ett butiksbiträde samtidigt som denne säger till piloten "Jag hör vad du säger men det är JAG som har rätt". :huvet

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Handlar det om att få bort? Kan på inget sätt se att det handlar om att "kasta ut" som så många verkar påstå.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ett exempel är hur de levererar siffror om hur många som "invandrare" som kommer till Sverige varje år utan att redovisa att x antal av dessa (största gruppen) är tex Svenskar som jobbat/pluggat utomlands och nu flyttar hem.

Ett annat är deras beräkningar på hur mycket invandring kostar där högt ansedda ekonomer (ej parti-knutna) säger att SD:s siffror är helt åt helvete. SD lyssnar givetvis inte för de har minsann rätt.
Jag vill se dig sätta dig i ett flygplan som rattas av ett butiksbiträde samtidigt som denne säger till piloten "Jag hör vad du säger men det är JAG som har rätt". :huvet

Vad kostar invandringen då?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ungefär såhär mycket.

http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/

Spana även in detta som kommer från Regeringskansliet. Inte från nån vänsterradikal, inte från nån högerradikal.
http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Så Reinfeldt, Löfvén och Åkesson har alla fel alltså - invandringen kostar ingenting alls?

Personligen förstår jag inte hur stora invandrargrupper med sysselsättning på nedåt 30% kan vara en bra ekonomisk affär, gör du det? Hur fungerar det?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så Reinfeldt, Löfvén och Åkesson har alla fel alltså - invandringen kostar ingenting alls?

Personligen förstår jag inte hur stora invandrargrupper med sysselsättning på nedåt 30% kan vara en bra ekonomisk affär, gör du det? Hur fungerar det?

Var nånstans läste du att invandringen inte kostar??
Om du ser på invandringen på det sättet så förstår jag att du tycker det bara är en utgift.
Men hur ser du då på ägande av bil eller hoj? Det kostar att köpa, sen kostar det att tanka och så kostar försäkringen. Något annat utbyte får du ej?
Mat kostar ju en massa, det är bara en utgift. Inte en tillgång på något sätt, inte något som hjälper dig att utföra ett arbete så att du kan tjäna tillbaka dessa pengar som du har lagt ut på mat.

Är hela livet en enda stor utgift för dig med noll vinning tillbaka? Då har jag isåfall större förståelse för hur du tänker och varför du tycker SD:s uträkningar är rimliga.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så arbetslösa somalier utan utbildning är en tillgång för Sverige? Jag tror vi båda nu börjar landa i hur vi tänker, eller inte tänker.

I så fall tycker jag det är egoistiskt av oss att ta en så stor andel av dem, kanske Norge kan ta några, deras olja sinar väl snart ändå.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så arbetslösa somalier utan utbildning är en tillgång för Sverige? Jag tror vi båda nu börjar landa i hur vi tänker, eller inte tänker.

I så fall tycker jag det är egoistiskt av oss att ta en så stor andel av dem, kanske Norge kan ta några, deras olja sinar väl snart ändå.

Att andra bör öka upp sitt mottagande är vi överens om, men inte att vi ska sänka oss till deras nivåer bara för att de inte tar emot fler.

Skillnaden mellan dig och mig (min tolkning av dina inlägg) är att jag förstår, accepterar och tycker det är rimligt att det i den stora mängden följer med några rötägg som inte beter sig.
Dessa ska straffas enl svensk lag. Inte dömas på förhand för att andra har betett sig illa.

Lite som att ingen svensk döms pga andra svenskars handlingar. Är det för mycket begärt?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ett exempel är hur de levererar siffror om hur många "invandrare" som kommer till Sverige varje år utan att redovisa att x antal av dessa (största gruppen) är tex Svenskar som jobbat/pluggat utomlands och nu flyttar hem.

Så, ett av problemen är att sd inte särskiljer nationaliteten på invandrare?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457