Syftar du på att jag ska nämna ett land med en homogen befolkning? Ja de flesta Europeiska länder för 50 år sedan, även Sverige. Nöjd?
Kom inte med vallon-dravlet som svar. Självklart finns det ingen 100% homogen befolkning någonstans. Självklart har det alltid skett in- och utflyttning från Sverige. Det är ett fullständigt naturligt beteende. Det som sker nu kan inte jämföras.
"Personer med utländsk bakgrund definieras som personer som är: Utrikes födda, eller inrikes födda med två utrikes födda föräldrar."
Du utgår från att alla dessa människor som kommer hit vill assimilera sig, när det istället sker en integration. Det viktiga är inte om du eller jag ser dessa som Svenskar, utan vad de själva vill identifiera sig med. De flesta människor vad jag känner till (gäller ej svenskar) identifierar sig med sitt egna folk. Hissa eller dissa är upp till en själv.
Jag ser inte heller en befolkningsökning som något eftersträvansvärt.
Detta är endast ett ekonomiskt problem. Vi kunde ta hand om varandra i tidigare generationer när inte välfärdsapparaten existerade.
Jag känner inte till någon folkgrupp som överlåtit sett egna territorium till främlingar, likt det vi gör idag. Det är inte ett naturligt beteende. Självklart är inte kultur något statiskt hos någon folkgrupp. Men alla människogrupper skapar sig egna kultur. Du ser det säkert som viktigt att världens olika folkgruppers kulturer är värda att bevara. Men du måste första att även Svenskens kultur är värd att få existera precis som alla andras. Tar man in så här många människor år efter år så blir inte svensk kultur och sedvänja berikad, utan den blir undantryckt och till sist icke existerande. Då har jag inte ens nämnt interna lobbygrupper som vill förminska svenskens kultur och levnadssätt. Jag är därför för mångfald, du är det inte. Du kanske tror att du är det, men dina åsikter talar om något annat.